Spring naar bijdragen

Ook ik wil me voorstellen


Fabienne1985

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei Lieke7777:

Goed bezig  @Fabienne1985 

Wat heb je met emdr aangepakt   ? Lijkt mij best moeilijk  ptts aanpakken  en nuchter  blijven  . Komt  toch  veel vrij .

Dat klopt ben behoorlijk diep gegaan. Maar juist als je nuchter bent voel je alles, ik kan nu oprecht zeggen dat ik iedere emotie die er is zowel vrolijk naar bang en verdrietig noem het maar op doorga. En jij ik heb heus weleens zin in een glas wijn maar dat stelt amper wat voor, voel me hier erg goed bij. Zelfs mijn leverwaardes zijn van 670 naar 177 gegaan. Nee ik ben echt blij hoe ik het nu doe en voel alcohol speelt geen rol meer in mijn leven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Fabienne1985:

Dat klopt ben behoorlijk diep gegaan. Maar juist als je nuchter bent voel je alles, ik kan nu oprecht zeggen dat ik iedere emotie die er is zowel vrolijk naar bang en verdrietig noem het maar op doorga. En jij ik heb heus weleens zin in een glas wijn maar dat stelt amper wat voor, voel me hier erg goed bij. Zelfs mijn leverwaardes zijn van 670 naar 177 gegaan. Nee ik ben echt blij hoe ik het nu doe en voel alcohol speelt geen rol meer in mijn leven 

Hoe boedel  je met jij  ik heb heus wel eens zin in een glas wijn ?  Wijn is alcohol  stelt wel wat voor ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lieke7777:

Hoe boedel  je met jij  ik heb heus wel eens zin in een glas wijn ?  Wijn is alcohol  stelt wel wat voor ..

Nou dat vind ik eigenlijk niet, het is niet dezelfde gedachte om iets weg te willen drinken of te vergeten. Het is puur ik zou een glas wijn weleens lekker vinden, net zoals ik een stuk chocola ook wel lekker vind. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt  idd een  spraak  / typ verwarring  :D   dacht  dat je het over mij had .

Misschien ligt  het aan mij maar het zijn gevaarlijke  gedachten  als je denkt  dat een glas wijn  net zo lekker zal kunnen zijn  als een keer een chocolade te eten . 

Heb veel verhalen  over deze gedachten  gehoord  die dat ook dachten en uiteindelijk  ook deden  maar daarmee compleet  weer de deur open gegooid  hebben  .

Maar er zijn alcoholisten  die dat  uiteindelijk  wel  kunnen  .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja was een typ foutje had het het idd niet over jou ;). 
 

Nee ben ik het niet mee eens en ook bij de verslavingszorg is het zo dat het niet gezegd is dat je nooit meer een glas wijn kan drinken, ik leer nu heel erg waarom ik het deed en waar die drang weg kwam. Maar eigenlijk is het ook niet aan de orde ik drink nog altijd niets en heb die intentie nu ook helemaal niet het bevalt me prima zo, en hou ook nog eens heel veel geld over haha. 
 

Overigens lees ik hier enkelen die ook prima af en toe eens een glas wijn kunnen drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fabienne, ja je leest idd af en toe hier iets over frummers die soms weer drinken.
Alle mensen die dat niet is gelukt (en soms niet meer leven zelfs) lees je zelden, want
de meesten daarvan komen niet meer terug hier. Om diverse redenen denk ik, maar
we weten niets meer over hen. Wat je vaker leest is waarom de gestopten, waar de knop
echt van om is, rust vinden. Dat is niet alleen fysiek, maar zeker ook psychisch.
Als je onderstaand filmpje al kent, snap je waarom dat is.  Nog een keer zien kan geen kwaad.

https://www.youtube.com/watch?v=pqjRCj5DIRs

nou de link lukt weer eens niet; als je bovenstaande regel naar een lege balk kopieert moet het lukken en
anders probeer ik wel een eerder geplaatst filmpje hierheen te citeren.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil even duidelijk stellen dat ik me meer dan prima voel om niet te drinken, maar ook bij de verslavingszorg komt naar voren dat het niet gezegd is dat we nooit meer normaal met alcohol kunnen omgaan. Ik heb( ben) ook  echt met het probleem bezig gegaan door middel van therapie en emdr. Dus ik blijf heerlijk droog en zie daar allerlei voordelen van :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Daar ben ik ook weer. Ik ga ook gelijk met de billen bloot. Ik ben toch weer begonnen met drinken, het is geen excuus maar mijn privé omstandigen was de reden. Ik ben inmiddels ook gelijk na dat weekend gestopt en slik weer braaf mijn antabuse, wil dit weer onder begeleiding doen zodat het me niet weer overkomt. 
 

daarnaast gaat het niet zo lekker ik heb veel last van mijn paniek/hyperventilaties en ik weet gewoon niet hoe ik er uit moet komen heb nu anti deprissiva gekregen zodat het wat kan afzakken. 
 

ik voel me zo dom dat ik door andere factoren heb gekozen om het dan maar te verdoven. Ik ben er achter dat ook nooit meer zonder antabuse kan en dus nooit meer kan drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg NOOIT NOOIT
houd het klein
dag per dag werkt
de toekomst ken je niet Fabienne
misschien helpt het je eigen berichten eens terug te lezen
bij mijzelf ging de depressie pas weg na het definitief stoppen
en dat duurde best lang, maar kon zonder meds, omdat er wel
genoeg vooruitgang was om me aan op te trekken.
Paniek ken ik niet zo, maar ook frummers die wel paniek ervaarden
zagen dat verdwijnen na het stoppen. Drank versterkt wat er onder-
liggend was of waar je zwakke plekken liggen.
Niet drinken maakt je weer tot wie je was vóór de verslaving.
en sterker, door alle ervaringen, echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hoi allemaal. 
 

afgelopen tijd erg druk gehad, veel gesprekken gehad, de kids waren al gauw weer bij me terug, mocht ook helemaal niet wat mijn ex deed. Ze hebben nu vakantie 2 weken. 
 

Ik zelf ben met therapie begonnen wat verder heel goed gaat, en het ging ook echt heel goed, tot gister dat ik me ineens wat lamlendig ben gaan voelen, ontzettend moe ook, en nu speelt de trek naar alcohol enorm op. Ik doe het natuurlijk niet want ik slik gewoon keurig mijn antabus, maar baal er zo van waar komt dit ineens vandaan? Het ging erg lekker en nu weer dit 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...