Spring naar bijdragen

Zaterdag 26 september


Descartes33

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Adrian:

Ook goedemorgen allemaal. Wat is het toch een strijd om de drank te laten staan! Na 3,5 jaar worstel ik er zelf ook nog steeds mee.. 

Ik vraag me af of jij jezelf niet in de put praat met die voortdurende mantra over strijd en worsteling. Misschien voel je je beter als je de leuke, lieve, fijne, moeiteloze kanten van het leven meer aandacht geeft.

Is er iets waar je blij mee bent vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even iets over jezelf accepteren etc. Misschien schreef ik het al eerder. Sorry dan. Weet het niet meer.

Maar het verhuisproces leerde me dit.

De vrijheid die ik voel bij het gaan verhuizen naar een flat is mede ingegeven door acceptatie van onze leefwijze. 

Ik werk fulltime, speel toneel en heb mijn moeder en wil een eigen praktijk starten. Dat heeft prioriteit. Daarnaast ben ik rommelig, maar kook wel graag. Feit. Ik houd van schoon, maar breng schoonmaken slecht op. 

Mijn man wil graag naar buiten. Vogeltjes kijken. Ziet de dingen niet. Heeft andere normen wat schoon betreft. 

Ik heb me daar altijd tegen verzet. Nu kan ik denken: ok dit is wie wij zijn. Laten we het daarmee doen en het onszelf zo gemakkelijk mogelijk.maken. We gaan geen tuin onderhouden. Een groot huis stoppen we vol met troep.

Precies groot genoeg is het credo. Dat kan ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry @Descartes33 moet erg lachen om die bult, goede reden idd om niet naar buiten te gaan. Hoe lullig ook voor je. Waar zit die bult? Voorhoofd? 

Ga nu echt weg de stad in met schoonzus. We houden contact. Nu even volhouden en niet gaan halen. Even er dwars doorheen en blijven delen hier, je bent niet alleen en je mag er zijn.

Fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bor:

Nu zijn husband en ik al een paar uur aan het knutselen met de slaapkamer en nu zie ik hier de datum van vandaag. Dan is vandaag onze trouwdag. 29 jaar. Ik heb husband er niet over gehoord.

Zou hij het ook vergeten zijn?:lol:

Even wat bedenken hoe ik hem strx zal verassen. Dat wordt leuk:D

Gefeliciteerd met jullie trouwdag, maak er een leuke dag van:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Descartes33:

Recht boven mijn rechteroog. Ja ik sta er weer goed op. En dan dat trillen er nog bij.

Dat trillen gaat over dat weet je wel, daar heb ik ook veel last van.
Vandaag trouwens weer euforisch hier dus ben al gewaarschuwd weet waar dat vaak heen leiden kan dan maar laat me niet kisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei ikkanhet:

Dat trillen gaat over dat weet je wel, daar heb ik ook veel last van.
Vandaag trouwens weer euforisch hier dus ben al gewaarschuwd weet waar dat vaak heen leiden kan dan maar laat me niet kisten.

Er gebeurt ook iets naars in mijn maag. Goed ik moet even wat positiever denken.

Goed dat je dit al signaleert. Probeer van je nuchterheid te genieten. Goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim ineens valt me op dat sommige collega's van die cynische grapjes maken. Zogenaamd grappig bedoeld, maar stiekem een uiting van frustratie van hoe dingen lopen. En inderdaad, die collega's hebben al eens een burnout gehad. Dus ik herken heel sterk wat je laatst schreef. Was me daar eerder nooit zo van bewust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Renaldo61:

Door de reacties hier vannacht en deze morgen ben ik tot het besef gekomen dat veel verdrongen wordt. Niet dat ik ooit mishandeld werd, maar mijn moeder heeft me nooit gesteund. Zoveel vragenlijsten in de kliniek ingevuld en toch had ik het daar nooit over.  Ik ben toch wel (bijna) steeds daar geweest voor mijn moeder, dat verwachte ze ook van mij en vond ze heel normaal. 

Zo maar verder met mijn soep. 

Dit heb ik eerder benoemd naar je '   ws zoek  je dit onbewust in andere vrouwelijke  personen    geheel niet vreemd  het zijn je onbeantwoorde  kindverlangens misschien  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cynisme dat is ook een van mijn valkuilen om zo je frustratie te uiten. Nu doe ik dat vaak in de vorm van grapjes, met een collega, in plaats van dat ik vol in de aanval ga naar een teamleider of zo. Eerder kreeg ik dan schoppen onder de tafel, van die collega. En dan hield ik ook meteen mijn mond.

Nu plooi ik mijn gezicht in interesse en maak ik belangstellende geluiden, als er weer een verhaal wordt verteld over reorganisatie, zelfsturende teams, werken in een cluster in plaats van een team. Gisteren hoorde ik dat de nieuwe directeur de veranderingen van de laatste maanden weer terug wil draaien. Gewoon een team met een teamleider. Nu worden we niet meer opgetrommeld om dit soort praatjes te horen, maar kun je meedoen met digitale koffietafels. En gaat de directeur met ons 'in gesprek'. Dan log je in, zet je camera uit en kan ondertussen gewoon iets anders gaan doen. 

Nu ik dit teruglees is dit trouwens ook al best cynisch. Aan de andere kant houd ik ook mijn hart vast en kan ik er wakker van liggen. Gaat mijn functie veranderen? Streep door leuke nieuwe projecten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen .. @Descartes33 sterkte vandaag en wens je veel wijsheid toe, het blijft vallen en opstaan hè .. die zelfdestructie herken ik ook tuurlijk iedereen hier anders zouden we ons dat drankmisbruik niet aandoen. Dat is het, het is allang geen genieten meer. Genieten kan nu alleen nog zonder. Ik had het gisteren even moeilijk maar makkelijker toen ik de optie om te drinken open liet, dan was ik naar de supermarkt gelopen. Nu was de optie dicht. Dus niet gegaan. Ik moet voor mezelf de optie om te drinken er niet laten zijn en blijven kijken naar de voordelen en daar zijn er veel meer van. Maar makkelijk praten. Ik heb ook terugvallen gehad en zit nu pas weer op het treintje vooruit. Maar wat hier ook wordt besproken ; van jezelf houden is stap 1. (Teiltje of niet). Ik weet dat nu pas en ben in de 40. Waarom leer ik dit nu pas? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Twee nachten achter elkaar om 9 uur naar bed gegaan en 7 uur weer opgestaan
Niet normaal
En nog, niet super fit
Terwijl ik woensdag en vooral dinsdag hyper actief was, fit en blij, is dat de afgelopen dagen veranderd in futloos moe en soms zelfs wat down
Maar ook dit gaat over, dus we flierefluiten lustig verder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Pats:

Goedemorgen .. @Descartes33 sterkte vandaag en wens je veel wijsheid toe, het blijft vallen en opstaan hè .. die zelfdestructie herken ik ook tuurlijk iedereen hier anders zouden we ons dat drankmisbruik niet aandoen. Dat is het, het is allang geen genieten meer. Genieten kan nu alleen nog zonder. Ik had het gisteren even moeilijk maar makkelijker toen ik de optie om te drinken open liet, dan was ik naar de supermarkt gelopen. Nu was de optie dicht. Dus niet gegaan. Ik moet voor mezelf de optie om te drinken er niet laten zijn en blijven kijken naar de voordelen en daar zijn er veel meer van. Maar makkelijk praten. Ik heb ook terugvallen gehad en zit nu pas weer op het treintje vooruit. Maar wat hier ook wordt besproken ; van jezelf houden is stap 1. (Teiltje of niet). Ik weet dat nu pas en ben in de 40. Waarom leer ik dit nu pas? 

Ik ben 56 en heb het ook nog niet geleerd. Maar beter laat dan nooit.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Descartes ik lees je met interesse. Je schrijft boeiend. Eigenlijk dacht ik dat je een oude, cynische man was zonder levenslust. Maar ik lees ergens dat je 33 bent. 

Vandaag dus hersteldag. Goed idee om vooral binnen te blijven en ook een soep te maken, zoals Renaldo dat doet.

Ik ga mijn afbakbrood in de oven doen en een eitje koken. Fijne dag mensen, de herfst is begonnen. 

Net lees ik dit in de krant:

Geen troost valt aan het najaar te ontlenen, de bladeren verworden in de goot, en de gelieven zijn voorgoed verdwenen.’

(Jean Pierre Rawie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Iedere keer val ik weer stil van alle herkenbaarheid hier. Nu ook weer... Hoewel het met mate drinken me al langere tijd goed af gaat, heb ik nu, door wat ik allemaal lees, zelfs geen zin meer in 1 glaasje. Gisteren voor het eerst sinds tijden naar een nogal dure kapper geweest waar ik 10 jaar geleden kwam. Geopende fles wijn stond klaar in een koeler voor de klanten. Lekker een kop muntthee genomen maar toch vreemd dat het overal maar zo normaal is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...