Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 1 augustus


Cyclad58

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie ik kreeg de oxazepam voornamelijk voor de onrust en de zenuwen. Daardoor sliep ik ook niet meer door. Ik was net als @Greta om de 2 a 3 uur wakker,  sliep tot half 3 en dat was het dan vaak. Maar opeens kon ik ook niet meer in slaap komen dus kreeg ik de Temazepam. Waarschijnlijk heb ik bovenop de stress Corona gehad net als Greta. Heel veel mensen die corona hebben gehad slapen sindsdien slecht. Mijn dochter die 100% zeker weten Corina heeft gehad slaapt ook zo slecht.  Hetzelfde patroon. 

he getsie dat ook nog. bedankt voor je informatie bellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Frank86:

Niet angstig worden dikkie voor de laatste stappen probeer zo positief mogelijk te zijn in je hoofd dat je daar niet aan denkt 

Het gaat je lukken je bent goed en slim bezig met afbouw je gaat er Mischien beetje van voelen maar dat is weer wennen leven zonder benzo 

 

 

dank je @Frank86, ga ik doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

wanneer neem je de pillen @ rixie. avond of ochtend?. ik heb dat ook al doe ik wel ienie mienie stapjes. doordat het nu goed gaat wordt ik wel wat angstiger voor de laatste stappen. je lichaam neemt blijkbaar wel genoegen met steeds ninder maar hoe reageert hij op helemaal niks meer. we zullen het ervaren. @Rixie. nog ff en dan stopt de ochtend. en ga ik verder met alleen de nacht. :(. vanmiddag ben ik in slaap gevallen op de bank. zooo moe

@Dikkie ik heb al die jaren alleen voor de avond diazepam gehad. 2 pilletjes van 5 mg. Ben nu 6 mg aan het afbouwen van de 10 mg. De oorzaak is al 47 jaar geleden opgelost, maar ik had een druk en stressvol leven, ben dus uit gemakzucht en dacht ook wel dat ik ze nodig had om met stress om te gaan. Maar nu heb ik een stok achter de deur en slaap goed. Ik denk als de 4 mg die ik nog moet dat ik daarna weer gewoon goed slaap net als vroeger. Ik maak me daar geen zorgen over. Desnoods net als nu met Valdispert of een ander natuurmiddel. Ik heb nu ook de leeftijd dat ik geen stress of andere zorgen heb. Dat scheelt natuurlijk enorm. Ik ga nu ook heel bewust niet denken wat als......Doe ik dan wel slaap ik natuurlijk slecht of niet. Ik lig ook weleens op de bank een dutje te doen, ik voel me dan niet moe maar heb gewoon slaap. En daar geef ik aan toe als het kan. Een dutje. Ik doe wel mijn ademhalings oefeningen als ik in bed lig. Ook heel bewust aan mijn ademhaling denken en val zo in slaap. Geef mezelf geen kans om te piekeren ofdat het wel zal lukken om te slapen.

Ik ken de therapieën van nu niet zo, heb vroeger ook wel een paar therapieën gehad, bv assertiviteitscursus ,wat me het meest is bijgebleven is zelfhypnose. Dan leer je je gedachten sturen.

Ben wel lang van stof ;-)))

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Rixie:

@Dikkie ik heb al die jaren alleen voor de avond diazepam gehad. 2 pilletjes van 5 mg. Ben nu 6 mg aan het afbouwen van de 10 mg. De oorzaak is al 47 jaar geleden opgelost, maar ik had een druk en stressvol leven, ben dus uit gemakzucht en dacht ook wel dat ik ze nodig had om met stress om te gaan. Maar nu heb ik een stok achter de deur en slaap goed. Ik denk als de 4 mg die ik nog moet dat ik daarna weer gewoon goed slaap net als vroeger. Ik maak me daar geen zorgen over. Desnoods net als nu met Valdispert of een ander natuurmiddel. Ik heb nu ook de leeftijd dat ik geen stress of andere zorgen heb. Dat scheelt natuurlijk enorm. Ik ga nu ook heel bewust niet denken wat als......Doe ik dan wel slaap ik natuurlijk slecht of niet. Ik lig ook weleens op de bank een dutje te doen, ik voel me dan niet moe maar heb gewoon slaap. En daar geef ik aan toe als het kan. Een dutje. Ik doe wel mijn ademhalings oefeningen als ik in bed lig. Ook heel bewust aan mijn ademhaling denken en val zo in slaap. Geef mezelf geen kans om te piekeren ofdat het wel zal lukken om te slapen.

Ik ken de therapieën van nu niet zo, heb vroeger ook wel een paar therapieën gehad, bv assertiviteitscursus ,wat me het meest is bijgebleven is zelfhypnose. Dan leer je je gedachten sturen.

Ben wel lang van stof ;-)))

haha, geweldig jij bent idd lang van stof zulke mensen zijn zo vervelend he:P. ik was idd ook niet moe ik had enorme slaap. wat ik al van kind af aan doe wanneer ik te moe ben om in slaap te komen. of zo veel slaap dat het gewoon niet meer lukt. dan zet ik de tv aan. dan slaap ik binnen een paar minuten. dat is een familie kwaaltje mijn broer en zus doen het ook. mijn dochter ook wel. gewoon afleiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...