Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 1 augustus


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik zie nog geen open huiskamer, dus bij deze. Hebben jullie wat kunnen pitten vannacht? Het was warm en rond 2 uur barstte er bij ons hevig onweer los. Al met al een gebroken nacht daardoor. Geen Temazepam genomen, dat was gelukkig niet nodig. Echt afgekoeld is het nog allerminst. 
Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal,

Ik zie nog geen open huiskamer, dus bij deze. Hebben jullie wat kunnen pitten vannacht? Het was warm en rond 2 uur barstte er bij ons hevig onweer los. Al met al een gebroken nacht daardoor. Geen Temazepam genomen, dat was gelukkig niet nodig. Echt afgekoeld is het nog allerminst. 
Fijne dag!

goedemorgen cyclad58. ik heb heerlijk geslapen.het was buiten warmer dan binnen dus we hebben de ramen dicht gelaten. vanochtend bleek het wel geregend te hebben. niks van gemerkt. er staat bij ons wel een heerlijk windje. maar de temp loopt wel op. 

wat goed dat je ondanks de warmte en onweer toch goed hebt kunnen slapen. met onweer opkomst ervaren veel mensen onrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Bellie:

Gelukkig een keer goed geslapen en zonder zenuwen om 4 uur wakker geworden.  Uiteindelijk om half 8 definitief wakker geworden.  Helaas nemen nu de zenuwen weer toe. 

Ik zit nu buiten om dat  binnen de muren even op me af kwamen.  Heb wel de neiging om de buurkinderen te vermoorden, maar goed. Geen goede combinatie: kinderen die een niet al te hoog IQ hebben en niet opgevoed  worden om ze dan vervolgens 2 konijnen te geven om de kids bezig te houden.  De godganse dag zijn ze met die dieren bezig. ' nee niet doen,  kom hier,  niet bijten,  blijf daar van af'. De dieren zijn helemaal gestresst. Gewoon zielig. En wij worden gek van dat geschreeuw op 120 db tegen/over/met die konijnen en onderling. 

Dus richting de kerst wordt het een moeilijke keuze.

- of die kinderen hun nek om draaien

- of die konijnen,  dan heb je minder kerst inkopen

- of allebei de mogelijkheden. 

:P

gelukkig heb je nog wel humor @ bellie. ik zou voor de derde optie gaan. je kunt ook een koptelefoon kopen die de geluiden van buitenaf filtert. echt een perfect ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik al zo veel ontwenningsverschijnselen  heb, dacht ik gisteravond om mijn pil van 0,5 over te slaan in de hoop dat dit niet veel meer doet en dat het wel kan. Maar vannacht geen oog dicht gedaan en vandaag een ziek gevoel. Dat niet slapen, daarvoor had ik de pillen dus logisch dat dit terug komt. Hoe kan ik nu het beste verder gaan? Doorgaan met stoppen en hoe lang zou de slaap weg kunnen blijven? Voordat ik Diazepam  kreeg en daarvoor lorazepam  had ik 3 dagen geen oog dicht gedaan. Pff terug bij af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, nog net geen middag,  ik heb heel goed geslapen , alleen snap ik er geen jota meer van. Toen ik pas begon met afbouwen, de eerste milligrammen was ik een aantal dagen behoorlijk ziek. Alle verschijnselen, wat voelde ik me beroerd. Dat duurde een dag of 4 a 5 en dan begon ik me weer mens re voelen. Bij de laatste afbouwing had ik bijna geen klachten en nu helemaal niet. Een beetje suis in mijn hoofd, dat is alles.  Als het zo doorgaat, rol ik zo door de laatste 4 mg. Vind het wel vreemd, zou mijn lichaam eraan gewend zijn, vraag ik me af. Wel heel fijn natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Greta:

Omdat ik al zo veel ontwenningsverschijnselen  heb, dacht ik gisteravond om mijn pil van 0,5 over te slaan in de hoop dat dit niet veel meer doet en dat het wel kan. Maar vannacht geen oog dicht gedaan en vandaag een ziek gevoel. Dat niet slapen, daarvoor had ik de pillen dus logisch dat dit terug komt. Hoe kan ik nu het beste verder gaan? Doorgaan met stoppen en hoe lang zou de slaap weg kunnen blijven? Voordat ik Diazepam  kreeg en daarvoor lorazepam  had ik 3 dagen geen oog dicht gedaan. Pff terug bij af.

ik zou als je ze voor de nacht hebt. vanavond gewoon weer in  nemen. als jij zoveel verschijnselen hebt. vrees ik dat je het nog niet aan kunt je wilt te snel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Greta:

Omdat ik al zo veel ontwenningsverschijnselen  heb, dacht ik gisteravond om mijn pil van 0,5 over te slaan in de hoop dat dit niet veel meer doet en dat het wel kan. Maar vannacht geen oog dicht gedaan en vandaag een ziek gevoel. Dat niet slapen, daarvoor had ik de pillen dus logisch dat dit terug komt. Hoe kan ik nu het beste verder gaan? Doorgaan met stoppen en hoe lang zou de slaap weg kunnen blijven? Voordat ik Diazepam  kreeg en daarvoor lorazepam  had ik 3 dagen geen oog dicht gedaan. Pff terug bij af.

@Greta ik heb geen aandelen, maar neem elke avond Valdispert nacht. Ik slaap dan goed. Als dit doosje op is ga ik  druppeltjes kan Bach eens proberen. Als ik in bed lig ook de ademhalings oefeningen die ik op yoga geleerd heb. Val heel vlug in slaap op deze manier.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

 Stoppen met zo snel afbouwen. Prima als je het wel doet maar dan moet je het ziek  zijn en het niet slapen voor lief nemen.  Ik heb 5 of 6 nachten toen niet geslapen.  Dat trek je niet.  Uiteindelijk grijp je waarschijnlijk terug naar de medicatie en ben je nog meer gesloopt dan daarvoor. Je brein weet niet meer hoe het moet dat slapen en dat kan dagen of misschien langer duren voordat het weer opgepakt wordt. Maar als je zo gesloopt bent door de slapeloze  nachten zit je in een cirkel. Je lichaam is kapot,  moet weer leren om het zelf te doen en mist  de Benzo's

Ja dat ga ik doen. En dan steeds minder innemen. Mag je trouwens Valdispet nacht bij Diazepam gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Greta:

Ja dat ga ik doen. En dan steeds minder innemen. Mag je trouwens Valdispet nacht bij Diazepam gebruiken?

Ja, dat mag, was zelfs op advies huisarts. Heb nog gebeld voor Valdispert cbd. Dat mag ook. Valdispert is een kruid, dat mag altijd, het helpt mij heel goed. Is valeriaan kruid

 Ik heb Valdispert nacht en Valdispert rust. De laatste amper gebruikt. Met cbd mag ook omdat er geen thc  bijzit.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Bellie:

@Greta  Ook stabiliseren is belangrijk. En wat mijn dochter goed helpt is Bach rescue nacht. Te koop bij de Etos oa. Valdispert kan sufheid geven, ook overdag,  en dat heb je waarschijnlijk al met de diazepam. Bach heeft geen bijwerkingen.  Wel de nacht versie kopen,  niet de gewone. 

Hallo Bellie 

vraagje voel je de onrust in je lichaam of meer in hoofd jij slikt diazapam toch geen oxa meer ?

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

 Wat mijn humor betreft; moet je nagaan wat voor vrolijk nummer ik was vóór de burn out,  overgang en de benzo's. :P

Dat zijn mijn Rotterdamse roots, lekker sarcastisch en cynisch. mijn man heeft er een  gruwelijke hekel aan :D

dat vind ik ook heerlijk om te doen. maar weinig mensenbegrijpen dat soort humor. dete leker ik het vind. en dat als noordeling haha

 

14 minuten geleden zei Bellie:

Onrust in mijn lichaam.  Zenuwen in mijn lijf en hartkloppingen. En daardoor natuurlijk negatieve gedachtes. Het zijn soort zenuwen als extreme examen stress.  Ik gebruik diazepam en temazepam

ik herken het @Bellie wat je zegt. ik had het ook toen ik de uitslag van mijn schoolexamen kon krijgen.slappe benen en dat zenuwachtige gevoel. dat zijn echte ontwenningsverschijnselen @Frank86

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Greta:

Ja dat ga ik doen. En dan steeds minder innemen. Mag je trouwens Valdispet nacht bij Diazepam 

2 uur geleden zei Greta:

Ja dat ga ik doen. En dan steeds minder innemen. Mag je trouwens Valdispet nacht bij Diazepam gebruiken?

@Bellie die nachten wakker liggen was dat na afbouw van  lorezepam of diazepam. en kon je wel slapen bij tussentijdse afbouw of was dat dan ook slechter. jij deed toch van elk moment een beetje af. of toen niet. dat is mijn grootste angst s' nachts niet meer kunnen slapen. dat kreeg ik ook toen ik in 1x1dxe laatste 0.25 voor de nacht erin 1x afdeed. ik dacht dat ik gek werd. zo veel afkick verschinselen en zo hevig. 

 

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Bellie:

Onrust in mijn lichaam.  Zenuwen in mijn lijf en hartkloppingen. En daardoor natuurlijk negatieve gedachtes. Het zijn soort zenuwen als extreme examen stress.  Ik gebruik diazepam en temazepam

Moeilijk ik snap je Bellie 

het word met tijd wel wat minder 

ik had ook veel onrust ik merk dat het beetje minder is geworden 

Alleen ik zit te veel in hoofd ik denk dat ik volgende week iets wat ga minderen pil

nu dat ik maand op 1mg lora zit 

alleen ik twijfel als nog 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal,

Ik zie nog geen open huiskamer, dus bij deze. Hebben jullie wat kunnen pitten vannacht? Het was warm en rond 2 uur barstte er bij ons hevig onweer los. Al met al een gebroken nacht daardoor. Geen Temazepam genomen, dat was gelukkig niet nodig. Echt afgekoeld is het nog allerminst. 
Fijne dag!

Beste Cyclad,

Even een vraagje: jij gebruikt soms Temezapam voor slapeloosheid. Is dat beter dan Zoplicon? En als je er een hebt ingenomen, kun je de volgende avond dan zonder Temezapam in slaap vallen? Is het vergelijkbaar met oxazepam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Bellie:

@Greta    Ik wil mij er niet mee bemoeien.  Maar ga nou niet iets anders nemen wat verslavend is.  Of het nu temazepam of Zopiclon is.  Oké dan slaap je misschien 1 nacht goed en wat als het de volgende nacht zonder niet lukt? Neem je dan er weer 1?

Probeert iets natuurlijks.  Je hebt een  angst voor het slapen opgebouwd.  Je lichaam moet het weer leren om het zelf te gaan doen. 

Ja je hebt gelijk. Ik.ben bang dat ik.niet kan slapen omdat ik dat een tijd geleden ook had. Daar ben ik continu mee bezig en begint een obsessie te worden. Ik moet erop vertrouwen dat mijn lichaam weer zal herstellen en de slaap ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Greta:

Beste Cyclad,

Even een vraagje: jij gebruikt soms Temezapam voor slapeloosheid. Is dat beter dan Zoplicon? En als je er een hebt ingenomen, kun je de volgende avond dan zonder Temezapam in slaap vallen? Is het vergelijkbaar met oxazepam?

Ha @Greta, wat naar dat je vannacht niet geslapen hebt. Jij bent daar denk ik ook gevoelig voor bij de afbouw. Voor mij herkenbaar. 
3 vragen, dan krijg je ook 3 antwoorden voor de prijs van 1 :)
 

1) Is Temazepam beter dan Zopiclon? Ik weet dat niet. Mijn arts is geen voorstander van de Z-drugs Zolpidem en Zopiclon, maar ze werken net als Temaepam relatief kort. Ik denk dat het best redelijk vergelijkbaar is. Temazepam is een typische inslaper, voor doorslaapproblemen is het echt minder geschikt. Bij mij is het inslapen een probleem, dan is Temazepam een logische keus. Qua afbouwen maakt het weinig uit, ook Zolpidem en Zopiclon zijn lastig af te bouwen, ze werken net als benzo's. 

2) Ik heb deze week 2 keer een Temazepam genomen. Vorige week ook. Ik ga meestal naar bed rond half 11, Omdat ik een drukke baan heb wil ik toch geslapen hebben. Als ik om 12 uur nog wakker ben neem ik de Temazepam. De volgende avond lukt het inslapen meestal wel. Het is net Russisch roulette, ik kan er geen peil op trekken. Ik ga rustig liggen en pieker niet, maar soms lukt het slapen gewoon niet. 

3) Is het vergelijkbaar met Oxazepam? Temazepam 10 mg is wel iets sterker dan 10 mg Oxazepam. 10 mg Tema = 5 mg Diazepam, 10 mg Oxazepam ongeveer 3 mg Diazepam. Daarnaast is Temazepam een slaapmedicijn en Oxazepam meer een rustgever en spierontspanner. . Kan ook prima werken voor de nacht/ Overdag moet je geen Temazepam nemen, terwijl Oxazepam wel kan. 

Sliep je voor de afbouw wel goed? Dan is het echt een gevolg van het afbouwen en mag je er op vertrouwen dat je slaap uiteindelijk weer terugkeert als je eenmaal alles afgebouwd hebt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Oh oké. Sorry. Ik had oxazepam.  En toen ik die halveerde en tegelijk stopte met de temazepam die ik net 10 dagen gebruikte kreeg ik de 6 nachten van geen seconde slapen. Maar ik had al laat van slecht slapen daarom had ik ook de temazepam gekregen. Maar die nachten was echt erg.  Nu denk ik: ik had al 6 nachten  achter  de rug,  had nu maar  doorgezet...

De oxazepam is begin juni omgezet  naar diazepam

aha dat was het. heb je die oxazepam ook gekregen vör het slapen toendertijd @Bellie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Greta:

Ja je hebt gelijk. Ik.ben bang dat ik.niet kan slapen omdat ik dat een tijd geleden ook had. Daar ben ik continu mee bezig en begint een obsessie te worden. Ik moet erop vertrouwen dat mijn lichaam weer zal herstellen en de slaap ook. 

Wat ook een rol speelt: hoe erg is het als je een nacht niet slaapt? Die vraag moet ieder voor zichzelf beantwoorden. Ik heb er voor gekozen zolang ik nog werk om toch voor de nachtrust te kiezen. Op vakantie of vrije dagen vind ik het minder erg om een nachtje over te slaan. Ik zou zeggen: als je overdag geen echte verplichtingen hebt zou ik niet te snel zwichten voor een medicijn, alleen als het echt niet anders kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Rixie:

Goedemorgen, nog net geen middag,  ik heb heel goed geslapen , alleen snap ik er geen jota meer van. Toen ik pas begon met afbouwen, de eerste milligrammen was ik een aantal dagen behoorlijk ziek. Alle verschijnselen, wat voelde ik me beroerd. Dat duurde een dag of 4 a 5 en dan begon ik me weer mens re voelen. Bij de laatste afbouwing had ik bijna geen klachten en nu helemaal niet. Een beetje suis in mijn hoofd, dat is alles.  Als het zo doorgaat, rol ik zo door de laatste 4 mg. Vind het wel vreemd, zou mijn lichaam eraan gewend zijn, vraag ik me af. Wel heel fijn natuurlijk.

wanneer neem je de pillen @ rixie. avond of ochtend?. ik heb dat ook al doe ik wel ienie mienie stapjes. doordat het nu goed gaat wordt ik wel wat angstiger voor de laatste stappen. je lichaam neemt blijkbaar wel genoegen met steeds ninder maar hoe reageert hij op helemaal niks meer. we zullen het ervaren. @Rixie. nog ff en dan stopt de ochtend. en ga ik verder met alleen de nacht. :(. vanmiddag ben ik in slaap gevallen op de bank. zooo moe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Dikkie:

wanneer neem je de pillen @ rixie. avond of ochtend?. ik heb dat ook al doe ik wel ienie mienie stapjes. doordat het nu goed gaat wordt ik wel wat angstiger voor de laatste stappen. je lichaam neemt blijkbaar wel genoegen met steeds ninder maar hoe reageert hij op helemaal niks meer. we zullen het ervaren. @Rixie. nog ff en dan stopt de ochtend. en ga ik verder met alleen de nacht. :(. vanmiddag ben ik in slaap gevallen op de bank. zooo moe

Niet angstig worden dikkie voor de laatste stappen probeer zo positief mogelijk te zijn in je hoofd dat je daar niet aan denkt 

Het gaat je lukken je bent goed en slim bezig met afbouw je gaat er Mischien beetje van voelen maar dat is weer wennen leven zonder benzo 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Greta:

Ja je hebt gelijk. Ik.ben bang dat ik.niet kan slapen omdat ik dat een tijd geleden ook had. Daar ben ik continu mee bezig en begint een obsessie te worden. Ik moet erop vertrouwen dat mijn lichaam weer zal herstellen en de slaap ook. 

ga anders hulp zoeken @Greta. een coach of psycholoog. echt het heeft mij ook geholpen. en helpt me nog steeds. voor de rest sluit ik me bij bellie aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...