Spring naar bijdragen

Zondag 27 september


Maja

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden zei Pats:

DAGPACT

Renaldo61
ikkanhet
Rapilos
Yvonne
Pats
Descartes

Goedemorgen allemaal. Ik zit al vrij aardig in de dag moet ik zeggen. Ben kalmpjes aan de boel maar eens aan het schoonmaken. 

@Renaldo61 Sterkte vandaag. Effe naar buiten kan goed helpen voor de spieren. Beetje frisse lucht, beetje beweging. 

Voor iedereen: geniet van de zondag (morgen is het weer maandag...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Descartes33:

Goedemorgen allemaal. Ik zit al vrij aardig in de dag moet ik zeggen. Ben kalmpjes aan de boel maar eens aan het schoonmaken. 

@Renaldo61 Sterkte vandaag. Effe naar buiten kan goed helpen voor de spieren. Beetje frisse lucht, beetje beweging. 

Voor iedereen: geniet van de zondag (morgen is het weer maandag...)

Super, heel fijn om te lezen. Je bent goed bezig:rose:
Fijne zondag, probeer ervan te genieten veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Lika:

Poeh hé, schoonouders zien het totaal niet zitten waar we heen willen verhuizen. We gaan van een hele goede buurt naar een voormalige achterstandswijk waar een ander publiek woont.

Ik ben opgegroeid in zo'n soort buurt. Voel me er heel erg thuis. Schoonvader natuurlijk niet.

Begrijp ik allemaal. Maar het maakt me gelijk zooooooo onzeker. Ik werd er misselijk van. Doe ik het wel goed? Wat doe.ik mijn gezin aan? Etc.

Ben er gelijk gisteravond met ov heen gegaan. Alleen. Om te voelen. Heb ik het zo mis? Maar het voelde weer zo goed. 

Dit vind ik dus moeilijk. Ik wil goedkeuring krijgen. Van een ander. En die krijg ik niet.  

Het mooie is dat ik dit nu zie. Ook hun onbegrip. Ik begrijp het. Ik begrijp mezelf.

Dinsdag gaan we kijken. Het wordt heel spannend. Ik wil niet pushen, maar kan mijn enthousiasme niet verbergen. 

Mijn schoonfamilie en ik komen van zulke andere achtergronden. Verschillende klassen. 

Wat mooi idd dat je dit nu zelf ziet Lika. En er iets mee te doen. Spannend!:rose:

Goedemorgen trouwens. Rustig dagje. Lekker rommelen. Vanmiddag koffiedrinken met vriendin. Oudste vroeg opgestaan voor voetbalwedstrijd die niet doorging en zn bed weer in:lol: Jongste nog lekker aan t lezen in zn bed. Zo maar eens uitgebreid ontbijt maken. (Respect voor alle vroege vogels hier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit aan vierde bakkie koffie, bedenken wat te doen. Wandeling? Roti maken voor vanavond. Beetje aan website werken. Boodschapje doen, lekkere broodjes voor zo. Heerlijk zo een zondag van niets moet alles mag. Succes Lika wat goed dat je dat nu ziet en jouw gevoel volgt, niet dat van de ander! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen na het zwemmen meteen even boodschappen gedaan bij de Jumbo. Daar maken ze tegenwoordig weer de mandjes voor je schoon. Een wijk waar veel studenten wonen. Ik houd afstand, ga niet met mijn handen in mijn gezicht en was mijn handen als ik thuis kom. Ik zie ook meer mensen met mondkapjes in de supermarkt. Ik doe voorzichtig, probeer gezond te leven en blijf weg waar het druk is. Als ik de koppen zie van het nieuws met al die dreigementen, heb ik al weer genoeg gelezen. Ik kijk ook niet naar die conferenties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Sowhat:

Ik woon ook in de Hoofdstad, en er zijn idd mindere buurten. In een flatgebouw heb je eerder last van elkaar. Hoe groot is het verloop in dat flatgebouw en wat zijn de redenen dat men daar weg wil. 

Klopt. Ik heb allerlei mensen geinterviewd op straat. Die wonen er fijn. Bij ons in de straat verhuizen nu ook veel mensen, terwijl het hier toch fijn is. Ben zelf opgegroeid in een flat in een achterstandswijk in wording. Know the drill....

Wij wonen nu in appartement met buren naast en boven. Ik hoor elke stap die de buurman zet. Ja, het blijft een -beredeneerde- gok.

Waarom ik dit hier zo uitgebreid deel, is.omdat dit nu juist voor mij zo verslavingsgerelateerd is. Mag het wel wat ik doe/wil? Dat de ander dat dan moet zeggen. Het brengt mij tot aan misselijkheid van onzekerheid. Dáár mag ik wat mee. Uitgelezen kans, zou Jan zeggen.

Jottum!! (Nou ja, bijna dan;-) Maar ja. Ik kan dit aan. En ik mag onzeker zijn, bang en soms ook verkeerd kiezen. Dat kan gebeuren. Dat kan.

En die onzekere misselijkheid,  daar wil.ik dan zo snel mogelijk vanaf. Maar hé. Ik drink niet. En juist onzeker mag ik zijn. Dan komt langzaam de adem terug en verdwijnt de misselijkheid. Het werkt als je eraan werkt....

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Sandro:

@Lika Ik ken dat gevoel ook. Dat als je er in je mening/gevoel alleen voorstaat, je bang bent dat je het "mis" hebt. Tenminste, ik denk dat je dat bedoelt?

Yep dat gevoel dat iemand anders je ineens duidelijk maakt dat je alles helemaal verkeerd gedaan hebt. Terwijl die iemand anders ook maar een mening ventileert.

Onze oudste studeert nu in een stad ver weg en een collega die de stad goed kent zei me dat haar studentenhuisvesting pal naast (niet eens in) een hele slechte buurt ligt. Daar werd ik toch een partij misselijk van in eerste instantie. Ik zag alle verkrachtingsscenes al voor me. Mwoa zei mijn vrouw ik vond het er niet schokkend uitzien. Mn dochter haalt er al helemaal haar schouders over op, die is blij dat ze keurige huisvesting heeft. Toen kwamen we er voor de tweede keer. En ik zag eigenlijk niks bijzonders. Wat had ik ook moeten zien? Buitenlanders of zo. Ik ben zelf ook buitenlander :) 

Tis allemaal misplaatste angst, vaak door iemand anders op jou geprojecteerd. Adem in adem uit.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik begrijp wat je zegt @Jopie. Ik zie wat van mij is, wat de ander vindt, waarom die dat meent te moeten delen (bezorgdheid, paniek misschien wel, angst voor het onbekende).

En ja. De te betrekken wijk kent een hele grote mix aan mensen, nationaliteiten. Ik vind dat persoonlijk heel gaaf een verrijking. Ik verheug me op meerdere manieren daarop. Maar ik zal daar ook niet elke bewoner aardig gaan vinden en zij mij niet. 

En de kritiek of de ongerustheid raakt op meerdere vlakken. Ik word er boos van , want hé, natuurlijk zoek ik dingen goed uit en doe niet zomaar wat, boos omdat het een oordeel is over een buurt waar zij niets van weten, en bang, straks vinden ze me niet meer lief, onzeker, wat als het echt tegenvalt?, en bezorgd, ik wil niet dat zij zich ongerust voelen.

Dat allemaal.

Maar nu naar het ziekenhuis voor moeder. Ziekenhuis staat in een plaats waar ik dan weer nooit zou willen wonen.

Zo hebben we allemaal wat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker @Reacher! Ik sta al tijdje in de keuken zelf roti te maken, nog een Surinaamse groothandel gevonden (had rotivellen nodig: dat vind ik echt nog veel te veel werk om ook zelf te maken) om de hoek: zit er al jaren, nu pas ontdekt, bizar, onwijs veel en goedkope producten! Top, word ik blij van en de rest van de familie kan niet wachten tot de roti op tafel komt, hoop dat het beetje is gelukt .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...