Spring naar bijdragen

9 sept 2020 onze huiskamer


Louisa

Aanbevolen berichten

Zo ik open de huiskamer maar heb niks te melden. Mn ongesteldheid komt door. Hoogtij pms. Dus ben heul mezelf niet. Gespannen borsten, krampen van kruin tot teen. Labiel. Heel vaag hoofd. Dat soort dingen nu. De zwaarste pms tot nu toe ooit is het iig. Waarschijnlijk door de extreme stress afgelopen tijd. Maakt pms erger. 

Nou ik ben aan de lijnzaadolie gegaan. Dat balanceert je hormoonhuishouding en vermindert pms... Nou ben benieuwd of ik t ga merken? Zou fijn zijn!! 

Neem jij dat ook @Bellie

Maandag was t een heerlijk zomerse dag nog. Zo'n dag wil ik elke dag. Zon maar niet te heet... Helaas was t eenmalig. Gister bewolkt en frisser... 

Nou fijne dag mensen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Bellie:

Het wordt weer warmer! Houdt moed!

Ik neem geen lijnzaad,  kan ik niet tegen. Ik heb DIM capsules en merk echt verschil in hoofdpijn en gespannen borsten. Geen bijwerkingen.  Het doet niks met je oestrogeen niveau maar zorgt dat je lichaam het beter verwerkt.  Daarnaast heb ik voor na de ovulatie progesteron creme van dr. Lee. Mijn progesteron is veel te laag in die periode.

Wat is DIM? 

Ja ik ga ook een ortho molec. Arts zoeken om mn maag darmen vitamines en hormonen in kaart te brengen. Dus ik weet niet of de pms door oestrogeendominantie komt. Vaak is dat t wel. 

O fijn nog een mooie september :)

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Bellie:

Inderdaad.  Dat is meestal het probleem. Oestrogeen wordt door een lichaam niet altijd goed afgedreven waardoor het opstapelt. Dim is van broccoli.  Zulke groentes zorgen daar voor.  Maar om de oestrogeen  goed af te voeren moet je dan  wel heel veel broccoli eten en dat is niet te doen.  Vandaar Dim. Google maar op oestrogeen metabolisme. 

Door de oedtrigeen dominantie kan je progesteron in de 2e helft te laag zijn.  Die hoort eigenlijk de boventoon te voeren in die periode.  Daarom krijg je vaak pms klachten als hoofdpijn, emotioneel,  slecht slapen en gespannen borsten. De crème is om te zorgen dat je progesteron omhoog gaat. Van dr. Lee is de beste.  Dat is de natuurlijke progesteron in tegenstelling tot anderen doe progestrogeen bevatten.  Dat is de synthetische versie zoals in de pil. Ook crèmes met wilde yam hebben geen nut ook al zeggen ze van wel.  Wilde yam plant bevat progesteron maar je lichaam kan dat niet omzetten zodat hij er wat aan hebt.

Ik weet een goede orthom in Nieuw Vennep. Ze zoekt alles goed uit.  Ik heb daar hormonentest laten doen en toen kwam dat naar voren.  Geen bloedtest op willekeurige dag zoals bij de huisarts.  Dat is een moment opname.  Maar echt een test specifiek in een periode van je cyclus via speeksel. Orthom. is goed,  maar duur en er kan van alles uit komen uit testen of via vragen.  Maar je moet zelf een grens trekken wat belangrijk is voor je.  Mijn probleem zijn echt de hormonen en candida in mijn darmen. Sinds ik die laatste aanpak is mijn ontlasting zoals het hoort. Mijn hormonen blijf gekwakkel maar het is al wat beter. 

Heeft je ortho arts ook gezegd hoe je aan een oestrogeendominantie komt? Kan t door medicatie komen? Of alleen door stress? En staat t los van benzogebruik? Ik dacht dat t door de pammen kwam want KNM kwam in een chronische pms met afbouwen... in elk geval wil ik mn hormonen laten meten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Bellie:

B12 kan echt angst problemen geven hoor.  En je zou dan moeten testen of je lichaam het wel goed opneemt. Zeker de moeite waarde om te testen !

Bellie vraagje zou emdr of hypnose helpen tegen angststoornis weet je iemand in je omgeving dit dat heeft gedaan 

ik denk aan hypnotherapie mischien dat ie mij uit te angst gevoel en gedachten uittrekken 

sorry ik zit weer van alles te schrijven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank86 wat heb je toen voor je b12 tekort gekregen. 

Ik spuit zelf ook elk 48 uur dat nu 2 jaar lang. Eerst elk 72 uur en nu dus om de dag. 

Wat bellie zegt klopt voor dat je b12 gaat meten, dus bloed onderzoek moet je minimaal 3 mnd niks van supplement nemen waar b12 in zit. En in veel producten wordt ook b12 in gestopt zelf nu in cornflakes. B12 tekort kan echt angst en uitputting geven en neuropathie en tal van andere klachten zelf je hormonen. 

 

@Louisa de vrouwenpolie in boxmeer wordt gerund door barabra havenits. Zij is gynaecoloog en een orthomolucaire arts. Miss iets voor jouw. Zij adviseerd van het merk Now progestron creme. Zij raade dokter lee toen niet aan daar zit minder progesteron in. Zij doen daar ook testen en dna onderzoeken. 

Progesteron daalt sneller dan oestrogeen vandaar dat hoe oudet we worden het gauw een oestrogeen dominatie wordt. En wat bellie zegt burnout is de corisol ontregeld en die slurpt progesteron. En veel plastic genruik en soya producten schoonmaak middelen en cosmetica bevatten xeno oestrogenen en die zorgt voor stapeling van oestrogeen. 

Zink en b3 zijn ook goede vit voor de hormonen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frank86:

Bellie vraagje zou emdr of hypnose helpen tegen angststoornis weet je iemand in je omgeving dit dat heeft gedaan 

ik denk aan hypnotherapie mischien dat ie mij uit te angst gevoel en gedachten uittrekken 

sorry ik zit weer van alles te schrijven 

Nooit hypnose doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga heeel slechtm alleen maar op bed kunnen liggen, behalve 30min per dag even buiten, al 9maanden lang. Ik zit op 1mg clnzp. Ietsje eronder. Zware overprikkeling vnl de ogen. Zonnebril werkt niet.. iemand tips??? Voor overprikkeling, wat ik kan doen qua afleiding. In de woonkamer is altijd licht. Ik woon niet alleen. Voel me zo depressief, uitzichtloos, GEVANGEN!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sanne20:

Ik ga heeel slechtm alleen maar op bed kunnen liggen, behalve 30min per dag even buiten, al 9maanden lang. Ik zit op 1mg clnzp. Ietsje eronder. Zware overprikkeling vnl de ogen. Zonnebril werkt niet.. iemand tips??? Voor overprikkeling, wat ik kan doen qua afleiding. In de woonkamer is altijd licht. Ik woon niet alleen. Voel me zo depressief, uitzichtloos, GEVANGEN!!

Dat klinkt allerminst fijn, @Sanne20.

Hoe lang slik je de Clonazepam al? Ben je aan het afbouwen en doe je dat rechtstreeks op Clonazepam? Wellicht is de afbouw van Clonazepam te zwaar en te heftig voor je. Veel experts beschouwen Clonazepam als de zwaarste benzo om af te bouwen. Heb je al eens over omzetting naar Diazepam gedacht? Dat geeft in de regel minder heftige afbouwklachten. Bedenk daarbij wel dat 1 mg Clonazepam gelijk is aan 20 mg Diazepam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Alina:

@Frank86 wat heb je toen voor je b12 tekort gekregen. 

Ik spuit zelf ook elk 48 uur dat nu 2 jaar lang. Eerst elk 72 uur en nu dus om de dag. 

Wat bellie zegt klopt voor dat je b12 gaat meten, dus bloed onderzoek moet je minimaal 3 mnd niks van supplement nemen waar b12 in zit. En in veel producten wordt ook b12 in gestopt zelf nu in cornflakes. B12 tekort kan echt angst en uitputting geven en neuropathie en tal van andere klachten zelf je hormonen. 

 

@Louisa de vrouwenpolie in boxmeer wordt gerund door barabra havenits. Zij is gynaecoloog en een orthomolucaire arts. Miss iets voor jouw. Zij adviseerd van het merk Now progestron creme. Zij raade dokter lee toen niet aan daar zit minder progesteron in. Zij doen daar ook testen en dna onderzoeken. 

Progesteron daalt sneller dan oestrogeen vandaar dat hoe oudet we worden het gauw een oestrogeen dominatie wordt. En wat bellie zegt burnout is de corisol ontregeld en die slurpt progesteron. En veel plastic genruik en soya producten schoonmaak middelen en cosmetica bevatten xeno oestrogenen en die zorgt voor stapeling van oestrogeen. 

Zink en b3 zijn ook goede vit voor de hormonen 

Ik had pillen vitamine d of b12 ik kan het niet herrineren 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-9-2020 om 19:30 zei Cyclad58:

Dat klinkt allerminst fijn, @Sanne20.

Hoe lang slik je de Clonazepam al? Ben je aan het afbouwen en doe je dat rechtstreeks op Clonazepam? Wellicht is de afbouw van Clonazepam te zwaar en te heftig voor je. Veel experts beschouwen Clonazepam als de zwaarste benzo om af te bouwen. Heb je al eens over omzetting naar Diazepam gedacht? Dat geeft in de regel minder heftige afbouwklachten. Bedenk daarbij wel dat 1 mg Clonazepam gelijk is aan 20 mg Diazepam. 

Ik heb geen arts . Niemand wilt mij helpen,  clonazepam is ook langwerkend. Maar ikweet ook niet meer wat ik moet doen. Kk slik het nu 2.5j vorig jaar begonnen met te snel te gaan, dit jaar ook. En van maart aan het microtaperen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...