Spring naar bijdragen

22 sept 2020 huiskamer


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,  ik ben gister bij de verslavingsarts geweest. Twee uren lang. Het was intens. Ik ben nu doodop, maar wat was het een fijn gesprek. Ik had een heel goed gevoel erbij. Mijn man ook. Volgende week een tweede gesprek over hoe af te bouwen. 

1 ding is me bijgebleven als motto: leren verdragen. Niet oh ik slaap niet hup een pil. Oh ik voel me knudde hup een pil etc. 

Ik was heel makkelijk in een pam extra. Nu vanaf Radboud geen pam extra genomen maar had nu een intense afspraak. Normaliter nam ik dan 1 a 2 pammen extra en ook de avond ervoor voor goede nacht soms als ik niet kon slapen. Nu NIKS extra's genomen. Men ik was aan t trillen. 

Geen veilig benzo placebo (benzo tolerant als wat) effect maar juist nulcebo effect... Maar ik kwam erdoor en ging goed! Wat ben ik trots op mezelf. Mennnn dat voelde als afkicken!!

Keep it up!

Kus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louisa, goed van je dat je geen extra hebt genomen, een stap in de goede richting. Je mag gerust trots in op jezelf. :rose:Je komt ook optimistischer over. Ik ben ervan af en wil je meegeven, ook jouw gaat het lukken. Zeker nu je de juiste hulp krijgt. Ik heb ook vaak op het punt gestaan op te geven, maar net als jij had ik een spreuk waardoor ik nooit opgaf..

Never give up!

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Rixie1:

Louisa, goed van je dat je geen extra hebt genomen, een stap in de goede richting. Je mag gerust trots in op jezelf. :rose:Je komt ook optimistischer over. Ik ben ervan af en wil je meegeven, ook jouw gaat het lukken. Zeker nu je de juiste hulp krijgt. Ik heb ook vaak op het punt gestaan op te geven, maar net als jij had ik een spreuk waardoor ik nooit opgaf..

Never give up!

Echt heel knap. Waarvoor ben je eigenlijk ooit benzos gaan slikken? En heb je daar nu nog last van? Wie heeft je begeleidt? 

Echt superknap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Louisa:

Echt heel knap. Waarvoor ben je eigenlijk ooit benzos gaan slikken? En heb je daar nu nog last van? Wie heeft je begeleidt? 

Echt superknap

Ik heb diazepam toen gekregen omdat ik niet meer kon slapen na een postnatale depressie. Dat is 48 jaar geleden. Maar ik slaap nu weer goed, wel met hulp van 2 druppeltjes cbd. Ga ook weer proberen zonder te slapen als flesje bijna op is. Begeleiding heb ik nooit gehad, moest wel af en toe doorzetten en wilde ermee stoppen.  Dus gaat het eens moeilijk, denk dan, morgen nieuwe dag. Nu natuurlijk blij dat ik doorgezet heb. Ben echt heel ziek geweest van ontwenning. Gaat jouw ook lukken als je doorzet. Never give up

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rixie1:

Ik heb diazepam toen gekregen omdat ik niet meer kon slapen na een postnatale depressie. Dat is 48 jaar geleden. Maar ik slaap nu weer goed, wel met hulp van 2 druppeltjes cbd. Ga ook weer proberen zonder te slapen als flesje bijna op is. Begeleiding heb ik nooit gehad, moest wel af en toe doorzetten en wilde ermee stoppen.  Dus gaat het eens moeilijk, denk dan, morgen nieuwe dag. Nu natuurlijk blij dat ik doorgezet heb. Ben echt heel ziek geweest van ontwenning. Gaat jouw ook lukken als je doorzet. Never give up

48 jaar en geen klachten erop? Van tolerantie? Da's echt lang zeg. En als je rijbewijs werd verlengd had je t nog geslikt denk. Je zat niet zo hoog toch?

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Louisa:

48 jaar en geen klachten erop? Van tolerantie? Da's echt lang zeg. En als je rijbewijs werd verlengd had je t nog geslikt denk. Je zat niet zo hoog toch?

Nee Louisa, ik had geen klachten van diazepam, heb het alleen afgebouwd omdat mijn rijbewijs anders niet verlengd zou worden. Was anders gewoon door gegaan, voelde me er goed bij en sliep ook goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

goedemorgen allemaal, jij bent goed bezig @Louisa, denk weer aan dit moment als je het even zwaarder krijgt. je kon het dus straks kan het ook weer

Ja vandaag de rekening Dikkie. Uitgeput en moet alles verwerken. Zoveel gezegd en gevraagd. Maar we moeten doorpakken en verdragen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Louisa:

Ja vandaag de rekening Dikkie. Uitgeput en moet alles verwerken. Zoveel gezegd en gevraagd. Maar we moeten doorpakken en verdragen... 

ja helaas louisa dat komt er ook altijd weer bij ik zit in hopelijk het laatste stukje en weet wel hoe ik erop reageer maar iedere keer valt het me weer tegen. en dan de angst krijg ik dit ook wanneer ik gestopt ben. maar we gaan gewoon door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Bellie:

Hoi!

Vanmorgen bij de  huisarts geweest.  Hij snapt er geen bal van. In ieder geval gaan we bloed prikken om te kijken of dat allemaal goed is. Als dat zo is wordt ik doorgestuurd naar een bepaalde internist vanwege mijn te snelle stofwisseling. Wat er aan de hand is. Mijn bloed druk was heel laag dus dat schiet niet op met de benzo's, dizzy, moe en flauw ben ik dus al van mezelf.

Ik heb Promethazine gekregen.  Dat is een oud hooikoorts/anti histamine pil maar tegenwoordig wordt dat gegeven bij slapeloosheid. Het is niet verslavend in ieder geval.  Het moet de temazepam afbouw ondersteunen.  Mijn extreem slechte slapen komt door intolerantie van de temazepam.  Dus ik moet er vanaf voordat ik erbij ga pakken uit wanhoop. 

Maar voordat ik dat nieuwe neem ga ik eerst naar  alleen de avond dosering van diazepam. Kijken of dat al genoeg is om meer te slapen en de temazepam af te kunnen  bouwen.  Mocht dat niet lukken kan ik dat nieuwe altijd proberen.

Lang gesprek gehad met de hoofd apotheker.  Hij stond verbaasd van mijn reactie op  een lage dosis benzo.  Maar hij vind toch dat  ik met dat nieuwe gerust 5 mg temazepam er af kan halen.  Tuurlijk....

 

ik heb net gelezen dat je als een os slaapt op  Promethazine @Bellie maar in het begin wel erg duf kunt worden maar alleen dat slapen al wat zal dat een verademing voor je zijn. ik vind het slapen alleen al heerlijk omdat ik dan even verlost ben van deze ellende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Louisa:

Goedemorgen,  ik ben gister bij de verslavingsarts geweest. Twee uren lang. Het was intens. Ik ben nu doodop, maar wat was het een fijn gesprek. Ik had een heel goed gevoel erbij. Mijn man ook. Volgende week een tweede gesprek over hoe af te bouwen. 

1 ding is me bijgebleven als motto: leren verdragen. Niet oh ik slaap niet hup een pil. Oh ik voel me knudde hup een pil etc. 

Ik was heel makkelijk in een pam extra. Nu vanaf Radboud geen pam extra genomen maar had nu een intense afspraak. Normaliter nam ik dan 1 a 2 pammen extra en ook de avond ervoor voor goede nacht soms als ik niet kon slapen. Nu NIKS extra's genomen. Men ik was aan t trillen. 

Geen veilig benzo placebo (benzo tolerant als wat) effect maar juist nulcebo effect... Maar ik kwam erdoor en ging goed! Wat ben ik trots op mezelf. Mennnn dat voelde als afkicken!!

Keep it up!

Kus

Wat fijn voor je louisa.  Dat je nu eens een keer een positieve ervaring hebt gekregen.  Dat is er 1 uit velen die nog gaan komen. Hou vol en neem je tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mensen gisteravond kon ik opeens niet meer lopen  ik ben net een dronken kerel durf de hond niet uit te laten  op mijn bed bij wakker worden bonkend hart kloppen in oor. de hele dag trillingen  vanacht  3 uur geslapen de slaap is weg  mijn ogen zijn zo wazig ben bang voor alleen zijn bang om mezelf te verliezen tinitus loei hart daabij hoof pijn  il wens iedereen Gezondhijd      liefs wilhelmina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Bellie sorry daar ben ik weer,

Die Promethazine heb ik ook gehad, als jouw histamine te hoog is en dat is vaak bij burnout waardoor ook voedselintoletanties. Moet je oppassen met antihistaminicum, want dat is dat middel. Als histamine hoog heeft dat ook slapeloosheid. En door dat middel stijgt histamine nog meer. Ik werd juist door dit middel hyper, klaarwakker. De psygiater snapte er toen niks van. Toen ik bij mijn ortomoluciare arts kwam zei ze gelijk dat deze middels tegenovergesteld werken  bij te hoog histamine. Ik kreeg een darm onderzoek bij haar, onderzocht in duistland en mijn histamine bleek 1000x zo hoog. Er zijn een aantal voedingsmiddelen die je dan ook moet vermijden. En histamine is ook een neurotransmitters. Maar huisartsen  en psychiaters hebben hierover geen verstand. Miss voor jouw een idee om je darmen te laten checken dmv ontlasting maar dan wel bij een orthomolucaire arts. 

ik zou dus even voorzichtig zijn met dit middel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo Mensen gisteravond kon ik opeens niet meer lopen  ik ben net een dronken kerel durf de hond niet uit te laten  op mijn bed bij wakker worden bonkend hart kloppen in oor. de hele dag trillingen  vanacht  3 uur geslapen de slaap is weg  mijn ogen zijn zo wazig ben bang voor alleen zijn bang om mezelf te verliezen tinitus loei hart daabij hoof pijn  il wens iedereen Gezondhijd      liefs wilhelmina 

@Wilhelmina. O Wilhelmina, deze gekke buien heb ik dus ook, ik kan dan niet meer lopen en alles bonkt in mijn hoofd. Ik zie dan ook heel wazig, word heel misselijk en zit dan ook soms zomaar naast mijzelf. De eerste aanval kreeg ik bij een bezoek aan de psychiater, hij zei meteen hyperventilatie, ik kon niet weer naar huis, ze hebben mijn broer gebeld om mij op te halen, maar nu het vaker gebeurd geven ze het op paniekaanvallen, ik vraag me af hoe ik aan paniekaanvallen kon maar dat weten hun ook niet, ik geloof er zelf dan ook niet in. Ik word er heel moe van en ben dan dagen op. Ik heb geen trillingen maar word juist heel erg stijf, ik kan mijn armen en handen dan bijna niet gebruiken. Ik krijg het als ik te druk ben. Maar maak je niet al te ongerust, op dat moment is het eng, maar het trekt heel langzaam ook weer weg en je houdt er gelukkig niets van over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Mientje:

@Wilhelmina. O Wilhelmina, deze gekke buien heb ik dus ook, ik kan dan niet meer lopen en alles bonkt in mijn hoofd. Ik zie dan ook heel wazig, word heel misselijk en zit dan ook soms zomaar naast mijzelf. De eerste aanval kreeg ik bij een bezoek aan de psychiater, hij zei meteen hyperventilatie, ik kon niet weer naar huis, ze hebben mijn broer gebeld om mij op te halen, maar nu het vaker gebeurd geven ze het op paniekaanvallen, ik vraag me af hoe ik aan paniekaanvallen kon maar dat weten hun ook niet, ik geloof er zelf dan ook niet in. Ik word er heel moe van en ben dan dagen op. Ik heb geen trillingen maar word juist heel erg stijf, ik kan mijn armen en handen dan bijna niet gebruiken. Ik krijg het als ik te druk ben. Maar maak je niet al te ongerust, op dat moment is het eng, maar het trekt heel langzaam ook weer weg en je houdt er gelukkig niets van over.

Hallo ik wort stijf  het is allemaal wat ik heb wondelijk raare spieren geen controle over in een keer arm omhoog  en beenik kan niet slapen we hebben hetzelfde ik denk weleens er loop een kerel in  huis  en idere dag paniek aanvallen dezelfe tijd om 6 uur als mijn zoon naar zijn werk moet het zweet breek me uit  ik kan nu niet verder scrijven  ik ben kapot zo moe  groetjes wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo ik wort stijf  het is allemaal wat ik heb wondelijk raare spieren geen controle over in een keer arm omhoog  en beenik kan niet slapen we hebben hetzelfde ik denk weleens er loop een kerel in  huis  en idere dag paniek aanvallen dezelfe tijd om 6 uur als mijn zoon naar zijn werk moet het zweet breek me uit  ik kan nu niet verder scrijven  ik ben kapot zo moe  groetjes wilhelmina

@Wilhelminaik denk dat het angstaanvallen of paniekaanvallen zijn in de ochtend als je zoon weg gaat naar het werk omdat je dan weer alleen bent. Ik herken dat heel erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Bellie ik heb het zo uitgelegd gekregen van de ortomoluciare arts, dat die reguliere pillen het juist verhogen. Miss dat die van jouw er ook iets van weet en als hij of zij zegt dat het wel kan moet je het gewoon proberen. Ik geloof de huisrarts niet gauw meer en dan vraag ik het na aan de mijne. 

Maar het zou fijn zijn als het jouw helpt toch. 

Ik bedoel het alleen maar goed en ik deel wat ik weet en dat moet ieder voor zich kijken wat die er mee doet. 

@Louisa wat goed van je dat je zonder extra naar die afspraak bent gegaan. 

@Mientjevroeg jij nu laatst over die quitapine, want stijfheid had ik in het begin ook. Maar na langer slikken is dat minder geworden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karin123:

@Wilhelminaik denk dat het angstaanvallen of paniekaanvallen zijn in de ochtend als je zoon weg gaat naar het werk omdat je dan weer alleen bent. Ik herken dat heel erg.

Ja he karin ja om  6 uur lastig he jullie  hebben dat ook ik loop de hele dag te trillen dat vreet enegie  het is fijn de het forum elkaar steunen hebben we allemaal nodig   liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Alina:

Hoi @Bellie ik heb het zo uitgelegd gekregen van de ortomoluciare arts, dat die reguliere pillen het juist verhogen. Miss dat die van jouw er ook iets van weet en als hij of zij zegt dat het wel kan moet je het gewoon proberen. Ik geloof de huisrarts niet gauw meer en dan vraag ik het na aan de mijne. 

Maar het zou fijn zijn als het jouw helpt toch. 

Ik bedoel het alleen maar goed en ik deel wat ik weet en dat moet ieder voor zich kijken wat die er mee doet. 

@Louisa wat goed van je dat je zonder extra naar die afspraak bent gegaan. 

@Mientjevroeg jij nu laatst over die quitapine, want stijfheid had ik in het begin ook. Maar na langer slikken is dat minder geworden. 

@Alina ja dat vroeg ik, nog steeds heb ik veel bijwerkingen van de Quetiapine.  De psychiater heeft er vier per dag voor geschreven, ik probeer er zo weinig mogelijk in te nemen, ik neem ze wel elke avond om te kunnen slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei doorbijter:

@Mientje mag ik vragen hoe snel je van de diazepam en van welke hoeveelheid je tijdens de opname hebt afgebouwd? En hoeveel oxazepam is omgezet naar hoeveel diazepam. Als je dat nog weet tenminste

@doorbijter Ik gebruikte heel veel en heel lang oxazepam. Bij mijn laatste  opname slikte ik er nog maar 4 per dag. (= 4x 10 mg)  De eerste dagen kreeg ik bij opname oxazepam en diazepam en daarna dus alleen diazepam. 6 weken opname en helemaal op nul. Wil je graag het preciese aantal diazepam per week weten, dan kan ik dat na kijken, want ik heb alle papieren bewaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Mientje:

@doorbijter Ik gebruikte heel veel en heel lang oxazepam. Bij mijn laatste  opname slikte ik er nog maar 4 per dag. (= 4x 10 mg)  De eerste dagen kreeg ik bij opname oxazepam en diazepam en daarna dus alleen diazepam. 6 weken opname en helemaal op nul. Wil je graag het preciese aantal diazepam per week weten, dan kan ik dat na kijken, want ik heb alle papieren bewaard.

Dank voor je antwoord. Dan heb je in zeer korte tijd eigenlijk 20 mg diazepam afgebouwd, na zeer langdurig gebruik. Dan is het wel Te begrijpen dat je nog steeds zoveel en heftige ontwenningsverschijnselen hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei doorbijter:

Dank voor je antwoord. Dan heb je in zeer korte tijd eigenlijk 20 mg diazepam afgebouwd, na zeer langdurig gebruik. Dan is het wel Te begrijpen dat je nog steeds zoveel en heftige ontwenningsverschijnselen hebt. 

@doorbijter volgens de psychiater kunnen dit geen ontwenningsverschijnselen meer zijn. Het zijn volgens hem hyperventielatieaanvallen en volgens mijn begeleidster paniekaanvallen.  Ik heb hun al gevraagd hoe ik dan aan paniekaanvallen kwam, ik voel geen paniek,  maar ja dat weten zij natuurlijk ook niet, nu dan is het onbewuste spanning. Jij denkt wel dat het nog ontwenningsverschijnselen zijn? Mijn gekke aanvallen duren steeds langer en volgen elkaar ook steeds sneller op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...