Spring naar bijdragen

huiskamer 4 aug


Dikkie

Aanbevolen berichten

goedemorgen strijders,

beetje geslapen vannacht?

ik niet zo best ik had het warm en wanneer ik het dekbed afgooide werd ik gelijk weer aangevallen door een mug.

maargoed het mag de pret voor vandaag niet drukken. we gaan ervoorrrr.

geniet van het zonnetje, hier is het nu nog frisjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag @Bellie

Ja als ik je verhaal zo lees vind ik het raar dat die orthomoleculair je al een detox geeft terwijl je aan het afbouwen bent.  Naar mijn mening is het pas verstandig na afbouw.  Maar realiseer je wel dat je dan bij die detox ook weer soort ontwenning krijgt. Ik wilde ook nog een detox doen. Is nog niet gebeurd.  Daarvoor moet ik voor mezelf nog stabieder worden.

Met mij ging het vannacht iets beter met slapen. Ik wordt altijd wel een paar keer wakker en heb dan meer als een uur nodig om weer in  slaap te komen. Dit omdat ik dan binnenwaartse trillingen voel en dat moet dan eerst tot rust komen.  Dit had ik ook bij afbouwen maar dit is ook van mij  zenuwstelsel. Het is in ieder geval geen korte weg. En ik heb ook nog dat ik terug op mijn werkplek wil komen. 

Voor iedereen veel sterkte en kracht voor de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Doorgaan:

Hoi @Dikkie

Wat helpt tegen muggen is een goede klamboe.  Sinds dit jaar hebben we er een en dan hoef je je geen zorgen te maken om die muggen en kan jij lekker boven de dekens liggen. We hebben ook hoorgaas voor de ramen want verleden jaar hadden we zoveel muggen.

die heb ik idd @Doorgaan maar zit nog in de kast dit jaar. boven het bed is bij ons de enigste optie. we hebben vaak alle buitendeuren openstaan. daar hebben we geen horren voor. bedankt voor de tip.

ik heb trouwens nog een vraagje: waarom wil jij nog een detox doen. en dan ook via een orthomoleculaire arts? ik begrijp dat dat jou darmen kan reinigen. maar wat wil je reinigen. ik heb bijna zeker te veel van de slechte bacteriën.  door een antibiotica kuur(en). maar het lijkt me niet dat je die kan verwijderen door detox. of denk jij wel. ik zou dan denken dat alle bacteriën dan weggaan incl de goede. dan is het weer de vraag welke zijn dan de syerkste of snelste die terug komen? hoe denken jullie daarover @Bellie en @Doorgaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie

Je denkwijze kan ik wel volgen, het lijkt me ook niet verstandig om te detoxen tijdens de afbouw van benzo’s. Als je een goede detox volgt dan kan je ook eerst veel meer klachten krijgen voordat je beter voelt. Dit noemt men een healings crisis oftewel een jarisch-herxheimer effect. Je lichaam of geest(emotioneel) laat zoveel afval stoffen los dat je zenuwstelsel het niet meer bij kan houden met verwerken hierdoor voel je eerst slechter voordat je jezelf beter voelt.

Veel rusten en water drinken is hierbij de oplossing. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Dikkie

Ja dat is een goeie vraag. Moet ik wel detoxen. Met detoxen verwijder je overtollige afvalstoffen. Gifstoffen enz. Als dit goed en rustig gebeurd voel je je fitter is mij verteld.

Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor de goede bacteriën die weggaan. Dat zijn geen afvalstoffen. Ik gebruik wel nog probiotica van lucovitaal. Dit omdat ik ziek was aan het begin van de burn out en ik een antibiotica kuur had gekregen. En om mijn immuunsysteem te helpen ben ik die probiotica gaan slikken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Allen, 

Op advies van een medeforummer hier geplaatst dit is een bericht van gisteren. 

Nieuw hier, ik heb zo af en toe oxazepam voor angst en spanningsklachten. Twee weken geleden 6 dagen ingenomen variërend van 5-20 mg per dag. Daarna 9 dagen niet genomen. Zonder klachten. 

Nu na gisteren en vandaag weer genomen (2x10mg p dag) 

Nu reageer ik vaak slecht op oxazepam, niet of averechts. 

Nu heb ik Lorazepam gekregen 1 mg pilletjes maar ik ben een beetje huiverig ervoor. De arts heeft er 4 meegegeven en ik ben van plan me hier ook aan te houden (uiterlijk 1 per dag). 

Is er reden om me zorgen te maken? Heb in het verleden/heden moeite gehad met alcohol (niet dagelijks maar in korte periodes). Hetzelfde geld voor roken. 

Update van vandaag: Lorazepam deed het voor mijn gevoel niet helemaal. Duurde juist heel lang voordat ik in slaap kwam en enigzins onrustig (hoge hartslag en draaien). 

Die ga ik dus niet meer nemen. Vanmorgen 5 mg oxa genomen en vanmiddag ook. Spanning is op zich goed te doen, wel nog op een irritant niveau. 

Nu mijn vraag: ik heb in het verleden goede resultaten gehad met 5HTP, vanmorgen de dokter gebeld of dit samen kon met oxazepam. Dit kon volgens haar ( ook als gaat op het doosje van niet (die van de 5HTP). Dus vanmiddag een tablet (50mg) genomen. Op zich geen negatief resultaat maar niet wereldschokkende verbetering. 

Wat zal ik doen vnv, mijn voorgeschreven dosis is 30 mg oxa per dag en ik zit nu op 10mg oxa. Zal ik nog een oxa nemen voor het slapen gaan of beter nog een 5htp nemen (aanbevolen dosering is 100mg p dag). 

Alle tips zijn welkom. Oh en meestal is dit voor mij een episode waarin ik max 5/6 dagen iets nodig heb (dit is dag 3) dus het is sowieso kortstondig. 

Nog een vraag daarover. Als ik het twee weken geleden heb gebruikt en daarna 8 dagen niet is je tolerantie dan weer "gereset" met andere woorden hoef ik me geen zorgen te maken over eventuele verslaving, in dit stadium? 

Dank voor jullie hulp. 

bewerkt door Y1410
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Doorgaan:

Hoi @Dikkie

Ja dat is een goeie vraag. Moet ik wel detoxen. Met detoxen verwijder je overtollige afvalstoffen. Gifstoffen enz. Als dit goed en rustig gebeurd voel je je fitter is mij verteld.

Volgens mij hoef je niet bang te zijn voor de goede bacteriën die weggaan. Dat zijn geen afvalstoffen. Ik gebruik wel nog probiotica van lucovitaal. Dit omdat ik ziek was aan het begin van de burn out en ik een antibiotica kuur had gekregen. En om mijn immuunsysteem te helpen ben ik die probiotica gaan slikken. 

vor mij telt het zelfde @Doorgaan. ik kreeg hierdoor clostridium dat betekent dat de slechte de overhand krijgen. ik ook daarna burn-out.  dat heeft bij mij niks met elkaar te maken. burn-out was bij mij gewoon doorgaan ook al zei mijn lichaam stoppen. ja wie niet horen wil moet maar voelen. maar daardoor dacht ik dat. ik zou heel graag een normale darmflora willen hebben. en ook ik slik al een tijdje probiotica. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Y1410:

Hi Allen, 

Op advies van een medeforummer hier geplaatst dit is een bericht van gisteren. 

Nieuw hier, ik heb zo af en toe oxazepam voor angst en spanningsklachten. Twee weken geleden 6 dagen ingenomen variërend van 5-20 mg per dag. Daarna 9 dagen niet genomen. Zonder klachten. 

Nu na gisteren en vandaag weer genomen (2x10mg p dag) 

Nu reageer ik vaak slecht op oxazepam, niet of averechts. 

Nu heb ik Lorazepam gekregen 1 mg pilletjes maar ik ben een beetje huiverig ervoor. De arts heeft er 4 meegegeven en ik ben van plan me hier ook aan te houden (uiterlijk 1 per dag). 

Is er reden om me zorgen te maken? Heb in het verleden/heden moeite gehad met alcohol (niet dagelijks maar in korte periodes). Hetzelfde geld voor roken. 

Update van vandaag: Lorazepam deed het voor mijn gevoel niet helemaal. Duurde juist heel lang voordat ik in slaap kwam en enigzins onrustig (hoge hartslag en draaien). 

Die ga ik dus niet meer nemen. Vanmorgen 5 mg oxa genomen en vanmiddag ook. Spanning is op zich goed te doen, wel nog op een irritant niveau. 

Nu mijn vraag: ik heb in het verleden goede resultaten gehad met 5HTP, vanmorgen de dokter gebeld of dit samen kon met oxazepam. Dit kon volgens haar ( ook als gaat op het doosje van niet (die van de 5HTP). Dus vanmiddag een tablet (50mg) genomen. Op zich geen negatief resultaat maar niet wereldschokkende verbetering. 

Wat zal ik doen vnv, mijn voorgeschreven dosis is 30 mg oxa per dag en ik zit nu op 10mg oxa. Zal ik nog een oxa nemen voor het slapen gaan of beter nog een 5htp nemen (aanbevolen dosering is 100mg p dag). 

Alle tips zijn welkom. Oh en meestal is dit voor mij een episode waarin ik max 5/6 dagen iets nodig heb (dit is dag 3) dus het is sowieso kortstondig. 

Nog een vraag daarover. Als ik het twee weken geleden heb gebruikt en daarna 8 dagen niet is je tolerantie dan weer "gereset" met andere woorden hoef ik me geen zorgen te maken over eventuele verslaving, in dit stadium? 

Dank voor jullie hulp. 

welkom @Y1410. ik heb zelg geen ervaring met oxa alleen met lorezepam. toen ik dit voor de 1x kreeg, kon ik de hele wereld na nog geen halfuur weer aan. voor de afbouw hiervan kon ik op laatst geen halfuur van de wereld meer aan. het is sterk verslavend,  je moet echt afkicken. als je verslavingsgevoelig bent schijnt dit extra zwaar te zijn. maar hier zijn wel anderen hier die je meer kunnen vertellen over oxazepam. maar 1 ding hebben alle pammetjes gelijk. ze zijn verslavend moeilijk vanaf te komen. en het lost je probleem niet op. je verstopt het even onder een dekentje. misschien @Bellie voor de oxazepam. sterkte met je besluit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Doorgaan:

Hoi @Bellie

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Het gaat om een goede darmflora. Ik had het meer over ontgiften daar zit het verschil in.  

@Bellie, ik bedoelde dus wel wat jij doet. de darmen vrij maken van slechte bacteriën. de antibiotica maakt alle bacteriën kapot. niet dood volgens mij. iig de slechte niet. die schijnen een extra beschermlaagje te hebben. daardoor pikken die heel snel de plek van de goeie bacteriën in. in de darmen. enja dan kun je dus clostridium krijgen. nou neem van mij aan dat is geen pretje. vandaar mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal, 

Bagger geslapen en dat niet voor het eerst. Af en toe een Temazepam werkt wel, maar levert me uiteindelijk natuurlijk niets op. Vandaag besloten in overleg met de huisarts om over te stappen op 5 mg Diazepam en dat af te bouwen in het tempo dat ik zelf prettig vind. Ik begin er vanavond al aan. 

2e afbouwstrijd, de eerste was in 2017 op 4 mg Lorazepam. dat is gelukt, deze dosering is een heel stuk lager natuurlijk, maar op eigen kracht kom ik niet van de Temazepam af merk ik, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal, 

Bagger geslapen en dat niet voor het eerst. Af en toe een Temazepam werkt wel, maar levert me uiteindelijk natuurlijk niets op. Vandaag besloten in overleg met de huisarts om over te stappen op 5 mg Diazepam en dat af te bouwen in het tempo dat ik zelf prettig vind. Ik begin er vanavond al aan. 

2e afbouwstrijd, de eerste was in 2017 op 4 mg Lorazepam. dat is gelukt, deze dosering is een heel stuk lager natuurlijk, maar op eigen kracht kom ik niet van de Temazepam af merk ik, 

Het gaat je lukken net als de lorazapam waar je vannaf bent gekomen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie dit spul ontgiftigd mijn darmen van slechte dingen. Ik denk niet dat het de slechte bacteriën en goede bacteriën weg haalt.  Het andere supplement is om de darm flora te herstellen, dus de balans van goede en slechte bacteriën er in orde te maken.  Het heet detox maar is absoluut niet te vergelijken met de detoxen  op internet.  Even een voorbeeld: gekweekte vis,  biologisch of niet,  bevat veel rotzooi.  Dat krijgen wij allemaal binnen en kan je hele darmen verpesten. Dat heeft er invloed op van alles in je lichaam.  Deze detox supplement reinigt dus je darmen van die troep zoals metalen wat ook in gekweekte vis zit.

ik begrijp het. dank je @Bellie vör je duidelijke antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal, 

Bagger geslapen en dat niet voor het eerst. Af en toe een Temazepam werkt wel, maar levert me uiteindelijk natuurlijk niets op. Vandaag besloten in overleg met de huisarts om over te stappen op 5 mg Diazepam en dat af te bouwen in het tempo dat ik zelf prettig vind. Ik begin er vanavond al aan. 

2e afbouwstrijd, de eerste was in 2017 op 4 mg Lorazepam. dat is gelukt, deze dosering is een heel stuk lager natuurlijk, maar op eigen kracht kom ik niet van de Temazepam af merk ik, 

he bah wat vervelend @Cyclad58, maar ik denk dat je weet wat je doet. en niet of slecht slapen nekt je ook. ik wens je heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Bellie:

Lorazepam is een nog veel lastiger en venijniger middel dan oxazepam.  Die Lora zou ik sowieso wegkieperen. Van 5htp heb ik geen verstand.  In oxazepam moet je je ook niet vergissen.  Het zijn allemaal verslavende middelen. Als het niet helpt wil je de dosering  verhogen en als het wel helpt dan wil je niet stoppen omdat je die door gevoelens kwijt ben.  Ik zou het hooguit verhogen tot 15 mg. En dan verdelen over de dag. En dan echt maar  voor een paar dagen.  Ik heb 15 mg 3 weken gebruikt en temazepam 10 dagen en ik had al een probleem.  Vandaar dat ik hier op het forum zit....

Probeer te achterhalen waar je angst vandaan komt.  Deze middelen zijn pleisters,  meer niet. 

Dank voor jullie berichtjes. Afgelopen twee weken ging het ook goed na een cyclus van 6 dagen (5-10-15-20-10-5). Echter, toen was ik er een stuk slechter aan toe dan nu. 

De Lorazepam raak ik sowieso niet meer aan en heb besloten om die 5htp melatonine te nemen nu voor het slapen. En dan kijken hoe het morgen is, vandaag dus een 10 mg dosis gehad waar ik gisteren op ongeveer 25 zat (10 mg oxa en 1mg Lorazepam). 

Ben de dag vrij goed doorgekomen dus hopelijk is het ook morgen niet meer nodig. Sowieso zit er nu Al niks meer in mijn bloed (0700 en 1500 genomen, het werkt bij mij snel uit). 

Bedankt ook voor de adviezen, zoals jullie kunnen zien ben ik heel voorzichtig en ga ik eigenlijk altijd tegen de adviezen van de dokter (in de zin van ik zit altijd een stuk lager dan wat voorgeschreven is). 

Beter voorzichtig dan spijt achteraf 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen ga ik naar ceasartherapeute die cognitieve gedragstherapie geeft voor slaapproblemen.  Ik ben onderzocht door een slaapkliniek in Amsterdam en de somnoloog adviseerde mij cognitieve gedragstherapie voor de slaap. Deze kliniek is echt een aanrader en wordt vergoed door verzekering. Je krijgt thuis een slaaponderzoek en dan wordt er gekeken waar de problemen liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...