Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 september 2020


Maja

Aanbevolen berichten

Veel succes met huizenjacht Lika, wat ik hier lees willen de meeste wel die rust en natuur.. misschien is dat de rust zoeken nu we niet meer drinken waar we blij van worden. Zitten hoop natuurliefhebbers hier! Ook onze droom hoor maar dan in Frankrijk een huisje erbij .. even doorsparen nog en wachten tot de kinderen op zich zelf zijn .. ik woon wel in een drukke randgemeente maar wel veel groen en aan het water, wordt al blij van de eendjes hier en soms komt er een egel in de tuin.. en ik heb gelukkig geweldige buren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon zelf in een dorp  ' is wel veel bijgebouwd  de laatste jaren maar heb wel ruimte om mij heen ..   maar zit ook binnen 5 minuten  op de snelweg.   Iig geen binnenstad moet er niet aan denken  heb zelf centrum Rotterdam  gewoond  ook..  

Spannend @Lika   nieuw  huisje   is deze dan wat groter  zodat  je een eigen slaapkamer krijgt  ipv in de woonkamer  slapen  ?  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@takeiteasy gefeliciteerd met je verjaardag :musicnote:

Over buren gesproken, van diverse buren heb ik de mobiele nummers, met de afspraak dat we een seintje geven als je last hebt van herrie. Toen mijn bovenburen een jaar geleden kwamen wonen, informeerden ze direct naar de gehorigheid en hoe ze rekening met mij konden houden. Dat ging over de muziek, de woongeluiden hoor ik ook wel, afwasmachine en lopen, maar daar stoor ik me niet zo aan.

Mijn buurman is gelukkig gestopt met roken. Eerder hadden hij en ik een klein raampje open, naast elkaar. Daar kreeg ik altijd de shaglucht van binnen. Ik had het idee dat hij altijd precies onder dat raampje ging zitten roken. Ik deed uit ellende dat raampje dan maar dicht en de keukendeur open. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje ik kreeg gisteren een gratis magazine over Stoptober; de maand waarop veel rokers ermee stoppen. Misschien kun je dat blad halen en bij je buurvrouw in de brievenbus gooien. Nog een tip erbij. ;)

Ik vind de tip van Rosee ook wel een goede. Je wordt uitgedaagd om assertief te zijn en je grenzen te bewaken. Net zoals iemand die zich altijd ergert aan een dominante leidinggevende. Als je zo kunt omdenken, maak je het voor jezelf ook prettiger. In plaats van te mopperen op buren of collega's of te verzuchten waarom jij dit nu weer hebt. Als mensen onbeschoft of asociaal zijn ben ik ook vaak verbaasd. Hoe komt iemand erbij om zo te reageren, wat raar toch en wat zitten die mensen zichzelf in de weg. 

Maar ja, als je er niet voor in bent, kan je dit soort gedachtenkronkels ook gewoon geleuter vinden natuurlijk. Ik wilde het al weghalen, want er zit ook wat belerends in. Maar ach, dan ben ik dat maar vandaag. Ik ga mijn badpak maar eens opzoeken en lekker naar het zwembad. Daarna koffie drinken aan het terras iets verderop aan het water.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond dus weer zo’n zuipavond. Tenminste het is een etentje bij vrienden (Britten) die drinken enorm veel. Normaal doen mijn man en ik dus mee maar dus niet meer .. Heb al gemeld dat ik niet ga drinken en we gaan met de auto nu (normaal met ov) dus mooie stok achter de deur voor mij. Maar dat vinden ze dan volgens mij toch niet leuk .. vind het zelf ook moeilijk hoor want goed rood wijntje bij het eten heerlijk maar ik kan niet 1 wijntje drinken dat weet ik want dan is de alcoholbitch weer terug op schoudertje .. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pats:

Maar dat vinden ze dan volgens mij toch niet leuk .. 

Dat is het interessante, als mensen graag met je willen drinken. Zeg je doe mij maar een spa rood dan neem jij toch een biertje, dat "kan niet" op 1 of andere manier.

Terwijl als je zegt doe mij maar een spa rood maar neem jij gerust een kop koffie, dan is er niks aan de hand.

Dus er is iets verdachts aan de hand met dat biertje. Door niet mee te drinken confronteer je de wel-drinker (als ie nog maar in zn/haar eentje overblijft) met zn/haar drinkgedrag. En das kennelijk vervelend. De drinker moet dan ballen tonen, maar die zijn vaak afwezig.

Maar niet jouw probleem ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee en @Lonster, ik dacht dat ook al van die “les”, dan heeft het nog een betekenis. Want ja, iets meer assertiviteit kan ik zeker  gebruiken.

Maar die lessen hè, het irritante eraan vind ik dat ze altijd op momenten komen dat je er niet om hebt gevraagd en er helemaal niet op zit te wachten. 
 

Gefeliciteerd @takeiteasy
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats, ik ben er inmiddels aan gewend dat ik ongezellig wordt genoemd door sommige mensen. In het begin stoorde ik me er heel erg aan, ging uitleggen of me schuldig voelen. nu kan ik zeggen: ja joh, ik ben inderdaad reuze ongezellig, maar dan op een toon die het tegendeel suggereert. En dat bevalt me uitstekend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms is het wel confronterend denk ik. Ik merk dat een paar mensen die ik ken het ongemakkelijk vinden, alsof hun drankgebruik meer opvalt doordat ik niet drink. Vroeger dronk ik gezellig mee, dan viel het niet op als we nog een rondje bestelden, nu ligt dat toch anders, althans bij hen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats ik had een begeleider, een ervaringsdeskundige zoals het heet,  die ik de vraag heb gesteld hoe hij ermee omging in het begin. Hij zei dat hij bij de vraag waarom hij niet meer dronk twee antwoorden had.

1. nee, ik denk dat ik genoeg op heb voor de rest van mijn leven.

2. Nee ik drink niet meer, ik ben erachter gekomen dat ik er allergisch voor ben.

Hij voorspelde mij dat nagenoeg niemand ooit zal doorvragen en het gewoon voor lief zou nemen. Ik heb ze gebruikt en idd ik kan mij niet herinneren dat er ooit iemand is geweest die er het fijne van wilde weten. 
ik vond die 2e vooral grappig om te gebruiken omdat er geen woord aan gelogen is en bijna iedereen het gewoon laat voor wat het is :rolleyes:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@takeiteasy, je schrijft dat het je opeens overkwam, die plotselinge craving

Je snapt niet, dat jou dat overkomt zeg je

Maar dat overkomt jou echt niet alleen hoor

Die plotselinge cravings kunnen zomaar uit het niets te voorschijn komen, en de drang kan dan zo groot zijn, dat je " moet " drinken

Maar je kan het ook uitzitten

Hoor mij nou maar weer eens wijs praten :)

Maar ben er weer heel veel over aan het lezen

Ik kan je van harte het boek chardonnee aanbevelen van Clare Pooley

Het is een bron van herkenning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei knakker:

Toch vind ik zelf dat doorvragen eigenlijk helemaal niet zo vervelend. Ik heb er eerst jarenlang er alles aan gedaan om dat drankmisbruik voor iedereen verborgen te houden, maar nu ik eenmaal uit de kast ben als alcoholist raak ik er weer niet over uitgepraat. Gek is dat.

Dat snap ik wel, het overkomt je zo’n verslaving (na al die jaren ontkenning) en dan moet je wel even een andere relatie tot jezelf vinden. Erover praten is voor mij wel deel van het herstel, mijn omgeving vindt het ook prettig om wat inzicht te krijgen want men snapt er natuurlijk niks van.

Buiten het herstel is het sowieso een interessant fenomeen, zijn prachtige boeken over geschreven. 
 

Ik heb een hele kalme dag hier, steeds vaker. Mooi is dat.

bewerkt door Descartes33
Spelfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei rapilos:

@takeiteasy, je schrijft dat het je opeens overkwam, die plotselinge craving

Je snapt niet, dat jou dat overkomt zeg je

Maar dat overkomt jou echt niet alleen hoor

Die plotselinge cravings kunnen zomaar uit het niets te voorschijn komen, en de drang kan dan zo groot zijn, dat je " moet " drinken

Maar je kan het ook uitzitten

Hoor mij nou maar weer eens wijs praten :)

Maar ben er weer heel veel over aan het lezen

Ik kan je van harte het boek chardonnee aanbevelen van Clare Pooley

Het is een bron van herkenning

Uit het niets...? Als je de dag ervoor kijkt:

Op 15-9-2020 om 11:45 zei takeiteasy:

Wat een gemotiveerde mensen hier vandaag. Fijn om te lezen. Hier ook nog steeds supergemotiveerd en ben me zeer bewust geworden van mijn valkuilen. Ik ga mijn zevende week alweer in en dat allemaal op eigen kracht, zonder medicijnen. 

Vandaag maak ik me niet zo druk. Daar vind ik het te warm voor. Ook de fiets laat ik lekker in de stalling staan. Het zweet brak me gisteren uit. Misschien vanavond nog wel even. 

Als TIE schrijft dat alles supergoed gaat, dan zit ze 24 uur later aan de drank. Dat was de vorige keer precies net zo.

Volgens mij is zo'n bericht dat alles goed gaat een soort wishful thinking en dus eigenlijk een ontzettend alarmsignaal. Want het gaat dan niet goed maar het bewustzijn wil het nog ff niet weten en hangt dan een mooi verhaal op.

Tis een beetje bot TIE, maar ik denk echt dat hier ergens de oplossing zit. Niet het moment dat je al gaat drinken maar de dag ervoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...