Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Ook ik wil me voorstellen

Fabienne1985
 Share

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...

Hoi allemaal. 

afgelopen tijd erg druk gehad, veel gesprekken gehad, de kids waren al gauw weer bij me terug, mocht ook helemaal niet wat mijn ex deed. Ze hebben nu vakantie 2 weken. 

Ik zelf ben met therapie begonnen wat verder heel goed gaat, en het ging ook echt heel goed, tot gister dat ik me ineens wat lamlendig ben gaan voelen, ontzettend moe ook, en nu speelt de trek naar alcohol enorm op. Ik doe het natuurlijk niet want ik slik gewoon keurig mijn antabus, maar baal er zo van waar komt dit ineens vandaan? Het ging erg lekker en nu weer dit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustig doorgaan met ademhalen, zo is het leven, soms gaat het lekker soms gaat het minder lekker. Geen reden om al te zeer te balen en al helemaal niet om te gaan drinken. Zet 'm op, je bent toch hartstikke goed bezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...

Hallo Allemaal,

Ik ga mijn eigen draadje even gebruiken vind ik wat makkelijker. 

Ik ben onlangs toch weer terug gevallen in drank gebruik, enkele dagen om de nabij 2,5 dag, wat wel resulteerde in het feit dat mijn kinderen niet bij mij konden wezen. 

Wat blijkt nu ook dat mijn antabus niet genoeg of nauwelijks werkt, ik blijf het nu wel gewoon doorslikken want ergens geeft het toch een stok achter de deur om het niet te doen ( en mijn kinderen uiteraard maar ook voor mezelf en mijn lijf ) 

Nu vroeg ik me eigenlijk af of iemand bekend is met camparal en zou het echt deels werken dat het de kantjes wat afhaalt van trek? Ik kan namelijk weken zonder alcohol en taal er amper na, maar als ik me slecht voel dan is het een ander verhaal, ik vraag me af of het dan wel zou helpen. En ja ik weet dat ik ook met iemand moet praten, daar ben ik mee bezig schema therapie ga ik volgen om eens in dat hoofdje van mij te graven wat het nou maakt dat ik dat coping gedrag heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heel vroeger wel campral geslikt,de trek bleef alleen smaakte de alcohol mij wat minder. 

maar het weerhield me er niet van om door te drinken. 

Wat mij wel goed helpt als trektemmer is baclofan(samen met antabus)
niet elke arts wil het voorschrijven omdat niet bewezen is dat het werkt.

En het is een on-of label dus ze verdienen er ook te weinig aan. 

Ik slik om de dag een half bruistablet antabus en word echt goed ziek als ik hierbij drink. 

met de baclofan zit ik op 60mg over de dag verdeeld. 

groet,

zbb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn beleving is campral een placebo die je bijna niet door kan slikken, en die ook niets doet.

Ja een gevoel van schaamte geven, als je na een bezoek aan de verslavingsarts, bij de apotheek staat en met drie volle tassen naar huis gaat, met de mededeling dat je "de rest" later kan komen ophalen.

bewerkt door Boekanier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van een pil in huis halen kun je denk ik beter gaan werken aan een soort noodplan over wat te doen als de onrust weer in je neerdaalt die je naar de fles doet grijpen. Probeer die buien tijdig te herkennen zodat je je kunt voorbereiden. Vrienden, familie, forum inschakelen, of wat voor jou maar werkt. Er moet in elk geval iets gebeuren tussen het opmerken van de craving en het daadwerkelijk openschroeven van de fles. Of liever nog, omdat die tijd vaak maar kort is, voor de craving je in volle kracht overvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei knakker:

In plaats van een pil in huis halen kun je denk ik beter gaan werken aan een soort noodplan over wat te doen als de onrust weer in je neerdaalt die je naar de fles doet grijpen. Probeer die buien tijdig te herkennen zodat je je kunt voorbereiden. Vrienden, familie, forum inschakelen, of wat voor jou maar werkt. Er moet in elk geval iets gebeuren tussen het opmerken van de craving en het daadwerkelijk openschroeven van de fles. Of liever nog, omdat die tijd vaak maar kort is, voor de craving je in volle kracht overvalt.

Dat heb ik inderdaad dinsdag gemaakt noem het mijn eigen veiligheidsplan, heb het goed beschreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-9-2021 om 15:32 zei Fabienne1985:

Nu vroeg ik me eigenlijk af of iemand bekend is met camparal en zou het echt deels werken dat het de kantjes wat afhaalt van trek?

In het verleden ook geslikt maar kan me ook niet herinneren dat het iets deed. Is Baclofen misschien een optie? Je zou misschien kunnen informeren bij de arts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Mila68:

In het verleden ook geslikt maar kan me ook niet herinneren dat het iets deed. Is Baclofen misschien een optie? Je zou misschien kunnen informeren bij de arts. 

Ik ga het even aankijken, ik krijg morgen in tablet vorm antabuse dus die kan ik vrijdag nemen, en ik wil denk ik ook inderdaad een trekremmer voor het geval dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...