Spring naar bijdragen

Woensdag 26 augustus 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Zo, net terug van de teststraat. Wat een hoop takken op de weg trouwens, ook veel rukwinden, vind het best eng op de fiets. Onderzoek zelf was wat vervelend, maar ook niet meer dan dat. Wat een verschil zeg, in die wachttijden! Ik moest zelfs nog speciaal bellen met de GGD van Amsterdam van mijn werkgever, omdat ze het er niet mee eens was dat ik twee dagen moest wachten. Maar ook zij gaven nul op rekest: gewoon erg druk in deze regio. En ja, inderdaad wat Fruitvlieg zegt, wat een bizarre tijd. Normaal gesproken zou ik paracetamol gepakt hebben en gewoon naar het werk...Zou het ooit weer echt normaal worden? Ik ga/ hoop/ er eigenlijk wél van uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag. Fijn dat je er weer bent @Renaldo61 na al die ophef over niks. Nu @knakker hopelijk nog.

Werd vannacht wakker vanuit een hele levendige droom. Ik was ca 20 jaar terug in de tijd, toen nog met mijn ex. Had een hele heftige langeafstandsrelatie met haar. Hoge bergen en diepe dalen en ik ging er vannacht weer helemaal doorheen. Pfff. En waarom ik dit droomde? Geen idee, hoofdstuk al lang en breed afgesloten. Maar niet teveel aandacht aan besteden verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Bor:

Jammer wel dat het weer niet meewerkt maar zo samenzijn heeft ook wel weer wat. @Jopie

Ik heb net 5 uurtjes opgepast. Ben er best wat moe van..of nou ja..beetje moe van alles bij elkaar kan ik beter zeggen. En wijn drinken de avond tevoren je de volgende ochtend om 7 uur een 2 jarig kind hebt raad ik niemand aan. Dat was even bikkelen vanochtend vroeg eerst..maar nu maar niet zeuren.:ph34r:

Begrijp  ik '  heb  met een halve fles  vodca in de avond daarvoor mij regelmatig om 7.00  op  het werk  gemeld. :mellow: .   Hoe kon ik dat doen  bedenk  ik mij eigenlijk...   

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lieke7777:

Begrijp  ik '  heb  met een halve fles  vodca in de avond daarvoor mij regelmatig om 7.00  op  het werk  gemeld. :mellow: .   Hoe kon ik dat doen  bedenk  ik mij eigenlijk...   

Standaard...

Maar dan wel in de "overleef modus" in plaats van de "leef en geniet modus".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lieke7777:

Moet nog douchen  :D 

@Sandro  ik vergeet  vaak dromen  zodra ik de ochtend  bereikt heb  .. als ik droom denk  ik   dat moet ik onthouden  .:lol:

Is er nog niet iets waar je je droom kunt terugkijken als je 'm je niet meer herinnert? Zoiets als 'Droom Gemist'? :wacko:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Is wat, dat zo'n kleine dan de hele ochtend met oma met kater op de bank moet hangen. Een frisse, levenslustige oma die met kind in de plassen stampt was toch veel fijner geweest? Je wíst toch dat je vandaag op zou passen, vind je het dan niet de moeite waard om nou eindelijk eens een mooier voorbeeld te geven aan je kinderen en kleinkinderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Bor:

Ik heb niet gedronken waar hij bij was!

En dat ik gisteravond wel gedronken heb heb ik mijn dochter zelf verteld gisteravond. Dit heb ik verteld omdat ik vandaag op moest passen. Ze weet/ wist ervan.

Sjezus Bor, je bedoelt dus dat je heel goed bezig was? Hoor nou wat je zegt joh.
Stel nou dat je niet zou drinken, gewoon niet. Dat je aan jezelf werkt en je leven mooier en beter maakt. Dat je dochter ziet dat het ook anders kan, dat een mens kan veranderen, dat het de moeite waard is om eerlijk naar jezelf te zijn. Dat je kleinzoon een oma tegenkomt die géén alcoholwalm om zich heen heeft en lamlendig is maar die gewoon met haar hele aandacht en liefde er voor hém is. Een moeder, een oma, een Bor die goed voor zichzelf zorgt, die zich niet laat slaan, die knokt voor een beter leven met alle energie die ze in zich heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken.

Er zijn veel mensen om mij heen verkouden ook op het werk. Veel mensen worden getest, gelukkig hebben ze geen corona. Lastige tijd, straks komt er ook weer een "gewone" griepgolf aan. Vraag mij ook af wanneer het weer eens normaal gaat worden, we gaan het zien.

Ik hou van storm en regen, daardoor ook heerlijk geslapen afgelopen nacht.

@Marika Fijn je weer te lezen. 

@Kohtje wat een eikels die gozertjes. Gelukkig dat de hond niet geraakt is, arme beest.

@Renaldo61 Fijn je te lezen.

Zo naar mijn werk, morgen bedrijfsarts. Hoop snel weer volledig te kunnen werken. Werk is mijn structuur/kader en dan voel ik mij blijer/voldaner. Zit ook weer beter in mijn energie. Moet niet te overmoedig worden ddww -_-

Fijne dag nog allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal  het allerbeste  zijn  .

Ik denk dat jouw  kleinkinderen  idd niet jouw verantwoordelijkheid zijn maar als je oppast  in dit geval  je kleinzoon  ( wat je niet  opgelegd  wordt  door  jeugdzorg  en alles ) je wel kan besluiten  de avond er voor niet  te drinken iig . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ik @Cleo66 een fijne vakantie te wensen, geniet ervan!!!!!!!!

@Bor jij doet het op jouw manier maar het is wel logisch dat je er reacties op krijgt, net als ik soms. Zie wel verbetering, normaal had je de kater weg gedronken nu niet. En er staat nu eenmaal druk op je, heel veel vind ik. Dat valt niet weg te drinken, het is duidelijk dat jij niet geheel met drank gaat stoppen, ben je eerlijk in. Hou je bijeen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang is alcohol zichtbaar in je lichaam en in je bloed?

Een glas alcohol bevat gemiddeld 10 gram alcohol. De lever breekt 7 gram alcohol per uur af. De lever doet er dus een uur tot anderhalf uur over om een glas alcohol af te breken. Hoe meer je drinkt, hoe langer dit duurt.

Niet alleen de snelheid waarmee de alcohol in het lichaam wordt afgebroken is van belang. De hoeveelheid alcohol in het bloed is ook afhankelijk van geslacht en gewicht. Alcohol verdunt zich namelijk met het lichaamsvocht. Het lichaam van een man bevat gemiddeld aanmerkelijk meer lichaamsvocht dan het lichaam van een vrouw (vrouwen hebben meer vetweefsel) en zijn gemiddeld ook zwaarder. Dus bij mannen komt de alcohol minder hard aan dan bij vrouwen.

 

gekopieerd uit de Jellinek-info online

@Bor; 2 flessen wijn en "wat" bier; ik schat grofweg dat je zeker aan de 20 eenheden kwam. Reken maar dat dat tijdens het oppassen nog in je bloed en hersens zit. Het is echt onverantwoord meis. En ik kan me niet voorstellen dat je dochter dit bewust was. "wat" gedronken hebben is immers zo vaag en voor allerlei uitleg vatbaar. Moeten er eerst ongelukken gebeuren? Ik kan echt niet begrijpen dat ik jou in al die bijna 11 jaren dat je hier al komt en heel vaak in drama's schrijft, nog
steeds niet serieus gaat stoppen. Je hebt al over Korsakov gesproken, mishandeling, slechte hulpverlening enz enz enz, je vader die je voorging hierin als voorbeeld;
waarmee kan het forum jou werkelijk helpen? Aandacht krijg je hier genoeg, alle nieuwe mensen die jouw voorgeschiedenis niet kennen gaan bijna altijd mee in jouw
verhalen, waarin jij meer slachtoffer lijkt, dan verantwoordelijke volwassene. Ik dacht dat ik nergens meer verbaasd over kon zijn wat jou betreft, maar elke keer weer, toch wel dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel ok, niet ok, dat is wat wij vinden
niet wat het is, want er zijn hier niet echt mensen die objectief kunnen oordelen
we zijn allemaal ervaringsdeskundigen. Maar wel elk met een eigen (drank)verhaal.
Ik wilde verleden tikken, maar dat is een utopie, dat snap ik ook nog wel.
En ja ik verbaas me hier nog steeds, ook en juist over Bor.
Snap dat dat misschien overkomt als veroordelend, maar ik zou zo graag anders zien.
Mijn machteloosheid ook, niet kunnen veranderen of zelfs beinvloeden.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Jopie:

Begrijp ik.

Maar die dus...    na 10 jaar hier, @lady jane.....  Kom, jij zou ook beter kunnen weten toch? 

Loslaten is meer dan wat woorden. Ook iets anders dan in de steek laten. 

Je kan een ander niet veranderen en zeker niet redden. Het hoeft ook niet. Sterker nog, misschien mag t zelfs wel niet, we zijn god niet. 

Daarmee leren omgaan is, in ieder geval voor mij, echt onderdeel van adb worden en blijven geweest. 

 

weet je jopie, dat ik hier al anders schrijf? Een soort van op eieren lopen, de boel bij mezelf houden, niet veroordelend, niet hoogmoedig, niet de betweter.
Natuurlijk weet ik dat ik mensen niet verander, zelfs invloed heb. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid.
na 10 jaar zou Bor ook beter kunnen weten, een moeder/oma heeft nl wèl veel invloed thuis, en op familie.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...