Spring naar bijdragen

huiskamer 3 aug


Dikkie

Aanbevolen berichten

goedemorgen allemaal, wat een heerlijk zonnetje. ik heb heerlijk buiten ontbeten.

ik hoop dat jullie vandaag allemaal een beetje van de dag kunnen genieten. vandaag voor mij de 1sre dag zonder ochtend dosering, alleen nog de avond van 0.25. pff best spannend maar ik ga er maar gewoon weer rustig tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dikkie

Hier wat regen en wat bewolking maar ja het zal wel beter worden. Vannacht niet zo best geslapen. Val dan 2 uur in slaap en ben voor de rest wakker. En verder veel ontwenningsverschijnselen. Kortom, hoop op betere tijden. Zou slaap nog terugkomen of blijft het tobben als je in een dergelijke situatie terecht bent gekomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Greta:

Hoi Dikkie

Hier wat regen en wat bewolking maar ja het zal wel beter worden. Vannacht niet zo best geslapen. Val dan 2 uur in slaap en ben voor de rest wakker. En verder veel ontwenningsverschijnselen. Kortom, hoop op betere tijden. Zou slaap nog terugkomen of blijft het tobben als je in een dergelijke situatie terecht bent gekomen?

de slaap komt vast wel weer terug. maar de rest van de ontwenningsverschijnselen moet je echt even afwachten tot de weg zijn. als je nu verder gaat stapelen de problemen zich op. en word het nog erger. je lichaam staat volop in de stress stand. dus allert. daar horen gespannen spieren ed bij. en jij zou ook niet gaan slapen als er groot gevaar dreigt. zo ziet je lichaam en brein het nu wat jij ze aandoet. als maar minder hulpjes aanbieden. dus moet je lichaam weer harder gaan werken om zich zelf te herstellen. dus stress en geen tijd voor slaap. als je de stapjes kleiner doet en misschien ook nog meer tijd ertussen merkt je lichaam er minder van. en heeft hij minder stress. tijd tijd tijd is ons leven motto gretha. probeer je zinnen te verzetten.

je kan het @Greta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, met mij gaat het goed, het enige wat ik deze keer merk met 1 mg minderen is een suis in mijn hoofd. Hoop dat de volgende 4 ook zo verlopen. Ik slaap goed, verder geen klachten, wel vreemd, want ik ben al paar keer goed ziek geweest van ontwenning. Maar wel fijn zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Rixie:

Goedemorgen, met mij gaat het goed, het enige wat ik deze keer merk met 1 mg minderen is een suis in mijn hoofd. Hoop dat de volgende 4 ook zo verlopen. Ik slaap goed, verder geen klachten, wel vreemd, want ik ben al paar keer goed ziek geweest van ontwenning. Maar wel fijn zo.

dat  is zeker fijn rixie, zo wil iedereen het wel. hoeveelste dag zit je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Dikkie:

heerlijk rixie, ben je er wel mee bezig zegmaar of niet veel. zijn de enige gedachten. het gaat best goed!

Ik probeer er bewust niet veel mee bezig te zijn, dan voel je van alles, ben gisteren hele dag weg geweest, hele dag mensen die praten, was bekaf toen ik thuis kwam en meteen in slaap gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei karin123:

Mijn man kon ook zo stoppen, je bent 1 van de gelukkigen.

Karen123, dat zei je pas, dat jouw man in 1x stopte. Ik ben de eerste keren wel heel beroerd geweest, nu niet, hoop dat het zo blijft. Heb ondervonden dat je er ook heel erg beroerd van kunt zijn en dan kun je paar dagen niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

@Bellie en @Frank86. en de rest. sorry hoor het lukt me niet allemaal te benoemen. maar hoe gaat het met jullie vandaag? @Lory heb je de 1ste stap al gezet?

Hallo dikkie

het gaat aardig goed

met jou gaat het  prima heb ik gelezen lekker positief weer vandaag je eerste dag zonder ochtend dosering goeie start van je het gaat je makkelijk lukken 

ik zit nog op 1 Mg ik weet niet wanneer ik moet verlagen de dosering twijfels beetje ik zit nu bijna maand op 1 Mg van de 2.5 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie:

Karen123, dat zei je pas, dat jouw man in 1x stopte. Ik ben de eerste keren wel heel beroerd geweest, nu niet, hoop dat het zo blijft. Heb ondervonden dat je er ook heel erg beroerd van kunt zijn en dan kun je paar dagen niets.

Nou ja niet precies in 1x maar eerst 10 mg door de helft 14 dagen en toen de andere helft door het midden en daarna stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voelen jullie precies bij ontwenningsverschijnselen? Kunnen jullie dan nog normaal functioneren of moet je dan rust nemen? Ik voel me echt beroerd: maagpijn en ik.huil.om niks. Helemaal niet gewend dat ik zo.reageer. Ook geen eetlust of energie. Is dat herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen

Ik kom even binnenvallen met een vraag.

Mijn stresslevel is sinds een aantal weken best wel gestegen. Door meerdere terugvallen ivm burn out.

Nu ben ik oxazepam vrij. Maar dit kalmeerde mijn zenuwen wel zodat ik wat kon ontspannen. Nu sta ik weer meer aan. Ik zat eraan te denken om eventueel weer rhodiola te gebruiken. Dit is een natuurproduct maar beïnvloed wel iets volgens mij de neurotransmitters.  Is het wel verstandig om dit dan te gebruiken. Ook al is het natuurlijk.  Ik ben nu zo'n 10 weken oxazepam vrij.

Ik heb nu rustcomplex van Holland en barret. Deze helpt licht.

Hopelijk weten jullie hier iets van.

Alvast bedankt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rixie:

Ik probeer er bewust niet veel mee bezig te zijn, dan voel je van alles, ben gisteren hele dag weg geweest, hele dag mensen die praten, was bekaf toen ik thuis kwam en meteen in slaap gevallen.

dat scheelt enorm dat merk ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

@Dikkie je had dat ook voor mij kunnen schrijven...

Dikkie hoe doorbreek je die cirkel van stress? Ze zeggen allemaal goed slapen.  Maar dat is juist het probleem.  Ik zit zo in een cirkel en word maar moeier en moeier en magerder. Ik sta te wankelen op mijn benen

@Bellie, ja een goeie vraag. ik ben gestopt met zoeken naar hulp middelen. en alles bij mij zelf gelegd. zoals ik al eerder zei heb ik veel gehad aan die ruurd meulenberg. naja aan wat hij schreef. je moet er wel open voor staan. ik heb magnesium, vitamine van a tot z. probiotica en alg omega 3. niet uit vis ivm de nasmaak en ik lust beslist geen vis. daarna heb ik mij in het begin gedwongen om minimaal een blokje om te gaan. in het begin was het een sraf later vond ik het lekker. daar raakte ik de onrust kwijt. verder heb ik rust gecreëerd.  ik deed niks in huis echt niks. alleen als ik zelf iets wilde doen. en dat voor een poetsmiep niet te geloven. dit allemaal wel met dank aan mijn man. die is goud waard. hij werkt maar kookt ook en haalt de boodschappen. ik hoef alleen voor mezelf te zorgen. geen fb geen verplichtingen niks. geen bezoek alleen als ik het wil. klinkt egoïstisch maar je bent behoorlijk ziek. en het belangrijkste geef dat toe. neem dat aan en leef daar naar. probeer alles los te laten je voelt je zo kut door je ziekte en de benzo's.  

rust is het enigste wat je nodig hebt. ze zeggen eerst je lijf dan je hoofd. andersom werkt niet. 

doe wat je wilt. niks moet alles mag. heb lak aan iedereen behalve je gezin.

vorige week heb ik weer wat dingen opgepakt in de huishouding. alleen waar ik op dat moment zin in heb. dat geeft me energie. maar tussen door ga ik heel veel zitten. vaste tijd op bed vaste tijd eraf. savons zo rustig mogelijk doorbrengen. alleen luchtige dingen op tv kijken. ik gebruik ook nog ad vergeet dat niet. ik  weet niet wat dat nog met me doet maar het is wel zo. wanneer het noet goed met me gaat probeer ik voooral naar buiten te gaan. hier en daar ff kletsen als ik daar zin in heb. eigenlijk doe ik alleen waar ik zin in heb. als ik het zo lees. maar dat hoeft niet een dag gelijk te zijn. als ik me sterk voel dan lees ik hier op het forum wel eens terug. kijken of ik er wat in herken. en dat werkt voor mij. bij jou kan het allemaal wel weer anders zijn. maar de 3 rs zijn nog altijd belangrijk. rust, regelmaat en reinheid.

je kan het echt bellie. die dip heb ik ook in januari gehad. uitgeput zeg maar alles negatief.  me aan iedereen vast willen klammen. alles wat ik las wilde ik ook proberen dat zou mij ook wel helpen. uiteindelijk is toegeven. dat je echt burn out bent. en dat het niet allemaal van de pillen komt. zonder de benzo's had ik het noet gered. alleen heb ik ze te lang geslikt. en ikmerk door zo rustig mogelijk af te bouwen ik rust krijg en tot nu toe ook houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi lieve mensen

Ik kom even binnenvallen met een vraag.

Mijn stresslevel is sinds een aantal weken best wel gestegen. Door meerdere terugvallen ivm burn out.

Nu ben ik oxazepam vrij. Maar dit kalmeerde mijn zenuwen wel zodat ik wat kon ontspannen. Nu sta ik weer meer aan. Ik zat eraan te denken om eventueel weer rhodiola te gebruiken. Dit is een natuurproduct maar beïnvloed wel iets volgens mij de neurotransmitters.  Is het wel verstandig om dit dan te gebruiken. Ook al is het natuurlijk.  Ik ben nu zo'n 10 weken oxazepam vrij.

Ik heb nu rustcomplex van Holland en barret. Deze helpt licht.

Hopelijk weten jullie hier iets van.

Alvast bedankt! 

 @Bellie wel volgens mij. hier heb ik geen klap verstand van helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Frank86:

Hallo dikkie

het gaat aardig goed

met jou gaat het  prima heb ik gelezen lekker positief weer vandaag je eerste dag zonder ochtend dosering goeie start van je het gaat je makkelijk lukken 

ik zit nog op 1 Mg ik weet niet wanneer ik moet verlagen de dosering twijfels beetje ik zit nu bijna maand op 1 Mg van de 2.5 

 

 

 

 

als je je goed voelt kun je het best proberen. hou er wel rekening mee dat je je een aantal dagen slecht kunt voelen. en niet te snel weer veranderen. je kan ze in 4een verdelen en dan een kwart minderen. @frank. dat lukte bij mij wel tot een half niet meer doen iig. en kijk of je een preciesie weegschaal kunt kopen. om straks de laatste stapjes kan zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Bellie:

Bedankt voor je rustige uitleg @Dikkie. Ik snap het helemaal.  Accepteren vind ik moeilijk.  Mijnpsycholoog zei dat de onrust komt omdat ik nu uit de belastende situatie ben.  Mijn lijf weet niet wat ie overkomt zeg maar. Uit de stress en het jagen. Mijn  grootste probleem nu is echt die onrust, zenuwen.  Vooral in de nacht.  Daardoor slaap ik zo slecht.  Daardoor takel ik nog meer af. Ik merk dat ik weer angst krijg om te gaan slapen omdat ik bang ben dat ik weer die zenuwen krijg.  En dan is het helemaal klaar met me. Ik weet gewoon niet wat ik met  die zenuwen aan moet. Die slopen mij. 

als ik niet kan slapen zet ik de tv aan en luister er naar. kijken met de ogen dicht.  zo kan ikniet piekeren en val ik in slaap. kan ook met radio en dan praatprogramma.  bij muziek kan ik nog wel piekeren. en dan hoor ik soms muziek en daar komt dan een herinnering bij en word ik weer verdrietig. omdat dat vaak leuk was en nu ff niet @bellie en @Greta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Dikkie:

als je je goed voelt kun je het best proberen. hou er wel rekening mee dat je je een aantal dagen slecht kunt voelen. en niet te snel weer veranderen. je kan ze in 4een verdelen en dan een kwart minderen. @frank. dat lukte bij mij wel tot een half niet meer doen iig. en kijk of je een preciesie weegschaal kunt kopen. om straks de laatste stapjes kan zetten.

Oké dikkie ik ga proberen en dat slecht voelen wordt moeilijk maar ik weet niet als ik daar sterk voor ben nu 

ik heb vandaag enorm spanning aan mij hoofd zit weer te piekeren onbewust 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je @Bellie

Ik snap je helemaal ik merk ook weer meer onrust en zenuwen en een snelle hartslag. En dat ook wanneer ik na even geslapen te hebben wakker wordt. Ik heb er ook moeite mee hoe dit aan te pakken zonder naar middelen te grijpen. Mijn therapeut tast nog af en gaat nog niet met mij de diepte in. Dat ga ik wel zeggen dat ik dat wil. 

Maar het enige dat ik in de nacht doeis concentreren op mijn ademhaling en mezelf toespreken dat het weer overgaat en dat ik rustig mag blijven enz. En ik neem een natuurtablet. Ik wordt er ook wat misselijk van. Van die spanning. Het blijft lastig. Weet wel dat wanneer je de spanning voedt het erger wordt. Dus geen angstgedachten erbij halen voor zover dat lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...