Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 september


niks

Aanbevolen berichten

Ook die herken ik @Sandro, ergens en dat komt vast door mijn opvoeding heb ik een soort moederrelatie met mijn baas. Dus ze heeft heel veel woorden als ik weer eens bezopen ben maar het kan maanden goed gaan en dan komt er geen woord uit. Gisteren nog, misschien was dat de trigger, ik had een paar dingen heel goed gedaan en ze zat me flink af te keuren. Ja misschien is dat wel de kern van de hele alcoholische persona, diepgevoelig zijn in contexten waarin dat helemaal niet gepast is. En ik wist het op dat moment, ik kon alleen niet de praktische conclusie trekken, die @Fruitvlieg2019 omschrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang om aan mezelf te werken. Ik vind het fantastisch wat jij schrijft @Fruitvlieg2019, zo wijs en waar.

Maar ik blijf bang. Ik heb de beste beslissingen van mijn leven genomen terwijl ik diep in de nacht aan de whisky zat. Met werk weet ik dat ik het alleen maar goed kan doen als ik er volledig in geloof, maar als ik dat doe raak ik zo kwetsbaar, dan staat alles op het spel. En dit is niet alleen een gevoel, dit is de waarheid, als ik mezelf volledig geef aan een vraagstuk, een som, noem het maar, dan is de uitkomst perfect. Ik ga vervolgens wel naar de kloten maar goed, het resultaat is iets wat blijft, ik herstel wel weer. 
 

Ik denk heel vaak “als ik alles nu precies hetzelfde houd, inclusief terugvallen, dan houd ik het vol en blijf ik mezelf en heb ik op het einde alles gedaan zoals ik kon en kan ik in ruste sterven”. En ik zie die onzin wel die ik schrijf maar dat gevoel komt steeds terug. Is dat alcohol? Is dat echt die alcohol? Of is alcohol eigenlijk maar onbelangrijk en zit ik zelf gewoon slecht in elkaar? Zal het gewoon nooit lukken? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vaak jaloers op mensen die alles maar van zich af laten glijden. Ik kan dat niet. 

Ik zou namelijk ook kunnen denken: wat kan mij het schelen als men me niet begrijpt. Niemand maakt mij wat namelijk en ik ga lekker mijn gang op een manier waarvan ik denk dat het goed is. 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even goede avond wensen

Wat jammer, dat veel mensen het zo moeilijk hebben vandaag

Ik had een TOP dag

Vol energie, heel veel gedaan, zelfs vriend zei vanavond ; loop jij nou zo hard, of ik zo langzaam ?

Ha, ha, had helemaal niet in de gaten dat ik hard liep :)

Wat 3 weken alcoholvrij niet kan doen hè

Maar ja, zal wel in mijn wittenbroodsweken zitten, komen vast wel weer wat sombere tijden ook

Geeft niet, als je het hele proces maar snapt hè :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jannigje:

@Rosee, je kunt trots op me zijn! Ik ben het in ieder geval op mijzelf. Na dagen van intern gesputter over de buurvrouw, ben ik naar haar toe gegaan. Wat jullie ook al adviseerden heb ik gedaan. Ik heb haar heel vriendelijk gevraagd hoe het met haar gaat en of ze nu minder last van mij ervaart. Ja zei ze. Fijn! Alleen rond 6 uur ‘s ochtends heeft ze nog last van lawaai. Hoera!!!  Als ikiets echt zeker weet is dat ik om 6 uur ‘s ochtends geen lawaai maak, ik ben dan totaal nog niet aanspreekbaar! Nou buurvrouw wat vervelend, maar ik weet echt zeker dat dat niet bij mij vandaan kan komen. O zei ze, dan is het misschien wel de motor van de vijver van de andere buren, die draait dag en nacht door. Ja, dat zou wel kunnen zei ik.

Daarna zei ik dat ik ook graag iets met haar wilde bespreken, over het roken. Ze zal er op letten zei ze. En daarna hebben we nog even gepraat en geconstateerd dat het heel belangrijk is dat we in goede harmonie naast elkaar leven. 

 

@Jannigje: goed gedaan! Daar was moed voor nodig. En, niet onbelangrijk, met een goede uitkomst en een leermoment. Dat je trots bent is terecht. Vanavond lekker achterover leunen en blij zijn. Tevreden met de buurvrouw én met jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger nam ik ook vaak m'n werk mee naar huis, maar deze tijden heb ik al lang achter me gelaten. Ik zie mijn werk enkel nog als een bron van inkomsten. Het willen streven om bv. hogerop te geraken in de firma heb ik van me afgeschud want hier draait het leven niet om. We zijn slechts een zeer korte tijd op deze aardkloot en mensen maken zich in onze westerse maatschappij veel te veel zorgen over dergelijke luxe zaken zoals werken. Stel je voor dat je in een oorlogsgebied leeft en dat er van werk geen sprake is. Dat je dagelijks moet vrezen voor je leven en dan van je geliefden. In zo'n situatie zou je werk het laatste zijn waar je je zorgen om maakt. Het leven zit zo fantastisch in elkaar en mensen leven gejaagd naast elkaar dat velen van ons gewoon vergeten te leven. De klok tikt iedere dag weg en veel mensen staan niet stil dat het plots gedaan kan zijn. Nadat ik vele jaren terug kanker overwonnen heb ben ik het leven anders gaan bekijken. Ik heb veel meer leren relativeren en lach vaak in m'n binnenste als mensen me verwijten of commentaar geven. Geniet van het leven en probeer de negativiteit zoveel mogelijk naast je neer te leggen (dat lukt natuurlijk niet altijd). Leef alsof het je laatste dag is (wat dit geen titel van een liedje van een Nederlandse zanger?).

Geniet nog van jullie avond iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer @Lika  maar wel wijzer  en weten wat je wilt .. balen met moeder in ziekenhuis    ... hopelijk valt het mee.  

Voor degenen  die het moeilijk hebben  @Descartes33 @Sandro    sterkte   en keep going  ..   

@Jannigje   top gedaan hoor '   fijn dat je beloond  wordt  voor je goede aanpak naar je buren   en idd 6 uur   geen tijd  im herrie  te maken toch   :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door Corona ben ik lang weg kunnen blijven van de manager, maar vandaag ontkwam ik er niet meer aan. En viel me (weer) op dat een manager zomaar iets kan roepen wat hij/zij ergens gehoord heeft of denkt gehoord te hebben, en dat ik me dan vervolgens moet verdedigen. Wat mijn vak helemaal niet is, anders was ik wel advocaat geworden o.i.d.

Is dat nieuw voor mij, dat het zo werkt? Nee, maar zoals gezegd was het zo lekker luw de laatste tijd. Dit valt daarom rauw op mijn dak. Doe verdomme mijn best om alles draaiende te houden in deze lastige tijd. Goed, morgen nieuwe dag. Gelukkig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeder opgenomen. Een opluchting. 

@Descartes en @Sandro wat @Jopie schrijft. Mooier kan ik het niet zeggen. Als je leeft en werkt volgens jouw waarden en jouw kunnen, kunnen anderen zeggen wat ze willen, maar dat zegt echt meer over hun. Kritiek hebben op jouw werk is geen kritiek op jou per definitie. En mensen roepen (uit onzekerheid?) vaak maar wat. 

De momenten dat ik me geraakt voel zijn sterker als ik zelf al vind dat ik 'stout' was. Dan ben ik veel afhankelijker van andermans goedkeuring.

Daarnaast: om zover te komen dat geraakt worden en dat meezeulen minder werd, gebeurde pas toen ik mezelf enigszins okay ging vinden. Take care:heart:

@Jannigje:je bent GEWELDIG! Wat goed van je. Wow!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Cleo66:

@nikshoe is het met de babykamer 

 

Het staat allemaal! Meteen gisteren de wand kubussen aan de muur gemaakt. We hebben een rolgordijn voor het raam, maar wil toch ook overgordijnen, die besteld. Ik ben helemaal verliefd op de kamer. Ook enorm dankbaar dat wij een kamer kunnen realiseren, naar onze wensen. Ik heb de andere kant ook gezien. Moeders met de kleertjes in een doos. Alleen een bedje, verschonen op bed. :( Geen roze wolk, maar overleven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...