Spring naar bijdragen

Onze huiskamer, 16 augustus 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Allemaal goed geslapen?
Hier is gisteren eindelijk een bui gevallen, maar het is nog allerminst opgefrist. Ik vrees dat we de 30 graden vandaag weer gaan halen, het einde van de hittegolf is nog niet helemaal in zicht. Ook komende week kan het nog ruim boven de 25 graden komen. 

Met de diazepam zit ik nu op 4 mg en dat lijkt wel goed te gaan. De 1e mg is er af, slapen gaat redelijk tot goed (vannacht vanwege de warmte en een pijnlijke voet, ontstoken) wat minder.

Ik probeer deze week terug te gaan naar 3 mg, kijken   hoe dat gaat. 
Fijne dag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Goed om te horen dat het goed gaat met de afbouw. Hier ook warm en benauwd. Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan. Tegen 6 uur beetje ingedut maar slechts één uur. Ik kan eigenlijk door dit slechte slapen niet meer normaal functioneren . Heeft iemand een tip. Wil niet meer aan de benzo's omdat ik daar wel heel ziek door was maar niet slapen is ook verschrikkelijk. Pfff zie het niet meer zo zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bellie,

Ik heb lorazepam en diazepam gehad en daarvoor heb ik mirtazipine gehad. Dat laatste was een antidepressiva in lage dosering.maar dat werkte niet. Nu had de arts een voorstel: een lage dosering amittriptiline. Omdat dit niet verslavend is. Verder heb ik allerlei dingen geprobeerd: accupuntuur, cesartherapie, supplementen maar niets werkt. Dus ga ik denk ik.maar voor de amittriptiline.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Bellie:

@Cyclad58 fijn om te horen! Ik wou dat ik dat tempo kon. 

@Greta ik heb het al een paar keer gevraagd en ik weet echt niet meer of je er antwoord op heb gegeven. Maar wat heb je er zelf al aan geprobeerd? Qua andere middelen?

Voor degenen met een burn out of overspannen oid: herkennen jullie tintelende en pijnlijke arm als jullie stress hebben? Het doet gewoon pijn, vooral in de holte van mijn elleboog.  Ik merk dat het echt erg is al ik weer stress heb en onrustig ben. 

Daar heb ik tijdje ook last van gehad bellie vorig jaar tinteling arm en pijn maar na tijdje was het weg gelukkig vooral s morgens begon het als ik wakker werd 

het gaat wel weg maak je geen zorgen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Met mij gaat het redelijk ok. Alleen de temperatuur binnen he, het is al dagen 27,5. Niet super hoog, maar ik ben er wel klaar mee. 
Het zit in de muren, dus het kan wel een tijdje duren voor de temp. zakt. Ik ga zo lekker zwemmen. Mijn zwem maat was vergeten de taxi te bestellen, dus ga ik in mijn eentje. Ik hoop dat jullie een goede dag hebben... groetjes, Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, kan nig net haha 5 voor 12. heb redelijk geslapen. het is hier nu 32 graden. staat soms een briesje.

@Cyclad58, goed bezig hoop dat het nu doorzet met de slaap. en met deze warmte slaapt iedereen slechter.

heb je nog meer klachten nu na de afbouw van de lorezepam.

en wat is er met je voet? een ontstoken teen. mijn pedicure medische vertelde me met een ontstoken teen de ontsteking goed uitspoelen met water. minstens 2maal daags. en dan of honingzalf erop of druppelen met sterilon. en dan een pedicure opzoeken die de oorzaak weg kan halen. echt het werkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie, ja ik herken het vooral in het begin toen ik zelf nog niet wist wat er aan de hand was met mij. vooral in mijn handen om gek van te worden. kwam echt door stress, spanning. nu komt het soms terug ook wel handig dan weet ik nu moet ik rustiger aan doen. dat is dus wat je lichaam aangeeft en waar we niet naar wilden luisteren. maarja ook de hitte geeft me stress. ik weet niet wat ik daar aan moet doen. 

hoe gaat het met je moeder bel?

en wat je afbouw betreft zo slecht gaat dat toch niet. kijk eens wat jij tussendoor voor je kiezen krijgt.  en daar blijf je toch maar redelijk rustig onder. topper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@gretha, helaas ik weet de oplossing ook niet. ik kan me wel voorstellen dat het je wanhopig maakt. en dan de warmte er ook nog bij. gelukkig hebben we daar het langste wel van achter de rug.

misschien savonds een stuk wandelen of fietsen. voor je naar bed gaat. ff je hoofd legen en frisse neus halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou vrijdag al minder heet worden maar niks van dat alles het gaat gewoon door. Ben het zo zat zoals iedereen hier. Snap niet dat iemand in het voorjaar zegt he gelukkig de zomer komt er weer aan bah, je weet toch dat de zomers hier tegenwoordig een hel zijn. En voor ons helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Bellie:

 

Moeders???:lol:

'Fijn' dat jullie het herkennen @Frank86 en @Dikkie. Geeft mij rust want ik was ff bang voor zenuwschade.

Met mijn moeder is er niet echt veel verandert. Het vocht wordt wel minder maar dr zuurstof blijft op 81% en met beademing wordt ie niet hoger dan 92%. Ze is behoorlijk verward. 

Goedemiddag, ik heb zitten kijken hoe deze site in elkaar zit, iets verwijderen ofzo, dat gaat niet, hoeft ook niet, op een gegeven moment was ik mijn naam kwijt. Toen opnieuw met 1 erachter omdat zonder 1 al in gebruik was.

En @bolletje was de klos met oefenen. Ik blijf er voortaan af. Ieder zijn specialiteit :rolleyes: excuus bolletje 

Ik ben weer aan het afbouwen 0,5 mg dan heb ik niet zoveel klachten. 

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

@Lightspacer, wat heerlijk dat je zoveel plezier haalt uit het zwemmen. wat bouw jij af en hoeveel moet je nog? of ben je eral vanaf

Ha Dikkie, ik bouw Zopiclon af. Dat is een benzo aanverwant slaapmiddel. Ik slik al heel lang een halve tablet, ik heb er ongeveer een mm afgevijld , dus ik heb nog wel wat te gaan. Wil het langzaam doen. Eerst de hitte maar weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

@Doorgaan, hoe gaat het nou met jou? ik ben zeer benieuwd. we hebben hier al een tijdje niks van je gehoord.

Hoi dikkie 

Ja af en toe dan laat ik de mobiel voor wat tie is. Ik krijg namelijk snel last van computers en mobieltjes. Ik denk van de straling. Een misselijk gevoel.  En ik heb ook behoorlijk last van de hitte gehad. Ons huis is ook net een sauna. 

Het gaat een beetje met me. Ik heb veel terug vallen gehad waardoor ik nu vrij weinig doe. Gisteren voelde ik me net iets beter en toen bedacht ik om eens naar de bibliotheek te gaan met de auto en stukje wandelen. Helaas was dat dan toch weer een te grote stap voor mij en dan in de avond merk ik dat mijn energie terugloopt. Dat gebeurt dus bij mij niet meteen. En dan merk ik dat ik weer onrustiger ga slapen met wakker liggen en stress. Dus ministapjes werkt het best alleen krijg ik het soms in mijn kop om iets groters te doen en dan gaat het toch iets mis. 

Ik lees wel regelmatig mee en dan leg ik hem weer weg. Dank je voor het vragen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi dikkie 

Ja af en toe dan laat ik de mobiel voor wat tie is. Ik krijg namelijk snel last van computers en mobieltjes. Ik denk van de straling. Een misselijk gevoel.  En ik heb ook behoorlijk last van de hitte gehad. Ons huis is ook net een sauna. 

Het gaat een beetje met me. Ik heb veel terug vallen gehad waardoor ik nu vrij weinig doe. Gisteren voelde ik me net iets beter en toen bedacht ik om eens naar de bibliotheek te gaan met de auto en stukje wandelen. Helaas was dat dan toch weer een te grote stap voor mij en dan in de avond merk ik dat mijn energie terugloopt. Dat gebeurt dus bij mij niet meteen. En dan merk ik dat ik weer onrustiger ga slapen met wakker liggen en stress. Dus ministapjes werkt het best alleen krijg ik het soms in mijn kop om iets groters te doen en dan gaat het toch iets mis. 

Ik lees wel regelmatig mee en dan leg ik hem weer weg. Dank je voor het vragen! 

@doorgaan, ik denk en hoop dat niks realistische is nu door de warmte. ik zit nu met mijn voeten in een teiltje kpud water onder een boom. 

het is ook wel logisch dat je snel teveel doet als je de enegie hebt. dan voel je je goed en wil je leven. ik wens je alle sterkte envooral rustig doorgaan. ben je nu overal vanaf of gebruik je nog iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lightspacer:

Ha Dikkie, ik bouw Zopiclon af. Dat is een benzo aanverwant slaapmiddel. Ik slik al heel lang een halve tablet, ik heb er ongeveer een mm afgevijld , dus ik heb nog wel wat te gaan. Wil het langzaam doen. Eerst de hitte maar weg...

verstandig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei karin123:

Het zou vrijdag al minder heet worden maar niks van dat alles het gaat gewoon door. Ben het zo zat zoals iedereen hier. Snap niet dat iemand in het voorjaar zegt he gelukkig de zomer komt er weer aan bah, je weet toch dat de zomers hier tegenwoordig een hel zijn. En voor ons helemaal.

ja erg he, maar gelukkig komt de herfst in zicht karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bellie:

 

Moeders???:lol:

'Fijn' dat jullie het herkennen @Frank86 en @Dikkie. Geeft mij rust want ik was ff bang voor zenuwschade.

Met mijn moeder is er niet echt veel verandert. Het vocht wordt wel minder maar dr zuurstof blijft op 81% en met beademing wordt ie niet hoger dan 92%. Ze is behoorlijk verward. 

och zo zielig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Succes Rixie!

Ik lig hier krom van de buikpijn. Menstruatie zit er aan te komen en dit wordt een vrolijke deze keer.....

Paracetamol mag je toch gewoon gebruiken bij benzo's? Of kan Ibuprofen ook ?

succes rixie en sterkte @Bellie. dat soort dingen moesten gewoon in 1x stoppen op mininmaal je 50ste. wat een ellende en waarvoor nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Dikkie:

dat zounog handiger zijnja.

we weten het wel:D

is er al ergens in het land onweer gesignaleerd????. met hagel en sneeuw zeg ja aub

@Dikkiehier op het moment onweer en fikse buien . 16.13 uur. En vanavond komt er nog meer.  Buienradar klopte deze keer.

bewerkt door Rixie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lightspacer:

Ha Dikkie, ik bouw Zopiclon af. Dat is een benzo aanverwant slaapmiddel. Ik slik al heel lang een halve tablet, ik heb er ongeveer een mm afgevijld , dus ik heb nog wel wat te gaan. Wil het langzaam doen. Eerst de hitte maar weg...

Hallo Lightspacer, ik bouw ook 1 Zopiclon 7,5 mg af. Ik had 1 Zopiclon al sinds april 2019. Ben op 1 juni 2020 begonnen met steeds 1/4 steeds 3 weken . Zit nu 1 week op 1/8 en wil dit ook 3 weken volhouden. Ik heb helaas ook veel andere benzo's maar ga door want ik wil van die pillen af. Het gemak waarmee ik deze pillen heb gekregen verbaast mij nog steeds.

Ik wil ervan af, jij ook veel sterkte met afbouwen.

Succes Lightspacer!! Hou vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...