Spring naar bijdragen

Wie helpt mij ? en andersom !


FBJH

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, ik heb een akelige en hardnekkige angst en paniekstoornis. Ik bevind me nu in een soort achtbaan sinds het begin van een ambulant detoxtraject. Ik ben gestart met 10 x 3 mg Bromazepam per dag. Sinds begin deze maand zit ik op 7,5 tabletten. De gevoeligheid voor prikkels is sinds twee weken alleen nog maar toegenomen. Teveel prikkels de dag ervoor leidt onherroepelijk tot een zware terugslag de dag of dagen erna: extreme angst, paniekerig gevoel, hyperventilatie, dissociatie (dp/dr), zware spierspanningshoofdpijn, etc. Vanmorgen is daar nog hevige onrust (agitatie) bijgekomen. Ik bel dagelijks met de Luisterlijn. Mijn psychiater ziet het liefst dat ik een hele tablet per maand afbouw. Ik verspreid dit dan over 2 x 0,5. Gezien de heftigheid van de klachten, wil ik aansturen om de detox te vertragen naar 0,5 tablet per maand ipv een hele, zoals nu het geval is. Het rare is dat ik in juni en juli ook betere dagen heb gehad en ik ook bijna alle prikkels aankon. (de detox liep toen al) Sinds 01-08 jl. heb ik geen opleving meer gehad. Ik leef tenslotte ook nog in het hier en nu. Een afkicktraject moet wel enigszins draaglijk zijn. Dat is al weken niet meer het geval, op de avond en de nacht na. Dit is geen leven maar overleven. Ik zeg, als de avond is begonnen, iedere dag letterlijk tegen mezelf. Goh, ik heb de avond weer gehaald !!! Van kwaliteit van leven is uiteraard alles behalve sprake. De begeiding en hulpverlening bij de instantie, waar ik onder behandeling ben, is ver beneden de maat. Eén keer per maand op gesprek en af en toe een mailtje of telefoontje van mijn casemanager. Mijn psychiater werkt bovendien maar één dag per week, op de woensdag, voor de instelling, waar ik word begeleid. Een vervangende psychiater helpt je niet omdat hij of zij je niet kent, omdat je zijn of haar patiënt niet bent. Werkelijk onbestaanbaar !!! Groeten van Frank.

 

bewerkt door FBJH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo frank

vorig jaar ook bij mij begonnen angst paniek onrust ik slik sindsdien lorazapam 

bij was het vorig jaar tijdens therapie ziek geworden 

ik had 3 maanden nachtzweten misselijk wakker hitte aanvallen hoofd draaide maar door met angst gedachtes ik kon niet tot rust komen elke keer huisarts en spoed ze zeiden telkens je hebt niks ik werd er gek van ik was lichamelijk helemaal op en uitgeput sindsdien ben ik heel ander persoon geworden ik kon niet meer naar buiten lange dan half jaar ik kon nergens meer op gemak zijn Rot is dat echt ik heb me enorm alleen bang zitte denken nog steeds eigelijkik dacht in begin dat ik dood ging en dat ze me maar niet begrijpen alles kwam angstig over ik was gewoon bang van alles 

waarom is dat min toch overkomen ik mis me zelf hoe ik was en hoe ik nu ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...