Spring naar bijdragen

huiskamer 11 sept 2020


Dikkie

Aanbevolen berichten

goedemorgen, het is 11 uur en nog niemand aanwezig, ojee wat betekent dit. ik hoop maar dat iedereen gewoon lekker buiten is.

ik heb een vraagje aan de ervaren afbouwers

@Cyclad58 en @Doorgaan  en misschien zijn er hier nog meer die alleen meelezen maar liever niet meer reageren kan ook natuurlijk.

ik zit nu echt op een lage dosering van 0.08 ik denk dat ik nog 1 stapje kan doen tot 0.05 en dat het afvijlen dan niet meer gaat lukken. maar sinds de stap vanaf 0.10 denk ik heb ik vooral last van emoties. zo raar het gevoel dat ik zomaar kan huilen. en mezelf nergens meer toe kan zetten. en dit veranderd niet meer zeg maar. dit blijft hangen dag na dag. ik slaap nog wel goed gelukkig. maar het is net als in het begin. toen huilde ik ook alleen maar. zaten de emoties me ook zo hoog. nu gelukkig in mindere mate. 

herkent iemand dit? en zoja duurde dit lang bij jullie.

ik zou graag willen weten hoe was jullie stap op 0 benzo's?. ik vermoed dat er hier meer zijn met deze vraag. er gaan een aantal bijna gelijk op volgens mij. @Bellie jij bent ook ongeveer op dit niveau toch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Dikkie:

goedemorgen, het is 11 uur en nog niemand aanwezig, ojee wat betekent dit. ik hoop maar dat iedereen gewoon lekker buiten is.

ik heb een vraagje aan de ervaren afbouwers

@Cyclad58 en @Doorgaan  en misschien zijn er hier nog meer die alleen meelezen maar liever niet meer reageren kan ook natuurlijk.

ik zit nu echt op een lage dosering van 0.08 ik denk dat ik nog 1 stapje kan doen tot 0.05 en dat het afvijlen dan niet meer gaat lukken. maar sinds de stap vanaf 0.10 denk ik heb ik vooral last van emoties. zo raar het gevoel dat ik zomaar kan huilen. en mezelf nergens meer toe kan zetten. en dit veranderd niet meer zeg maar. dit blijft hangen dag na dag. ik slaap nog wel goed gelukkig. maar het is net als in het begin. toen huilde ik ook alleen maar. zaten de emoties me ook zo hoog. nu gelukkig in mindere mate. 

herkent iemand dit? en zoja duurde dit lang bij jullie.

ik zou graag willen weten hoe was jullie stap op 0 benzo's?. ik vermoed dat er hier meer zijn met deze vraag. er gaan een aantal bijna gelijk op volgens mij. @Bellie jij bent ook ongeveer op dit niveau toch. 

Ik lees graag mee. Ik zit nu op 0,1 en vind het best spannend om over een tijd naar 0 te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lory:

@Dikkie Ik gebruik lorazepam en bouw af met taperingstrips. Ik ben toch beetje geschrokken dat ik hier lees dat je na je laatste pil best nog lang klachten kan houden. Ik probeer dat van mij af te zetten, maar toch...

ja dat valt niet mee om dat los te laten. hoelang doe je nog over het afbouwen. jij zit op 0.1? om de hoeveel dagen doe je een stapje. en hoeveel gaat er dan vanaf. heb je ook ergens last van gehad tijdens het afbouwen of viel dat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Ik zit nog wel hoger denk ik hoor @Dikkie. Ik heb een diazepam pil van 2mg en iets meer van een kwart daarvan slik ik nog. Ik zou niet zomaar nu die kwart aan de kant kunnen gooien. Ik minder met 0,05mg. Over een paar dagen ga ik dan naar de 0,55mg. Het laatste stuk valt mij vies tegen. In percentage zijn de afbouw stappen natuurlijk behoorlijk groot op het eind. 

1mg lora is toch ca 5 mg dia. dus 0.55 delen door 5 is 11. oeps sorry. maar scheelt niet zo heel veel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, ik heb lang niet meer geschreven. Het goede nieuws is: na twee en een half jaar vechten huilen narigheid knoeien, depri, en alles wat je maar kunt bedenken ben ik nu 7 dagen benzo vrij. Het voelt als een enorme bevrijding. Natuurlijk mankeer ik nog van allles: enorm blok beton in m’n maag, een veel te strakke badmuts op ( zo voelt mijn hoofd) , totaal geen eetlust, ( ik dwing mezelf om 6 keer per dag iets te eten) dikke gezwollen oogleden. Maar ik ohhhhhh zoooooo blij. Ja, @Dikkieik heb wat afgehuild, een zakdoek was niet genoeg, echt ik huilde met een handdoek erbij, het snot liep bijkans uit m’n oren. Een volwassen vent, ik heb gehuild als een hopeloos kleine jongen. Op het moment dat je kunt accepteren dat het is wat het is en het gewoon laat gebeuren en je je neerlegt bij het feit dat je lijf ziek is werd het voor mij minder zwaar. Stop met je verzetten en je af te vragen waarom je dingen voelt. Je hebt onder een deken geleefd en die deken wordt weggehaald. Niet gek dat je het koud krijgt..,....natuurlijk is er ook de rede waarom je ooit bent gaan slikken en die rede zul je ook moeten takelen op een andere manier dan het bedekken met pillen. Er is geen magische pil die je van alle narigheid af helpt. Alleen een enorme kracht in jezelf aanboren: je mag er zijn, je bent goed zoals je bent, houdt van jezelf, wees lief en zorgzaam voor jezelf. Leef je leven. Je bent het waard. 

bewerkt door Frankk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet heletijd opnieuw myn afbouw vwrhaal doen. Maar k kan niet meerm ik kan alleen nog op bed liggen. K ben zo depressief. Ik word gek ervan. Ook geen hulp die ikckrijg mbt medicatie. Zware overprikkeling. Wie is nog meer huis of bed gebonden door sympromen? Ikheb soms geen hoop meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Frankk  wat knap dat je nu benzo vrij bent. Heb je zo lang over de afbouw gedaan. 

Hoi @Sanne20 jeetje ook niet fijn. Ik kan ook niet veel nu op het moment. Ik heb ook vaak de gedachte komt het wel goed. Ik heb betere dagen gehad en nu al weer meer dan 2 weken weer slechter. Ik blijf wel afbouwen maar zwaar is het wel. Als ik in de modus zit van vergelijken dan weet ik dat ik het zwaarder ga krijgen en ook als ik vooruit ga denken. Ik moet echt proberen met de dag te leven en niet gaan denken ik kan zo weinig en dit is geen leven. Ik weet op veel vlakken wat mijn valkuilen zijn maar om het afteleren is nog een ding. 

Toen ik nog aan de oxa zat ipv de diazepam was de overprikkeling ook heel erg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sanne20:

Ik wil niet heletijd opnieuw myn afbouw vwrhaal doen. Maar k kan niet meerm ik kan alleen nog op bed liggen. K ben zo depressief. Ik word gek ervan. Ook geen hulp die ikckrijg mbt medicatie. Zware overprikkeling. Wie is nog meer huis of bed gebonden door sympromen? Ikheb soms geen hoop meer

Hallo Sanne 

ik heb langetijd aan huis en bed gebonden sindskort doe ik wel kleine dingen buiten huis en bed maar toch het is moeilijk ik snap je heel goed geen kracht hebben om uit bed te gaan ik ben er ook depri van geworden 

mij leven is nu ander half jaar zwaar 

ik ben bezig met afbouw maar na stoppen maakt me bang omdat ik heel zwak ben geworden door angst en onrust 

de zwaarste tijden waren vorig jaar toen kon ik mij bed niet uit huis ook niet geen televisie kunnen kijken niet kunnen ontspannen helemaal in de war in hoofd angst gedachtes enz 

hoelang is het nu met jou zo Sanne 

ik mis de leven en mezelf enorm 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Dikkie:

goedemorgen, het is 11 uur en nog niemand aanwezig, ojee wat betekent dit. ik hoop maar dat iedereen gewoon lekker buiten is.

ik heb een vraagje aan de ervaren afbouwers

@Cyclad58 en @Doorgaan  en misschien zijn er hier nog meer die alleen meelezen maar liever niet meer reageren kan ook natuurlijk.

ik zit nu echt op een lage dosering van 0.08 ik denk dat ik nog 1 stapje kan doen tot 0.05 en dat het afvijlen dan niet meer gaat lukken. maar sinds de stap vanaf 0.10 denk ik heb ik vooral last van emoties. zo raar het gevoel dat ik zomaar kan huilen. en mezelf nergens meer toe kan zetten. en dit veranderd niet meer zeg maar. dit blijft hangen dag na dag. ik slaap nog wel goed gelukkig. maar het is net als in het begin. toen huilde ik ook alleen maar. zaten de emoties me ook zo hoog. nu gelukkig in mindere mate. 

herkent iemand dit? en zoja duurde dit lang bij jullie.

ik zou graag willen weten hoe was jullie stap op 0 benzo's?. ik vermoed dat er hier meer zijn met deze vraag. er gaan een aantal bijna gelijk op volgens mij. @Bellie jij bent ook ongeveer op dit niveau toch. 

Hoi dikkie

Ja ik heb even een paar dagen rust genomen van de mobiel. Dat doe ik af en toe. Wel lezen maar even niet reageren. 

Er zijn trouwens mensen die van veel meer medicatie komen die hebben afgebouwd.  In mijn geval is het van de 10 mg oxazepam die ik 4 maanden 1x per dag in de avond nam. Maar ik ben nog wel hier te vinden omdat je ook na afbouw nog enige klachten hebt die steeds minder worden.

Dikkie ik heb natuurlijk geen ervaring met de diazepam.  Maar ik heb eerdere verhalen gelezen dat het tegen het eind wel zwaarder wordt. Sommigen zijn zelfs vloeibaar gaan afbouwen. Dat kon dacht ik ook. Juist om die kleine doseringen mogelijk te maken. In jouw geval uit de laatste zich in veel huilen.  Je gaat je gevoelens weer ervaren en gaat hierdoor ook loslaten. En net wat @Frankk zegt die deken valt weg. En dat zorgt ervoor dat je uit balans geraakt. Maar die balans komt weer terug. Eerst moet je lichaam de rotzooi kwijt en is er chaos en daarna volgt het herstel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi dikkie

Ja ik heb even een paar dagen rust genomen van de mobiel. Dat doe ik af en toe. Wel lezen maar even niet reageren. 

Er zijn trouwens mensen die van veel meer medicatie komen die hebben afgebouwd.  In mijn geval is het van de 10 mg oxazepam die ik 4 maanden 1x per dag in de avond nam. Maar ik ben nog wel hier te vinden omdat je ook na afbouw nog enige klachten hebt die steeds minder worden.

Dikkie ik heb natuurlijk geen ervaring met de diazepam.  Maar ik heb eerdere verhalen gelezen dat het tegen het eind wel zwaarder wordt. Sommigen zijn zelfs vloeibaar gaan afbouwen. Dat kon dacht ik ook. Juist om die kleine doseringen mogelijk te maken. In jouw geval uit de laatste zich in veel huilen.  Je gaat je gevoelens weer ervaren en gaat hierdoor ook loslaten. En net wat @Frankk zegt die deken valt weg. En dat zorgt ervoor dat je uit balans geraakt. Maar die balans komt weer terug. Eerst moet je lichaam de rotzooi kwijt en is er chaos en daarna volgt het herstel. 

dank  je doorgaan voor je reactie. het is altijd fijn om te horen dat het vaker voor komt. en niet vreemd is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Frank86:

Hallo Sanne 

ik heb langetijd aan huis en bed gebonden sindskort doe ik wel kleine dingen buiten huis en bed maar toch het is moeilijk ik snap je heel goed geen kracht hebben om uit bed te gaan ik ben er ook depri van geworden 

mij leven is nu ander half jaar zwaar 

ik ben bezig met afbouw maar na stoppen maakt me bang omdat ik heel zwak ben geworden door angst en onrust 

de zwaarste tijden waren vorig jaar toen kon ik mij bed niet uit huis ook niet geen televisie kunnen kijken niet kunnen ontspannen helemaal in de war in hoofd angst gedachtes enz 

hoelang is het nu met jou zo Sanne 

ik mis de leven en mezelf enorm 

 

Hallo frank 

Het is allemaal inderdaad een lange weg. Ikzelf al bijna 1.5 jaar in burn-out.  Ik maak stappen. Maar wat duurt het lang. Bij iedereen is de tijdsduur verschillend. We willen allemaal dat het sneller gaat. Maar het heeft zijn tijd nodig. 

En als je dan na een paar maanden weer terugkijkt merk je toch weer vooruitgang. Ga zo door! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Frankk:

Lieve mensen, ik heb lang niet meer geschreven. Het goede nieuws is: na twee en een half jaar vechten huilen narigheid knoeien, depri, en alles wat je maar kunt bedenken ben ik nu 7 dagen benzo vrij. Het voelt als een enorme bevrijding. Natuurlijk mankeer ik nog van allles: enorm blok beton in m’n maag, een veel te strakke badmuts op ( zo voelt mijn hoofd) , totaal geen eetlust, ( ik dwing mezelf om 6 keer per dag iets te eten) dikke gezwollen oogleden. Maar ik ohhhhhh zoooooo blij. Ja, @Dikkieik heb wat afgehuild, een zakdoek was niet genoeg, echt ik huilde met een handdoek erbij, het snot liep bijkans uit m’n oren. Een volwassen vent, ik heb gehuild als een hopeloos kleine jongen. Op het moment dat je kunt accepteren dat het is wat het is en het gewoon laat gebeuren en je je neerlegt bij het feit dat je lijf ziek is werd het voor mij minder zwaar. Stop met je verzetten en je af te vragen waarom je dingen voelt. Je hebt onder een deken geleefd en die deken wordt weggehaald. Niet gek dat je het koud krijgt..,....natuurlijk is er ook de rede waarom je ooit bent gaan slikken en die rede zul je ook moeten takelen op een andere manier dan het bedekken met pillen. Er is geen magische pil die je van alle narigheid af helpt. Alleen een enorme kracht in jezelf aanboren: je mag er zijn, je bent goed zoals je bent, houdt van jezelf, wees lief en zorgzaam voor jezelf. Leef je leven. Je bent het waard. 

dank  je @Frankk voor je lieve opbeurende woorden. en wat geweldig dat jij de laatste stap hebt gezet. geniet van je leven man als iemand dat verdient na hard knokken dan ben jij het wel. een echte doorzetter petje af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lisss:

@Dikkie ik heb in de Ashton Manual gelezen dat de stap ( indien lang afbouwschema gevolgd) van 0,5mg diazepam of 0,1 mg diazepam naar nul weinig meer uit zou moeten maken. Je zou alleen de afhankelijkheid ermee verlengen.  Je zou het dan ook kunnen interpreteren dat het misschien niet meer erger wordt? 
verder adviseert zij om de sprong naar nul te wagen als je op 0,5mg diazepam bent beland en dan kan je volledig gaan herstellen 
Heb het voor je opgezocht; Pagina 21 puntje negen. 

haha geweldig pagina 21 punt 9. wat lief dat je dat zo precies opzocht en opschrijft. lorzepam is tov diazepam 5x zwaarder. sommige zeggen nog meer maar ik hou het op 5. dat zou dan 0.10 kunnen zijn. wie weet zit ik dan al in het stadium van 0. maar ik ga nog ff verder. bedankt voor je moeite  @Lisss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Doorgaan:

Hallo frank 

Het is allemaal inderdaad een lange weg. Ikzelf al bijna 1.5 jaar in burn-out.  Ik maak stappen. Maar wat duurt het lang. Bij iedereen is de tijdsduur verschillend. We willen allemaal dat het sneller gaat. Maar het heeft zijn tijd nodig. 

En als je dan na een paar maanden weer terugkijkt merk je toch weer vooruitgang. Ga zo door! 

helemaal mee eens @Doorgaan. alleen ik weet nu niet hoever ik ben in het verwerken van de burn-out.  ik denk dat jij dat nu beter voelt nu de waas weg is van de pillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie

Na afbouw voel je je echt kwetsbaar.  Eigenlijk heb je op dat moment heel veel warmte en liefde nodig. Ook mijn energie level fluctueerde hierdoor weer. En dan ben je zoekende naar dat evenwicht. Bij mij heeft dat toch wel 3 maanden geduurd. Maar ook dat is persoonlijk.  Het ligt ook aan je persoonlijke omstandigheden en natuurlijk je problemen waarmee je geconfronteerd bent.

Maar het positieve is dat er uiteindelijk evenwicht komt. En je ook weer sterker wordt. Ook weer stap voor stap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bellie:

Hoelang heb jij gedaan over het afbouwen @Doorgaan?

Ongeveer 6 maanden. Ben niet overgestapt op diazepam. Omdat ik niet aan nog een ander middel wilde wennen. En omdat ik zo'n beetje wist hoe ik me kon voelen met de oxazepam.  Het was allemaal in stapjes. Elke dag afbouwen en op de 3e en 4e dag stabiliseren   en dan weer naar beneden. Per 10 dagen 0.5 mg. En elke dag vijlen en wegen. Totdat het niet meer ging. Was bij 0.5 mg. En dan ben je klaar en dan hoef je niet meer te vijlen. Is wat onwennig maar daar wen je snel aan. En als alles dan uit je lijf is voor het grootste gedeelte dan merk je hoe het met je is. Dus voor mij voelde dat als enkele stappen terug. En vandaar zoek je naar een weg om op te bouwen in energie. En ook weer om leren gaan met eventueel piekeren. Steeds opnieuw. 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frank86:

Hallo Sanne 

ik heb langetijd aan huis en bed gebonden sindskort doe ik wel kleine dingen buiten huis en bed maar toch het is moeilijk ik snap je heel goed geen kracht hebben om uit bed te gaan ik ben er ook depri van geworden 

mij leven is nu ander half jaar zwaar 

ik ben bezig met afbouw maar na stoppen maakt me bang omdat ik heel zwak ben geworden door angst en onrust 

de zwaarste tijden waren vorig jaar toen kon ik mij bed niet uit huis ook niet geen televisie kunnen kijken niet kunnen ontspannen helemaal in de war in hoofd angst gedachtes enz 

hoelang is het nu met jou zo Sanne 

ik mis de leven en mezelf enorm 

 

maar dat veel dingen doe je nu wel weer toch @Frank86, dus ben je niet zwak. elke stap al is hij nog zo klein kun je trots op zijn. dat heb je wel ff gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bellie:

Ik zit nu op 0,6mg diazepam.  Dat is ongeveer vergelijkbaar met 1mg oxazepam, iets minder. Ik vind dat nog te veel om het nu in 1x te stoppen. Merk al genoeg klachten bij elke  stap van 0,1mg per 10 dagen.  Het verbaast mij echt hoeveel last ik heb van dat laatste stukje.  Misschien dat ik bij 0,3mg de gok ga nemen. 

Lekker rustig aan doen dus. Niet overhaasten. Meer kun je niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Doorgaan:

Ongeveer 6 maanden. Ben niet overgestapt op diazepam. Omdat ik niet aan nog een ander middel wilde wennen. En omdat ik zo'n beetje wist hoe ik me kon voelen met de oxazepam.  Het was allemaal in stapjes. Elke dag afbouwen en op de 3e en 4e dag stabiliseren   en dan weer naar beneden. Per 10 dagen 0.5 mg. En elke dag vijlen en wegen. Totdat het niet meer ging. Was bij 0.5 mg. En dan ben je klaar en dan hoef je niet meer te vijlen. Is wat onwennig maar daar wen je snel aan. En als alles dan uit je lijf is voor het grootste gedeelte dan merk je hoe het met je is. Dus voor mij voelde dat als enkele stappen terug. En vandaar zoek je naar een weg om op te bouwen in energie. En ook weer om leren gaan met eventueel piekeren. Steeds opnieuw. 

 

 

 

 

duidelijk beschreven @Doorgaan.  bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverds, dank voor jullie bemoedigende woorden en lieve woorden. Ja, ik slikte een mega dosering. Ergens in de wie is wie lijst staat mijn verhaal voor wie het nog wil lezen.

ik denk dat het niet uitmaakt hoeveel of hoe lang je die rotzooi gebruikt. Ieder lichaam reageert anders. De een struikelt over 40 mg v en de ander maakt een doodsmak over 10 mg v.

steun,  begrip, een luisterend oor, herkenning, ventileren, even lekker klagen, tips en trucs, dagelijkse dingetjes, we leren van elkaar. En we steunen elkaar door dik en dun. Durf te in wie je bent en durf te zeggen wat je vindt. Soms kan een beetje tegengas ook helpen. 

ik blijf meelezen en hoop een steun te kunnen zijn voor wie daar behoefte aan heeft. Maaruhhhh, ik heb een super fijne verslavingsarts en therapeute en die zijn niet altijd makkelijk en meegaand geweest tot nu toe. Dus dat is iets wat ik meeneem en ook bij me zal dragen. Eerlijk en oprecht heeft me enorm geholpen al is de waarheid niet altijd fijn om te horen. Xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Dikkie:

maar dat veel dingen doe je nu wel weer toch @Frank86, dus ben je niet zwak. elke stap al is hij nog zo klein kun je trots op zijn. dat heb je wel ff gedaan.

Klopt dikkie ik moet ook de vooruitgang zien volgens mij ben ik te gehaast 

je heb me weer wakker geschud super lief van je dikkie :rose:

ik mag trots zijn ook al zijn het kleine dingen mooi gezegd 

Als ik terug kijk en nu is voortuitgang dat moet ik gewoon inzien ook al is het nog niet helemaal oké 

met tijd geduld 

ik wil aan jou zoveel mooie woorden schrijven dat verdien je echt :)

Goed dat je er bent

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Doorgaan:

Hallo frank 

Het is allemaal inderdaad een lange weg. Ikzelf al bijna 1.5 jaar in burn-out.  Ik maak stappen. Maar wat duurt het lang. Bij iedereen is de tijdsduur verschillend. We willen allemaal dat het sneller gaat. Maar het heeft zijn tijd nodig. 

En als je dan na een paar maanden weer terugkijkt merk je toch weer vooruitgang. Ga zo door! 

Helemaal gelijk    doorgaan

we willen allemaal te snel ik merk wel vooruitgang alleen er is iets wat me opvreet van binnen moeilijk te beschrijven 

doorgaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sanne20:

Ik wil niet heletijd opnieuw myn afbouw vwrhaal doen. Maar k kan niet meerm ik kan alleen nog op bed liggen. K ben zo depressief. Ik word gek ervan. Ook geen hulp die ikckrijg mbt medicatie. Zware overprikkeling. Wie is nog meer huis of bed gebonden door sympromen? Ikheb soms geen hoop meer

ik begrijp je heel goed ik scrijf je morgen geef niet op ben zelf ook ziek van afbouwen  je mag me altijd scrijven  liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...