Spring naar bijdragen

Stoppen met hulp van diazepam 5 mg?


Mathilda123

Aanbevolen berichten

Hallo hulpverlener van dit forum, 

Ik wil vanaf morgen stoppen maar omdat ik heb gemerkt dat ik last heb van ontwenning wil ik graag de eerste twee dagen met diazepam opvangen. Kan dit gewoon? Ik heb ze ooit eens gekregen van de huisarts voor wat anders maar nooit gebruikt. Naar de huisarts voor tranxene wil ik niet, kan sowieso pas ergens volgende week terecht en wil zo lang niet wachten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb 2 keer detox gedaan met diazepam , volgens mij 5 mg .

ik nam ze alleen in de avond  maar eigenlijk had ik behalve dat ik wat onrust had en mij helemaal de ongans zweette in de nachten van stoppen vrij weinig ontwenning  mij was het meer om toch een beetje roesig te worden ergens van.. maar inderdaad vergeet niet dat diazepam verslavende kan werken ik kreeg dus ook alleen een aangepaste hoeveelheid mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mathilda123 ik zou even een afspraak met de huisarts maken en het met hem/haar doorspreken, volgens mij is hier geen hulpverlener te vinden. Diazepam is een middel om de ontwenningsverschijnselen wat te dempen, ik heb het vaak gebruikt, oxazepam dan, in overleg met de huisarts. Altijd beter om dat onder begeleiding te doen en niet langer dan twee weken want dan werkt het verslavend. 
Benzo’s zijn echter maar een korte termijn oplossing, dus niet handig bij een chronisch probleem wat alcoholverslaving wel degelijk is, dat moeten we niet vergeten. Ik krijg ze daarom niet meer van de huisarts, hij verwacht dat ik het maar gewoon uitzit en daar heb ik vrede mee. Het is geen fijn spul verder, of een beetje te fijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Sterkte in deze moeilijke fase, je komt er wel.

 

Edit: oh ik lees nu goed en dat je niet wilt wachten op de huisarts, sorry. Nouja misschien toch even telefonisch consult vragen? Kan misschien sneller. In elk geval even goed bepalen wat je wil en de combi benzo-alcohol echt voorkomen, dat versterkt elkaar en dan kun je lelijk onderuit gaan.

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet doen Mathilde, waarom zou je?
Ontwenning hoort erbij en gaat over.
Valt meestal nog mee ook, en dan heb
je iets waar je weer trots op kunt zijn.
Waarom moet het moeiteloos zijn?
Je waardeert je stoppen des te meer
en zit echt niet te wachten op een pammenverslaving.
Kom maar lekker schrijven hier als je het moeilijk hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties! 

Het is gisteren compleet uit de hand gelopen helaas,.. Hele dag gedronken, kon er niet meer mee stoppen en kon het ook niet meer verbergen voor de mensen om me heen. Allerlei emoties gehad en geuit,.. Kan me niet zoveel meer herinneren. Geen idee hoe ik m'n bed terecht ben gekomen en hoe laat. Durf er niet uit, schaam me zo diep. De reden waarom ik trouwens de diazepam wil gebruiken is omdat ik bang ben voor een delerium! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik dat je daar bang voor bent. Probeer anders iemand even naar de apotheek te sturen voor Thiamine (vitamine B ), dat is sowieso een goed idee. 
Het probleem met wodka is dat het snel een beetje medisch wordt omdat je er in korte tijd zoveel van kunt wegzetten. Zou je niet die afspraak met de arts sowieso maken, dan maar voor volgende week? Zo’n arts kan een beetje verantwoordelijkheid nemen over je proces, klinkt alsof je dat zelf niet meer kan. En daar kun je niet zoveel aan doen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat denk ik niet dat je het onderschat. Maar ik weet uit eigen ervaring dat ontwenning na een lange periode sterke drank een beetje anders is dan van wijn/bier. Ik krijg dan heftiger verschijnselen, met name trillen en spierspanningen. Maar dat is voor iedereen anders, je kent jezelf het beste. Je bent nog jong, het lichaam herstelt snel. Gemiddeld gezien zijn die fysieke verschijnselen na een dag of drie over.

Wat ik bedoel met die huisarts is dat wat je omschrijft best wel heftig is, ik zou de hulp die er is gebruiken. Misschien is het sowieso fijn om met iemand te praten die dit vaker ziet. 
Ik zou het in je hoofd even opdelen, eerst de komende dagen van de drank afblijven en de pijn, schaamte en angst uitzitten (zet bijvoorbeeld Netflix aan). Dan als je er een beetje bovenop bent gaan nadenken over het diepere probleem dat erachter ligt, ook daar kan een arts van hulp zijn. 
Vandaag een beetje aardig voor jezelf zijn en niet teveel schamen. Ieder ander met precies jouw ervaringen zou er exact hetzelfde voor staan. 
Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...