Spring naar bijdragen

Woensdag 16 september 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Onwijs goed @Elton! Je mag trots zijn, eerste stapjes zijn gezet..  Belangrijke stapjes. Fijn ook de steun van je vrouw, die heb ik ook van mijn man. Alhoewel hij niet mee stopt maar hij kan matig drinken .. Begrijp dat je nog soort van niet helemaal kan of wil zeggen dat je gestopt bent met drinken. Vind ik ook een dingetje. Ik heb het nu wel bij mijn beste vriendin opgebiecht en ze had geen idee hoeveel ik dronk, dat wist niemand behalve mijn man. Ik heb vrijdag een etentje bij goede vrienden.. daar staat goede wijn op 1 en dan pas het goede eten .. zie er tegen op want ik voel me serieus een spelbreker als ik niet drink .. bizar toch?! 
Slaap lekker allemaal hier! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed van jou @Elton! Mooi dat het is gelukt. Gaat jou vast ook lukken vrijdag @Pats. En als mensen jou een spelbreker vinden omdat je niet drinkt zegt dat meer over hun eigen drankgebruik. Jouw herstel (weet zo gauw geen ander woord) is nu belangrijker toch? Als je er echt tegenop ziet kan je altijd een keer afzeggen. Trusten iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei knakker:

Hallo mensen

Twee bakken ijs is best indrukwekkend @Lika. Maar jij bent al wel zo goed bezig dat zo'n eenmalige mateloos schrans hopelijk ook zonder al teveel schuldgevoel mag plaatsvinden. Werk jij nu vooral thuis sinds de corona?

 

Yep. Werk alleen maar thuis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rapilos, @niks, @Pats, @Rosee, @Renaldo61, Bedankt voor jullie vriendelijke woorden en steun.

De dag komt zeker dat ik hem ga vertellen over mijn alcoholmisbruik, maar momenteel is het nog te vroeg. Mijn echtgenote en beste vriend zijn hiervan op de hoogte en dit lijkt me voorlopig het belangrijkste.

Toen ik gisterenavond nog een gesprek had met mijn echtgenote was ze echter nog niet overtuigd dat ik het vol zou houden. Dit was wel wat minder plezierig, maar ik kan haar echter wel begrijpen. Het is niet de eerste keer dat ik een stoppoging doe. Na verschillende pogingen is het vertrouwen natuurlijk wel een beetje weg. Maar ik heb persoonlijk het gevoel dat het dankzij het forum nu toch wat anders is. Ik kan nu mijn gevoelens echt met lotgenoten delen en dat maakt toch een wereld van verschil. Ik ben blij jullie gevonden te hebben.

Ik begrijp je @Pats, tegen zo'n zaken zie ik ook altijd wat op. Tijdens mijn begeleiding vertelde men me dergelijke (verleidelijke) situaties altijd zoveel mogelijk uit te stellen of uit de weg te gaan in het begin. Ik weet dat dit niet altijd mogelijk is. Het lijkt me in zo'n geval altijd goed om op voorhand afspraken met jezelf te maken (wat ga ik drinken, wat ga ik hen vertellen als ze merken dat ik niets wil drinken, enz...). Op die manier wapen je jezelf tegen deze moeilijke momenten. Het zal je vast wel lukken Pats!

Op naar de volgende alcoholoze dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elton @Rosee als ik niet drink denken ze vast dat ik zwanger ben haha! Dat is dan meestal de eerste vraag .. Maar ik heb al tegen mijn man gezegd dat ik dan ook natuurlijk niet ga drinken.. hij vindt dat ook niet zo gezellig maar wel knap. Ik moet hem nog een beetje overtuigen en hoop dat hij de alcohol ook laat. Hij kan wel doordeweeks niet drinken maar als hij drinkt is het wel bingegedrag (en blowen erbij) .. Ik neem mijn eigen drankje mee heb ik bedacht, fles gemberbier, dat vind ik erg lekker! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Pats, hahaha heb ik dan nog geluk een man te zijn :lol:

Mijn vrouw heeft het ook moeilijk dat het zover gekomen is dat ik niet meer gezellig kan meedrinken, maar aan de andere kant begrijpt ze het ook wel. Van mij mag mijn vrouw gerust blijven verder drinken (ze drink zeer zelden alcohol), want het is ik die een probleem heb en ik wil niemand anders tegenhouden die wel wil drinken. Geen slecht idee om zelf je drank mee te nemen. Als ik ergens op bezoek ga wanneer ik weet dat ze gaan drinken zou ik ook alcoholvrije cavia of wijn meenemen om toch te kunnen "mee drinken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat woord gezellig niet gewoon een van de achterdeurtjes die mensen gebruiken?
Zowel als om hun eigen drinken goed te praten, als wij die hen blijkbaar belangrijker maken
dan onze wens de drank meester te worden?
Toen ik nog dronk had ik jaren lang echt last van cravings.
Maar toen de knop eenmaal om was, nooit meer 1 keer gehad. En wat anderen zeiden, sterkte
mij juist in het volgen van mijn nuchtere heledere weg.
Het zal voor iedereen anders zijn, maar uiteindelijk komen de basis dingen toch wel vaak bij elkaar, ook hier.

De eerste niet nemen is kort en simpel voor ons allemaal het makkelijkst uiteindelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind mezelf ook wel een beetje een voorbeeld voor een vriendengroep die gewoon echt enorm veel drinkt. Stoer van mezelf denk ik gewoon.. Het is echt van de zotte ja dat je wat knakker zegt een kroket ipv een frikandel wilt! Leuke! En inderdaad @lady jane ze praten het goed, deed ik ook. Wil niet meer .. er gaan dan voor het eten al 4 glazen naar binnen, het eten (ze koken wel altijd heel goed) wordt dan toch minder gewaardeerd want doorzuipen is belangrijker .. gin tonic erna .. whiskey bij de koffie. Lam naar huis, volgende dag bluhhhhhh. Spijt. Ik wil daar niet meer aan mee doen. Toen ik jaren geleden in deze vriendengroep via mijn nieuwe man terecht kwam vond ik het al heel bizar, hun drinkgedrag. Maar jaren later zat ik er ook middenin. Kijk daar met tegenzin op terug. Dikke PUNT. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het begin is het nog  leuk en gezellig alsof dat idd uit moet  maken  wat je in je glas hebt  ' maar als je opeens  ontdekt  afhankelijk te zijn ' je leven erom heen laat draaien is het niet leuk meer maar een zwaar blok aan je been die je alleen  zelf weg kan schoppen  ..  zolang je erkend dat je machteloos bent tegen  over alcohol maak je de juiste stappen in je herstel. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man heeft mij meerdere  malen  gesmeekt te stoppen geen drank  meer te halen ...  ik was gewoon mateloos en trok  geheel mijn man mee  in de drank allergie.   Hij heeft van alles  geprobeerd  en ik ging door .. hij dronk uiteindelijk  mee uit wanhoop machteloosheid '   alhoewel hij natuurlijk zelf hier verantwoordelijk  voor was. Hij heeft minder last van  niet  drinken dan mij op moment .   

Ik bedoel  ik moet meer moeite doen ' werken  aan het symptoom van de ziekte  en die weg is pittig .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad  hier  in de buurt  weten ze ook genoeg  ' heb op gegeven moment  wel aantal verteld nadat ik meegenomen  was voor crisis dat ging natuurlijk  niet  geheel ongezien  ' maar met toeters en blazen. 

Maar goed   ' mijn  man  vind het ook best jammer dat we niet  samen meer wat kunnen nemen want dat is gewoon over en helder en duidelijk  waarom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man heeft ook meerdere malen gezegd dat ik beter kan stoppen of minderen liever, dat ik neig naar alcoholist. Hij kan 2 biertjes drinken op een vrijdagavond en stoppen, ik kan dat niet. Maar soms dronk hij gewoon ook veel mee, hij drinkt vooral veel met vrienden omdat dat er gewoon al 20 jaar ‘bij hoort’ .. ze weten niet anders. Dan is het een avondje zuipen. Ik dronk liever thuis mijn wijntje.. En sloeg dan door. Hij vind een wijntje samen drinken gezellig maar steunt me nu wel hoor nu ik helemaal wil stoppen. Wat hij doet, prima. Hij vindt me wel liever en een fijnere vrouw zonder drank dus dat is lief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Pinkman:

@Adrian 

Kom je van de grote vaart?

En hoe gaat het nu met de trek? 

Ik heb de Liberty moeten googlen, maar vindt het een mooi schip. Daar gaan ook wat uren in zitten denk ik.

 

Ja, 10 jaar grote vaart en 36 jaar op ferries naar Engeland.. Ik heb zeevaartschool gehad..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Maar nog steeds leg ik geen verantwoording af voor wat ik drink. Of dat nou een pils is of een cola.

Toen ik nog amper terug was van de kliniek en ik alle soorten frisdrank voor geschoteld kreeg op een verjaardag, welke fris ik wilde zeg ik, Doe mij ook maar een biertje hoor.
Verbazing alom, en er viel een stilte. Heb meteen gezegd Als jullie wat moeten weten horen jullie dat vanzelf wel. 

Ik heb er nooit meer wat over gehoord over wat ik drink.

Dat was toch vriendelijk en meelevend van die mensen om jouw geen alcohol maar frisdrank aan te bieden? Of hoe zie jij dat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-9-2020 om 08:14 zei Elton:

Als ik ergens op bezoek ga wanneer ik weet dat ze gaan drinken zou ik ook alcoholvrije cavia of wijn meenemen

:lol: geeft een goede afleiding, om je cavia mee te nemen. Gezellig. 

Ik zat hier even terug te lezen en moest er onbedaarlijk om lachen. Hahaha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...