Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Vraag over psychische klachten na stoppen.

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

na de geboorte van onze dochter heb ik een soort van mental breakdown gehad, waarna de huisarts en later tevens een psychiater van de GGZ ( waar ik naar was doorverwezen) mij oxazepam adviseerde. eerst 3x per dag 10 milligram, maar naar een week wilde ik alleen in uiterste nood gebruiken, dus voor de nachten. Ik deed namelijk geen oog meer dicht.  Na een paar weken dagelijks gebruik wilde ik stoppen maar mij werd door de “ professionals” geadviseerd door te gaan, en een halve erbij nemen als ik niet kon slapen.  Na , ik denk een week of 4, begon ik steeds meer vervreemd te raken van mijzelf. Veel angst om niets, durfde niet meer alleen te zijn en  wat mij het meest beangstigde: hele nare gedachten die heel ver van mij af staan over met name mensen die dicht bij mij staan...  ik werd steeds angstiger, mijn gedachten werden steeds meer verward en ik wist maar niet waarom. Later begreep ik pas dat dit rebound klachten moesten zijn ... ik nam het namelijk alleen savonds ondanks dat ik mij vreselijk voelde. 
Uiteindelijk na negen weken dagelijks gebruik van oxazepam 10/15mg per dag en  en soms een aantal dagen 2x5mg diazepam als ik dus écht angstig was en mijzelf voor mijn gevoel helemaal kwijt was... wilde ik echt stoppen. Toen nog niet wetende dat ik blijkbaar razendsnel afhankelijk was geraakt aan deze rotzooi...( mede door deze site ben ik wijzer geworden )  de psychiater wilde dat ik zou starten met citalopram, en ik stopte dus accuut met de benzo. Hierover was ik niet geïnformeerd, maar al snel Zakte ik nog veel dieper in het dal weg.  Na 3 dagen hield ik het niet meer vol en ben ik een week op 10mg diazepam gezet. Daarna heb ik dit op eigen houtje in 6/7 weken afgebouwd, met ook steeds de nodige klachten, ook die nare / verwarde gedachten die ik eerder omschreef. Dat stabiliseerde dan steeds na een dag of drie.
het is nu zes weken terug dat ik volledig ben gestopt.  Sinds 2 weken is mijn slaap Eindelijk hersteld, afgezien van het hyperventilerend wakker worden en de nachtmerries die ik ervaar. 

Wat ik nu vooral bemerk: 

een glaasje wijn kan niet!
veel duizeligheid! vaak nog hartkloppingen, vaak ontzettend moe, alsof mijn ogen mijn hoofd in getrokken worden, ondanks ik eindelijk weer 7-8 uur slaap.
met vlagen die ontzettend nare gedachten die ik absoluut NIET wil.  Hier heb ik nooit last van gehad  !!!

2 weken geleden had ik het idee dat ik er weer helemaal was maar nu lijken bovenstaande klachten toch weer terug te komen zo nu en dan.  Ik begin mij af te vragen of dit nog steeds de benzo-ontwenning is, mede omdat ik een hele weeek weer oké was!  Ik merk dat ik mijzelf een beetje zorgen begin te maken, en dat dit wellicht iets blijvends is....

daarnaast valt mij op dat de meeste van jullie hogere dossissen, en langer gebruik(t)en.  Kunnen mijn klachten wel een gevolg zijn van de benzo”s dan?   Ik ben wel zeer gevoelig gebleken voor medicatie... ggz heeft nog wel meer met mij geprobeerd namelijk. 

alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord! Hoop wat zekerheid te kunnen krijgen op deze manier. Met de huisarts en ggz ben ik wel klaar uiteraard ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...