Spring naar bijdragen

Mijn verhaal


Drvoor

Aanbevolen berichten

Voor het omschrijven van mijn problemen ga ik zo’n 4 jaar terug in de tijd. Hoewel ik vroeger wel regelmatig poker speelde en altijd wel moeite had om ergens mee te stoppen, gamen of altijd als laatste naar huis, altijd nog 1 potje... Verbaasde ik mijzelf en mijn omgeving dat ik in korte tijd een gokverslaving had ontwikkeld, waarmee ik mezelf diep in de schulden had geduwd. Op het moment dat er geen uitweg meer was moest ik dat destijds wel opbiechten en heeft mijn omgeving mij ontzettend goed geholpen (inclusief mijn vriendin). Ik heb toen ook gekozen voor een  groepsbehandeling, om de problematiek aan te pakken. Dit bleek voor mij niet een geweldige aanpak en ik voelde me eigenlijk ook niet op mijn plek in een groep met verslaafden (een gevoel jullie vast bekend). Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een terugval nu net iets meer dan een jaar geleden die heeft geduurd tot het begin van het jaar. Weer stond mijn omgeving voor me klaar, maar dit keer waren ook de ogen bij mij geopend dat ik echt mijn problemen moest gaan aanpakken. Ik loop sinds april bij een psycholoog en leer mezelf daar heel goed kennen. Ik heb ook sinds het begin van het jaar niet meer gegokt en zelfs weinig tot geen drang gehad om te gaan gokken. Helaas is mijn relatie wel stuk gelopen, uiteindelijk is de verslaving toch tussen ons in komen te staan.

Waarom dan juist nu aansluiting zoeken bij dit forum? Ik voel me sterker dan ooit, probeer mijn leven beter te structureren en ben goed bezig met voeding en sport. Echter mis ik gewoon een stukje aansluiting met mensen die weten wat er speelt. Dat je niet altijd lekker in je vel zit, dat je je schuldig voelt, eenzaam voelt en af en toe gewoon een slechte dag hebt. Ik denk dat het hebben van een maatje of maatjes daar echt aan kan bijdragen.

Ik woon zelf in het Noorden van het land, ben begin 30 en houd ontzettend van sport, reizen en ook wel gamen en wandelen.

Graag zou ik mensen ontmoeten digitaal (whatsapp, mail, forum) en reallife om elkaars leven te verrijken, de sleur te doorbreken en oog en zorg te hebben voor elkaar.

Ik hoop graag van jullie te horen en elkaar te inspireren.

Groetjes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi @Drvoor,

Ik las je verhaal op het forum en ik herkende je verhaal. Ik ben zelf 27 jaar oud en nu 66 dagen achtereen gokvrij. Ook heb ik in het verleden een groepsbehandeling gevolgd, geen slechte ervaring, maar de aansluiting die ik zocht kon ik er niet vinden.

Het gaat met mij uitstekend, de drang is laag tot niet aanwezig. Toch maakt juist dat mij nerveus. Telkens als ik het een beetje op de rit had, kreeg ik een zwaar moment en kon ik mij er niet tegen wapenen. Dan viel ik weer terug, om de volgende dag teleurgesteld opnieuw te beginnen. 

Vandaar dat ik mij heb aangesloten bij dit forum, ik hoop hier aansluiting en contacten te vinden met mensen die in een vergelijkbaar schuitje zitten. 

Soms heb je gewoon van die dagen of momenten dat het even niet meer wil, dat je gewoon niet lekker in je vel zit en het prettig zou zijn als je met iemand kon praten die begrijpt wat je door maakt.

Bedankt voor het delen van je verhaal!

Groetjes Jelle

 

 

bewerkt door jell
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
Op 24-9-2020 om 23:59 zei Drvoor:

Voor het omschrijven van mijn problemen ga ik zo’n 4 jaar terug in de tijd. Hoewel ik vroeger wel regelmatig poker speelde en altijd wel moeite had om ergens mee te stoppen, gamen of altijd als laatste naar huis, altijd nog 1 potje... Verbaasde ik mijzelf en mijn omgeving dat ik in korte tijd een gokverslaving had ontwikkeld, waarmee ik mezelf diep in de schulden had geduwd. Op het moment dat er geen uitweg meer was moest ik dat destijds wel opbiechten en heeft mijn omgeving mij ontzettend goed geholpen (inclusief mijn vriendin). Ik heb toen ook gekozen voor een  groepsbehandeling, om de problematiek aan te pakken. Dit bleek voor mij niet een geweldige aanpak en ik voelde me eigenlijk ook niet op mijn plek in een groep met verslaafden (een gevoel jullie vast bekend). Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een terugval nu net iets meer dan een jaar geleden die heeft geduurd tot het begin van het jaar. Weer stond mijn omgeving voor me klaar, maar dit keer waren ook de ogen bij mij geopend dat ik echt mijn problemen moest gaan aanpakken. Ik loop sinds april bij een psycholoog en leer mezelf daar heel goed kennen. Ik heb ook sinds het begin van het jaar niet meer gegokt en zelfs weinig tot geen drang gehad om te gaan gokken. Helaas is mijn relatie wel stuk gelopen, uiteindelijk is de verslaving toch tussen ons in komen te staan.

Waarom dan juist nu aansluiting zoeken bij dit forum? Ik voel me sterker dan ooit, probeer mijn leven beter te structureren en ben goed bezig met voeding en sport. Echter mis ik gewoon een stukje aansluiting met mensen die weten wat er speelt. Dat je niet altijd lekker in je vel zit, dat je je schuldig voelt, eenzaam voelt en af en toe gewoon een slechte dag hebt. Ik denk dat het hebben van een maatje of maatjes daar echt aan kan bijdragen.

Ik woon zelf in het Noorden van het land, ben begin 30 en houd ontzettend van sport, reizen en ook wel gamen en wandelen.

Graag zou ik mensen ontmoeten digitaal (whatsapp, mail, forum) en reallife om elkaars leven te verrijken, de sleur te doorbreken en oog en zorg te hebben voor elkaar.

Ik hoop graag van jullie te horen en elkaar te inspireren.

Groetjes,

Hoi, 

Zeer herkenbaar wat je zegt. Ik had nooit idee dat ik gok verslaafd zou kunnen raken.. Maar online pokeren was ik erg vatbaar voor en verloor veel geld. Wilde zo graag winnend spelen.. Maar dat ging mis. 

 

En toevallig heb ik onlangs gemerkt dat sportwedden ook foute boel is voor me. 

 

Maar kan wel een praatje gebruiken dus als je interesse hebt ervaringen te delen laat je het maar weten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...