Spring naar bijdragen

Huiskamer 20 september


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

@Moedig, in het draadje van gisteren vertelde je dat weer in de benzoval getuind bent. Nu, je bent niet de enige.

Ik heb in 2017 succesvol Lorazepam afgebouwd. Ik bleef echter slaapklachten houden en begin 2020 werd het zo erg dat ik mijn toevlucht nam tot soms een Temazepam 10 mg. Ook ik nam dat rommelig in, tot ik tot de conclusie kwam dat ik het vaker wel dan niet innam. In overleg met de huisarts dit in juli omgezet naar 5 mg Diazepam en dat bouw ik nu af. Zit nu op 1,5 mg en het gaat goed, het slapen gaat ook wat beter. Ik ben er nog niet, dat besef ik terdege. Maar ik ben vastbesloten het mij niet nogmaals te laten gebeuren. 

Hoe gaat het met iedereen vandaag? Ik had een goede nacht. Vandaag echt de laatste vakantiedag, het wordt mooi weer dus we nemen et er maar van. Morgen begint het gewone werkzame leven weer, ik wil er nog even niet aan denken.

Fijne dag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen 

Vannacht best wel goed geslapen. Ik was gisteravond op een fijne manier moe en dat heeft geholpen. Als er meer van die nachten zijn zou wel prettig zijn. 

Wel een beetje licht verkouden. Denk geen corona hoor. Gebruik nu echinaforce en gember en wat knoflook. 

Nog even genieten van de mooie zonnige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-9-2020 om 16:54 zei Doorgaan:

Goeiemiddag alina

Hoe is je tandarts bezoek geweest? 

Ik ben weer opnieuw aan het opbouwen voor de zoveelste maal. Met energie bedoel ik dan. Geen medicatie gelukkig. Elke keer wordt ik voorzichtiger. Probeer zoveel mogelijk de zon te pakken nu hij nog lekker schijnt. 

Lieve Mensen wat is afbouiw moeilijk alsof je hesens eruit trekken derelisatie zo hewig tiniuus gaat zo hard  dol word een mens daarvan van angsten de heledag angster zo veel  ik weet het niet meer nog een kwart afbouwen        wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog op de valreep goedemorgen allemaal. wat mooi om te horen dat iedereen weer wat beter heeft geslapen. de laatste vakantiedag ohh dat is zo naar altijd @Cyclad58, naja vooral de eerste werkdag weer. aan het einde van de week ben je de hele vakantie weer vergeten.

@Doorgaan, fijn dat voor jou de normale vermoeidheid er ook weer even was. wat kan die dan lekker zijn hè.

en @Bellie, wat fijn weer wat van jou te horen, en nog fijner dat je eindelijk weer geslapen hebt. maar 1 vraagje is zo'n deken niet heel erg heet nu. ik kroop vroeger vaak onder het tafelkleed die was ook heel zwaar heerlijk vond ik dat. en vroeger had je ook van die hele dikke spreien dat sliep idd ook heerlijk. dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.

@Wilhelmina,  wat heb jij een strijd vrouw vreselijk.. ik zou willen dat ik je advies kon geven waar je wat aan hebt maar ik zou het echt niet weten. ik wens je veel sterkte:rose:

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen allemaal,

@Moedig, in het draadje van gisteren vertelde je dat weer in de benzoval getuind bent. Nu, je bent niet de enige.

Ik heb in 2017 succesvol Lorazepam afgebouwd. Ik bleef echter slaapklachten houden en begin 2020 werd het zo erg dat ik mijn toevlucht nam tot soms een Temazepam 10 mg. Ook ik nam dat rommelig in, tot ik tot de conclusie kwam dat ik het vaker wel dan niet innam. In overleg met de huisarts dit in juli omgezet naar 5 mg Diazepam en dat bouw ik nu af. Zit nu op 1,5 mg en het gaat goed, het slapen gaat ook wat beter. Ik ben er nog niet, dat besef ik terdege. Maar ik ben vastbesloten het mij niet nogmaals te laten gebeuren. 

Hoe gaat het met iedereen vandaag? Ik had een goede nacht. Vandaag echt de laatste vakantiedag, het wordt mooi weer dus we nemen et er maar van. Morgen begint het gewone werkzame leven weer, ik wil er nog even niet aan denken.

Fijne dag!

 

Hallo Cyclad58,

bedankt voor je reactie. Aardig dat je aangeeft dat ik niet de enige ben die weer opnieuw een benzo nam. Ik denk zelf dat wij elkaar hier al eerder hebben gesproken op dit forum. Ik heb in 2016 in een langdurig afbouwproces gezeten met diazepam. Dat is uiteindelijk gelukt.  Daarna in 2019 nog een keer even Temazepam/Oxazepam, maar dat was heel kort, dus niet omgezet naar Dia. Wel veel last van de ontwenning.  En nu toch nog een keer Oxa begonnen.  Dacht heel voorzichtig te zijn, maar toch wat meer dan ik aan kan en dan dus weer veel last om te ontwennen.  Hoop nu eindelijk zo wijs te zijn om het niet meer te nemen.  Alleen is soms de stress erg hoog en lukt het ontspannen en slapen niet. Doe daar dan vanalles voor: wandelen, rustige muziek, ontspanningsoefeningen, natuurlijke middelen.  Maar dat helpt dan niet voldoende.  En dan als laatste stap om toch wat rust te vinden trap ik in die benzoval, zoals jij het noemt. Dat is het precies.

Fijn dat je een huisarts hebt die meewerkt. Mijn nieuwe huisarts vind ook al net als de vorige dat je van zo weinig en kort innemen geen ontwenningsklachten kunt hebben. Gelukkig heb ik op dit forum en in gesprek met Erik Paling wel begrepen dat dat toch echt wel kan.  Ik zit me echt niet aan te stellen.  Succes met afbouwen, fijn dat dat goed gaat en ook het slapen.  Geniet nog even van de zondag. 

Groet  Moedig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Bellie:

Nee ik had het zelfs nog koud vannacht en een fleece erbij genomen.  Ik hoop dat ik overal vanaf ben vóór de volgende hittegolf

:Dnou zeg dat wel @Bellie, volgend jaar zomer hoop ik dat dit allemaal achter de rug is. een jaar is snel voorbij hoor. ergens in januari begon de dikste ellende voor mij. ik heb het iig een jaar gegeven. maar dat jaar schiet al behoorlijk op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

:Dnou zeg dat wel @Bellie, volgend jaar zomer hoop ik dat dit allemaal achter de rug is. een jaar is snel voorbij hoor. ergens in januari begon de dikste ellende voor mij. ik heb het iig een jaar gegeven. maar dat jaar schiet al behoorlijk op.

Hoihoi, daar ben ik even, het komt goed met jullie. Met mij is het ook goedgekomen , ik voel me net als voor de afbouw, geen rare ontwenningsverschijnselen, dankzij cbd/cbg slaap ik goed. Zal best nog eens een mindere dag hebben, maar ach.....gaat ook weer voorbij. Bovendien heb je allemaal wel eens een mindere dag , buiten het afbouwen om. Als ik terugkijk heeft me het meeste geholpen dat ik, ondanks dat ik niet altijd zin had, toch afleiding gezocht heb. Als ik nu terugkijk is het me best meegevallen. Maar ja, ik weet het, ik zie de zonnige kant het liefste en vergeet heel graag  de rotdagen waarbij ik zo beroerd was. Never give up.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet verslavend en ik weet als ik goed slaap kan ik de hele wereld aan. Elke avond 2 druppeltjes. Mag niet meer dan gaat het averechts werken, heb ik ook al ondervonden, 3 en ik slaap niet. Neem je nog meer kun je high worden, maar dat doe ik natuurlijk niet.Heb me goed voor laten lichten. Nee, ik voel me niet anders. Ik zal tussendoor ook gaan proberen om te slapen zonder cbd. Het is nogal duur.  Tenslotte had ik voor mijn slaapprobleem diazepam. Wel blij dat ik zover ben :D 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Rixie1:

Het is niet verslavend en ik weet als ik goed slaap kan ik de hele wereld aan. Elke avond 2 druppeltjes. Mag niet meer dan gaat het averechts werken, heb ik ook al ondervonden, 3 en ik slaap niet. Heb me goed voorlaten lichten. Nee, ik voel me niet anders. Ik zal tussendoor ook gaan proberen om te slapen zonder cbd. Het is nogal duur.  Tenslotte had ik voor mijn slaapprobleem diazepam. Wel blij dat ik zover ben :D 

mag  je  cbd gebruiken samen met bromazepam    wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Wilhelmina:

mag  je  cbd gebruiken samen met bromazepam    wilhelmina

Wilhelmina, dat weet ik niet. Ik heb nu de laatste piepkleine stukjes pam dus het maakt niet zoveel uit. Was toch allang van plan om cbd/cbg te gaan nemen voor artrose. Verlicht de pijn. Wel heb ik het hele afbouw proces Valdispert geslikt elke dag. Op advies huisarts. Je zou het aan je huisarts kunnen vragen. Ik mocht van huisarts wel Valdispert met cbd nemen. Heb ik ook gedaan,

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rixie1:

Wilhelmina, dat weet ik niet. Ik heb nu de laatste piepkleine stukjes pam us het maakt niet zoveel uit. Was toch allang van plan om cbd/cbg te gaan nemen voor atrose. Verlicht de pijn. Wel heb ik het hele afbouw proces Valdispert geslikt elke dag. Op advies huisarts. Je zou het aan je huisarts kunnen vragen.

Dank je wel ik vraag het aan de dokter 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Wilhelmina:

ik heb veel hoofpijn en een zwaar hoof  hoord dat bij afbouwen  en wazig zien  en raar met draaien              wilhelmina

Wilhelmina, dat had ik ook, na afbouw dag of 4 a 5 flink beroerd. Ik liet het maar over me heen komen.

Je kunt je ook laten informeren bij een goede zaak wat betreft cbd. Niet zomaar aan beginnen als je nog af moet bouwen. Je moet er ook geen wonderen van verwachten, de ontwenningsverschijnselen  gaan er niet door weg

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Rixie1:

Het is niet verslavend en ik weet als ik goed slaap kan ik de hele wereld aan. Elke avond 2 druppeltjes. Mag niet meer dan gaat het averechts werken, heb ik ook al ondervonden, 3 en ik slaap niet. Neem je nog meer kun je high worden, maar dat doe ik natuurlijk niet.Heb me goed voor laten lichten. Nee, ik voel me niet anders. Ik zal tussendoor ook gaan proberen om te slapen zonder cbd. Het is nogal duur.  Tenslotte had ik voor mijn slaapprobleem diazepam. Wel blij dat ik zover ben :D 

geweldig @Rixie1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

@Cyclad58 lag je niet knock out op 5mg diazepam? En nam  je die alleen in de avond vóór het slapen in? Ik heb zaterdag mijn avond  dosering verhoogd van  diazepam  en ik was helemaal lam de hele zondag. Ik zit op 0,5mg....

Nee, maar 5 mg Diazepam is niet echt veel. is vergelijkbaar met 10 mg Temazepam. 

Ik nam de 5 mg alleen voor het slapen in, na een week ging dat al terug naar 4. 

Jij hebt er in de nacht toch nog wel Temazepam erbij? Ik heb al een tijd geen Temazepam meer en nu nog 1,5 mg Diazepam (vannacht voor het eerst sinds weken heel slecht geslapen, einde vakantie is daar wellicht debet aan, onbewust toch tegen werk opgezien). 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

Ja ik heb de temazepam nog. Al 4 maanden nu 10mg. Ik heb zaterdag de avond dosering verhoogd van de diazepam.  Met 0,15 mg... Totaal heb ik nog maar 0,5mg. Ik was gisteren een zombie. Daarom ben ik zo bang voor de omzetting naar 5mg

Ik denk dat het niet (alleen) door de Diazepam komt, maar wellicht door de combi Diazepam/Temazepam, wellicht in combinatie met vermoeidheid. Heb je wel voldoende geslapen? 
Ik sliep op de 5mg Diazepam in het begin beter dan op de Temazepam, maar voelde me overdag beslist geen zombie. Nu ik op 1,5 mg zit merk ik dat het slapen toch wat lastiger wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

@Cyclad58 ik vind het echt zo'n verloren  tijd nu ik  zo ver ben met de 3mg diazepam en dan weer opnieuw zou moeten beginnen met 5mg.

Ik weet het echt niet meer.  Ik ben kapot.  Ik slaap hooguit 6 uur 2x in de week.  Voor de rest 3 a 4 uur.

Ik had veel klachten van de diazepam.  Maar ik slikte het ook gedurende de hele dag op advies van Jan L de huisarts....

Ik krijg ook het advies om een lage dosering Mirtazipine te nemen in te slapen.  Dat schijnt de afbouw van de benzo's ook makkelijker te maken.  Maar ik ben echt oprecht bang

Jeetje @Bellie, ik denk dat het feit dat je gedurende de dag ook Diazepam nam veel klachten veroorzaakte. Als je de Diazepam neemt in plaats van de Temazepam zal dat geen extra klachten geven als het goed is. Ik denk dat je op 5 mg Diazepam beter gaat slapen. 

Temazepam gaf mij op het laatst ook hooguit 5 of 6 uur slaap, vaak minder.
Wat de Mirtazapine betreft: ik lees dat veel als voorgeschreven off label slaapmiddel. Het is in wezen een antidepressivum, maar in lage doseringen kan het het slapen bevorderen. Ik heb het zelf nooit geslikt, wellicht zijn er anderen die ervaring hebben met Mirtazapine? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie de mirtazapine, kan er ook in hakken he. Ik kreeg ooit dat middel ook voor het slapen. Nou ik werd knockout geslagen en leefde heel de dag in een soort vissenkom zo zombie achtig. 

En ik zit op een groep van postnataledepressie en van meerdere heb ik gelezen dat je er echt heftig op kan reageren. En dat het tegen de ontwenning werkt is een fabel hoor. Het is een oude klassiek antidepressivum en die hebben ook veel bijwerkingen. Dus ik weet niet of je daarop zit te wachten. 

Ik slaap ook niet aan een stuk, ik word ook 100x wakker of zo en veel dromen. En met de afbouw is het nog erger. En terwijl  ik nog steeds de quatapine ernaast slik voor het slapen. Alles werkt denk voor een paar dagen of max 2 weken en dan treed gewenning op. 

Ik wil je niet ontmoedigen en probeer het anders zelf een nachtje. Maar ook hiervan  moet je weer afbouwen als je wil stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bellie, ik versla er bijna in al die pammetjes. ik moest vandaag een bestelling doen voor nieuwe venlaflaxine en heb toen gelijk even gevraagd wanneer ik met wat was begonnen ik weet het nl echt niet meer. het blijkt dat ik 23 januari gestart ben met venlaflaxine en voor het opbouwen daarvan oxazepam had. die pam zou tijdelijk zijn maar de venlavlaxine wilde bij mij niet echt aanslaan denk ik want ik redde het er niet mee. ik ben een tijdje later bij de ggz gestart en eerlijk is eerlijk ik kon alleen maar huilen amper praten. toen hebben ze me daar op 3 mg lorezepam gezet ipv oxazepam. en ik denk ook de venlaflaxine verhoogd maar daar twijfel ik aan. iig het was toen echt een verademing ik kon weer normaal functioneren. we dachten toen aan een depressie die ik al eens eerder had gehad na een behoorlijke ziekte. en de huisarts vroeg of ik het weer zo ervaarde en ik vond van wel. ik was helemaal de weg kwijt. daarom daarmee gestart. 

ik wil er ook nog even bij vermelden dat ik toen zonder problemen van de ik denk ook oxazepam ben afgekomen (aangezien de huisarts zei dan starten we nu weer het zelfd op) en ook echt zonder problemen van de venlaflaxine ben afgekomen van alle 2 geen bijwerkingen gehad. niet bij opbouw en niet bij afbouw. 

ik zit dus met een depressie en een burn out en een lorezepam verslaving en daf e corona  werkt ook niet echt mee voor mij. ik merk nu dat ik meer contact met mensen nodig ben overdag maar er is niks te doen hier. het buurthuis is ook gesloten dus helaas. dat is dus iets wat me echt opbreekt. geen kinderen meer in huis die kunnen zorgen voor afleiding en  ook geen huisdieren.

de lorezapam afbouwen zou denk ik door iets meer afleiding gemakkelijker gaan al moet ik zeggen dat ik niet mag klagen. alleen voel ik me een paar dagen heel eenzaam. en ben dus emontioneel. dat zijn de hevigste klachten voor mij.

ik gebruik dus ook een antidepressiva maar door al deze klachten weet ik niet waar ik sta net zo als jij dus. is het van de lorazepam ben ik nog burn out heb ik nog een depressie ? zeg het maar. gelukkig slaap ik redelijk goed. ik ben ook altijd veel te vroeg wakker maar wanneer ik blijf liggen doemel ik wel weer weg. ik wil niet zo vroeg opstaan want dan duurt de dag me te lang. 9 uur vind ik vroeg genoeg.

ik weet wel van de vorige x dat de depressie niet was weggegaan zonder die pillen. zonder de ad dus. wel zonder de pammetjes. dus ik was er toen heel blij mee. idd eerst even opstarten maar toen kwam ik van de hel in de hemel om het zo maar ff te zeggen. daardoor heb ik deze x ook geen enkele twijfel gehad om dat allemaal weer op te starten. ik kon weer helder denken had niet meer van die doem gedachten en kon alles weer relativeren. dat heeft mijn leven gered. dus ik was er blij mee.

Nou lees ik dat jou mitrazapine is aanbevolen dat is ook een antidepressiva. ik heb er even wat reacties opgelezen en natuurlijk is het zo dat degene die er blij mee zijn/waren er niks hebben geschreven. maar voor de rest wat ik lees is dat niet mals net wat alina schrijft. en veel mensen krijgen na een aantal weken weer veel last van niet kunnen slapen en moeten ze weer ophogen. of ze hebben helemaal niet voor hun gewerkt. dit was ook wel na aanleiding van een ander gebruikt middel een pammetjes dus die niet aftebouwen viel of ook niet werkte.

dus ik zelf zou er niet aan beginnen volgens mij. ik ben bang dat dat voor jou niet werkt. ook doordat jij steeds meer stress hebt gekregen de laatste tijd.

Het advies van @Cyclad58 heb ik meer vertrouwen in. en idd bouw de nacht misschien nog wat op met de diazepam en stop dan met de temazepam. ik denk ook dat jij zo'n sombie bent dat dat komt doordag je overdag ook nog slikt. dan blijf je stoned. dus de dossis van de ochtend naar de avond verplaatsen. naar mijn idee kan dat best snel en gewoon daar de hele dossis die je nu gebruikt dus die halve . en dan kijken hoe dat gaat en dan langzaam de temazepam afbouwen. je ziet wel waar het schip strand. lukt het je niet om af te bouwen kun je altijd nog de dossis van de dia eerst weer een beetje ophogen. ik zou er geen andere medicijen bij gebruiken.

wanneer jij je nu nog zo slecht voelt overdag dan denk ik dat je na zeg maar 2 dagen best nog een keer dezelfde hoeveelheid kan verplaatsen naar de nacht. je merkt vanzelf wel of je beter gaat slapen of niet. ik denk ok dat je dan overdag meer rust krijgt. is bij mij ook zo nu na de afbouw overdag op lora

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi @Bellie

Ik schrok even toen je het over mirtazapine had. Dat dat was aanbevolen.  Net als @Dikkiezegt niet aan beginnen.  Niet nog meer medicijnen erbij. De slaap is zeker belangrijk maar je slikt al medicijnen. 

Kijk of je stress factoren kunt uitschakelen of verminderen.  Zorg voor meer rust. Minder doe dingen. Ik slaap ook nog niet optimaal. Toevallig eergisteren voor het eerst redelijk goed geslapen. 

Afbouwen brengt heel wat teweeg.  Ik heb ook niet alle antwoorden als het op slapen aankomt. Het gaat dan om totale overgave. Iets wat lastig is als je spanning of angst voelt. 

Succes he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

 Mijn brein staat maar aan.  Als het wakker worden komt door crash moment van de temazepam dan kan ik dat handelen.  Maar omdat dat achtelijke hoofd maar aan staat lukt dat niet meer.  Hoe slaperig ik ook ben door de pammen. Het lukt gewoon  niet

Ja ik herken dat wel. Probeer je energie naar beneden te krijgen. Doordat je zoveel in je hoofd zit lukt het slapen ook niet. Ik krijg soms een chakra healing en die zorgt bij mij voor rust en ontspanning. Als de chakra's uit balans zijn voel je je ook onrustig.  Maar goed dat zijn weer dingen die bij je moeten passen. Het alternatieve zeg maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Bellie:

Mijn brein is naar de klote door corona . Er zijn er zoveel met met precies hetzelfde en de huisarts denkt het ook. Ik kan mediteren en rusten tot ik een ons weeg.  Als het zo doorgaat dan is het ook zo,  ik weeg nog maar 59 kilo ipv 71 in 3 maanden tijd. Maar zolang dat brein aanstaat lukt het niet.  Ook overdag niet. 

Ik hoop dat je je mettertijd wat beter zult gaan voelen. Wat corona allemaal kan aanrichten dat is echt vreselijk.

Hoe gaat het met de rest van je gezin ivm de corona? Kunnen zij nu slapen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bellie:

 Mijn zoon wel.  Mijn dochter heeft het zelfde probleem als ik maar die heeft geen BO die  het ook nog erger maakt. Maar ook zij heeft dat haar brein maar aan staat.  Mijn man slaapt ook slecht sinds hij het heel  licht heeft gehad. 

Wat je dus kunt zeggen is dat corona je hersenhuishouding verstoort. Met homeopathie kun je inentingen ontstoren.  Daar heb Ik wel over gelezen. Als ik dit verkeerd heb moet iemand het maar zeggen.  Het zou fijn zijn als je de corona ook zou kunnen ontstoren. Maar het maakt het er niet makkelijker op als je hiervan ook nog je klachten hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...