Spring naar bijdragen

Huiskamer 18 september 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Mogguh allemaal,

De huiskamer wordt ook vandaag weer geopend. 
Nog even een woord van welkom aan @Milli.

Vandaag is de laatste dag van mijn vakantie van 3 weken. We hebben het goed gehad en het is over het algemeen goed gegaan. Mooie vakantie in Groningen gehad, deze week nog fiets- en wandeltochten gemaakt.
Gisteren een werkelijke schitterende fietstocht gemaakt rond de Oude Maas bij Barendrecht. 
Prachtige omgeving, onverwacht groen en gevarieerd. 
De fietstocht ging ook via een veerpont van Oud-Beijerland naar Rhoon. Op de veerpont was een mondkapje verplicht. Naief als we soms zijn hadden we die niet meegenomen. We hadden nog een kwartier, als een  gek naar de Trekpleister geraced om nog 2 mondkapjes aan te schaffen. We konden nog net op tijd mee. Gisteravond afgesloten met een gezellig etentje met vrienden. Nu gaat het werkzame leven weer beginnen, Thuiswerken voor mij, naar kantoor gaan zit er voorlopig niet in vanwege de Corona. 

Deze week de Diazepam verlaagd van 2 naar 1,5 mg. De eindstreep komt in zicht. Ik mag voorzichtig zeggen dat het eigenlijk best behoorlijk gaat, al zullen de laatste loodjes zwaar zijn. 
Fijne dag allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen cyclad, je hebt het toch nog best getroffen met het weer in je vakantie. en wat fijn om te horen dat het best wel goed gaat. jullie hebben wel dingen ondernomen dus dan is het ook een goed teken. geniet nog ff volop van het prachtige weer en het weekend voor de plicht weer roept.

ik kan niet zeggen dat het met mij slecht gaat dat zou niet eerlijk zijn maar ik heb totaal geen energie, en daardoor kak ik geestelijk ook wat in.. wij hebben nu ook weekend dus dat scheelt weer is er even weer wat leven om me heen. 

ook vanaf hier allemaal een prettige dag met hopelijk toch een paar lichtpuntjes voor iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen. Sinds gisteren avond zit ik nu op 3mg dia. En dat van de 6 mg. Super trots, ik moet wel zeggen dat de vermoeiheid  erger lijkt  te worden. 

Ik heb ook weer erg last van geluiden die harder aankomen. Ik weer word er allemaal bij. 

Ik hoop dat iedereen een prettige dag heeft vandaag

 

Liefs alina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Alina:

Hoi iedereen. Sinds gisteren avond zit ik nu op 3mg dia. En dat van de 6 mg. Super trots, ik moet wel zeggen dat de vermoeiheid  erger lijkt  te worden. 

Ik heb ook weer erg last van geluiden die harder aankomen. Ik weer word er allemaal bij. 

Ik hoop dat iedereen een prettige dag heeft vandaag

 

Liefs alina

Goeiemiddag alina

Hoe is je tandarts bezoek geweest? 

Ik ben weer opnieuw aan het opbouwen voor de zoveelste maal. Met energie bedoel ik dan. Geen medicatie gelukkig. Elke keer wordt ik voorzichtiger. Probeer zoveel mogelijk de zon te pakken nu hij nog lekker schijnt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Alina:

Hoi iedereen. Sinds gisteren avond zit ik nu op 3mg dia. En dat van de 6 mg. Super trots, ik moet wel zeggen dat de vermoeiheid  erger lijkt  te worden. 

Ik heb ook weer erg last van geluiden die harder aankomen. Ik weer word er allemaal bij. 

Ik hoop dat iedereen een prettige dag heeft vandaag

 

Liefs alina

Je mag zeker trots zijn, je hebt de Diazepam al gehalveerd, dat is prachtig. Succes met de laatste 3 mg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Doorgaan lief dat je erna vraagt. Ja ging wel goed. 3 gaatjes zijn er gedaan de volgende drie wordt een andere x gegedaan. Wel met verdoving. De gaatjes waren best diep. Ik heb toch wel altijd de zenuwe hoor, ik vind de tandarts maar niks hahhaha. 

Ja bale he elke keer weer dat geschommel kwa energie. Ik kan daar zo mijn draai niet voor vinden. En ik merk echt steeds meer vermoeiheid bij hoe meer ik minder met de diazepam.

 

Hoi @Cyclad58 ja ik kom van 30 oxa en nu nog 3 mg diazepam. Dus ik ben zeker blij het einde is in zicht. Alhoewel dit ook nog wel wat maandjes gaat duren. 

En.. dat nog de quitapine 25mg die slik ik ook nog voor de nacht. Pfff ik heb al het een en ander gelezen hier dat sommige er ook wat narigheid van hebben ondervonden met stoppen van dit medicijn. Maar ja eerst de diazepam en dan zien we wel. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Alina:

Hoi @Doorgaan lief dat je erna vraagt. Ja ging wel goed. 3 gaatjes zijn er gedaan de volgende drie wordt een andere x gegedaan. Wel met verdoving. De gaatjes waren best diep. Ik heb toch wel altijd de zenuwe hoor, ik vind de tandarts maar niks hahhaha. 

Ja bale he elke keer weer dat geschommel kwa energie. Ik kan daar zo mijn draai niet voor vinden. En ik merk echt steeds meer vermoeiheid bij hoe meer ik minder met de diazepam.

 

Hoi @Cyclad58 ja ik kom van 30 oxa en nu nog 3 mg diazepam. Dus ik ben zeker blij het einde is in zicht. Alhoewel dit ook nog wel wat maandjes gaat duren. 

En.. dat nog de quitapine 25mg die slik ik ook nog voor de nacht. Pfff ik heb al het een en ander gelezen hier dat sommige er ook wat narigheid van hebben ondervonden met stoppen van dit medicijn. Maar ja eerst de diazepam en dan zien we wel. 

 

goh @Alina jij bent goed bezig, en de klachten die een ander heeft hoef jij niet te krijgen vergeet dat niet. de ene word lichamelijk ziek en de ander heeft er geestelijk meer last van. naar mijn idee slaat het op je zwakke punten. dus heb je slechte darmen dan krijg je vaker darm problemen. ik krijg last van oren kaak , kiezen en emoties. rixie bvb krijgt veel griepachtige klachten. zo is het voor iedereen weer anders. maar  je doet het goed

@Doorgaan ik hoop dat jij ook zo snel mogelijk weer betere tijden krijgt met een overdosis energie.

slaap lekker allemaal voor straks ik ga ff onderuit op de bank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Dikkie:

goh @Alina jij bent goed bezig, en de klachten die een ander heeft hoef jij niet te krijgen vergeet dat niet. de ene word lichamelijk ziek en de ander heeft er geestelijk meer last van. naar mijn idee slaat het op je zwakke punten. dus heb je slechte darmen dan krijg je vaker darm problemen. ik krijg last van oren kaak , kiezen en emoties. rixie bvb krijgt veel griepachtige klachten. zo is het voor iedereen weer anders. maar  je doet het goed

@Doorgaan ik hoop dat jij ook zo snel mogelijk weer betere tijden krijgt met een overdosis energie.

slaap lekker allemaal voor straks ik ga ff onderuit op de bank

@Alina. Ik zie dat jij ook Quetiapine slikt. Ik heb hier heel nare bijverschijnselen bij, heb jij dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mientje wat voor bijverschijnselen. Ik heb zo net na de bevalling gaan slikken samen met de oxazepam. En ik heb soms na een week gestopt omdat ik er super depressief van werd en stopte ik dan ging de depressie ook weg. Maar de klachten werden zo erg miss ook mede door de oxa gebruik ben ik volledig gaa  slikken elke nacht. Dus miss heb ik nu ook veel klachten van de quatapine en de ontwennings door de afboue van de diazepam.  Ik weet dus echt niet wat waar hoort. Ik was al bekend met burnout dus kwa energie zat ik al laag en na de bevalling is dat weer erger geworden. Maar nogmaals ik slikte gelijk 2 dagen na de bavalling  die rommel.

Ik ben benieuwd wat jij ervaart. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Alina:

Hoi @Doorgaan lief dat je erna vraagt. Ja ging wel goed. 3 gaatjes zijn er gedaan de volgende drie wordt een andere x gegedaan. Wel met verdoving. De gaatjes waren best diep. Ik heb toch wel altijd de zenuwe hoor, ik vind de tandarts maar niks hahhaha. 

Ja bale he elke keer weer dat geschommel kwa energie. Ik kan daar zo mijn draai niet voor vinden. En ik merk echt steeds meer vermoeiheid bij hoe meer ik minder met de diazepam.

 

Hoi @Cyclad58 ja ik kom van 30 oxa en nu nog 3 mg diazepam. Dus ik ben zeker blij het einde is in zicht. Alhoewel dit ook nog wel wat maandjes gaat duren. 

En.. dat nog de quitapine 25mg die slik ik ook nog voor de nacht. Pfff ik heb al het een en ander gelezen hier dat sommige er ook wat narigheid van hebben ondervonden met stoppen van dit medicijn. Maar ja eerst de diazepam en dan zien we wel. 

 

Hoi @Alina, ik heb in het voorjaar 25 mg Quetiapine afgebouwd door om de 2 weken de halveren. Eerst naar 12,5, vervolgens naar 6,25 mg en de laatste 2 weken naar 3,125 mg. Dat ging goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-9-2020 om 21:08 zei Alina:

Hoi @Dikkie je hebt gelijk dat iedereen anders is. Bij mij uit het zich soms lichmelijk en dan weer erg geestelijk het schommeld zo erg. 

@Alina Ja ik snap dat iedereen heel verschillend reageert op de medicatie. Mijn spieren waren al mijn zwakke plek en door de Quetiapine heb ik soms zulke stijve spieren dat ik bijna niet meer kan lopen, hele stijve vingers, maar ook moe en misselijk. Ik slik ze dan ook zo weinig mogelijk. Maar als ik ze helemaal niet slik lukt het ook niet, dan is het meer geestelijk en word ik ook erg negatief en depressief, ja wat is dan verstandig. Ik ben nu ook weer dagen ziek geweest en heb bijna hele dagen op bed gelegen, en ook daar word je natuurlijk depressief van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...