Spring naar bijdragen

huiskamer 19 sept 2020


Dikkie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Dikkie, geniet nog even van het mooie weer, nog een paar dagen.

Ik heb besloten dat het piepkleine stukje diazepam wat ik nu aan het afbouwen ben de laatste is. Dus over 2 weken ben ik ervan af.  Wat dan komt zie ik dan wel weer.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, @Dikkie, al is het uitslapen beperkt gebleven tot half 8, toen ik was ik wel wakker. Gelukkig gaan de nachten op 1,5 mg Diazepam nog steeds redelijk tot goed. 
@Rixie1, de laatste loodjes! Hoe fijn is dat, dat je straks na al die jaren Diazepam er volledig vrij van bent! Dat besef moet je door de ontwenningsverschijnselen heen loodsen. 
Als ik jouw bijdragen zo lees doe je het heel goed met een langzame taper, ik vermoed dan ook dat je als je eenmaal gestopt bent niet al te heftig zult reageren en dat het helemaal goed komt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Dank je wel, @Dikkie, al is het uitslapen beperkt gebleven tot half 8, toen ik was ik wel wakker. Gelukkig gaan de nachten op 1,5 mg Diazepam nog steeds redelijk tot goed. 
@Rixie1, de laatste loodjes! Hoe fijn is dat, dat je straks na al die jaren Diazepam er volledig vrij van bent! Dat besef moet je door de ontwenningsverschijnselen heen loodsen. 
Als ik jouw bijdragen zo lees doe je het heel goed met een langzame taper, ik vermoed dan ook dat je als je eenmaal gestopt bent niet al te heftig zult reageren en dat het helemaal goed komt! 

@Cyclad58 ik verwacht ook niet veel meer ellende dan nu. Wel dat het minder word. Het was een moeilijk traject.  Ik moet er nu al heel erg aan wennen, na al die jaren is alles anders, slapen, geluiden enz enz.  Ben blij dat ik nu auto kan blijven rijden, dat was mijn stok achter de deur. Maar ik voel me nu goed.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rixie1:

Goedemorgen Dikkie, geniet nog even van het mooie weer, nog een paar dagen.

Ik heb besloten dat het piepkleine stukje diazepam wat ik nu aan het afbouwen ben de laatste is. Dus over 2 weken ben ik ervan af.  Wat dan komt zie ik dan wel weer.

dit is je laatste dossis @Rixie1 ?. ik weet het nog niet. ik zit nu op de 0.05. ben gisteren begonnen. ik had niks meer klaarliggen behalve deze dus ben maar overgestapt. moet toch een keer.  misschien de laatste misschien nog een klein stapje. 

fijn @Cyclad58 dat je nog goed slaapt. vasthouden dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Dikkie:

dit is je laatste dossis @Rixie1 ?. ik weet het nog niet. ik zit nu op de 0.05. ben gisteren begonnen. ik had niks meer klaarliggen behalve deze dus ben maar overgestapt. moet toch een keer.  misschien de laatste misschien nog een klein stapje. 

fijn @Cyclad58 dat je nog goed slaapt. vasthouden dit.

@Dikkie ik heb geen idee ofdat dit piepkleine stukje 0,5mg of 0,75 mg is. Heb geen weegschaal. Ik neem de gok. 

 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen.

Ik moet toch zeggen dat ik meer slechte dagen hebben dan die dagen waar ik wat licht puntjes ervraar. Ik ben vandaag weer zo uitgeput, en dan voelt de dag nog zwaarder. Ik ervaar een gevoel van leven om te overleven. Begrijpen iemand dat of ervaart of heeft dat ook ervaren. Mijn man zegt dat het bij hem werkt om een andere denkwijze te hebben en afleiding moet zoeken. Maar volgens mij begrijpt hij niet dat ik juist graag iets wil doen maar op zo.n moment als nu mij alles teveel is. Zelfs douchen of alleen al zitten op een stoel is al vermoeiend. En ik zou graag weg willen of opbezoek bij iemand,  maar alles is dan te veel elk geluidje mijn hoofd is daar dan te moe  voor of zo.

Ik denk dan wel eens ik hoop dat ik dan maar niet meer wakker hoef te worden, want die overleef modus ben ik zo beu. 

Ik ben niet depressief en ik wil heel graag ik vind het allemaal zo lang duren en dan moet ik nog best lang afbouwen en dan nog de bestaande issues aan werken wat dan nog op de voorgrond komt. 

Ik heb iedereen ook al lang afgehouden kwa contact. Omdat ik het beu was om iets af te moeten zeggen of de opmerkingen. Ergens heb ik daar wel vrede mee hoor. Ik heb de energie nodig voor mijn gezin. En ik werd verdrietig van de verhalen van de bezigheden en leuke uitjes van die personen. Als ik het niet hoor of zie dan ben ik er niet zo mee bezig. 

Soms hoop ik dat morgen alles over is maar ik weet dat zo niet werkt. Maar elke keer die onzekerheid en niet vooruit komen. Ik heb de puf niet voor een zoektocht naar een psycholoog die in een kleine setting werkt ipv het gzze en met stempels werkt en je eerst nog meer aan de mediactie zet om dan pas met therapie te starten. 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Alina, ik herken alles wat je zegt. zo ging en gaat het bij mij ook. toch heb ik nu gelukkig wel betere dagen. ik gebruik lorezepam en de echte omslag was bij mij 0.50. vergeleken bij diazepam is dat 2.5 mg. maar dat zegt niks over je iets ervaart. 

ik heb ook iedereen op afstand gehouden en zo langzamerhand bij kleine beetjes weer opgebouwd.  ik moet wel zeggen een beetje meer energie zou welkom ,zijn. ik zie veel leuke dingen nu om te doen. maar verxer kom ik ook niet. ik ga nu wel gedoseerd op bezoek. of krijg bezoek. maar onze levens zijn niet te vergelijken ik heb geen kleine kinderen. wel kleine kleinkinderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi @Dikkie wat bedoel je met de echt omslag, dat het bij jouw beter ging. Of ook wat ik bedoel hoe meer ik voor de 0 ga, dus nu sinds donderag op 3mg, hoe meer ik lasten ervaar en in mijn geval echt de uitputting, en dat is lichamelijk maar het ergste vind  ik de mentale. 

Kleine kleine kinderen zijn ook vermoeiend hoor hahaha. Ja klopt ik heb nog jongere kids en een baby. 

Ik ben heel blij met deze forum, want niemand weet denk ik behalve mijn man dat ik aan de pammetjes zit en nu afbouw. Of het gaat de ene oor in het andere eruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Alina:

hoi @Dikkie wat bedoel je met de echt omslag, dat het bij jouw beter ging. Of ook wat ik bedoel hoe meer ik voor de 0 ga, dus nu sinds donderag op 3mg, hoe meer ik lasten ervaar en in mijn geval echt de uitputting, en dat is lichamelijk maar het ergste vind  ik de mentale. 

Kleine kleine kinderen zijn ook vermoeiend hoor hahaha. Ja klopt ik heb nog jongere kids en een baby. 

Ik ben heel blij met deze forum, want niemand weet denk ik behalve mijn man dat ik aan de pammetjes zit en nu afbouw. Of het gaat de ene oor in het andere eruit. 

bij 0.50 mg, voelde ik me echt stukken beter met mij. vooral mentaal. op een paar dagen na. de slechte dagen na afbouw bleven vervelend maar doordat ik het patroon erin herkende wist ik dat het ook weer beter werd. misscchien was het daardoor ook beter te hanteren. @Alina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

hier meld ik mij voor een derde keer met afbouw benzo's. Ik wil het maar niet leren. Het kost iedere keer vreselijk veel moeite om er mee te stoppen.

En iedere keer neem ik me voor: dat nooit meer.

En nu heb ik me toch weer laten overhalen (door de huisarts). Omdat ik ook nog steeds met burnout herstel zit met terugvallen door allerlei stress om me heen. En bijna niet slaap.

Ik dacht ook met voorzichtig een paar keer nemen om wat te slapen, probeer ik dat. Eigenlijk sliep ik er niet langer door, dus hielp het niet. Gebruikte hiervoor 10 tot 15 mg oxazepam. Niet zo veel dus. Maar vergat de afgelopen weken om de innames bij te houden (op te schrijven). Ging toen van 10 naar 15 en dacht nou gaat t niet goed want ik ga meer nemen dat is niet de bedoeling. Na zo'n 1,5 maand van een wat rommelig gebruik, dus niet aan een stuk door maar wel regelmatig en soms maar 5 mg. of een of een paar dagen niet, wilde ik er toch mee gaan stoppen. Dus naam een paar dagen 10 mg een paar dagen 5 mg. en nog een paar dagen 2,5 mg.

Nu dus toch weer flinke ontwenningsverschijnselen: misselijk, duizelig, hoofdpijn, hartkloppingen, angstgevoelens, mijn hele lijf staat in brand, spierpijn, nek en schouders zitten vast, verkrampingen, enz.

Wil toch proberen door te zetten zo. Had natuurlijk wat langzamer af moeten bouwen. Dat heb ik eerder ook eens gedaan met diazepam, een kwartje per 2 weken. Nou ja nu moet ik er weeeer doorheen. Wat een sufferd he.

En ik merk steeds weer dat huisartsen en POH niet begrijpen dat er mensen zijn die gevoelig zijn voor de benzo's en last krijgen van ontwenning. Mijn huisarts zegt steeds dat dat niet kan met kortdurend en laag gebruik. Wel dus. Kan beter naar mezelf luisteren, ipv naar de huisarts.

Groet van Moedig

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Alina:

Hoi iedereen.

Ik moet toch zeggen dat ik meer slechte dagen hebben dan die dagen waar ik wat licht puntjes ervraar. Ik ben vandaag weer zo uitgeput, en dan voelt de dag nog zwaarder. Ik ervaar een gevoel van leven om te overleven. Begrijpen iemand dat of ervaart of heeft dat ook ervaren. Mijn man zegt dat het bij hem werkt om een andere denkwijze te hebben en afleiding moet zoeken. Maar volgens mij begrijpt hij niet dat ik juist graag iets wil doen maar op zo.n moment als nu mij alles teveel is. Zelfs douchen of alleen al zitten op een stoel is al vermoeiend. En ik zou graag weg willen of opbezoek bij iemand,  maar alles is dan te veel elk geluidje mijn hoofd is daar dan te moe  voor of zo.

Ik denk dan wel eens ik hoop dat ik dan maar niet meer wakker hoef te worden, want die overleef modus ben ik zo beu. 

Ik ben niet depressief en ik wil heel graag ik vind het allemaal zo lang duren en dan moet ik nog best lang afbouwen en dan nog de bestaande issues aan werken wat dan nog op de voorgrond komt. 

Ik heb iedereen ook al lang afgehouden kwa contact. Omdat ik het beu was om iets af te moeten zeggen of de opmerkingen. Ergens heb ik daar wel vrede mee hoor. Ik heb de energie nodig voor mijn gezin. En ik werd verdrietig van de verhalen van de bezigheden en leuke uitjes van die personen. Als ik het niet hoor of zie dan ben ik er niet zo mee bezig. 

Soms hoop ik dat morgen alles over is maar ik weet dat zo niet werkt. Maar elke keer die onzekerheid en niet vooruit komen. Ik heb de puf niet voor een zoektocht naar een psycholoog die in een kleine setting werkt ipv het gzze en met stempels werkt en je eerst nog meer aan de mediactie zet om dan pas met therapie te starten. 

Liefs

Hoi alina

Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik hou contacten ook af. Het is gewoon te vermoeiend. En ik heb genoeg aan mijn gezinnetje. Wij zijn vandaag even friet wezen eten buiten bij een bos. Dus de auto in en direct gaan zitten. Zo gaat het net. Maar dan nog die drukte van al dat praten. Dat ben je dan niet zo gewend. En dan klinkt alles toch wel hard. 

Ik kan ook nog zo weinig en ook al bouw ik langzaam op dan nog kan het zijn dat ik bijna geen energie heb. Dan heb ik weer te maken met veel in mijn hoofd zitten en moeite hebben met loslaten. Dat kost ook energie.  Ik ben daarom ook speciaal daarvoor even buiten de deur geweest om uit dat hoofd te komen. Dat heeft gelukkig wel geholpen. Technieken om te aarden heb ik wel. Maar afleiding hebben werkt toch het best. En beweging maar dat is nog minimaal.  Eerder wandelde ik rond de 2 uur per dag. Dat vond ik ook leuk. Hopelijk komt dat nog een keer weer. 

Mijn therapeut doe ik gewoon telefonisch.  Veel te intensief om ernaar toe te gaan. Scheelt ook reistijd. En geregel. 

Veel succes en sterkte met afbouwen.  Je komt er wel. Maar doe het hoognodige en verder niets. Klinkt eenvoudig maar dat is het niet helemaal. Zeker niet met al die afspraken die je hebt. 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Moedig:

 

Zijn er hier meer mensen die na een lange afbouw en heftige ontwenningsverschijnselen van diazepam

toch later weer een benzo zijn gaan gebruiken?

Hoi moedig

Ik heb er geen ervaring mee. Het lijkt me wel pittig hoor. Ik denk dat je hersenen een soort snelweg heeft aangelegd en dat wanneer je gestopt bent en weer opnieuw begint met een benzo dat die weg zo herkenbaar is dat je snel meer wilt of nodig hebt? Klopt dat of is dat bij iedereen weer anders?  

Heel veel succes met afbouwen.  En er is toch niets mis mee om het rustig te doen. Is wel beter voor je lichaam. Zeker met burn-out.  Hoe lang zit je daar in nu? En heb jij nog een baan? 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Doorgaan,

bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of ik sneller wat meer wilde innemen. Omdat ik niet veel merkte van het innemen. ik sliep er niet echt beter van. Maar dacht meteen na een paar keer wat meer te nemen, dat het beter was om te stoppen ipv meer nemen en afhankelijk te worden. Maar niet genoeg stilgestaan bij hoe lang ik t achter elkaar had genomen. Toen te snel afgebouwd en nu de gebakken peren. 

Ik heb nog niet veel gelezen nu op het forum. Zit jij nu in het afbouwproces? En welk middel had jij?  Ik lees dat je rustig aan doet en makkelijk last heb van drukte. dat herken ik ook. Ook mede door burnout. Fijn dat je toch met je gezin wat dingen kunt ondernemen.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Moedig:

Beste mensen,

hier meld ik mij voor een derde keer met afbouw benzo's. Ik wil het maar niet leren. Het kost iedere keer vreselijk veel moeite om er mee te stoppen.

En iedere keer neem ik me voor: dat nooit meer.

En nu heb ik me toch weer laten overhalen (door de huisarts). Omdat ik ook nog steeds met burnout herstel zit met terugvallen door allerlei stress om me heen. En bijna niet slaap.

Ik dacht ook met voorzichtig een paar keer nemen om wat te slapen, probeer ik dat. Eigenlijk sliep ik er niet langer door, dus hielp het niet. Gebruikte hiervoor 10 tot 15 mg oxazepam. Niet zo veel dus. Maar vergat de afgelopen weken om de innames bij te houden (op te schrijven). Ging toen van 10 naar 15 en dacht nou gaat t niet goed want ik ga meer nemen dat is niet de bedoeling. Na zo'n 1,5 maand van een wat rommelig gebruik, dus niet aan een stuk door maar wel regelmatig en soms maar 5 mg. of een of een paar dagen niet, wilde ik er toch mee gaan stoppen. Dus naam een paar dagen 10 mg een paar dagen 5 mg. en nog een paar dagen 2,5 mg.

Nu dus toch weer flinke ontwenningsverschijnselen: misselijk, duizelig, hoofdpijn, hartkloppingen, angstgevoelens, mijn hele lijf staat in brand, spierpijn, nek en schouders zitten vast, verkrampingen, enz.

Wil toch proberen door te zetten zo. Had natuurlijk wat langzamer af moeten bouwen. Dat heb ik eerder ook eens gedaan met diazepam, een kwartje per 2 weken. Nou ja nu moet ik er weeeer doorheen. Wat een sufferd he.

En ik merk steeds weer dat huisartsen en POH niet begrijpen dat er mensen zijn die gevoelig zijn voor de benzo's en last krijgen van ontwenning. Mijn huisarts zegt steeds dat dat niet kan met kortdurend en laag gebruik. Wel dus. Kan beter naar mezelf luisteren, ipv naar de huisarts.

Groet van Moedig

 

@moedig  Dit herken ik, nemen en weer stoppen. Ik mis ze nu ook zo erg en voel mij zo ziek dat ik ze weer aangevraagd heb, maar de psychiater geeft ze niet. Blijft bij zijn nee. En de apotheker en huisarts weten hier van en geven ook geen pammetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hallo Mientje,

ik weet niet hoe je een nieuwe huiskamerdag start? dus ga maar even hier verder.

Dank voor je reactie. Ik heb intussen een hekel aan die benzo's. De oxazepam hielp niet om te slapen, hoogstens een beetje de scherpe randjes eraf. En ik heb al eerder gemerkt als ik stop met een benzo, ik heel erg veel last van de ontwenning krijg.  Ik ben dus mijn best aan t doen om ontspanning te vinden zonder die medicijnen.  En dat lukt niet goed. Er is veel stress om mij heen ook. En ik herstel daardoor niet van een burnout.  Tot nu toe nog geen goede hulp gevonden bij POH, maatschappelijkwerk of GGZ.

Heb jij goede begeleiding van de psychiater?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Moedig:

 

Zijn er hier meer mensen die na een lange afbouw en heftige ontwenningsverschijnselen van diazepam

toch later weer een benzo zijn gaan gebruiken?

@M . Ja Moedig. Ik dus! Komen de klachten wel van de oxazepam? Of van de spanning die in je zit? Of van allebei? Heel veel sterkte, ik herken heel goed jouw lichamelijke en psychische klachten. Heel veel moed en sterkte.

 

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Moedig:

 

Hallo Mientje,

ik weet niet hoe je een nieuwe huiskamerdag start? dus ga maar even hier verder.

Dank voor je reactie. Ik heb intussen een hekel aan die benzo's. De oxazepam hielp niet om te slapen, hoogstens een beetje de scherpe randjes eraf. En ik heb al eerder gemerkt als ik stop met een benzo, ik heel erg veel last van de ontwenning krijg.  Ik ben dus mijn best aan t doen om ontspanning te vinden zonder die medicijnen.  En dat lukt niet goed. Er is veel stress om mij heen ook. En ik herstel daardoor niet van een burnout.  Tot nu toe nog geen goede hulp gevonden bij POH, maatschappelijkwerk of GGZ.

Heb jij goede begeleiding van de psychiater?

Hallo Moedige. Ik had het idee dat ik heel goede begeleiding had van de psychiater van Dimence, en de begeleidster die bij mij aan huis kwam. Maar nu het langer gaat duren heb ik het idee dat zij het ook niet meer weten en het een beetje af laten weten. De psychiater reageerde niet meer op mijn mailtjes en de begeleidster komt nu i.p.v.elke week, één keer in de veertien dagen. Ik vind dit heel moeilijk, ik heb de begeleiding gewoon nodig. Ze zijn nu bezig om mij begeleiding te geven via de WMO, maar deze vrouw is zelf afgeknapt met een burn-out,  dus moet ik nu maar even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik raad je wel aan om begeleiding te zoeken, maar dan ga ik van mijzelf uit, ik kan niet zonder. Heel veel sterkte.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Alina:

Hoi iedereen.

Ik moet toch zeggen dat ik meer slechte dagen hebben dan die dagen waar ik wat licht puntjes ervraar. Ik ben vandaag weer zo uitgeput, en dan voelt de dag nog zwaarder. Ik ervaar een gevoel van leven om te overleven. Begrijpen iemand dat of ervaart of heeft dat ook ervaren. Mijn man zegt dat het bij hem werkt om een andere denkwijze te hebben en afleiding moet zoeken. Maar volgens mij begrijpt hij niet dat ik juist graag iets wil doen maar op zo.n moment als nu mij alles teveel is. Zelfs douchen of alleen al zitten op een stoel is al vermoeiend. En ik zou graag weg willen of opbezoek bij iemand,  maar alles is dan te veel elk geluidje mijn hoofd is daar dan te moe  voor of zo.

Ik denk dan wel eens ik hoop dat ik dan maar niet meer wakker hoef te worden, want die overleef modus ben ik zo beu. 

Ik ben niet depressief en ik wil heel graag ik vind het allemaal zo lang duren en dan moet ik nog best lang afbouwen en dan nog de bestaande issues aan werken wat dan nog op de voorgrond komt. 

Ik heb iedereen ook al lang afgehouden kwa contact. Omdat ik het beu was om iets af te moeten zeggen of de opmerkingen. Ergens heb ik daar wel vrede mee hoor. Ik heb de energie nodig voor mijn gezin. En ik werd verdrietig van de verhalen van de bezigheden en leuke uitjes van die personen. Als ik het niet hoor of zie dan ben ik er niet zo mee bezig. 

Soms hoop ik dat morgen alles over is maar ik weet dat zo niet werkt. Maar elke keer die onzekerheid en niet vooruit komen. Ik heb de puf niet voor een zoektocht naar een psycholoog die in een kleine setting werkt ipv het gzze en met stempels werkt en je eerst nog meer aan de mediactie zet om dan pas met therapie te starten. 

Liefs

Ik ken die uitputting. Te moe om te zijn. Je wilt van alles maar je hoofd wil niet meer. Alles is teveel. Ja zelfs liggen kan dan te vermoeiend zijn. Ik vind het heel zwaar als ik zo uitgeput ben. Het wordt ook steeds erger en ik weet niet wat helpt. Mn man snapt er niks van en vindt me klagen als ik zeg dat ik zo moe ben. Zelfs een nacht slapen en ik blijf uitgeput... dus het is denk mn hoofd? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Mientje:

@M . Ja Moedig. Ik dus! Komen de klachten wel van de oxazepam? Of van de spanning die in je zit? Of van allebei? Heel veel sterkte, ik herken heel goed jouw lichamelijke en psychische klachten. Heel veel moed en sterkte.

 

 

.

Naar mijn idee komen de klachten van overbelasting die er al is en daarbij komt dan nog een extra (over)belasting van de ontwenningsverschijnselen van de oxazepam. Want voor de oxazepam was ik moe en sliep ik slecht. En moest ik zien om te gaan met de stress om mij heen. Maar als ik stop met oxazepam krijg ik last van hartkloppingen, angstgevoelens, hoofdpijn, duizelig, misselijk, enz. Dat is dan daarvoor niet. Dus het zal een combinatie zijn. Ik vermoed dat als ik geen klachten zou hebben en dan oxazepam zou gaan nemen en stoppen ik ook last zou krijgen van ontwenningsverschijnselen, misschien iets minder, maar ik ben gewoon gevoelig voor die medicijnen.  Nu ben ik er weer zo beroerd en moe van dat ik gewoon niet vooruit kan.

Jij ook veel sterkte  Mientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...