Spring naar bijdragen

Wie heeft last van het Dry drunk syndroom.


Adrian

Aanbevolen berichten

  • 4 months later...

Zou wel helpen als je omschrijft wat het voor jou precies betekent Adrian. Nog steeds cravings? Alcoholgedachten bij verveling/nare dingen?

Ik gebruik een medicijntje, Baclofen, en dat maakt het gestopt blijven voor mij erg veel soepeler omdat het cravings wegneemt. Zelfs die cravings die na lange tijd van nuchterheid nog steeds altijd voorkomen.

Dat was voor mij het grootste probleem, die verlangens werden na een tijd steeds sterker en alle tips en trucs van AA kon ik dan niet meer goed inzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-12-2020 om 00:28 zei Descartes33:

Ik neem 45mg per dag, die dosis werkt voor mij goed. 

Bedankt voor je antwoord. 
 

voorheen zat ik op 30mg ,heb weleens verhoogd naar 90mg maar tegenwoordig zit ik op 60mg. 
 

60mg lijkt voor mij op dit moment een goede dosis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Dry Drunk Syndroom treedt op wanneer mensen stoppen met het gebruik van alcohol maar nog steeds worstelen met de psychologische aspecten van hun verslaving. Het enige verschil tussen hen en iemand die nog steeds actief is in zijn verslaving, is het ontbreken van het middel.

Ik begrijp de draai wel naar medicatie, daar is onlangs een discussie op dit forum geweest, die ik niet ga herhalen.
Mijn vraag is: lost dat iets op?
Of blijf je gewoon steken in het ene middel inruilen voor het andere?

Voor mij begint het nu een beetje te lijken op het benzoforum.
Waar veel mensen de ene medicatie aanvullen of vervangen door een andere.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nouja niet alle medicatie werkt verslavend, in de zin dat je er na een tijdje meer van nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. 
Ook niet alle medicatie heeft nadelige effecten op de lange termijn. Om dan meteen de vergelijking met benzo’s te maken is wat kort door de bocht.

Daarbij is Baclofen ook niet heiligmakend, met een beetje goede wil kun je er waarschijnlijk goed doorheen drinken. Het werkt ook niet als je daarnaast niet werkt aan jezelf, met bijv. CGT etc. Maar het heeft belofte.

Neemt niet weg dat het wel mooi zou zijn, een pilletje dat de ziekte oplost. Want ik vind het wel een ziekte. Dat niet iedereen dat vindt en alcoholisten zelf vaak ook niet maakt het lastig. 

bewerkt door Descartes33
Beetje aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Descartes33:

Nouja niet alle medicatie werkt verslavend, in de zin dat je er na een tijdje meer van nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. 
Ook niet alle medicatie heeft nadelige effecten op de lange termijn. Om dan meteen de vergelijking met benzo’s te maken is wat kort door de bocht.

Voor alcoholontwenning kan lorazepam (kortwerkend) of diazepam (langwerkend) voorgeschreven worden.
Beide middelen hebben een verslavende werking.

Mijn vergelijking was niet met benzo's, maar met het benzoforum.
Daar lees ik regelmatig dat mensen het ene middel aanvullen of omruilen met het andere.

Op dit ADB forum lees ik ook regelmatig dat mensen naast alcohol ook medicatie gebruiken.
Naast benzo's ook AD en AP.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...