Spring naar bijdragen

Maandag 21 september


Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal! Trage start vandaag. Heb al 3x op snoozen gedrukt. Hop hop, eruit! Vandaag cursus op werk om de nieuwe computersystemen te leren kennen. Eerst douchen en een kop koffie. Kom je gauw door, @Yvonne? Was het maar niet zo donker, staat wat makkelijker op.

 

 

bewerkt door Maja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de boeken van Jan Geurts ook gelezen. ‘Verslaafd aan liefde’ vond ik erg goed en herkenbaar. Ik ben helemaal om sinds ‘Licht Leven’ van Nanne vd Leer. Gaat wel meer over bewustwording en zelf liefde en niet zo zeer over verslaving maar wel vastzitten in patronen, wat een verslaving eigenlijk ook is. Voor mij was dit boek een ommekeer, zag ineens door haar levensverhaal en tips hoe ‘vast’ ik zat. Ik ben er dus mee bezig .. zelf liefde zelf acceptatie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Het is inderdaad een mooie nazomerdag en nog even genieten, al heb ik wel een aantal klusjes te doen. Zoals jullie weten ben ik gestopt met witte wijn drinken en dat gaat mij heel goed af. Dit is dag 17. Afgelopen zaterdag kregen we onverwacht visite hetgeen ik jeuk leuk vond. De drank kwam na de koffie uiteraard op tafel en opeens hoorde ik mezelf zeggen, ik neem ook een wijntje. Ik had geen trek, absoluut niet, maar ik nam dus een wijntje, althans er werd er één voor mij ingeschonken. We kletsten rustig verder, ik nam een slok(je) van de wijn en ik dacht ineens? Huh, doe is even lekker normaal. Ik heb de wijn door de gootsteen gespoeld en ik ben verder gegaan met de appelsap hetgeen ik ook heerlijk vind. Het is dus ook aangeleerd gedrag dat wijn drinken, omdat ik het altijd deed.  Ik had er geeneens trek in. Ik merk ook dat die momenten steeds minder worden. Ik heb ook niet het gevoel wat ik hier ook wel terug lees dat ik moet onderhandelen met mezelf van als ik wijn wil drinken hoeveel mag ik er dan nemen. Wellicht komt dit nog in een later stadium. Overigens heb ik ook altijd wijn en drank in huis. Al met al vond ik het een goede ontwikkeling en ga ik met vertrouwen deze week in. Ik hoop dat het jullie ook goed gaat. We maken er wat van! Groetjes Ansje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zeg @Ansje die bewustwording is lekker bezig/aan het werk bij jou! Dag 17  mooi! Ik zat gisterenmiddag ook aan een appelsap ginger ale drankje, wel in een wijnglas want dat vind ik gewoon lekker drinken haha, misschien zit daar nog klein stukje afscheid nemen maar ik vind het prima zo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Gisteravond ging opeens de telefoon, anoniem, 21.30 uur op zondagavond? Hallo met de politie, maakt u zich geen zorgen, maar hebt u een auto? Huh? Eh ja. Wat is het kenteken? Eh, eh, ik was het op slag vergeten. Iemand heeft gezien dat uw portieren openstaan en heeft ons gebeld. Huh??.? Dat kan helemaal niet (snuggere opmerking op zo’n moment). Afijn ik ging kijken en jawel hoor, twee portieren stonden wagenwijd open. Niet geforceerd, niets weg, niets beschadigd. Spooky vond ik het. Wel fijn dat die meneer de politie gebeld heeft, dat is het voordeel van een kleine buurt Denk ik, meer sociale controle.

 De meneer die gebeld had zag me en kwam naar me toe. Zijn uw airbags gestolen? Geen idee, hoe zie je dat? Vanmorgen nog eens gekeken, ik zag niets. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd @Jannigje  Gelukkig is er niets ontvreemd maar je kijkt raar op als politie beld op dat tijdstip.

 

 

Zo werkweekend weer achter de rug dus nu weer vrij , wil zo nog de tuin gaan verder opruimen gras staat al weer hoog aan de horizon ook ..

Zijn hier veel dingen gaande waar ik online niet over uit kan wijden , maar het slurpt energie. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Airbags gestolen? Wat moeten ze daar nou mee, ik zou eerder aan de radio of zo denken...?

Ben je niet gefopt?:huh:

Bij mij tot 3x toe het stuur incl. airbags  en het complete multimedia systeem.

Ik bleek een populair autootje te hebben waarbij een stuur met schakelflippers onweerstaanbaar voor de boefjes. Van pure ellende maar een ander (minder hippe) auto aangeschaft, het rijdt best lastig zonder stuur :wacko:

bewerkt door Maverick
Woordje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij hebben ze ooit een heel wiel verwijderd. Dan sta je heel raar te kijken, ik had het niet gezien toen ik instapte, het was aan de passagierskant en ik stond op een hellende parkeerplaats, dus de auto stond al scheef.  Ik snapte niet waarom ik niet weg kon rijden 

Zonder stuur rijdt lastig @Maverick, met drie wielen ook. Frustrerend zeg, 3x!

Ik was zo kwaad! Vooral omdat ik met mijn vader naar de begrafenis van zijn jongste broer moest in Friesland. Dat kun je niet uitstellen en  hij wilde daar natuurlijk zijn. Hij was op een leeftijd dat wij het niet meer vertrouwden dat hij zelf zou rijden, dus ik zou met hem meegaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag alweer. 

Geinspireerd door @Lika en @Lonster vanochtend baantjes getrokken in het buitenbad. Lang geleden dat ik dat had gedaan. Was heel fijn. Nu ik niet meer naar de sportschool ga wil ik proberen meer te bewegen in de vorm van zwemmen en wandelen. @Lieke7777 virtuele hug:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pats:

Goed zeg @Ansje die bewustwording is lekker bezig/aan het werk bij jou! Dag 17  mooi! Ik zat gisterenmiddag ook aan een appelsap ginger ale drankje, wel in een wijnglas want dat vind ik gewoon lekker drinken haha, misschien zit daar nog klein stukje afscheid nemen maar ik vind het prima zo 

Ja, een wijnglas drinkt nu eenmaal fijn. Doe ik ook vaak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei knakker:

Voor een flink deel is het inderdaad gewoontes afleren en vervangen door betere gewoontes @Ansje. Wel knap dat je dat glas wegkieperde, want de gewoonte om het eens even lekker op een zuipen te zetten zit vaak ook diep. Wilde jij nou helemaal van de drank, of tijdelijk, of minderen?

Om eerlijk te zijn wil ik naar een drankje of wat in het weekend. Gewoon vrijdag en zaterdag. Door de week kappen met die handel. Is nergens voor nodig. Mijn partner drinkt door de week ook nooit ( uitzonderingen daargelaten) dus waarom zou ik dat ook niet doen. Het is er ingeslopen zo met de Corona en dat is geen excuses. Maar af en toe leek het wel kerst hier op doodgewone doordeweekse dagen. Hapjes en veel te veel wijn. En ik wil echt waken voor een dikke verslaving. Ik heb al zoveel ellende meegemaakt met alcoholverslaving om me heen. Nu kan ik het tij nog keren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Ansje:

Om eerlijk te zijn wil ik naar een drankje of wat in het weekend. Gewoon vrijdag en zaterdag. Door de week kappen met die handel. Is nergens voor nodig. Mijn partner drinkt door de week ook nooit ( uitzonderingen daargelaten) dus waarom zou ik dat ook niet doen. Het is er ingeslopen zo met de Corona en dat is geen excuses. Maar af en toe leek het wel kerst hier op doodgewone doordeweekse dagen. Hapjes en veel te veel wijn. En ik wil echt waken voor een dikke verslaving. Ik heb al zoveel ellende meegemaakt met alcoholverslaving om me heen. Nu kan ik het tij nog keren. 

Je kan het beste zorgen dat je er echt vanaf raakt, van de verslaving, voordat je in het weekend gaat drinken. En dan bedoel ik echt geruime tijd eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na hele hoop fitte blije dagen sinds stoppen op 12 september heb ik vandaag even een baaldag. Weekend kwam ik blij door en vandaag op dag 10 zonder maar .. ik ga dus onwijs snoepen en eten en daar baal ik ook van. Heb vroeger een eet verslaving gehad en nog steeds zit ie er als ik ergens last van heb en nu ik niet meer drink ben ik erg bang dat ik de ene verslaving omruil voor de andere.. herkent iemand dit misschien? Tips welkom en ja ik weet het : andere gedachte, stukje lopen, iets gaan doen maar gewoon nu even moeilijk, schrijf het er maar even uit .. wil uiteraard niet drinken maar ben er wel chagrijnig door .. net dus heel pak koek op bah 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeder net in bed gestopt. Dokter geweest. Volgens mij nog één nachtje hier. Straks even spullen halen. Moe, maar zo blij dat ik dit mag en kán doen voor haar. En zonder drank. Zonder hoofdpijn, schuld, schaamte of fysieke onwelheid door...

Nu gewoon moe. Dat mag. Mag gewoon. Ik ga ook even plat en hoop dat de makelaar zo belt. En dat we het huis krijgen. Zo raar...

Éen keer eerder echt actief bezig geweest met een ander huis. Toen werd vader ziek. Nu moeder. Weird...Maar hé. Lika zet door. 

Voor het eerst ook dat ik alle beslissingen en regeldingen doe. Vind ik ook niet erg. Tjee. Wat is er in vier jaar veel veranderd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Pats:

Na hele hoop fitte blije dagen sinds stoppen op 12 september heb ik vandaag even een baaldag. Weekend kwam ik blij door en vandaag op dag 10 zonder maar .. ik ga dus onwijs snoepen en eten en daar baal ik ook van. Heb vroeger een eet verslaving gehad en nog steeds zit ie er als ik ergens last van heb en nu ik niet meer drink ben ik erg bang dat ik de ene verslaving omruil voor de andere.. herkent iemand dit misschien? Tips welkom en ja ik weet het : andere gedachte, stukje lopen, iets gaan doen maar gewoon nu even moeilijk, schrijf het er maar even uit .. wil uiteraard niet drinken maar ben er wel chagrijnig door .. net dus heel pak koek op bah 

Ken ik ook. Geen alcohol betekent minder suiker naar binnen. En suiker is ook een drug dat merk je nu. Ik heb een lange chocolaperiode gehad, nu weer minder.

Tips: geen snoep in huis halen :)

Ga lekker sporten dat kan al die zooi vervangen op een positieve manier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...