Spring naar bijdragen

Als ik drink mis ik het om,..


Mathilda123

Aanbevolen berichten

Heb even rondgekeken maar zie zo snel geen vergelijkbaar draadje,.. Maar ik zit dus in m'n hoofd zo'n beetje op een rijtje te zetten wat ik allemaal mis/niet kan doen als ik drink/kater heb. 

Daar gaat ie :

Ik mis het om fit te zijn

Hard te lopen 

Yoga te doen 

Geen lange wandelingen met de hond 

Uitgebreid koken en lekker en gezond eten 

Mezelf goed te verzorgen 

Leuke kleding aan te doen, goed voor de dag komen 

Me kunnen concentreren op een film of boek

Af te spreken en sociale contacten te hebben 

Om wakker te worden zonder schaamte en Black outs,.. Wat is er gebeurd 

Weet er vast nog veel meer! Maar dit zijn de eerste die in me opkomen. 

 

 

 

 

bewerkt door Mathilda123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim  ja he,.. Zo waar. Je sluit je op een gegeven moment compleet af van alles en iedereen. En dan is het alleen nog de roes en jij. Ben van nature een introvert persoon, nooit veel vrienden en contacten gehad.. Maar dat ene praatje op straat, in de winkel of op 't werk,.. Dat doet goed! Behalve met drank op of een kater.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede lijst hoor. Dus vanaf nu ga je al deze dingen wél doen Mathilda? Je noemt wat je mist. Vraag is wat doe je ermee.

Ik merk dat mijn humeur er flink op vooruit is gegaan nu ik niet meer dagelijks drink. Meer energie en zin om dingen te doen. 

Terwijl ik dacht dat ik somber was, en (oa) daarom dronk. Het was juist andersom, ik werd somber door het drinken. Het duurde best een hele tijd voordat ik dat doorhad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie, herkenbaar ook! Zonder alcohol heb ik amper last van somberheid en psychische klachten,.. Terwijl ik momenteel denk dat ik er tegenop drink. 

Ja, het is helemaal de bedoeling dat ik al die dingen weer ga herpakken,.. Het voelde zo goed en ben het allemaal kwijt. En dat doet pijn. 

Hoelang ben jij gestopt? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi @Mathilda123goed dat je bent gestopt! Ik sinds 11-9 ook.

Mijn rijtje :

- mijn spontane ik was ik kwijt : ik was afgestompt en alleen bezig met mijn volgende wijntje: dus onrustig 

- leuke dingen doen met mijn kinderen

- actie ondernemen en meer durven

- sociaal zijn 

- fit voelen en helder denken 

- nieuw hobby’s proberen

- meer weggaan 

- echte contact met mijn man en niet bezopen discussiëren 

- ik schaamde me ook erg voor mijn drinkgedrag en katers dus ‘verstopte’ me liever of dronk de katers avonds weg

- trots zijn / zeker zijn / mezelf weer leren kennen. Wie was ik voor ik dronk? Hoe was dat leven? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...