Spring naar bijdragen

We beginnen toch maar opnieuw!


Forza

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

Ik kom mij even aan jullie voorstellen. Ik heb hier ooit al wel eens een draadje gehad. Maar dat is al even geleden en mijn account was op een of andere manier niet meer actief. Ik ben een vrouw van 40 jaar oud en heb een lieve dochter en dito man. 2 jaar geleden heb ik ruim 3 maanden niet gedronken en mijn drankgebruik is langzamerhand weer toegenomen. Ik drink geen gigantische hoeveelheden, max. een halve fles wijn per dag...maar toch. Het begint weer een gewoonte te worden en daar ben ik klaar mee. Dus ik heb mijzelf voorgenomen dat ik de komende maand niet drink. Nu nog volhouden. Ik heb dit forum altijd fijn gevonden qua personen en advies en ik hoop ook mijn steentje uiteindelijk te kunnen bijdragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Ons verhaal lijkt wel een beetje op elkaar. Al was het bij mij toch al wel regelmatig een fles per dag. Doordeweeks iets minder maar nog altijd teveel.
Ik hoop dat ik terug kan ooit naar casual drinken. Want ik vind wijn ook gewoon echt heel erg lekker. Maar inmiddels dronk ik het weg als ranja. Zo jammer dat het zoooo slecht voor je is. Ik kreeg er regelmatig ook last van, alsof ik net niet doorhad dat het genoeg was. Geen enorme katers ofzo maar wel opstartproblemen en vermoeidheid. Dat was voor mij een teken dat dit toch echt niet meer kon. Ik wil nu voorlopig helemaal niet drinken. Hoe lang? Geen idee. Tot ik er niet meer aan denk in ieder geval. En als ik al ooit weer iets drink dan ga ik hele harde afspraken maken met mezelf. Zo is het me ook gelukt om suiker vrijwel helemaal te laten staan dus dit moet ook lukken!

Heel veel succes! We kunnen dit!

bewerkt door Sophie84
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een warm welkom hier, dat is echt heel fijn. Ik heb hier ook al wat van jullie verhalen gelezen. Knap hoe sommigen al zolang zijn gestopt. Al blijft het volgens mij wel een battle. Dag 2 zit er in ieder geval weer op. Hoe kijken jullie tegen de alternatieven aan zoals alcoholvrij bier? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Forza, niks geen battle hoor, eenmaal de knop om was bij mij
never nooit strijd gehad. Anderen wel lees ik soms, maar velen niet meer
na het eerste jaar. Je weet van te voren niet hoe het voor jou gaat zijn.
Gewoon aangaan dus. Wat bijna 100% gegarandeerd is is dat het almaar beter wordt
dat leven zonder drank.
Idem met 0% bier, ik ben er op gestopt, voor een ander triggert het juist.
Niemand is het hetzelfde, dus we reageren hier ook verschillend op.
Ik drink nu nog zomers af en toe eentje, en bij etentjes ook, maar zelden 2 nog.
Wat een verschil met dat onmatige van alcohol drinken.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met dag 2!

Dat "battle" gedoe wordt normaal gesproken langzaam minder naarmate de weken en maanden vorderen. Is dat niet het geval, dan kan je bij jezelf nagaan wanneer het gebeurt en waarom. Waardoor gaat je motivatie op en neer. Dat heeft alles te maken met waarom je vroeger dronk. Soms weten we dat helemaal niet, ik eerst ook niet. En dan daar iets mee doen, de oude slechte gewoonte vervangen door een nieuwe betere gewoonte.

De "battle" moet niet het eindstation zijn als je gestopt bent met alcohol. Daar is iets aan te doen. Tenminste daar geloof ik heilig in. Het is "voor iedereen anders" zoals men graag zegt, maar ik ben optimistisch wat de battle betreft.

Uiteindelijk doe je t allemaal zelf in je hersenpannetje. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Forza:

Wat een warm welkom hier, dat is echt heel fijn. Ik heb hier ook al wat van jullie verhalen gelezen. Knap hoe sommigen al zolang zijn gestopt. Al blijft het volgens mij wel een battle. Dag 2 zit er in ieder geval weer op. Hoe kijken jullie tegen de alternatieven aan zoals alcoholvrij bier? 

Is voor iedereen anders hier. Ik was een echte wijnliefhebber en dronk alleen als het boven de dertig graden was weleens een biertje. Ik heb nu het alcoholvrije bier uitgevonden en het geeft me geen associaties met alcohol. Drink er meestal 1 bij het eten, verder niet. Mijn favorieten zijn Wieckse Witte  en Affligem. Als ik wel eens uit eten ga, hoop ik dat er mocktails zijn. Vind ik over het algemeen superlekker en toch een beetje feestelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Pytje:

Ik heb nu het alcoholvrije bier uitgevonden

Ah, ben jij dat.  Ja dat is lekker, vooral bij warme dagen op een terras. Of gewoon thuis. Allerlei soorten uitproberen is best leuk, op zoek naar de lekkerste. Er komen er steeds meer bij. Gisteren had ik een IPA 0.0 van Grolsch. Niet doen. IPA van Bavaria vind ik wel lekker. En de hele dure, van 2 euro voor een klein flesje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed! Ga voor de komende dagen maar eens op zoek naar wat lekkere alcoholvrije biertjes. Dat is toch wel lekker met deze temperaturen. Ik denk ook dat een maand geen alcohol te kort is. Het moet echt weer even uit mijn systeem. Maar one day at the time :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En we zitten op dag 5. Het gaat me redelijk af tot nu toe, maar normaal gesproken drink ik op vrijdag en zaterdag wel een goed glas wijn. En de laatste weken weer dagelijks onder het mom van dat ik toch vakantie heb. Maar de vakantie is voorbij en dus het drinken ook. Op dit moment zitten we in een grote verbouwing en kamperen we al een paar maanden in eigen huis. Niet fijn, al helemaal niet met deze temperaturen. De lontjes zijn zegmaar kort op dit moment....en nu ook geen glas wijn om weer even een beetje te ontspannen. Als ik dit zo lees dan schrik ik van mezelf. Want dit betekent voor mij toch dat ik alcohol koppel aan ontspanning en gebruik ik het op de verkeerde manier. Hellup! Ik ga niet overstag, maar ik heb heel veel onrust en stress in mijn lichaam zitten. Mediteren, niet mijn ding. Ik probeer maar eens een boek te lezen. Fijne avond allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen de uitdrukking al Forza: een goed glas wijn.
ik denk dat wijnkenners dan kwaliteit boven kwantiteit drinken?
mensen die hier komen hebben een probleem met de hoeveelheden
meer dan met de kwaliteit van wat we dronken.
en ja dan zeggen we wel'; een wijntje, een biertje, een borreltje he;)
dan lijkt het allemaal minder erg.
mediteren is echt niet het enige alternatief, lezen kan heel rustgevend zijn, mits je
concentratie voldoende is. Zo niet dan helpt iets lichamelijks bij mij beter,
wandelen, fietsen, volleybal, of wat maar wel bij jou past.
rust in het lijf is meestal ook rust in het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...