Spring naar bijdragen

Huiskamer 25-8 2020


Rixie1

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden zei Frank86:

Je komt er doorheen bellie alleen jammer van die onrust gevoel dat is echt lastig dat heb ik ook soms dan gaat er alles door je hoofd moeilijk tot rust te komen 

depri gevoel ook herkenbaar 

jij bent sterk doorzetten 

we zijn oké alleen beetje in de war door benzo s 

jij bent ook sterk frank alleen je wilt dat niet zien. wij zien het wel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Mag ik mee schoppen? Schijnt therapeutisch heel goed te zijn om je af te reageren:P

haha bellie, ik las net het stukje over je kat. van wie zou ze dat nou hebben.  vroeger op school speelden we wel eens hockey, heerlijk was dat soms voor mij. ik weet niet of mijn klasgenoten daar net zo over dachten. lekker knallen met de stick en ja dan moeten ze maar niet in de weg staan. als ik er zo aan denk lijkt dat me nu wel weer wat haha. ik ben het met je eens wat het weer betreft ik vind het ook niet zo erg alleen heb ik nu minder vertier. ff wandelen en dan zeiknat thuiskomen daar hou ik niet zo van.

@Rixie1, is het gelukt die schop, jij bent blijkbaar wel lenig. ik sta er versteld van wat de K pillen met je kunnen doen iedere x weer. onze vliere fluiter die er volgens mij regelmatig opuit ging heeft er nu moeite mee. maar ik herken het wel. ik had dat een aantal jaar terug ook, ik wist niet wat er met me aan de hand was voelde mezelf niet. en dan denk je wat als iemand me aanspreekt en vraagt hoe gaat het dan ga ik gelijk staan te janken. gek genoeg gebeurde dat nooit. ik kon praten als brugman het was net of ik stikte van zelfvertrouwen. nee dus!

wel gaan rixie je moet tegen je zelf zeggen dit gaat niet gebeuren. en jij kunt dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Dikkie:

haha bellie, ik las net het stukje over je kat. van wie zou ze dat nou hebben.  vroeger op school speelden we wel eens hockey, heerlijk was dat soms voor mij. ik weet niet of mijn klasgenoten daar net zo over dachten. lekker knallen met de stick en ja dan moeten ze maar niet in de weg staan. als ik er zo aan denk lijkt dat me nu wel weer wat haha. ik ben het met je eens wat het weer betreft ik vind het ook niet zo erg alleen heb ik nu minder vertier. ff wandelen en dan zeiknat thuiskomen daar hou ik niet zo van.

@Rixie1, is het gelukt die schop, jij bent blijkbaar wel lenig. ik sta er versteld van wat de K pillen met je kunnen doen iedere x weer. onze vliere fluiter die er volgens mij regelmatig opuit ging heeft er nu moeite mee. maar ik herken het wel. ik had dat een aantal jaar terug ook, ik wist niet wat er met me aan de hand was voelde mezelf niet. en dan denk je wat als iemand me aanspreekt en vraagt hoe gaat het dan ga ik gelijk staan te janken. gek genoeg gebeurde dat nooit. ik kon praten als brugman het was net of ik stikte van zelfvertrouwen. nee dus!

wel gaan rixie je moet tegen je zelf zeggen dit gaat niet gebeuren. en jij kunt dat

@Dikkie ik ben gegaan maar weer terug. Bij de kringloop een lange rij buiten, er waren meer mensen die daar even naartoe wilden, ivm corona mogen er maar bepaald aantal binnen. Om daar in de regen gaan staan wachten trok me niet, door gegaan naar overdekt winkelcentrum en geld laten rollen :o ik voelde wel dat ik toch vaker even weg moet gaan anders krijg ik een nieuw probleem.....niet meer durven. Dat komt omdat ik  nu zo onzeker word met al die veranderingen in mijn lijf en hoofd. Heb geen last van herfstbleus, zei ik zomaar, heb er nooit last van gehad. Ik kreeg iets meer rust en thuis nog uur op de bank gelegen. Zo even met hondje wandelen en deze K dag is voorbij. Vorige week zei ik nog. Peanuts die laatste 1,5 mg. Nou, daar kom ik op terug, het word steeds moeilijker. 

@Bellie, die onrust die jij hebt heb ik niet, bij mij uit zich alles lichamelijk. Het is wel allebei uitputtend.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Rixie1 ik heb ook niemand met wie ik het kan delen bijhalve hier. Eerlijk ga ik de moeite niet eens doen. Ik wist hiervoor ook niet wat benzos kunnen aanrichten. En mensen bagatelliseren het gauw, zoals de huisartsen en psygiaters. 

Ik ben blij met deze forum. 

Ik ben toch maar even naar de winkel gewandeld met de baby, want er zal toch eten gehaald moeten worden. Miss als het straks droog is na het eten even wandelen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Alina:

Hoi @Rixie1 ik heb ook niemand met wie ik het kan delen bijhalve hier. Eerlijk ga ik de moeite niet eens doen. Ik wist hiervoor ook niet wat benzos kunnen aanrichten. En mensen bagatelliseren het gauw, zoals de huisartsen en psygiaters. 

Ik ben blij met deze forum. 

Ik ben toch maar even naar de winkel gewandeld met de baby, want er zal toch eten gehaald moeten worden. Miss als het straks droog is na het eten even wandelen. 

 

@Bellie heb ik gelezen dat als je corona hebt gehad nog heel lang allerlei klachten kunt hebben en maar afwachten wanneer het over gaat. Wie weet heb  jij ook corona gehad en zijn daar nog veel klachten van. Tenslotte had je dochter het ook. En dan krijgen mensen die corona gehad hebben pammen?  Als ze beter zijn hebben ze er een probleem bij.

@Alina ik ben ook blij met dit forum, heb ik ook tegen mijn huisarts gezegd, zonder was ik allang weer begonnen met diazepam. Ik kreeg een idee.......misschien kunnen we met zijn allen in het chalet van Bellie gaan zitten als het seizoen voorbij is. :P

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dan moet je wel een mega challet hebben @Bellie, maar geen gek idee anders @Alina.

mijn immuunsysteem ligt ook ovehoop, dit komt bij mij door de antibiotica. gek maar ik weet nog precies wanneer de knop bij mij om ging ik lag in het ziekenhuis. het ging al lange tijd niet lekkker met me. maar in 1x was het mis. kan het niet beschrijven. daarvoor had ik ook heel veel stress maar op een gegeven moment was het net of het licht uit ging er gebeurde iets met mij. ik had die pammetjes echt nodig toen, ik kon niks meer overzien en alleen maar huilen, maar idd achteraf denk ik wel eens als ik er niet aan was begonnen was ik misschien wel een heel stuk verder hersteld. maar zeker weten durf ik niet te zeggen. na 4 weken gebruik begonnen met afbouw en weer iets erbij en eraf zo ging het wel eens op en neer en nu ben ik 24 weken aan het afbouwen waarvan 9 weken over de laatste 0.50mg. als ik dat vergelijk met @Cyclad58 die er 5 maanden over heeft gedaan dan valt het nog mee. met 1 groot verschil hij is ervan af ik nog niet. 

maar ach zonder deze pammetjes hadden wij elkaar ook niet leren kennen. Toch? een beetje positieviteit is ook belangrijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Dikkie:

ja dan moet je wel een mega challet hebben @Bellie, maar geen gek idee anders @Alina.

mijn immuunsysteem ligt ook ovehoop, dit komt bij mij door de antibiotica. gek maar ik weet nog precies wanneer de knop bij mij om ging ik lag in het ziekenhuis. het ging al lange tijd niet lekkker met me. maar in 1x was het mis. kan het niet beschrijven. daarvoor had ik ook heel veel stress maar op een gegeven moment was het net of het licht uit ging er gebeurde iets met mij. ik had die pammetjes echt nodig toen, ik kon niks meer overzien en alleen maar huilen, maar idd achteraf denk ik wel eens als ik er niet aan was begonnen was ik misschien wel een heel stuk verder hersteld. maar zeker weten durf ik niet te zeggen. na 4 weken gebruik begonnen met afbouw en weer iets erbij en eraf zo ging het wel eens op en neer en nu ben ik 24 weken aan het afbouwen waarvan 9 weken over de laatste 0.50mg. als ik dat vergelijk met @Cyclad58 die er 5 maanden over heeft gedaan dan valt het nog mee. met 1 groot verschil hij is ervan af ik nog niet. 

maar ach zonder deze pammetjes hadden wij elkaar ook niet leren kennen. Toch? een beetje positieviteit is ook belangrijk

Zo is dat, we moeten positief blijven. Jij hebt een heftige tijd achter de rug Dikkie. We ploeteren door. Ik voel me de avonden redelijk goed terwijl iedereen zegt dat het doorwerkt. Hebben jullie dat ook dat het s avonds beter gaat? Hoe kan dat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Wilhelmina:

Hallo we zitten allemaal in de put tijdelijk  steunt elkaar wees lief voor elkaar  ik ben op van de zenuwen ik trilt als een junk mijn hart gaat te keer en slaat over ben blij weer bij jullie te zijn  ik moet nu stoppen en rusten   wiilhelmina

@Wilhelmina goed wat van je te horen. Ik tril ook nog steeds. Ik heb na lange tijd gisteravond 2x2 u geslapen. Ik ben aan de citalopram gezet om beter te slapen en voor trillen. Moet nog aanslaan denk ik. Neemt 1 mnd tot 3 mnd in beslag. Ik probeer het maar. En  als het niet helpt ga ik er maar weer vanaf. Ben benieuwd hoe het met Louisa gaat. Ik kom later hier weer even kijken. Ik lees jullie wel. Sterkte allemaal. Knuffel Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie1:

Zo is dat, we moeten positief blijven. Jij hebt een heftige tijd achter de rug Dikkie. We ploeteren door. Ik voel me de avonden redelijk goed terwijl iedereen zegt dat het doorwerkt. Hebben jullie dat ook dat het s avonds beter gaat? Hoe kan dat dan?

ja heb ik ook rixie. s'avonds geen problemen en hoor het hier meer. sommige zeggen dat dat komt doordat de cortisol dan laag is. gek dan zou ik altijd rustig moeten zijn. mijn cortisol is nl heel laag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Dikkie:

ja heb ik ook rixie. s'avonds geen problemen en hoor het hier meer. sommige zeggen dat dat komt doordat de cortisol dan laag is. gek dan zou ik altijd rustig moeten zijn. mijn cortisol is nl heel laag. 

Wat zitten we toch vreemd in elkaar.  Zojuist hebben we besloten om het weekend toch naar zee te gaan, storm of niet. Voel ik me morgen nog zo rot dan schakel ik terug en pak elke dag ieniemini stukje erbij. Zie ik daarna wel weer. Wil niet dat dat weekend verpest word omdat ik me zo rot voel.

Even cortisol googlen.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rixie1:

Wat zitten we toch vreemd in elkaar.  Zojuist hebben we besloten om het weekend toch naar zee te gaan, storm of niet. Voel ik me morgen nog zo rot dan schakel ik terug en pak elke dag ieniemini stukje erbij. Zie ik daarna wel weer. Wil niet dat dat weekend verpest word omdat ik me zo rot voel.

zo is dat rixie er komen meer dagen om af te bouwen. er is ook nog iets zoals lekker genieten. dat heb je verdient.  ga niet hoger dan je laatste dosis.. en geniet ervan.. doe wel stenen ik al je zakken. het gaat serieus stormen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bellie:

 Ja herkenbaar.  Bij uitzondering flip ik ook in de avond. Inderdaad zoals @Dikkie zegt de cortisol waarschijnlijk. 

bij jou is het onrust in de avond volgens mij bellie. dan ben je gewoon veel te druk met vanalles en kun je het niet loslaten. net zo als een feestje dan kan ik ook niet gelijk slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rixie1 wat goed om een weekendje weg te gaan. 

@Bellie hebben jij en je dochter carona gehad. Jeetje... en dat ik dan lees van je dat zowat iedereen pammetjes uitgedeeld krijgt. Ze doen net of het snoepjes zijn. Ze zouden eerst zelf eens aan de pammetjes moeten gaan en dan coldturkey stoppen. Kijken hoe ze dan piepen. 

Is alles nu weer goed met je dochter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Bellie:

 Ja herkenbaar.  Bij uitzondering flip ik ook in de avond. Inderdaad zoals @Dikkie zegt de cortisol waarschijnlijk. 

Heb gelezen wat cortisol met je kan doen. @Bellie en @Dikkie veel wat jullie hebben burn-out enz heeft te maken met cortisol. Goh...ik wist niet dat dat zoveel gevolgen kan hebben. Zal voor jullie wel duidelijk zijn, voor mij nieuw, al zie ik het hier regelmatig langskomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rixie1:

Zo is dat, we moeten positief blijven. Jij hebt een heftige tijd achter de rug Dikkie. We ploeteren door. Ik voel me de avonden redelijk goed terwijl iedereen zegt dat het doorwerkt. Hebben jullie dat ook dat het s avonds beter gaat? Hoe kan dat dan?

@Rixie1 Ja, ik voel mij ‘s avonds ook beter. Vind ik zo maf. Zal ook een googlen op cortisol. Wat is de herkenning op dit forum toch fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie

Ik heb nog een vraag. Ik heb nu die oligo quies in huis. Ik heb 1mg onder de tong gedaan. En toen kreeg ik daarna juist wat meer zenuwen. Niet veel hoor. Maar ik merkte dat wel. Toen bedacht ik me opeens dat het een homeopathische werking zou kunnen hebben.  Dit betekent dus dat klachten eerst kunnen verergeren om daarna beter te worden. Maar dit betekent wel dat het werkt. Dat zeggen ze altijd bij homeopathie. Klopt toch? 

Ik vond het naar wierook smaken. Gek he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bellie:

Ik vind het gewoon goor haha. 

1mg of 1 ml? Het advies is om te startten met 2x daags 2,5ml en dan opbouwen tot 3x 5 ml,  verdeeld over de dag. Maar  je kan natuurlijk met minder beginnen. 

Ik heb er geen last van gehad (maar ik was al zenuwachtig dus voel het misschien niet op) maar het is wel een bekend iets van homeopathie.  Maar mijn orthomolucaire therapeute zegt dat deze van rp geen bijwerkingen heeft een dat het wel een paar dagen duurt voordat het werkt.  Zit er soms iets in waar je niet tegen kan misschien? Het is oranje bloesem met alcohol.  Tuurlijk niet veel alcohol

Ik heb expres heel weinig gebruikt omdat ik ook al gevoelig op alles reageer. Nu voel ik me wat zwaar worden. Mijn armen en dergelijke. Dat heb ik ook met bachbloesem gehad. Toen nam ik maar 1 druppel kun je nagaan. Maar dat is weer anders gedoseerd. Bachbloesem walnoot om beter los te kunnen laten. 

Ja het is wat. Ik zal het langzaam opbouwen en enkele weken gebruiken. Ja die alcohol proef je ook. Een klein beetje dat is niet erg. 

Groetjes en hopelijk slapen we lekker vannacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bellie:

Ik vind het gewoon goor haha. 

1mg of 1 ml? Het advies is om te startten met 2x daags 2,5ml en dan opbouwen tot 3x 5 ml,  verdeeld over de dag. Maar  je kan natuurlijk met minder beginnen. 

Ik heb er geen last van gehad (maar ik was al zenuwachtig dus voel het misschien niet op) maar het is wel een bekend iets van homeopathie.  Maar mijn orthomolucaire therapeute zegt dat deze van rp geen bijwerkingen heeft een dat het wel een paar dagen duurt voordat het werkt.  Zit er soms iets in waar je niet tegen kan misschien? Het is oranje bloesem met alcohol.  Tuurlijk niet veel alcohol

waar gebruiken jullie dat voor @Doorgaan en @Bellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

waar gebruiken jullie dat voor @Doorgaan en @Bellie

Dikkie

Er zit oranjebloesem in en die werkt in op het sympatisch zenuwstelsel en dergelijke. Om hierin een balans te krijgen. Dus tegen stress. Maar trouwens ook tegen prikkelbaar darmsyndroom heb ik gelezen. Dus dat @Bellie nu juist last heeft van haar darmen is misschien daarom. 

Ik dacht ik ga het gewoon gebruiken voor mijn zenuwen. Maar ik vergat even dat het homeopathisch is en dan heb je soms dat je eraan moet wennen. Ik ga het nu 1x per dag nemen in een kleine dosering. Heb wel het idee dat het rust gaf maar ik kan dat nog niet helemaal goed beoordelen na 1 dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Doorgaan:

Dikkie

Er zit oranjebloesem in en die werkt in op het sympatisch zenuwstelsel en dergelijke. Om hierin een balans te krijgen. Dus tegen stress. Maar trouwens ook tegen prikkelbaar darmsyndroom heb ik gelezen. Dus dat @Bellie nu juist last heeft van haar darmen is misschien daarom. 

Ik dacht ik ga het gewoon gebruiken voor mijn zenuwen. Maar ik vergat even dat het homeopathisch is en dan heb je soms dat je eraan moet wennen. Ik ga het nu 1x per dag nemen in een kleine dosering. Heb wel het idee dat het rust gaf maar ik kan dat nog niet helemaal goed beoordelen na 1 dag.

ik ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...