Spring naar bijdragen

huiskamer 5 aug


Dikkie

Aanbevolen berichten

goedemorgen, zonnetjes in huis.

allereerst bedankt @ doorgaan. voor de riminder aan de klamboe. ik had er notabene 2 in de kast. er zitten al wel wat gaten in, maar ik heb prikvrij kunnen slapen. en ook nog eens redelijk goed.

ik hoop jullie ook en probeer de slaapkamers koel te houden de komende dagen. een teiltje met koud water onder de tafel voor de voeten. en een natte koude theedoek in de nek. zo moeten we die heerlijke warme dagen wel doorkomen. 

fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, houd het hoofd koel komende dagen en als het kan de warmte buiten. Ik ga een eind fietsen. Overweeg om toch  vanavond weer 1 mg eraf te halen van de diazepam,  1 mg eraf gehaald 7 dagen geleden en geen ontwenningsverschijnselen gehad .Beetje suis in mijn hoofd, mag geen naam hebben. Slaap goed. Kan net zo goed doorgaan.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

Goedemorgen allemaal, 

Hoe is het gegaan @Cyclad58 op de diazepam?

Gisteren ben ik naar 1 mg Diazepam gegaan en dan 3 doseringen ipv 4. Dus een  stapje van 0,2mg werkzame stof en dus gemiddeld 1 mg per maand eraf.  Ik merk weer meer onrust, kort lontje en prikkelingen.  Is dit echt van de verandering of zit het tussen mijn oren? Kan dat al zo snel met diazepam na een dag?

Ik lees soms dat je de ochtend dosering als eerste moet laten vallen en de avond  als laatste.  Maar ik vijl en de 3 doseringen zijn bij mij gelijk.  Elke keer gaat er dus van elk stukje wat van af. Is dit handig? Is dit persoonlijk? maakt het wat uit? Wie o wie?

Succes met de warmte!

Goedemorgen @Bellie,

 Echt goed is het niet gegaan vannacht. Zeg maar gerust. Ik voelde me vreemd rustig, maar slapen ho maar. Later in de nacht begon de angst en de paniek de overhand te krijgen. 
Wilde blijven liggen, maar de onrust joeg me er toch uit. Diazepam heeft wel een stapelwerking, dus het is misschien niet zo vreemd dat ik de slaap niet kon vatten. Vannacht weer een kans! 

Wat de doseringen betreft: die zijn bij jou zo laag dat het misschien niet eens zoveel uitmaakt. Is je slaapprobleem het grootst dan zou ik de avonddosering zo veel mogelijk in tact laten. Heb je juist onrust dan is het beter om het over de dag te verdelen. Er is geen goed of fout. Luister naar je lichaam! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bellie:

@Cyclad58 inderdaad duurt het ff dat diaxepam. Hopelijk niet te lang want die nachten breken je.

Luisteren naar mijn lichaam is een lastige met al die hormoon schommelingen. Maar ik hou nu door maar vast met hoe ik het doe.  

Gisteren vroeg ik aan je of jij met de tema ook geprobeerd had om elke keer wat er af te vijlen ipv een paar dagen niet gebruiken en dan weer wel. Mocht dat niet zo zijn,  is dat dan niet beter?

Ik heb capsules van de Temazepam. Ik had inderdaad ook tabletten kunnen krijgen, maar de huisarts vond een overstap naar Diazepam toch beter en ik eigenlijk ook. 

Heb nog wel Temazepam liggen, als het met de Diazepam niet lukt dan kan ik altijd nog terug naar de Temazepam en dan via tabletten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bellie:

Goedemorgen allemaal, 

Hoe is het gegaan @Cyclad58 op de diazepam?

Gisteren ben ik naar 1 mg Diazepam gegaan en dan 3 doseringen ipv 4. Dus een  stapje van 0,2mg werkzame stof en dus gemiddeld 1 mg per maand eraf.  Ik merk weer meer onrust, kort lontje en prikkelingen.  Is dit echt van de verandering of zit het tussen mijn oren? Kan dat al zo snel met diazepam na een dag?

Ik lees soms dat je de ochtend dosering als eerste moet laten vallen en de avond  als laatste.  Maar ik vijl en de 3 doseringen zijn bij mij gelijk.  Elke keer gaat er dus van elk stukje wat van af. Is dit handig? Is dit persoonlijk? maakt het wat uit? Wie o wie?

Succes met de warmte!

goedemorgen @Bellie, ik heb dan wel lorezepam maar dat zal hierin niet veel verschil maken. ik had 3 momenten per dag. heb eerst de middelste eraf gehaald. geen enkel probleem. daarna heb ik wat gerommeld weet niet meer precies hoe. ik kwam oplaatst te zitten met een kwart in de ochtens en 1 in de avond. daarna heb ik de ochtend eraf gehaald. nu nog bezig met de nacht. dat was ook het advies bij de ggz. eerst midden dan ochtend en dan nacht. ik vond het wel heel spannend om de ochtend weg te laten en dan alleen de nacht overhouden. voel me nu eerst in de ochtend een beetje vreemd. onrustig of zenuwachtig ik weet het niet. maar als ik ff rustg ontbijt dan is het weer weg. gisteren en de dag ervoor ging prima. boven verwachting. ben maandag hiermee gestart. hoop dat het zo blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Rixie:

Goedemorgen allemaal, houd het hoofd koel komende dagen en als het kan de warmte buiten. Ik ga een eind fietsen. Overweeg om toch  vanavond weer 1 mg eraf te halen van de diazepam,  1 mg eraf gehaald 7 dagen geleden en geen ontwenningsverschijnselen gehad .Beetje suis in mijn hoofd, mag geen naam hebben. Slaap goed. Kan net zo goed doorgaan.

ik doe het ook tot nu toe iedere maandag @Rixie. met een beetje geluk heb ik dan een goed weekend denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen @Bellie,

 Echt goed is het niet gegaan vannacht. Zeg maar gerust. Ik voelde me vreemd rustig, maar slapen ho maar. Later in de nacht begon de angst en de paniek de overhand te krijgen. 
Wilde blijven liggen, maar de onrust joeg me er toch uit. Diazepam heeft wel een stapelwerking, dus het is misschien niet zo vreemd dat ik de slaap niet kon vatten. Vannacht weer een kans! 

Wat de doseringen betreft: die zijn bij jou zo laag dat het misschien niet eens zoveel uitmaakt. Is je slaapprobleem het grootst dan zou ik de avonddosering zo veel mogelijk in tact laten. Heb je juist onrust dan is het beter om het over de dag te verdelen. Er is geen goed of fout. Luister naar je lichaam! 

Hoi,

Ook hier een slechte nacht. Voor mijn gevoel geen oog dicht gedaan maar de slaaptherapeut dacht er vanmorgen anders over. Ze zei dat wanneer ik 0 uur geslapen had, ik geen duidelijk verhaal.aan haar had kunnen geven. Ze zei dat veel mensen denken dat ze niet slapen maar dat we toch slaapmomenten zijn. Was wel een fijn gesprek en ze ging ervan uit dat de slaap zich zal herstellen. Wie van jullie heeft ook het gevoel dat je 0 uur slaapt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

ik doe het ook tot nu toe iedere maandag @Rixie. met een beetje geluk heb ik dan een goed weekend denk ik dan.

@Dikkie haal jij er ook 1 mg per week af? Dat heb ik nog niet gedaan, maar probeer het gewoon, vooral omdat ik komende week met de hitte toch thuis ben.  Als het lukt zal ik er zo vanaf zijn. Ik slaap ook goed, soms denk ik van niet, maar heb s nachts een fit bit om en die registreert alles. Nu niet speciaal hiervoor, heb ik altijd, een hebbedingetje wat ikzelf niet koop en van mijn dochter gekregen heb. Hij geeft aan dat ik goed slaap ;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Rixie:

@Dikkie haal jij er ook 1 mg per week af? Dat heb ik nog niet gedaan, maar probeer het gewoon, vooral omdat ik komende week met de hitte toch thuis ben.  Als het lukt zal ik er zo vanaf zijn. Ik slaap ook goed, soms denk ik van niet, maar heb s nachts een fit bit om en die registreert alles. Nu niet speciaal hiervoor, heb ik altijd, een hebbedingetje wat ikzelf niet koop en van mijn dochter gekregen heb. Hij geeft aan dat ik goed slaap ;-))

nee rixie ik gebruik lorezepam 1mg zou volgens mij gelijk staan aan 5mg diazepam. dat zou wel heel mooi zijn haha. ik doe 0.005. ik vermoed  dat dat ongeveer een kwart is. klinkt heel weinig is het ook. maar ik voel me er heel goed bij. en dan duurt het maar wat langer. vind ik best. alles beter dan ellende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Even een vraag tussendoor.  Misschien  ben ik echt blond maar ik stel hem toch. 

Stel je gebruikt 10 mg Diazepam en haalt daar 1/10e deel, dus 1mg,  vanaf. Dan gebruik je dus voortaan 9 mg. Maar als je dat blijft doen die 1mg, de 10% van je startdosering dus, en je zit op een gegeven moment op de 5 mg dan is 1mg er weer af halen een toch veel grotere stap dan toen  je op 10 mg zat? Je haalt dan nu 1/5e deel van je dagelijkse dosering af. En bij 2mg dagdosering zelfs de helft. Worden die stappen dan niet steeds groter? Snappen jullie wat ik bedoel?

Is het niet te beter om steeds 10% van je huidige dosering af te halen? Dus bij 10mg is dat 1mg eraf en bij 3mg 0,3mg er af. 

Of ben ik nu gewoon achterlijk aan het denken? Zo ja,  geef de warmte maar de schuld.  En dan wil je niet weten hoe ik over 5 dagen er aan toe ben met de hittegolf:)

@Bellie ik begrijp wat je bedoeld, ik haal er elke keer 1 mg af, heb er nu 6 mg af. Maar mijn klachten bij minderen worden minder, de laatste keer zowat geen klachten, dus ik kan gewoon doorgaan met 1 mg eraf. Ik voel me er goed bij. De stappen worden bij mij niet groter, eerder kleiner als het nu weer zo gaat. Het is pas 7 dagen geleden dat ik naar de 6 mg ging best vroeg om alweer te minderen, maar ik probeer het. Als het verder gaat zoals nu ben ik er toch op een vrij gemakkelijke manier vanaf gekomen. ( niet te vroeg juichen)

Maar de stap van 5 mg naar 6 mg is toch echt niet groter dan bv van 4 mg naar 5 mg. Het blijft 1 mg per keer.

Ik lees hier alles en merk wel aan de reacties dat diazepam afbouwen veel gemakkelijker gaat dan de pillen die jullie hebben. Alhoewel, de eerste keren was ik er erg beroerd van.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

nee rixie ik gebruik lorezepam 1mg zou volgens mij gelijk staan aan 5mg diazepam. dat zou wel heel mooi zijn haha. ik doe 0.005. ik vermoed  dat dat ongeveer een kwart is. klinkt heel weinig is het ook. maar ik voel me er heel goed bij. en dan duurt het maar wat langer. vind ik best. alles beter dan ellende

@Dikkie heb je gelijk in om het rustig af te bouwen, dan kun je nog functioneren en alle tijd.

Maar ik ben nogal eigenwijs. Denk ik, ik stop ermee, dan liefst gisteren ;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Bellie:

Even een vraag tussendoor.  Misschien  ben ik echt blond maar ik stel hem toch. 

Stel je gebruikt 10 mg Diazepam en haalt daar 1/10e deel, dus 1mg,  vanaf. Dan gebruik je dus voortaan 9 mg. Maar als je dat blijft doen die 1mg, de 10% van je startdosering dus, en je zit op een gegeven moment op de 5 mg dan is 1mg er weer af halen een toch veel grotere stap dan toen  je op 10 mg zat? Je haalt dan nu 1/5e deel van je dagelijkse dosering af. En bij 2mg dagdosering zelfs de helft. Worden die stappen dan niet steeds groter? Snappen jullie wat ik bedoel?

Is het niet te beter om steeds 10% van je huidige dosering af te halen? Dus bij 10mg is dat 1mg eraf en bij 3mg 0,3mg er af. 

Of ben ik nu gewoon achterlijk aan het denken? Zo ja,  geef de warmte maar de schuld.  En dan wil je niet weten hoe ik over 5 dagen er aan toe ben met de hittegolf:)

Hallo bellie 

ik merk dat je best druk bent over afbouw 

maar klopt wel wat je schrijft onrustig wordt je ervan als je ff niet weet hoe je het beste moet aanpakken 

jij kan het beste weten als je eigen sterk voelt en het aankan dat zou ik zeggen proberen maar ik durf niks te zeggen bellie 

ik heb ook gelezen dat het slapen ook minder gaat zoals ik vandaag ook na lang tijd

ik merk vandaag dat ik ook beetje onrustig ben komt zeker door slecht slapen en teveel bezig in hoofd over afbouw 

 

sterkte bellie 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Bellie

Het klopt wat je zegt dat je naarmate de afbouw vordert het procentueel een groter stuk is. Ik dacht ook eerst dat ik dat dus zou gaan merken.  Maar dat valt reuze mee. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken! Afbouwklachten verlopen in fases en dat kiest je lichaam soms zelf uit. En zoals jij het doet is het prima. 

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bellie:

 Ik ben et niet heel druk mee hoor.  Ik vroeg het mij gewoon af hoe dat werkt. 

Net zo goed dat ik het raar vind dat ik meteen klachten heb de 2e dag van de afbouw terwijl dat bij diazepam veel later is normaal gesproken. 

2 e dag al klachten vervelend zeg ik denk dat je moet wennen bellie 

klachten gaan we zeker krijgen dat moeten we accepteren bij was het ook ik heb doorgezet ik ben vandaag begonnen met kwart eraf eerste dag na 1 maand bijna 1 Mg slikken van de 2.5 ik heb grote stap gezet met 1.5 minderen ik kreeg wel klachten zoals hoofdpijn zweten spanningen maar met tijd is het minder geworden af en toe onrust 

doe het ieder geval rustig aan bellie 

jij kan ook moeilijk accepteren wat je toen  schreef op forum 

zelfde heb ik ook 

En de weer maakt het moeilijker voor mij 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Frank86:

2 e dag al klachten vervelend zeg ik denk dat je moet wennen bellie 

klachten gaan we zeker krijgen dat moeten we accepteren bij was het ook ik heb doorgezet ik ben vandaag begonnen met kwart eraf eerste dag na 1 maand bijna 1 Mg slikken van de 2.5 ik heb grote stap gezet met 1.5 minderen ik kreeg wel klachten zoals hoofdpijn zweten spanningen maar met tijd is het minder geworden af en toe onrust 

doe het ieder geval rustig aan bellie 

jij kan ook moeilijk accepteren wat je toen  schreef op forum 

zelfde heb ik ook 

En de weer maakt het moeilijker voor mij 

 

 

Ik slik trouwens lorazapam 

anderhalf maand geleden had ik voor een week diazapam geslikt maar ik werd daar niet goed van ben ik weer terug naar lora gegaan 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Thx @Doorgaan. Ik hoop dat het inderdaad makkelijk gaat het laatste stuk. ik zat eerst op 0,5mg maar dat vond ik teveel. Nu probeer ik 0,2 om de 10 dagen. Eigenlijk wil ik het liefst ook de Temazepam per 1mg gaan afbouwen. Zou dat een probleem geven? De tema gebruik ik alleen 1x voor het slapen. 

ik weet het niet @Bellie, heb er ook geen verstand van maar wat ik ervaar is met lorezepam dan natuurlijk. ik begon met 3 mg over de dag. eerst minderde ik 0.5mg in 3 dagen. ggz formule. dat is me gelukt tot 1.5 mg. nee niet helemaal want bij anderhalf ging het al niet meer. toen weer opgehoogd naar 2mg. later afgebouwd met 0.25. dus toch minder ipv meer. daarna ben ik tot 0.25 gekomen. daarna veel te snel die laatste 0.25 eraf. en belande gelijk in een hel. dus na 3 dagen weer terug naar 0.5 en daarna door angst om dat weer mee te maken dus van 0.50 nu naar 0.25 zonder problemen. 1x per week de dosering naar beneden en een week stabiliseren. dus voor mij werkte het niet 10% van de oorspronkelijke dosering. en ik heb bijna nergens last van. soms een paar nachten iets minder slapen. maar daarna tot nu toe iig . kan ik ook zo weer nachten maken van 10 uren. en soms wat hoofdpijn maar niet zo erg om paracetamol te slikken. op deze manier is het toch helemaalniet erg om er een paar weken langer over te  doen. ik heb geen last.  ik voel me met de week beter. 

wat betreft de temazepam ook nog eens afbouwen ik zou het niet doen. ikben bang dat je een enorme knal krijgt. je ontneemt je lichaam alle lekkers. nou als ik nooit weer chocolade kreeg en dan ook nog eens geen patat pinda. nou dan zou jij dat zeker ook voelen als ik jou lichaam was.

als jij denkt dat je het meeste last hebt van de yemazepam fan zou je faar misschien mee kunnen beginnen. en dan de diazepam ff zo laten.

ik weet niet of dat versyandig is. gewoon omdst ik daar ook geen ervaring mee heb

ik slik ook nog venlaflaxine maar ik pieker er niet over om daar nu ook nog mee te beginnen. liever stap voor stap.

succes @Bellie, met je worsteling. het is ook zo moeilijk. vooral dan ook nog eens keuzes maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Frank86:

Hallo bellie 

ik merk dat je best druk bent over afbouw 

maar klopt wel wat je schrijft onrustig wordt je ervan als je ff niet weet hoe je het beste moet aanpakken 

jij kan het beste weten als je eigen sterk voelt en het aankan dat zou ik zeggen proberen maar ik durf niks te zeggen bellie 

ik heb ook gelezen dat het slapen ook minder gaat zoals ik vandaag ook na lang tijd

ik merk vandaag dat ik ook beetje onrustig ben komt zeker door slecht slapen en teveel bezig in hoofd over afbouw 

 

sterkte bellie 

 

door,ettsn @Frank86, de onrust komt niet door slecht slapen. dat hoort er allemaal bij. ik slaap de eerste nachten ook wat slechter. onrustiger en vaker wakker. en overdag voel ik me ook wat anders kan niet zeggen hoe. maar lang zo erg niet als in het begin. het gaat weer voorbij. ik denk dat je het morgen nog zwaarder krijgt en overmorgen ook nog wel. misschien dat het daarna wat afvlakt niet in 1x met grote stappen maar toch. reken hier maar 2 weken voor. dan weet je iig wat je te wachten kan staan. en probeer niet te denken het gaat slecht. maar zo deze dag heb ik weer gehad. of het moet gigantisch slecht gaan. dan is het wat anders. maar je hebt het nu ook 4 weken volgehouden. ga er maar gewoon vanuit dat je weer hetzelfde kunt verwachten. zet hem op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Dikkie:

door,ettsn @Frank86, de onrust komt niet door slecht slapen. dat hoort er allemaal bij. ik slaap de eerste nachten ook wat slechter. onrustiger en vaker wakker. en overdag voel ik me ook wat anders kan niet zeggen hoe. maar lang zo erg niet als in het begin. het gaat weer voorbij. ik denk dat je het morgen nog zwaarder krijgt en overmorgen ook nog wel. misschien dat het daarna wat afvlakt niet in 1x met grote stappen maar toch. reken hier maar 2 weken voor. dan weet je iig wat je te wachten kan staan. en probeer niet te denken het gaat slecht. maar zo deze dag heb ik weer gehad. of het moet gigantisch slecht gaan. dan is het wat anders. maar je hebt het nu ook 4 weken volgehouden. ga er maar gewoon vanuit dat je weer hetzelfde kunt verwachten. zet hem op

Onthou ik dikkie ik moet niet denken dat het slechter gaat toch val ik soms in die spiraal omdat ik me slecht voel maar ik zet door makkelijk is het niet

dat heb ik geaccepteerd klachten gaan we krijgen dat zowiezo dat was de eerste dag kwart eraf het leek alsof het geen effect had

in middag werd ik beetje onrustig ik dacht aan pil maar dat heb ik niet gedaan ik had me beetje afgeleid toen dacht ik er niet meer aan ik wil volhouden dikkie 

maar zoals je zei de onderliggende probleem ben ik nog steeds niet achtergekomen en daarom dat angst en onrustig gedachtes 

ik weet echt niet wat mij heeft geraakt bij ggz ik kan moeilijk terugdenken 

maar met mij coach gaan we zeker wel in verdiepen jammer genoeg is hij met vakantie dat wordt afwachten 

dat is belangerijk wat de oorzaak is dat ik nu zo ben dan kan ik ook met gerust hart afbouwen want na een tijdje zonder benzo wil ik voorbereid zijn en niet terug vallen 

Dat is echt rot dat je niet weet waarom 

maar goed morgen nieuwe dag dikkie 

positief blijven ook al is het moeilijk

fijn dat je weer ingevallen bent met je verhaal ik ben echt blij dikkie met je steun 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...