Spring naar bijdragen

Huiskamer 17-09-2020


Frankk

Aanbevolen berichten

Ha mede knokkers, ik ben nog steeds de blijste man op deze benzo aardkloot. M’n buik is nog steeds een dingetje. Ik voel examenvrees in het kwadraat maar ik laat het lekker zijn. M’n piep in m’n oren alsof ik voor de geluidsinstallatie van een liveconcert heb gestaan wordt al minder. En dat enorme transpireren, alsof m’n lijf een druipkaars is, Is ook veel beter. Er is echt hoop voor iedereen. Ik mezelf vandaag een tas vol nieuwe kleren kado gedaan haha. Heerlijk!

oh, zullen we afspreken om samen in 1 huiskamer te kletsen? Ik raak de draad een beetje kwijt als er allemaal oude huiskamers omhoog geschopt worden, maar misschien wordt ik gewoon oud en kan ik het gewoon niet meer bijhouden. XXX voor jullie allemaal, zet m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frankk:

Ha mede knokkers, ik ben nog steeds de blijste man op deze benzo aardkloot. M’n buik is nog steeds een dingetje. Ik voel examenvrees in het kwadraat maar ik laat het lekker zijn. M’n piep in m’n oren alsof ik voor de geluidsinstallatie van een liveconcert heb gestaan wordt al minder. En dat enorme transpireren, alsof m’n lijf een druipkaars is, Is ook veel beter. Er is echt hoop voor iedereen. Ik mezelf vandaag een tas vol nieuwe kleren kado gedaan haha. Heerlijk!

oh, zullen we afspreken om samen in 1 huiskamer te kletsen? Ik raak de draad een beetje kwijt als er allemaal oude huiskamers omhoog geschopt worden, maar misschien wordt ik gewoon oud en kan ik het gewoon niet meer bijhouden. XXX voor jullie allemaal, zet m op!

Hallo frank

mooi dat je voor je eigen kado hebt gedaan beloning voor jezelf 

heb ik wel gemist 

hoelang ben je nu benzo vrij Frank ? Je hebt wel tijdje gebruikt toch

en voel je je ook wat helderder worden in hoofd 

transpireren houd wel op ten duur op denk ik en met je buik ook 

hopelijk kom ik ook net als jij vannaf 

is spannend 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Frank 86 en Frankk,

Ik ben ook bezig benzo's af te bouwen en voel me vreselijk. Ik ben nu bezig met Oxazepam, van 40 mg nu naar 17,5 mg maar moet nog Lorazepam. Hoe doen jullie het? 

@FRankk: voelde jij je ook zo vreselijk, gewoon ziek?

@Frank86: hoe doe jij het? Hou je het wel een beetje vol?

Ik wil van de benzo's af maar vind het echt zwaar om vol te houden.

Zo makkelijk om deze pillen te krijgen zo moeilijk om er vanaf te komen.

Voor jullie beiden: volhouden he? STerkte.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedeavond allemaal, geweldig @Frankk je bent echt een blij ei haha. het is je zo gegunt man. en idd we blijven nu hier hoor. er was geen huiskamer geopend en iemand reageerde nog in een oude huiskamer op mij en automatisch ga je daarmee door. ik voelde me vanochtend net als de 2 voorgaande dagen helemaal goed maar halverwege de ochtend zakte ik in. gewoon geen energie en nergens meer zin in. ik had nog zoveel plannen, gelukkig heb ik er geen moeite mee dat ze niet doorgaan ik heb bijna de hele dag wat op de bank gehangen. ach de dag is bijna voorbij en morgen nieuwe kansen.

@Milli, vele die hier Oxezepam gebruiken zetten deze om in diazepam deze schijnt eenvoudiger in afbouw te zijn. ik gebruik lorezepam en heb deze niet omgezet in diazepam dat kan wel

het is wel het beste om eerst 1 middel compleet af te bouwen en daarna de andere. je zou ze ook alle 2 kunnen omzetten naar diazepam maar daar moet iemand anders maar even op reageren daar heb ik geen ervaring mee. wat je ook doet doe het ten alle tijden langzaam om zo weinig mogelijk ontwenningsverschijnselen te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Dikkie, ik doe het ook zo voorzichtig mogelijk eerst de Oxazepam. Omdat ik heftig op medicatie reageer wil ik niet 

overgaan op diazepam. Ik ben bang dat ik daar dan weer van moet afkicken. Ik heb zoveel problemen met benzo's gehad.  Heb ze helaas heel makkelijk voorgeschreven 

gekregen voor een burn-out en nu ze geen effect meer hebben moet ik er vanaf. Ik wil geen hogere doseringen meer hebben vanwege de afkick verschijnselen.

Zo te lezen heb jij het nu ook moeilijk, ik wens je enorm veel sterkte en volhouden hé.  

Hopelijk zijn we allemaal op een dag net zo ver als Frankk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Milli. Ik ben ook afgekickt van de oxazepam,  ik ben afgekickt via een opname, de laatste 40mg via diazepam in zes weken, maar volgens mij is dat achteraf veel te snel gegaan, dus doe heel rustig aan, het is niet alleen van de oxazepam waar je van moet afkicken maar ook van alle spanning die in je lijf zit en ook daar kun je heel vervelende en nare klachten van hebben.

@Frank 86. Wat keigoed van jou, een tas vol nieuwe kleding, ik ben zelfs vanuit hier nog trots op jou, ik heb dit en vorig seizoen nog helemaal niets gekocht, geen energie, ik bewonder je hoor, kei en keigoed, nu niet te snel / hard willen lopen hoor, wel rustig aan blijven doen. 

Ik mis @Louisa en @Wanhopige al een poosje, ik vind dat niet zo prettig, het geeft mij een naar gevoel, ze hadden het allebei o zo zwaar en zo moeilijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Mientje:

@Milli. Ik ben ook afgekickt van de oxazepam,  ik ben afgekickt via een opname, de laatste 40mg via diazepam in zes weken, maar volgens mij is dat achteraf veel te snel gegaan, dus doe heel rustig aan, het is niet alleen van de oxazepam waar je van moet afkicken maar ook van alle spanning die in je lijf zit en ook daar kun je heel vervelende en nare klachten van hebben.

@Frank 86. Wat keigoed van jou, een tas vol nieuwe kleding, ik ben zelfs vanuit hier nog trots op jou, ik heb dit en vorig seizoen nog helemaal niets gekocht, geen energie, ik bewonder je hoor, kei en keigoed, nu niet te snel / hard willen lopen hoor, wel rustig aan blijven doen. 

Ik mis @Louisa en @Wanhopige al een poosje, ik vind dat niet zo prettig, het geeft mij een naar gevoel, ze hadden het allebei o zo zwaar en zo moeilijk.

 

 

Ik zie nu pas dat ik @Frank86 en Frankk door elkaar haal, sorry

@Frank86 voor jou dus nog veel sterkte en hopen dat wij ook gauw nieuwe kleren kunnen kopen. Ik snapte er ook al niets meer van, maar was nog niet zo ver dat ik doorhad dat we een Frank en een Frankk hadden. Sorry, Sorry. 

bewerkt door Mientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow @Milli, er zijn weken geweest dat ik me vreselijk voelde, ik ging kapot van ellende, angst en weet ik al niet wat. Momenten dat ik tegen de muur op vloog van narigheid. Ik kan het niet uitleggen. Maar het gaat over, echt. Luister naar je lijf, rust als je dat nodig hebt. Zoals @Dikkieook zegt: lukt t even niet zoals je het bedacht had voor die dag, jammer dan, morgen weer een dag! Ga jezelf nooit schuldig voelen of teleurgesteld zijn in jezelf. Dat levert je alleen maar nog meer nare gevoelens op, heb er vrede mee dat het even niet meer lukt. Probeer te blijven eten, veel water drinken en praat, huil, maar gooi je ellende eruit. Ik hoop dat je iemand hebt die je vastpakt en je gewoon vasthoud. Ik heb een geweldige partner, en ben gezegend met een superfijne verslavingsarts en therapeute. Ik heb er twee en een half jaar over gedaan. Maar het is het me echt waard geweest al ben ik er natuurlijk nog lang niet.. nu de diazepam ruim een week gestopt is ben ik veel minder down en ja @Frank86geleidelijk ook steeds frisser in m’n hoofd. Vreemd genoeg ben ik overvallen door een niet te stuiten opruim woede, alle kasten en laden moeten eraan geloven de komende tijd. Ik wist niet meer dat ik zoveel zooi heb die ik niet meer gebruik of kleren die echt niet meer kunnen haha. Slaap lekker allemaal!

bewerkt door Frankk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Frankk:

Ow @Milli, er zijn weken geweest dat ik me vreselijk voelde, ik ging kapot van ellende, angst en weet ik al niet wat. Momenten dat ik tegen de muur op vloog van narigheid. Ik kan het niet uitleggen. Maar het gaat over, echt. Luister naar je lijf, rust als je dat nodig hebt. Zoals @Dikkieook zegt: lukt t even niet zoals je het bedacht had voor die dag, jammer dan, morgen weer een dag! Ga jezelf nooit schuldig voelen of teleurgesteld zijn in jezelf. Dat levert je alleen maar nog meer nare gevoelens op, heb er vrede mee dat het even niet meer lukt. Probeer te blijven eten, veel water drinken en praat, huil, maar gooi je ellende eruit. Ik hoop dat je iemand hebt die je vastpakt en je gewoon vasthoud. Ik heb een geweldige partner, en ben gezegend met een superfijne verslavingsarts en therapeute. Ik heb er twee en een half jaar over gedaan. Maar het is het me echt waard geweest al ben ik er natuurlijk nog lang niet.. nu de diazepam ruim een week gestopt is ben ik veel minder down en ja @Frank86geleidelijk ook steeds frisser in m’n hoofd. Vreemd genoeg ben ik overvallen door een niet te stuiten opruim woede, alle kasten en laden moeten eraan geloven de komende tijd. Ik wist niet meer dat ik zoveel zooi heb die ik niet meer gebruik of kleren die echt niet meer kunnen haha. Slaap lekker allemaal!

Wat fijn, @Frankk
Is je nare buikgevoel nu ook aan het verbeteren? 

Goed om te lezen dat je positiviteit je er, samen met partner en therapeute, r doorheen heeft gesleept. Goed ook dat je nu weer energie hebt. Altijd goe dom dit soort mooie berichten te lezen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Een klein stukje van mijn verhaal.

Ik zit in een zware burnout en heb 5 maanden gedaan om 10mg oxazepam en 15mg diazepam af te bouwen na twee jaar gebruik.

Toen ik echter twee maand geleden seroquel ging afbouwen, sliep ik niet meer. Na twee weken was ik zo oververmoeid dat ik in een rusthuis heb gezeten. Daar helaas 20mg temazepam voor de nacht gekregen en driemaal 1mg lorazepam.

Nu heb ik weer een lage dosis seroquel gekregen (niet blij mee maar kan de stress om slapen er niet bij hebben). Hierdoor hebben ze gezegd dat ik meteen dr 20mg temazepam kon laten staan alsmede 1mg lorazepam. 

Nu voel ik me de laatste twee weken nog enorm veel slechter. Veel onrust, moeite met ademhalen, druk op de borst, misselijk enz. enz.

Wil nu eerst maar stabiliseren en heb besloten die laatste 2mg met taperingstips te gaan afbouwen. 

 

Schrijf dit eigenlijk grwoon voor wat herkenning pff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee week geleden heb ik zowel de temazepam 20mg als 1mg lorazepam laten vallen. Dit zou geen probleem opleveren zei mijn psychiater. Nou wel Dus!

De andere 2mg lorazepam ga ik met taperingstips afbouwen. Eerst maar stabiliseren.

Echt balen want was net na een afbouw van 6 maand van de diazepam af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zeker balen, @Louu

Overigens verdient jouw psychiater een oorwassing, want 20 mg Temazepam is gelijk aan ongeveer 10 mg Diazepam en daarmee kun je niet zomaar stoppen, tenzij je het maar hooguit 2 weken gebruikt hebt. Ik blijf me erover verbazen dat psychiaters zo laconiek doen over afbouwen van benzo's. 
De 2 mg Lorazepam afbouwen met taperingstrips is prima, dan gaat het geleidelijk en is de ontwenning veel minder heftig. Succes en sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...