Spring naar bijdragen

Niet meer tegen prikkels kunnen


FBJH

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, wie herkent zich in het feit dat je tijdens de afbouw van die vreselijk hardnekkige benzo verslaving ineens veel gevoeliger wordt voor prikkels ? Alsof er geen filter meer in je hoofd zit. Ik ben bij het geringste geluid al schrikachtig. Vreselijk. Ik kan momenteel helemaal geen muziek verdragen, druk verkeer of een bezoek aan een groot winkelcentrum bij mij in de buurt durf ik momenteel niet aan. Ik heb hierover ook een paar keer uitvoerig contact gehad met de Hersenstichting. Bij hersenletsel komt dit ook vaak en zelfs chronisch en onomkeerbaar, maar dat heb ik niet. Het zal zeker met de detox te maken hebben maar de kwaliteit van leven is momenteel zwaar aangetast met een sociaal isolement als gevolg. De detoxbehandeling is vanaf vorige week, toen ik van 8 naar 7,5 tablet per dag ben gegaan ineens niet draaglijk meer., terwijl ik in de maanden juni en juli, toen de afbouw ook al aan de gang was ik tussendoor dagen had, dat ik klachtenvrij was en alle prikkels ook aan kan. De muziek kon bij wijze van spreke niet hard genoeg staan. Nu is iedere dag alleen nog maar slecht tot zeer slecht. Gr. Frank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FBJH Frank, dit is de klassieke afbouwklacht. Er is idd geen filter meer. De benzo heeft dat overgenomen en nu deze weg valt en je eigen gaba nog niet hersteld is, is er dus geen of zeer weinig filter. Ik heb exact tzelfde. Leef al sinds december in isolement en nu ruim een maand boven op bed. Ik kan zelfs de kinderen niet horen of zien, te erg gewoon. Maar weet dat de enige weg naar herstel die is om van de benzo af te gaan. Anders blijf je in tzelfde cirkeltje draaien. T is een hel, maar uiteindelijk zal je genezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Doorbijter, ik ben erg blij met jou en je antwoorden in dit forum. Aan jouw antwoorden heb ik meer dan wat de psychiater allemaal roept. Hij zegt weinig, altijd vaag over antwoorden op mijn vragen. Ik had het vermoeden ook wel dat, omdat de sedatie er langzaam vanaf gaat je hoofd als het ware "bloot" komt te liggen. Ik ga wel mijn eigen detox bepalen. Ik heb er al bij mijn psychiater op aangestuurd dat ik mijn verdere afbouw wil gaan vertragen van een hele tablet per maand eraf naar een halve maand eraf. Nu loop ik iedere dag rond met een mix van (extreme) angst, dissociatie dp/dr (dit komt door de angst en omgekeerd), zware spanningshoofdpijn, paniekerigheid etc. etc. soms extreme vermoeidheid tot uitputting en depressie. Nogmaals ben ik je ontzettend dankbaar. Dit geeft weer wat hoop en vertrouwen. Heel veel groeten van Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik, doorbijter vragen met hoeveel tabletten temazepam ? je bent begonnen te detoxen, met welke hoeveelheiid per maand je afbouwt en op hoeveel tabletten je nu zit ? De horrorfilm en apocalyptische toestanden die zich in iemands hoofd kunnen afspelen, gun je je ergste vijand nog niet. Ikzelf ben gelukkig nog wel in staat om bepaalde dingen te ondernemen, zoals boodschappen, wel biij de dorpswinkel, wandelen. En sinds het begin van de corona ellende heb ik tijdens betere periodes tot dusver bijna 120 nummers ingezongen. Deze staan allemaal op Youtube bij Frank's karaoke show. Verder gebruik ik trouwens nog 40 mg Fluoxetine per dag, gemiddeld 1200 mg iboprufen tegen die ondraaglijke spanningshoofdpijn en promethazine om meer rust in het hoofd te krijgen. Door bepaalde medicatie ben ik wel meer dan 15 kg aangekomen !!!!!! Gr. Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...