Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Renaldo61

Ontwenningskliniek. Schakelaar in hoofd

Aanbevolen berichten

Ik wist niet goed waar dit te plaatsen. Ik wou dat ik een schakelaar in mijn hoofd had om mijn emoties uit te schakelen. Dan zou het mij misschien hier lukken, in de ontwenningskliniek. Cravings heb ik hier absoluut niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meditatie kan een effectieve manier zijn om tot rust te komen. Er zijn verschillende vormen en je moet er misschien even naar zoeken. Vroeger had je er een leraar voor nodig, maar tegenwoordig kun je er ook op het internet al veel over vinden. Als je iets gevonden hebt dat voor jou goed werkt kun je het een of twee keer per dag op vaste tijden doen, of alleen wanneer je er behoefte aan hebt. Het effect kan enige uren aanhouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is idd tot rust komen, maar geen uitschakelen vd emoties. Omgaan met, eerder. Laten zijn. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien heb je drank als schakelaar gebruikt Renaldo?
Maar die emoties zijn belangrijk. Je kunt er daar misschien
juist beter mee leren omgaan, door ze te uiten?
Ikzelf was juist blij dat ik ze weer had na mijn drinken, zelfs al
was dat eerste jaar soms heel zwaar, omdat juist de weggeduwde moeilijke
emoties als eerste boven kwamen drijven en pas veel later de intens fijne.
Een vrouw zei me ooit dat ze het vergeleek met olieverversen, eerst komt de prut
bovendrijven en als dat eruit wordt gefilterd kun je aanvullen met schone brandstof.
Maar als je die prut laat zitten dan is dat het begin van het einde voor je motor/leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@lady jane Voor bepaalde gevoelens te onderdrukken zeer zeker. Je mag bijvoorbeeld in het dagelijks leven tegen je baas ook niet zeggen. "je bent een dikke klootzak in mijn ogen. " . Ook met andere dingen heb ik het nog steeds moeilijk. Ik blijf bijvoorbeeld de persoon waar ik in 2004 hopeloos verliefd op werd maar tegen komen. 

Zij gaat met mij al reeds heel lang zeer correct om. En ben dan steeds verloren. 

Waar ik het hier moeilijk mee heb of ga hebben is met dingen te presenteren via foto;s of zo in groep, waar dat ik dan uitleg moet over doen. Emotioneel kan ik bijvoorbeeld nog niet in groep over mijn hondje praten. 

1818636343_20100618_112257000_iOS(2).thumb.jpg.fe4697140b2546c6aaa9f8c966604c18.jpg

Mijn hondje 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms weet ik niet meer wat mijn voornaamste probleem is of was alcohol of verliefdheden op totaal onmogelijke vrouwen voor mij. Ik had mij vast voorgenomen dit hier in de ontwenningskliniek zeker niet te doen. Terwijl ik mijn kamergenoot af aan 't raden was contact te houden met een medepatiënte, werd ik smoorverliefd op een andere medepatiënte. Ik leer ook nooit niet bij, zulke domme dingen begin ik zelfs meer en meer te doen. Ik denk niet dat ik ooit zo verliefd was. Of anders ben ik het vergeten. Ik denk niet dat ze het doorheeft en het is zeker niet wederzijds.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha @Renaldo61 hoe driftiger je het tegenhoudt hoe intenser het wordt :) 

Hebben al die vrouwen iets gemeenschappelijks? Iets waarnaar je op zoek bent? Iets dat je bij jezelf mist?

Ik heb onder invloed van koning Bier ook wel gedacht dat ik verliefd was, maar dat bleek een enorme blunder. Maar je zit in een ontwenningskliniek, ik neem aan dat je zo nuchter bent als een pasgeborene :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

beide verslavingen leiden je af van de problemen en issues
waar je aan hebt te werken Renaldo.
zet ze dus beide maar even in de coma-modus
Pas na je verslaafd zijn zullen je relaties/verliefdheden kans
van slagen hebben ben ik bang.
Dan trek je denk ik iemand aan die bij jou past en kan het wederzijds worden.
Nu kom je al snel in een afhankelijke rol lijkt me; althans zo was het bij mij
Gebruik je tijd daar waar hij voor is en je energie voor waar jij aan groeit geestelijk♥

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei lady jane:

Nu kom je al snel in een afhankelijke rol lijkt me; althans zo was het bij mij

Lijkt mij ook

Idd kan ook een soort verslaving zijn

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak jullie geen zorgen. Ze zit al enkele dagen niet meer in mijn groep . Ik zag ze sinds meerdere dagen alleen nog maar buiten het gebouw. Als ik een wandeling maakte. En ze had het blijkbaar ondertussen door gekregen. Ik kreeg gisteren zo'n negerende blik dat ik besef dat ze zelfs nooit meer met mij wil praten.

@bumperjim Ik zag direct een fysieke en grappige gelijkenis met iemand waar ik zeer zeer veel mee op het oude msn gepraat heb. 

@lady jane Ik wist dat het geen goed idee was. Maar blijkbaar heb ik totaal geen controle over mijn gevoelens of emoties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Renaldo61:

@lady jane Ik wist dat het geen goed idee was. Maar blijkbaar heb ik totaal geen controle over mijn gevoelens of emoties.

Dat heeft niemand, die gebeuren gewoon. Maar je moet niet alles geloven wat je denkt ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...