Spring naar bijdragen

Huiskamer 8 oktober 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Ben helemaal van de leg. Zou ongesteld moeten worden 2 dgn geleden maar t wil niet doorzetten. Alle klachten van pms... ik heb dit nog nooit gehad. Het kwam altijd tot nu toe. Dit zint me niet... had t juist rustiger dan vorige maand. Dus ik snap het niet. 

36 jaar en nog nooit een menstruatie gemist. Altijd elke maand heel regelmatig. 

Ik ben heel moe en ben nog niet aan t afbouwen. Wel al dik een maand geen kruimel extra genomen. Iets dat ik makkelijk deed voorheen. Miss dat t ontrekking is?

Ben helemaal in de war ervan. Ik had een mildere pms verwacht en niet dat t uitblijft? 

Ben gebroken, op en moedeloos. De pms is er namelijk wel. Met deuren slaan. Op een kussen slaan (Dat is t minst kapotmakend). Ontladingen. Gefrustreerd. Nergens lust in. Huilen. Suïcidaal denken. En alles doet pijn. Rugkramp. Dus de pms is erg aanwezig. Het bloed blijft alleem uit. Ben helemaal van de leg en kapotmoe... a lks t bloed doorkomt ben ik van de pms bevrijd. Maar wat als t nu niet meer doorkomt? Blijf ik in de pms? 

Ik heb deze maand gewoon eisprong gehad? Dus je verwacht een menstruatie... 

Ik huil nu al en net wakker. Nou huilen. Gewoon tranen. Ik weet t niet meer??? Mn lijf is in de war en mn hoofd is helemaal verward... 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bellie:

Stress ontregelt je hormonen.  Sinds mijn  BO is het ook bij mij een  soepzooitje.  Ik ben het al 2 maanden niet geworden,  wat ook wel bij mijn leeftijd past,  maar rond de datum dat het zo ver had moeten zijn is het een groot gezeur.  De week ervóór en de week zelf; huilen,  onrust,  depri,  slecht slapen, onrustige benen en tintelingen. 10 dagen lang en dan gaat  het weer. En maar niet ongesteld worden...

Ik ben t vandaag geworden. Pms is weg nu veeeel pijn! Want kun je er aan doen Bel? Er moet toch iets zijn om pms te verlichten. En geen pil. Ik wil geen pillen meer. Maar natuurlijke middelen. Ik las iets op natuurdietisten over saffloerolie en lijnzaadolie. En ja wat die je tegen stress? Ik ben overprikkeld en oververmoeid en alles is stress daardoor... Ik doe al bodyscan ademhaling wandelen. Rusten. Op tijd slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bellie:

Stress ontregelt je hormonen.  Sinds mijn  BO is het ook bij mij een  soepzooitje.  Ik ben het al 2 maanden niet geworden,  wat ook wel bij mijn leeftijd past,  maar rond de datum dat het zo ver had moeten zijn is het een groot gezeur.  De week ervóór en de week zelf; huilen,  onrust,  depri,  slecht slapen, onrustige benen en tintelingen. 10 dagen lang en dan gaat  het weer. En maar niet ongesteld worden...

Hoi bellie 

vervelend allemaal wat je door maakt met dat onrustig benen en depri opstaan is bij mij zelfde ik krijg soms tranen hoe ik nu leef maar we moeten sterk zijn bellie 

die vrolijke sterke bellie komt terug zoals tijdje geleden we gaan doorzetten komt goed houd je kalm ook al is het moeilijk 

ik weet je wilt lekker rust en ontspanning hoe het in verleden was komt terug 

ik heb laatste dagen ook zwaar ik heb het aan tijd overgegeven alleen dat onrust angst maakt me kapot 

warme groet van Frank :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Frank86:

Hoi bellie 

vervelend allemaal wat je door maakt met dat onrustig benen en depri opstaan is bij mij zelfde ik krijg soms tranen hoe ik nu leef maar we moeten sterk zijn bellie 

die vrolijke sterke bellie komt terug zoals tijdje geleden we gaan doorzetten komt goed houd je kalm ook al is het moeilijk 

ik weet je wilt lekker rust en ontspanning hoe het in verleden was komt terug 

ik heb laatste dagen ook zwaar ik heb het aan tijd overgegeven alleen dat onrust angst maakt me kapot 

warme groet van Frank :rose:

Lieve Mensen gaat door angst is vreselijk ik heb het ook ik begrijpt het zet door ik wil zoveel zeggen maar heb geen woorden               liefs wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, sterkte iedereen.ik heb het 3 weken goed gehad maar nu al meer dan een week weer alle herkenbare klachten. Het gevoel dat mijn keel wordt dichtgeknepen,hoofdpijn,hartkloppingen, rusteloos, vermoeid en futloos wat me ook depri maakt.maar het ergste vind ik dat ik buiten dit forum nergens begrepen wordt. Niet bij mijn dokter noch psychiater en vooral ook niet bij famillie en partner.verschrikkelijk.en dit al 8 maand.heb angst om in de ochtend weer moet zeggen...het gaat niet...soms wou ik een andere verslaving zoals alcohol of gokken.blijkbaar wordt dat wel begrepen. En dit allemaal door een zware ziekte die mij ook tot medicatie verslaving bracht.heb er dan ook nog niet voor gekozen. Maar Ja, morgen weekendje centerparcs...hopelijk blijven de waves wat achterwege..groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Vechter:

Hoi allemaal, sterkte iedereen.ik heb het 3 weken goed gehad maar nu al meer dan een week weer alle herkenbare klachten. Het gevoel dat mijn keel wordt dichtgeknepen,hoofdpijn,hartkloppingen, rusteloos, vermoeid en futloos wat me ook depri maakt.maar het ergste vind ik dat ik buiten dit forum nergens begrepen wordt. Niet bij mijn dokter noch psychiater en vooral ook niet bij famillie en partner.verschrikkelijk.en dit al 8 maand.heb angst om in de ochtend weer moet zeggen...het gaat niet...soms wou ik een andere verslaving zoals alcohol of gokken.blijkbaar wordt dat wel begrepen. En dit allemaal door een zware ziekte die mij ook tot medicatie verslaving bracht.heb er dan ook nog niet voor gekozen. Maar Ja, morgen weekendje centerparcs...hopelijk blijven de waves wat achterwege..groetjes 

Wat is dit herkenbaar, @Vechter.
In mijn omgeving ook volstrekt gene begrip. Kinderen snappen het n iet, partner ook niet. Alleen op dit forum vind ik herkenning. Ik heb veel vaker goede dagen  dan slechte, maar als ik een slechte dag heb zoals vandaag doet mijn partner net alsof ik dat altijd ben en ze maar niet snapt dat we die knop niet kunnen omzetten. Zo vervelend. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

Wat is dit herkenbaar, @Vechter.
In mijn omgeving ook volstrekt gene begrip. Kinderen snappen het n iet, partner ook niet. Alleen op dit forum vind ik herkenning. Ik heb veel vaker goede dagen  dan slechte, maar als ik een slechte dag heb zoals vandaag doet mijn partner net alsof ik dat altijd ben en ze maar niet snapt dat we die knop niet kunnen omzetten. Zo vervelend. Sterkte! 

wat is dat jammer dat jullie geen begrip krijgen van je partners. oke mijn man kan zich het natuurlijk niet voorstellen. lijkt me logisch. maar hij ziet wel wat het met me doet en houd er wel rekening mee. wij hebben er ook heel veel over gesproken dat heeft echt geholpen. natuurlijk hij heeft het ook moeilijk het valt voor hem ook niet mee om me zo te zien. daar probeer ik ook weer rekening mee te houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben daarom ook blij met deze forum

 Hier begrijpen we elkaar. Ergens snap ik het ook wel dat vele het niet begrijpen.  Ik begrijp  het vaak niet eens dat een klein pilletje zoveel schade kan aanbrengen. Ik zit vaak ook nog in de ontkenning, vooral als ik me zo slecht voel ga ik al gauw denken er is iets anders mis met mij. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Bellie:

Ik gebruik van Dr. Lee progesteron crème ook mij tekort aan te vullen.  Wist ik veel bij pms gebruikt.  Kijk maar bij d recensies

https://store.vitamins.nl/products/879859?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_term=18977-879859&gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDSARIsAK0Qqr7qVTNL7gNSCA-M8qTVzoabkFfOGAJxuJEK2dMi5Okns0C1jv5zBHUaAhB7EALw_wcB

En verder van AOV DIM complex. Dat is van broccoli extract.  Broccoli zorgt ervoor dat je lichaam de oestrogeen beter verwerkt. Maar voor dat effect moet je dan wel heel veel broccoli eten.  Daarom deze capsules.  Het helpt bij mij tegen hoofdpijn en gespannen voorgevel. Het verandert niet je hormoon huishouding.  Allebei deze produkten zijn natuurlijk. 

Tegen stress zou ik hooguit Valdispert oud Bach bloesem of rescue nemen.  Maar het voornamelijkste is rust en ontspanning.  Niet teveel op je mobiel,  laptop of pc. Je hersens kunnen het niet verwerken. Niet teveel actie op een dag,  geen drukke visite en dan bedoel ik niet het aantal persé,  want dat zijn er sowieso niet veel met corona nu.  Met het type mens.  Dus een  drukke schoonmoeder? Ff niet of heel kort.  Afleiding en ontspanning.  Ga naar  buiten,  lees flut romans en geen spannende boeken.  Ga tekenen,  kleuren,  foto's maken van de natuur (het bos is prachtig nu in de herfst,  als het tenminste en keertje droog wordt...), breien,  diamant painting (Als je daar tegen kan). Alles wat ontspannend is. Nooit je hobby geweest deze dingen? Maak niet uit.  Het gaat om de rust in je hoofd die je er mee creëert. Verder  ga paar keer per dag even plat op de bank of in bed.  20 minuten.  Niks doen.  Gewoon liggen. Zo leer je je brein er te ontspannen.  En vooral: denk niet dat het morgen over is.  Iedereen zegt altijd tegen mij daar ik het moet accepteren.  Tja makkelijk gezegd.  Je wil je leven terug.  Maar als ik er tegen vecht dan ga ik malen. En als ik ga malen dan wordt ik depri en dan gaat het fout.  Dus rot dag vol met stress gevoelens? Relax en ga jezelf  afleiden.  XXX

 

Heb t gelezen Bel. Meeste doe ik al. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft er iemand tips voor de hoofdpijn ,bij ontwenningsverschijnselen. Mijn hoofd staat precies op barsten.heel de dag door, gelukkig verzacht het tegen de avond.

19 uur geleden zei Cyclad58:

Wat is dit herkenbaar, @Vechter.
In mijn omgeving ook volstrekt gene begrip. Kinderen snappen het n iet, partner ook niet. Alleen op dit forum vind ik herkenning. Ik heb veel vaker goede dagen  dan slechte, maar als ik een slechte dag heb zoals vandaag doet mijn partner net alsof ik dat altijd ben en ze maar niet snapt dat we die knop niet kunnen omzetten. Zo vervelend. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...