Spring naar bijdragen

Nieuw hier dus ik stel me even voor :)


Mathilda123

Aanbevolen berichten

Ook van mij welkom Mathilde.

Schaamte en schuldgevoel maakt dat je in de cirkel blijft is mijn ervaring. Jezelf slaan omdat je weer bent gaan drinken maakt juist dat je doorgaat met drinken. Het voelt klote en dat klotegevoel moet weg....

Ok, je dacht dat een beetje wel weer kon en nu ben je erachter dat het ook na langere tijd dus niet voor je is weggelegd, dat is niet falen dat is een nieuw inzicht erbij.

Je zat een paar maanden geleden nog prima op de weg naar Nuchterveen en hebt in een onbewaakt ogenblik de afslag Zuipen a/d Wijn gepakt. Kan gebeuren we verdwalen allemaal wel eens. 
Keuze is eigenlijk simpel je kunt doorgaan op de ingeslagen weg of omdraaien en de weg terugvinden die je hebben moet.

Wees niet te streng voor jezelf, je weet wat er moet gebeuren en hier kun je zo nu en dan de weg vragen. Zelf doen maar het hoeft niet alleen.

Aan jou de keuze :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mathilda123! Hoe gaat het nu met je? Wat drank betreft voel ik ook wat jij voelt: het is een sluipmoordenaar..! Ik laat me nooit meer verleiden tot..... Aan de andere kant is het zo 'zeg nooit nooit'.. Je kunt ook dagelijks even op de dagdraad komen, daar zitten altijd mensen..

bewerkt door Adrian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goeiemorgen, 

Het is helaas weer uit de hand gelopen na een korte tijd gestopt te zijn. Dacht dat een klein flesje vodka om de dag wel weer kon. Laat beginnen zodat ik geen drank meer bij kon halen en daarna snel naar bed. Poosje goed gegaan tot op afgelopen vrijdag toen ik een grote fles kocht. Zou de dag erna een weekend weg gaan en wou alvast in huis hebben om mee te nemen. Netjes 200 ml afgemeten met de bedoeling dat op te drinken en te gaan slapen. Daarna een zwart gat,.. Geen idee wat ik allemaal heb uitgespookt. Zaterdagochtend direct doorgegaan, weer slapen en eenmaal wakker was de fles weg, afgepakt en verstopt. Tussen uit gesneakt en naar de supermarkt gegaan,.. Nou ja, uiteindelijk tot gisterenavond nog gedronken en in slaap gevallen. Snachts wakker geworden, kotsmisselijk en voelde me zo slecht dat ik niet meer in slaap kwam er van. M'n vriend is boos. We wonen niet samen en hij heeft z'n telefoon uitgezet, wil er niet meer over praten en is het helemaal zat. Schaam me zo, ook tegenover m'n familie die waarschijnlijk ook wel op de hoogte zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Mathilda,

Wat goed dat je jezelf weer meldt hier!  Een beetje drinken is blijkbaar ook voor jou niet weggelegd, herkenbaar hoor.

De bewustwording  dat we niet van de kleine beetjes zijn duurt nu eenmaal een tijd en gaat meestal samen met vallen en opstaan. Achteraf gezien ging het bij mij al mis bij de gedachte alleen al om drank te gaan kopen.

Uiteindelijk gaat het om de acceptatie dat het er niet meer in zit om “normaal” om te kunnen gaan met alcohol. En dus vandaag de beslissing te nemen er zo ver mogelijk van weg te blijven. Niets meer in huis en je onrust melden, bijv. hier op het forum. Beter van je af praten dan van je af zuipen, toch?

Schuld en schaamte komen uit het verleden, vandaag is het prima mogelijk om het anders en voor je gevoel ook beter te doen, niemand is in 1 dag verslaafd geraakt, verwacht niet dat het ook in 1 dag valt op te lossen. Het kan wel vandaag de eerste dag zijn dat je echt accepteert wat je stiekem al heel lang weet.

Sterkte Mathilda, hug van mij.

 

 

 

 

bewerkt door Maverick
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Mathilde, jij hebt dat begrip weekendje weg, wel
heel creatief opgevat he? Arme vriend ook, snap hem wel. Jij ook vast.
S nds ik zo lang niet meer drink sta ik meer open voor de rol van partners en familie.
Die hebben uiteraard hun eigen eigenaardigheden, maar vroeger dacht ik oprecht
dat die de redenen van mijn drinken waren. Nu zie ik dat het aanleidingen waren en
dat de oorzaken in mijzelf zaten. Altijd. Lastig proces was dat te accepteren.
Door jarenlang hier veel te lezen en schrijven heb ik blijvend kunnen stoppen. Dankbaar.
Maar mijn weg dus. Een nieuwe, gezondere, verslaving in de plaats van drinken.
Ik zal altijd verslavingsgevoelig blijven, en het is aan mij wat ik daarmee doe.
En dat geldt voor jou natuurlijk ook. Uitzoeken hoe of wat iets gebeurt, ook al wil je dat niet.
Welke rol jij erin hebt en welke verantwoordelijkheid naar jezelf om een mooier leven te krijgen.
Nu zit je vol spijt en voelt je ellendig, dus nu is een aanleiding om beter te gaan doen.
Maar om echt beter te worden is er meer nodig dan alleen spijt. Een plan. Een plan B.
werk in uitvoering dus; succes meis.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mathilda eigenlijk  denken  een klein  flesje  kopen ' laat beginnen en dan snel naar bed zijn  al  alarmbellen .:wacko:

Deze rinkelen al  naar meer .

Grote fles kopen  afmeten en dan het in de hand willen  houden  ... 

Och deze belofte  maakte  ik dagelijks  ' met mijzelf  maar nóóit  gelukt.

Hopelijk kom je hier vaker  ' las je ook al op de dagdraad .. houd  je rustig  vandaag zorg voor  jezelf en wees lief voor jezelf .. 

Ben je nog  wel eens bij AA geweest  ?    

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Mathilda, 
Goed dat je er weer bent. Het is een proces, herstellen van een verslaving, en dat kan heel lang duren. Wat mij (na lange tijd) heeft geholpen was het besef dat de persoon die netjes een deel van de enorme fles wodka overgiet in een 200ml flesje hele andere doelen voor ogen heeft, en daardoor andere beslissingen neemt, dan de persoon die de helft van die 200ml opgedronken heeft. Die wil namelijk door, door, zo werkt alcohol. Alcohol wil altijd meer alcohol, de enige oplossing (en dat duurt even) is om om dat beest te temmen, en je temt het door niet te drinken. 

Hoe vaak ik niet een lading drank haalde voor de voorraadkast in de volle overtuiging dat dit voor een weekje was, om de volgende ochtend alles leeg te vinden en zo naar de kloten te zijn dat ik weer naar de winkel ging. 

Bij mij heeft het jaren geduurd voordat ik dat echt goed door begon te krijgen. Ik wist het natuurlijk wel, iedereen met dit probleem weet het op een bepaald niveau. Maar er echt naar kunnen handelen, in kunnen grijpen als die stomme stem me weer allerlei waanideeën begon aan praten, dat ontwikkelt zich maar heel langzaam. Ik hoop dat het bij jou sneller gaat, dat je slim kunt zijn, dat je zo goed voor jezelf kunt zijn om je nog een lange periode van ochtenden zoals vanochtend kunt besparen. Sterkte vanochtend. En blijf eraan werken. Het belangrijkste werk aan een verslaving is niet op ochtenden zoals deze, maar juist als het beter gaat, als je je goed voelt, om dat vast te houden, om dan te blijven weten hoe kwetsbaar je bent voor dat spul. Ik schrijf wel heel cool "Bij mij heeft het jaren geduurd voordat ik dat echt goed door begon te krijgen" maar ik weet van mezelf dat ik het nog steeds niet helemaal door heb, en dat ik dat misschien ook wel nooit zal krijgen, en dat juist daarom ik zo voorzichtig moet zijn, met zoveel omhaal met mezelf om moet gaan. Maar ik heb wel het gevoel dat het makkelijker wordt, zoals alles waar je een beetje routine in ontwikkeld. Succes. 

bewerkt door Descartes33
Typfoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met tranen in m'n ogen lees ik jullie Reacties, ook nog die van m'n eerste aanmelding lees ik door. Het is zo herkenbaar allemaal en ik vind jullie stuk voor stuk geweldige en lieve mensen. Jullie steken tijd en energie in jullie berichten aan iemand die een onbekende is. Dank jullie wel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777verslaving en hoe het allemaal in z'n werk gaat, de gedachten die je hebt, het gevecht in je hoofd, hoe je veranderd en ga maar door,.. 't is eigenlijk universeel he.

En ja, kan niet wachten tot het moment is dat ik mezelf weer ben. En m'n hobby's kan oppakken en niet meer heel de dag met de alcohol in m'n hoofd zit. Dat ik weer volwaardig meedraait en ook zo gezien wordt. En niet als de alcoholist die z'n leven aan het vergooien is! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil niemand triggeren dus vandaar even hier ipv de dagraad. 

Vanochtend en vanmiddag goed bezig geweest. Douchen, opruimen, schema gemaakt voor de dag,vol goede moed en weer een beetje energie .. En vond de verstopte fles. Zat niet veel meer in, genoeg om net niet aangeschoten te raken, maar na een korte tweestrijd opgedronken en vervolgens weer een poging gedaan om er wat van te maken. Naar de winkel, boek opgehaald,..paar uur nuchter geweest,.. In boek stond om niet te stoppen met 'het gebruik'... Dat moet je uiteraard niet lezen op zo'n zwak moment. Zwaar bier gaan halen(te moe voor slijterij), thee gedronken met boek en de boel uitgesteld. Hoofdstuk 6,..hoop opgestoken maar niet kunnen weerstaan en nog een zware gehaald. Wil er tot 20.00 mee doen, moeilijk maar beter. Daarna rust vanwege de corona regels. 

Tot zo ver even m'n gedoe,.. Morgen verplichtingen, die ik absoluut niet kan afzeggen. Dus moet mezelf streng toespreken na dit blik!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Cleo66:

Jammer joh , dat je nu toch weer die keus hebt gemaakt om dat scheutje te gaan drinken..... je bent je vriend al bijna kwijt....  je staat zelfs op het dagpact !!!

Is het mogelijk om al de alcohol door de gootsteen te gooien en wederom thee te zetten??!! 

Kom op mathilda stop met die zelfdestructie 

Ik weet het! Momenteel is ieder klein ding een excuus en zeker na het kleine beetje van vanmiddag. Zat een paar uur tussen maar toch.. Zo jammer. Positieve is dat ik met het tweede blik tot nu heb gedaan en daarna snel gegeten en nu nog eens een zak met pittige chips. Okay, ook een vervanger maar beter dan doorgaan met alcohol! 

Vriend heeft zich trouwens ook even gemeld vandaag. Was erg overstuur van alles en trok zich terug. Heeft ook z'n eigen problemen dus snap het wel en beter zo. We willen het liefst samen zijn maar komt van de week wel weer. Wat dat betreft hebben we ook stappen gezet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Pinkman:

Aiii jammer dat je voor de spreekwoordelijke bijl bent gegaan. 

Het lijkt me ook een kwelling om dan ook maar twee bier te kunnen drinken ipv dan maar helemaal niets.

 

 

Ja, helaas, bah zeg! Voel me er rot over, maar ga me mezelf vandaag niet afstraffen en zoveel mogelijk in het boek van Jan Geurtz lezen en zal zo ook even naar jouw link kijken @lady jane

't waren trouwens twee 12% bier, en dan snel achterover gooien en dan voel ik 'm wel. Gewoon twee biertjes zou ik ook niet aan beginnen :blush:

Heb nu wel echt de rust dat er absoluut niks meer in huis is. De verstopte fles is op en kan dus uit m'n hoofd. En naar de winkel ga ik ook niet vandaag dus heb er wel vertrouwen in! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...