Spring naar bijdragen

Weer aan de drank


Christopher

Aanbevolen berichten

He allemaal,

Ik weet niet of het toegankelijk is om dit te zeggen, misschien zelfs verleidelijk voor sommigen, maar ik ben weer aan het drinken sinds vanavond. Niet teveel gelukkig maar eentje is altijd te veel. Daarom heb ik even steun en hulp nodig, om mij niet alleen gelaten te voelen, ook morgen.

Onlangs heb ik het boek van Allen Carr gelezen en het heeft echt een immens deel in mijn denken veranderd. Maar helaas blijkbaar niet genoeg om helemaal te stoppen, wat ik wel gehoopt had. Ik zit nog steeds in mijn burnout, voel mij zwak gedurende de dag maar blijf bezig, ben enorm ambitieus en heb wel richting maar altijd twijfel en ben gezegend met een prachtig leven waar vele van dromen en toch voel ik een innerlijk 'gemist'. Dit slaat terug op mijn jeugd uiteraard, zoals bij velen. En toch is het erg en wil ik het compenseren. Mijn vrouw is een weekendje weg en dat voel schytsofreem doordat het vrijlating is om alcohol te drinken en tegelijk dat precies NIET is wat ik wil. En toch doe ik het...

Hopelijk vind ik steun bij jullie. Hoeft geen oplossing te zijn maar wel een middel om mij niet on-gesteund te voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Christopher, welkom. Mooie aan dit forum is dat je nooit helemaal alleen hoeft te zijn en dat je veel herkenning zult vinden. Dat innerlijk gemis is denk ik voor iedereen met een alcoholprobleem heel vertrouwd.

Als je Carr leest dan ben je duidelijk al aan het proberen iets ten goede te veranderen en dat is heel knap van je. Dat het vanavond niet lukt hoort er soms bij, helaas. Doe rustig aan, maak het niet te gek, en blijf hier posten zou ik zeggen. Het kan helpen tegen het gevoel van alleen zijn en een ingang zijn om wat zaken uit je leven op te lossen die je dwarszitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Christopher:

Mijn vrouw is een weekendje weg en dat voel schytsofreem doordat het vrijlating is om alcohol te drinken en tegelijk dat precies NIET is wat ik wil. En toch doe ik het...

Dat begrijp ik wel en komt me heel bekend voor. Tijd om het helder te krijgen dat je het écht voor jezelf niet meer wilt. Hoe ga je het vandaag aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zoals zovelen zul je met je verslaving blijven worstelen.. Ik heb dat ook.. Om van een verslaving af te komen heeft tijd nodig,  veel tijd! Zelfs ik worstel daar - na 3,5 jaar nog mee..! Nog dagelijks heb ik de drang om weer naar de fles te grijpen, toch doe ik het NIET! Ik zal het ooit toch wel eens een keer winnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...