Spring naar bijdragen

N2o verslaving


Tomasz

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen.

Mijn vriendin en ik zitten met een groot probleem, zij is namelijk ernstig verslaafd aan lachgas. Dit gaat ten koste van haar gezondheid, finianciën en onze mentale gesteldheid. Ze heeft verschillende opnames en veel hulpverleners gehad maar dit heeft allemaal geen effect gehad..

Mijn vraag aan jullie is of iemand ervaring heeft met deze verslaving en evt. kan adviseren wat wij het beste kunnen doen? Dit gaat namelijk ten koste van alles. 

Alvast bedankt!

Gr. Tom

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is niet zo verschillend van bv een alcoholverslaving, afgezien van wat er biochemisch precies gebeurt natuurlijk.

Hoe ervan af te raken: allereerst moet de verslaafde erkennen dat ze een probleem heeft en er echt af willen. Zolang dat niet het geval is kan je als partner van alles proberen tot je een ons weegt, het is haar verslaving niet de jouwe.

Vervolgens is het een kwestie van t spul niet meer in huis halen en niet meer mee in aanraking komen. Iets anders gaan doen op het "lachgas moment". Slechte oude gewoonte eruit, nieuwe gezonde gewoonte erin. Is veel tijd bij nodig.

Vraag is natuurlijk waarom het tot nu toe nog niet gelukt is? Wat samenhangt met de vraag waarom ze het spul überhaupt gebruikt.

Ik zou zeker ff checken met de huisarts of je er zomaar mee kan stoppen of dat er risico's zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Beste Thomasz,

Je doet er zeker verstandig aan om je huisarts in te schakelen, hij/zij weet hier wel raad mee. Het is belangrijk dat er gestopt wordt met lachgas, want wanneer je doorgaat dan neemt de kans op complicaties toe. Hierbij moet je denken aan zenuwschade doordat je een tekort aan vitamine B12 hebt. Dit is te herkennen aan: gevoelloze vingers en tenen, tintelingen, evenwichtsproblemen het verlies van controle over je bewegingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...