Spring naar bijdragen

Wie herkent dit


Wout

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag. Ik heb jarenlang gedronken en het laatste jaar dronk ik wel iedere dag. Op het laatst zat ik op 6 blikken zwaar bier (12%) per dag. Ik dronk vanaf 4 uur 2 blikjen en dan in de avond nog 3 blikken. 

Nu ben ik zo'n 8 weken geleden gestopt en zo'n week geleden een terugval gehad maar nu alweer bijna een week zonder. 

De reden van het stoppen was zo'n ontzettend doen gevoel wat ik regelmatig had. Dit werd ook wel mede veroorzaakt door priveonstandigheden.

Maar nu de vraag. Sinds dat ik gestopt ben heb ik hast om de dag dat ik ontzettend down ben. De dag daarna kan het weer heel anders zijn en voel ik mij weer prima. Is dit iets wat vaker voorkomt bij stoppen met drinken? Ik heb er namelijk zodanig last van dat ik op die dagen nagenoeg niet kan functioneren. Van de huisarts heb ik hiervoor al lorazepam gekregen om mij maar enigzins prettig te voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent gestopt vanwege een down gevoel en je voelt je nog steeds down om de dag ongeveer, begrijp ik dat goed? Dat klinkt coherent.

Als je je down voelde dan gaat dat niet ineens over als je stopt, zo magisch is het niet. Maar als je je al down voelde voordat je stopte dan kwam het niet door het stoppen. 

sowieso is het een goed idee om te stoppen met alcohol om je andere problemen aan te pakken. De lorazepam zou ik zo snel mogeljjk weer afbouwen en mee stoppen anders heb je daar een nieuwe verslaving aan. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei bumperjim:

Je bent gestopt vanwege een down gevoel en je voelt je nog steeds down om de dag ongeveer, begrijp ik dat goed? Dat klinkt coherent.

Als je je down voelde dan gaat dat niet ineens over als je stopt, zo magisch is het niet. Maar als je je al down voelde voordat je stopte dan kwam het niet door het stoppen. 

sowieso is het een goed idee om te stoppen met alcohol om je andere problemen aan te pakken. De lorazepam zou ik zo snel mogeljjk weer afbouwen en mee stoppen anders heb je daar een nieuwe verslaving aan. 

Ja dat heb je goed begrepen.

Ik heb gelezen dat alcohol een depressie kan veroorzaken en dat dit na het stoppen ook weer verdwijnt. Alleen lees je dat dit 3 tot 4 weken kan duren maar ook wel maanden.

Ik kan mij ook voorstellen dat recente dingen (goede vriend verloren, baan kwijt en de coronacrisis) mij ook dusdanig van slag heb gemaakt dat dit dit ook veroorzaakt kunnen hebben. Misschien te ingewikkeld om hier te bespreken.

Ik krijg ook nog onderzoek of er wat anders aan de hand is hoor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Wout:

 

Ik kan mij ook voorstellen dat recente dingen (goede vriend verloren, baan kwijt en de coronacrisis) mij ook dusdanig van slag heb gemaakt dat dit dit ook veroorzaakt kunnen hebben.


 

Dat lijkt waarschijnlijk. Maar dat is eigenlijk ook normaal dan dat je af en toe niet kan functioneren om die redenen. Het zijn dingen die je moet verwerken en daar is tijd voor nodig.

Iig goed dat je gestopt bent, veel sterkte en blijf schrijven, het forum kan echt een steun zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook blij dat ik gestopt ben. Ik kwam door de alcohol wel een neerwaartse spiraal terrecht. Dat samen met de al genoemde gebeurtenissen.

Ik gebruik de lorazepam trouwens nog geen 2 weken hoor. Maar voor nu geeft het wel de rust die ik nodig heb. Morgen heb ik een sollicirltatiegesprek en hoop dat dit een baan opleverd en dat ik daardoor weer regelmaat krijg en weer meer doel in mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb begrepen dat alles wat op pam eindigt met 2 weken verslavend kan werken
geen idee van hoeveelheden en omstandigheden, maar je bent verslavingsgevoelig
dus het is goed om dit goed te bepreken met degene die het voorschreef.
en geen enkel middel vervangt therapie, waar je kunt onderzoeken hoe je met de onderliggende
problemen en omstandigheden om kunt gaan, en er beter uit komt.
zonder drank heb je daar de meeste kans op. sterkte en succes, het kan echt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-8-2020 om 22:08 zei Wout:

Ik ben ook blij dat ik gestopt ben. Ik kwam door de alcohol wel een neerwaartse spiraal terrecht. Dat samen met de al genoemde gebeurtenissen.

Ik gebruik de lorazepam trouwens nog geen 2 weken hoor. Maar voor nu geeft het wel de rust die ik nodig heb. Morgen heb ik een sollicirltatiegesprek en hoop dat dit een baan opleverd en dat ik daardoor weer regelmaat krijg en weer meer doel in mijn leven.

Ik ben al meer dan drie jaar geleden gestopt  en sinds dat stoppen ben ik gestrest geworden en slaap ik slecht. Zou lorazepam ook goed voor mij zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dank je wel. Het komt ook vast goed. Lastig blijft wel dat ik momenteel ook werkloos thuis zit en er nog wat andere dingen gebeurd zijn die emotioneel waren waardoor het voor mij lastig is om te bepalen of de depressieve gevoelens door het stoppen met de alcohol zijn veroorzaakt of een combinatie zijn of puur worden veroorzaakt worden door de gebeurtenissen. Ik ga hier ook hlup bij krijgen hoor en ga proberen vrijwilligerswerk te doen om toch weer wat ritme te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt bekend Wout,
zo is het mij ook gelukt
en daar pluk ik al ruim 11 jaar de vruchten van.
Die depressieve gevoelens zijn jarenlang door drank versterkt,
maar als je het eerste jaar door bent zònder, gaat het rap om-
hoog met je stemmingen. Onthoud: ik ben niet mijn gevoel/brein!
Je hebt gevoelens en gedachtes, daar blijft; als jer er "gezond" mee
leert omgaan draait er ook iets richting gezonde gedachten en gevoelens.
Mooi mechanisme eigenlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...