Spring naar bijdragen

Dit is de dag!


Kramie

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben Kramie, 50 jaar. Ben getrouwd heb 3 kinderen. 

Nee ik drink geen 2 flessen wijn per avond maar ben meer een hoog percentage alcohol bier drinker en drink daarbij ook nog eens s'avonds 2 glazen wijn.

Ben er klaar mee en wil stoppen. Ik weet dat ik verslaafd ben omdat ik smorgens al bedenk hoe ik aan mijn drank moet komen zonder dat mijn vrouw dit elke keer merkt.

Oja...moet nog even naar de AH want de koffie is op....dat is het moment dat ik dan weer 2 halve liters 8x6 kan halen en een wijntje.

Ooit ben ik gestopt met roken met behulp van een forum. Hoop dat dit ook lukt.

Groetjes Kramie

bewerkt door Kramie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kramie. Is vandaag dan ook de dag dat je er mee stopt?

Zo deed ik dat ook, voor mezelf; allerlei boodschappen bedenken waarvoor ik toch nog even naar de supermarkt moest. Zodat je en passant nog even een afgepaste hoeveelheid drank in kon slaan. Er vaak in mijn hoofd mee bezig zijn; hoeveel en wanneer ik kon drinken. Pas toen ik met dat dagelijkse gebruik stopte, werd me dit pas goed duidelijk. Hoe je jezelf van alles wijs kunt maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kramie, 

Welkom (hoewel ik ook pas nieuw ben hier). Goeie stap voor iedereen met dit probleem denk ik. En herkenbaar voor mij, vooral uit de periode dat ik het nog enigszins kon controleren. 's Morgens 9 uur op werk (of thuis, tijdens Corona, nog veel erger) en daar begint al een stemmetje. En dan maar op de klok zitten kijken. 

Ik merkte overigens ook dat ik veel minder aanwezig was, overdag door de kater, en 's avonds door de drank. Aan kleine dingen, de kat niet meer aaien, geen complimentjes meer geven, eigenlijk niet eens veel zin om te praten. En oef, wat heb ik veel afspraken afgezegd, te moeilijk, te zwak, te zwaar. Succes, hoor graag je plannen. 

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag inderdaad de eerste dag. Gisteren de laatste blikjes opgedronken en het restje wijn. Ik drink alleen s'avonds al merkte ik dat die steeds eerder begon.   Ben bang dat ik vanavond niet kan slapen. 

Mooi om te lezen dat ik hier zo goed ontvangen wordt. Zal andere mensen ook helpen, een steuntje in de rug te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...