Spring naar bijdragen

Huiskamer 16 september


Cyclad58

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Doorgaan:

Nou als ik je zo lees gaat het echt stukken beter. Ik heb hetzelfde. Ik zit ook nog veel thuis.  En de wereld gaat toch gewoon door. En wel een goed plan van je om eerst afgebouwd te zijn. Dan kun je weer een volgende stap zetten. 

nou zie je wel @Frank86 zelfs @doorgaan ziet het. iets meer vertrouwen hebben in je zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Doorgaan:

Nou als ik je zo lees gaat het echt stukken beter. Ik heb hetzelfde. Ik zit ook nog veel thuis.  En de wereld gaat toch gewoon door. En wel een goed plan van je om eerst afgebouwd te zijn. Dan kun je weer een volgende stap zetten. 

Dankje doorgaan 

dat je ziet met me beter gaat 

jij ook hopelijk vaak thuis is een gewenning geworden onbewust

het ging niet anders 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Dikkie:

precies frank je schrijft bijna mijn leven. maar wat die mensen betreft die zoveel plezier hebben dat kan waar zijn maar je weet nooit hoeveel ellende er achter die lach zit. 

ze zien jou ook lopen en denken kijk hem daar eens gezellig wandelen met zoveel zelfvertrouwen.  nou wij weten wel beter.

en dat met het werk is bij mij precies zo. soms denk ik ik ga weer aan de slag en dan denk ik nee dat lukt me nooit. en soms denk ik nooit weer. en zo gaan mijn gedachten ook alle kanten op. ook ik ben onzeker @Frank waarschijnlijk niks minder dan jou. 

we gaan dit gewoon allemaal vroeg of laat redden.

We gaan het redden dikkie 

en klopt jeweet nooit wat achter de lach zit 

ik ben ieder geval blij dat ik gister wel zelfvertrouwen weer had en goed gevoel 

het gaat allemaal goed komen 

alleen met werk heb ik zelfde als jij die gedachten 

we zijn ieder geval op goeie pad tegenover maanden terug we hebben geduld nodig blijkbaar dikkie rest komt wel weer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Frank86:

We gaan het redden dikkie 

en klopt jeweet nooit wat achter de lach zit 

ik ben ieder geval blij dat ik gister wel zelfvertrouwen weer had en goed gevoel 

het gaat allemaal goed komen 

alleen met werk heb ik zelfde als jij die gedachten 

we zijn ieder geval op goeie pad tegenover maanden terug we hebben geduld nodig blijkbaar dikkie rest komt wel weer 

zoist frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Doorgaan:

Wat superfijn dat dit zo goed werkt bij jou! 

Mag ik 1 of 2 uurtjes van jou erbij?  Dan heb ik ook beter geslapen.

Ja hoor, ben vrijgevig :P kan wel 1 uur missen, laatste maanden zijn de nachten nogal kort. 1 uur meer of minder maakt niet uit.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank86 Wat fijn dat je van de medicijnen af bent. Ik ben dus al sinds december van de pammetjes af en heb ook nog steeds flinke terugvallen en lig soms nog dagen op bed omdat ik echt niet meer kan. Ook de huilbuien die je smoort in een handdoek heb ik nog steeds. Fijn dat de anderen die het ook nog zo moeilijk hebben zo positief reageren. Het is dan toch spanning in jezelf. Ik vind dat je keigoed bezig bent. Doe wat je hart je ingeeft, je komt er vast wel. Die onzekerheid ken ik dus ook, mij nog altijd minder en een rare vinden en weten dat dit bij mij nooit weer over zal gaan, karakter en erfelijk, terwijl ik er nog wel steeds tegen vecht hoor! Ik vind het knap dat je toch weer naar buiten ging en een avond uit, dat durf ik echt nog niet, ik word dan nog steeds raar, tot niet meer kunnen lopen toe. Wat mijn werk betreft daar heb ik hard voor gevochten, ook al zei de arbeidsarts nee; ik was eigenwijs en wilde, mijn werk was mijn hobby en mijn leven,  zodoende heb ik het nog jaren volgehouden en ben toen alsnog afgeknapt en werd bij de eerste keer bij de arbeidsarts 100 procent afgekeurd en kreeg geen kans voor een herkeuring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Mientje:

@Frank86 Wat fijn dat je van de medicijnen af bent. Ik ben dus al sinds december van de pammetjes af en heb ook nog steeds flinke terugvallen en lig soms nog dagen op bed omdat ik echt niet meer kan. Ook de huilbuien die je smoort in een handdoek heb ik nog steeds. Fijn dat de anderen die het ook nog zo moeilijk hebben zo positief reageren. Het is dan toch spanning in jezelf. Ik vind dat je keigoed bezig bent. Doe wat je hart je ingeeft, je komt er vast wel. Die onzekerheid ken ik dus ook, mij nog altijd minder en een rare vinden en weten dat dit bij mij nooit weer over zal gaan, karakter en erfelijk, terwijl ik er nog wel steeds tegen vecht hoor! Ik vind het knap dat je toch weer naar buiten ging en een avond uit, dat durf ik echt nog niet, ik word dan nog steeds raar, tot niet meer kunnen lopen toe. Wat mijn werk betreft daar heb ik hard voor gevochten, ook al zei de arbeidsarts nee; ik was eigenwijs en wilde, mijn werk was mijn hobby en mijn leven,  zodoende heb ik het nog jaren volgehouden en ben toen alsnog afgeknapt en werd bij de eerste keer bij de arbeidsarts 100 procent afgekeurd en kreeg geen kans voor een herkeuring. 

Hallo Mientje 

ik ben nog niet van pammetjes af ik ben met afbouw bezig 

hoelang had je pammetjes gebruikt Mientje ? 

Wel goed dat je sinds december niet meer gebruikt 

ik gebruik het nu bijna 14 maande ik had eigelijk eerder moete stoppen maar kon het niet door onrust en angst hopelijk kom ik ook net als jij ervan af 

ja klopt ik ga laatste tijd wel weer naar buiten 

vorig jaar ging dat niet ik was alleen maar thuis in angst nu wat minder sinds paar maanden doe ik wel meer maar ik ga wel goed kant op alleen soms heb ik het moeilijk zware tijd is beetje achter de rug 

angst gevoel heerst mij soms maar ik leer ermee om te gaan 

zomaar uit niets is het in me leven gekomen en ik wil het van me afschudden 

maar toch is het niet makkelijk 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frank86:

Hallo Mientje 

ik ben nog niet van pammetjes af ik ben met afbouw bezig 

hoelang had je pammetjes gebruikt Mientje ? 

Wel goed dat je sinds december niet meer gebruikt 

ik gebruik het nu bijna 14 maande ik had eigelijk eerder moete stoppen maar kon het niet door onrust en angst hopelijk kom ik ook net als jij ervan af 

ja klopt ik ga laatste tijd wel weer naar buiten 

vorig jaar ging dat niet ik was alleen maar thuis in angst nu wat minder sinds paar maanden doe ik wel meer maar ik ga wel goed kant op alleen soms heb ik het moeilijk zware tijd is beetje achter de rug 

angst gevoel heerst mij soms maar ik leer ermee om te gaan 

zomaar uit niets is het in me leven gekomen en ik wil het van me afschudden 

maar toch is het niet makkelijk 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank86 Schrik niet, ik heb het al met al wel zo'n 40 tot 50 jaar gebruikt, als het niet langer is, wel met tussenpozen van nul. Mijn huisarts schreef het heel gemakkelijk voor en zei dat ik het nodig had, op mijn 15e ben ik er al mee begonnen. Oxazepam. Van 2x 10 tot 10x 10 toe, bij tien liep ik al bij een psychiater en toen moest ik ook meteen opgenomen worden. De 1e opnamevan de zes opname's. Door de oxazepam heb ik altijd wel mijn werk kunnen blijven doen, wel met ziekteperiodes natuurlijk, maar de huisarts zei al met het ouder worden zal het bij jou erger worden. En dat klopt dus, ik denk dat je dan ook niet meer goed tegen de oxazepam kunt, ondanks nul en een psychiater die het absoluut niet weer wil geven, merk ik wel dat het heel veel spanning en minderwaardigheidsgevoelens zijn. Sorry dat ik dacht dat jij ook al op nul stond, dan heb ik het weer eens door elkaar gehaald. Ik herken veel in deze verhalen en heb er gelukkig ook wat aan. Misschien weet je nog dat toen ik pas mee deed, ik jou al eens melde dat ik veel aan jou verhalen en ervaringen had, jij kon het toen al zo duidelijk omschrijven, en nog steeds herken ik heel veel van de verhalen die door iedereen hier worden beschreven. Het is natuurlijk voor iedereen vervelend, maar ik voel me dan niet zo alleen staan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...