Spring naar bijdragen

Donderdag 24 september 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Terugkomend op het werkstress onderwerp. Mn collega die een deel van mijn taken overneemt zit ook onder de werkstress, al een hele tijd. En ik zie hoe het gaat. Chaotisch. Emails sturen om middernacht. Niet meer lachen. En vooral: klagen. Veel zieligheid. Die gozer is minstens zo zielig als ik vroeger.

Dit mag misschien hard klinken, maar werkstress maak je zelf. Daar ben ik van overtuigd. Goddank want dan kan je er ook wat aan doen. De hoeveelheid werk en het feit dat je geen controle hebt op wat er gebeurt zijn duidelijke aanleidingen, maar hoe je ermee omgaat bepaalt uiteindelijk wat er met je gebeurt.

Er komt een zekere "denk-hygiëne" bij kijken. Niet gaan denken dat je zielig bent. Niet gaan klagen. Niet van die zogenaamd grappige passief-agressieve opmerkingen tussen de regeltjes door. Daarmee lul je jezelf de zieligheid in. Dat heb ik gezien bij alle burn-outers in mn omgeving.

Het overkomt mij ook nog af en toe. En dan wurm ik me er weer uit, uit de zieligheid. Ik heb nog geen magisch recept, ik zie wel het verkeerde voorbeeld. Vooral niet met zo iemand mee gaan lullen en mee gaan zielige grapjes maken over het softwaresysteem dat niet goed is en waar niemand wat aan wil doen omdat het al een miljoen gekost heeft. Daar help je hem niet mee en jezelf ook niet.

Ballen scheren. Zelf weer de touwtjes in handen pakken waar het kan. Denken in termen van oplossingen. Leave your ego at the door.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bumperjim:

Goeiemorgen!

Terugkomend op het werkstress onderwerp. Mn collega die een deel van mijn taken overneemt zit ook onder de werkstress, al een hele tijd. En ik zie hoe het gaat. Chaotisch. Emails sturen om middernacht. Niet meer lachen. En vooral: klagen. Veel zieligheid. Die gozer is minstens zo zielig als ik vroeger.

Dit mag misschien hard klinken, maar werkstress maak je zelf. Daar ben ik van overtuigd. Goddank want dan kan je er ook wat aan doen. De hoeveelheid werk en het feit dat je geen controle hebt op wat er gebeurt zijn duidelijke aanleidingen, maar hoe je ermee omgaat bepaalt uiteindelijk wat er met je gebeurt.

Er komt een zekere "denk-hygiëne" bij kijken. Niet gaan denken dat je zielig bent. Niet gaan klagen. Niet van die zogenaamd grappige passief-agressieve opmerkingen tussen de regeltjes door. Daarmee lul je jezelf de zieligheid in.

Het overkomt mij ook nog af en toe. En dan wurm ik me er weer uit, uit de zieligheid. Ik heb nog geen magisch recept, ik zie wel het verkeerde voorbeeld. Vooral niet met zo iemand mee gaan lullen en mee gaan zielige grapjes maken over het softwaresysteem dat niet goed is en waar niemand wat aan wil doen omdat het al een miljoen gekost heeft. Daar help je hem niet mee en jezelf ook niet.

Ballen scheren. Zelf weer de touwtjes in handen pakken waar het kan. 

En zulk gedrag ligt zo dicht bij het 'drinkgedrag'  wat ik hier vaak lees... 
En daar past dan eigenlijk ook maar 1 antwoord: jouw laatste zin. 
Goedemorgen overigens 
@bumperjim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @bumperjimik.kan met je meegaan denk ik. Ik was precies zo net voor mijn burnout. Precies!

Nu heb ik geen ander werk, wel een andere setting. Een team. Ik kan heel moeilijk hulp vragen. Maar ik leer het. Dat is winst!! Voor iedereen prettig.

En wat @Jopieschreef is zo wezenlijk ook. Jezelf leren kennen, weten, zien. Vrede met jezelf sluiten. Je bent goed genoeg.

Maar dat lukt natuurlijk niet altijd. Geeft ook niets. Dan pak je het gewoon weer op en ga je door.

@Sandro, @Descartes33, @takeiteasyen @Smaragd. Pak het maar weer op het gewone leven. Tis okay.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lika:

Ja @bumperjimik.kan met je meegaan denk ik. Ik was precies zo net voor mijn burnout. Precies!

Nu heb ik geen ander werk, wel een andere setting. Een team. Ik kan heel moeilijk hulp vragen. Maar ik leer het. Dat is winst!! Voor iedereen prettig.

En wat @Jopieschreef is zo wezenlijk ook. Jezelf leren kennen, weten, zien. Vrede met jezelf sluiten. Je bent goed genoeg.

Maar dat lukt natuurlijk niet altijd. Geeft ook niets. Dan pak je het gewoon weer op en ga je door.

@Sandro, @Descartes33, @takeiteasyen @Smaragd. Pak het maar weer op het gewone leven. Tis okay.

Schaar mij maar bij die vier, zit weer op dag 2:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja dat huis leert mij ook van alles. Bijvoorbeeld de reden waarom ik die flat graag wilde en nog wil. Wij zijn geen huisonderhouders. Ik heb het veel te druk met dingen die ik liever doe. Mijn man doet het niet. Een flat die ruim is, niet te groot,  groot genoeg, met een balkon is voor mij ontlastend. Dat voel ik in alles. 

Weer wat geleerd. Ik ga voor de volgende. Ook wat deze wensen en mogelijkheden betreft komen we steeds dichter bij wat voor ons belangrijk is. Dat proces . Ook daar ben ik dankbaar voor. En intussen baal ik gewoon nog even. Ben ik teleurgesteld. Is ook goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spijtig van de woning @Lika. Tot 3 keer toe hadden we een afspraak om een nieuwe woning te gaan bekijken en een half uurtje werd deze afspraak afgezegd doordat de woning plots verkocht was. Is niet zo leuk, maar je moet gewoon verder. Alles heeft zo z'n reden denk ik dan. De droomwoning zal wel ergens op je wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Iedereen die het nodig heeft een:heart:. Wat een geploeter soms. @Lika jammer van het huis, wat mooi dat je er iets positiefs uithaalt dat het niet doorgaat. Jouw droomhuisje komt nog, zeker weten! Wb werkstress, ik vind het lastig dat je, als je er zelf niet meer in meegaat (dus dat je grenzen aangeeft), je het gevoel krijgt dat je je teamleden in de steek laat. Als jij bijv iets niet doet omdat je weet dat het teveel stress oplevert, moet iemand anders het doen en krijgt die stress. De balans opzoeken vind ik lastig. Ene keer ja zeggen maar soms ook nee... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lika:

Vrede met jezelf sluiten. Je bent goed genoeg.

Maar dat lukt natuurlijk niet altijd. Geeft ook niets. Dan pak je het gewoon weer op en ga je door.

 

Ja en ook vrede met je werk sluiten. Niet voortdurend in aversie leven. Want dan kan je beter ontslag nemen. 

Balen trouwens van je huis, maar ja dat is t spelletje hè, de huizenmarkt in NL is nog steeds een gekkenhuis van de verhalen die ik hoor, ik kan dr niet bij.

Hier kan een huis zomaar 6 maanden of langer te koop staan vooral als t er niet uit ziet (ongeveer 90% :D ). Dat levert dan weer van die leuke home makeover tv op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...