Spring naar bijdragen

26 september 2020


Alina

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

Nou de eerste keer dat ik de huiskamer open.

Pfff wat een nacht. Ik was gisteren vergeten mijn qutapine op te halen. Vanacht dus geen quitapine in kunnen nemen. Wat een hel, ik werd serieus om de 10 min wakker ofzo. En droomde zelfz over it de clown. Ik droomde over mijn issieus overdag hoe ik mij dan voel en dat dan in elke droom vanacht. 

Ik heb dus voor niks 1mg extra diazepam ingenomen. Ik stond op 3mg en ik dacht ipv vsn die qutapine neem ik 1mg diazepam extra. Voelde mij echt naar heel de nacht.

Ik ben echt bang om straks na de diazepam de quitapine te stoppen

Heeft iemand soort gelijke ervaringen gehad om ineens de quitapine te stoppen. Dit van mij was perongeluk en ik ga dadelijk gelijk naar de apotheek. 

Ik ben ook bang hoe de dag door te komen of ik geen afkickverschijnselen ga krijgen. Ik neem de quitapine pas laat in de avond weer. En zou het ook consequenties hebben dat ik eenmalig 1mg extra diazepam heb genomen en dan vannavond weer 3mg diazepam neem.

Het heeft nu da angst voor slapen werr aangewakkerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he bah @Alina, wat vervelend dat je een nare dag dan ook nog eens in je dromen doormaakt. die verschijnselen komen gewoon door het abrubt stoppen. ook die quitapine zul je moeten afbouwen denk ik. 

en wat die diazepam betreft die kun je gewoon weer weglaten dat is je lichaam al gewend dat ga je niet voelen. niet langer gaan gebruiken hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Alina

Zelf slik ik ook quatipine (seroquel) en heb best veel ervaring met dit medicijn. Slik je de xr variant of de normale? Dat kan namelijk al veel van je klachten verklaren. Maak je nog geen zorgen over het afbouwen daar van dat is op dit moment niet relevant omdat je met de diazepam bezig bent. 
 

Groetjes Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Deligaf1:

@Alina

Zelf slik ik ook quatipine (seroquel) en heb best veel ervaring met dit medicijn. Slik je de xr variant of de normale? Dat kan namelijk al veel van je klachten verklaren. Maak je nog geen zorgen over het afbouwen daar van dat is op dit moment niet relevant omdat je met de diazepam bezig bent. 
 

Groetjes Tim

@Alina ik slik ook Quetiapine,  ik slik de normale, en ik slik ze naar behoefte. Dus b.v. de ene dag twee en de andere dag vijf. Bij het naar bed gaan slik ik er altijd één omdat ik anders niet kan slapen en net als jij de gekste verschijnselen heb. Mijn psychiater vindt dat ongeregelde juist verstandig. Hoe minder hoe beter, maar heb ik ze nodig dan nemen. Dus maak je maar niet ongerust over die ene nacht vergeten en dan niet kunnen slapen en raar zijn. Het afbouwen  van de Quetiapine schijnt makkelijker te zijn dan het afbouwen van pammetjes. Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Mientje:

@Alina ik slik ook Quetiapine,  ik slik de normale, en ik slik ze naar behoefte. Dus b.v. de ene dag twee en de andere dag vijf. Bij het naar bed gaan slik ik er altijd één omdat ik anders niet kan slapen en net als jij de gekste verschijnselen heb. Mijn psychiater vindt dat ongeregelde juist verstandig. Hoe minder hoe beter, maar heb ik ze nodig dan nemen. Dus maak je maar niet ongerust over die ene nacht vergeten en dan niet kunnen slapen en raar zijn. Het afbouwen  van de Quetiapine schijnt makkelijker te zijn dan het afbouwen van pammetjes. Heel veel sterkte.

@Deligaf1 Heb jij ook last van bijwerkingen van de Quetiapine? Ik heb veel bijwerkingen, vooral stijve spieren en sufheid, maar de psychiater zegt dat dat normaal is en dat ik dat maar moet accepteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Alina:

@Dikkie nee vanavond neem ik gewoon weer 3mg en de quitapine. 

Ik ben nu alleen erg bang dat er wat gaat gebeuren omdat ik die dosis quitapine niet heb gehad. Mijn gedachte maken overuren. Zit mij denk zelf gek te maken. 

maak je geen zorgen, je lichaam is straks alles weer vergeten. vooral als jij die dosis vanavond gewoon weer in neemt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mientje:

@Deligaf1 Heb jij ook last van bijwerkingen van de Quetiapine? Ik heb veel bijwerkingen, vooral stijve spieren en sufheid, maar de psychiater zegt dat dat normaal is en dat ik dat maar moet accepteren.

@Mientje

Zelf slik ik 150mg xr de sufheid herken ik AP staat er om bekent om parkinsonachtige klachten te geven af en toe heb ik last van schokjes in het lichaam, dat is normaal bij die medicijnen. Van alle AP is seroquel het minste van dat soort klachten geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Alina:

@Mientjeslil jij overdag ook de snelwerkende dan snap ik dat je daar zo duf van bent. Ik dacht altijd dat die alleen voor de nachten wordt gegeven omdat die meteen erin hakt 

Omdat ik ze zo ongeregeld slik heb ik de snelwerkende. Die anderen kunnen alleen als je regel hebt bij het innemen, vaste tijden dus. Zo heb ik het tenminste begrepen van de psychiater. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Mientje:

Omdat ik ze zo ongeregeld slik heb ik de snelwerkende. Die anderen kunnen alleen als je regel hebt bij het innemen, vaste tijden dus. Zo heb ik het tenminste begrepen van de psychiater. 

Beste mientje 

Is het niet prettiger voor je gemoedsrust om de medicatie wel op vaste tijden in te nemen?  Dan zit er regelmaat in je lichaam zeg maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-9-2020 om 16:50 zei Deligaf1:

@Mientje

Zelf slik ik 150mg xr de sufheid herken ik AP staat er om bekent om parkinsonachtige klachten te geven af en toe heb ik last van schokjes in het lichaam, dat is normaal bij die medicijnen. Van alle AP is seroquel het minste van dat soort klachten geeft.

@Deligaf1 Bedankt, ik vind het fijn dit te horen, ik wist dit niet en dacht dat ik er niet tegen kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Doorgaan:

Beste mientje 

Is het niet prettiger voor je gemoedsrust om de medicatie wel op vaste tijden in te nemen?  Dan zit er regelmaat in je lichaam zeg maar

@Doorgaan. Ik vind dit zo juist wel fijn, want als ik niks doe heb ik ook niet zoveel nodig, maar ga ik uit of ben ik actief dan heb ik wel meer nodig, anders krijg ik heel rare bijwerkingen, aanvallen tot loopproblemen toe, ik word dan stijf en kan helemaal niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Mientje:

@Doorgaan. Ik vind dit zo juist wel fijn, want als ik niks doe heb ik ook niet zoveel nodig, maar ga ik uit of ben ik actief dan heb ik wel meer nodig, anders krijg ik heel rare bijwerkingen, aanvallen tot loopproblemen toe, ik word dan stijf en kan helemaal niets meer.

Oké ik snap het nu beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2020 om 09:10 zei Bellie:

@Mientje    En als je nu het regelmatiger inneemt? Zou je lichaam er dan niet beter op reageren?

Ik begreep van je dat je nu ook op Facebook zit? Heb je al antwoord gehad van Herman? Je mag hem echt een pb sturen hoor  op Facebook.

Ik hoop echt zo dat er voor jou duidelijkheid komt waar jouw klachten vandaan komen.  Ik gun het je zo ontzettend!:heart:

Nee hoor, nog geen antwoord gehad van Herman.  Ik heb hem ook nog geen pb gestuurd. Wat lief van  jou. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...