Spring naar bijdragen

vrijdag de laatste dag van de maand juli


Dikkie

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Dikkie:

fan ben je in de war. ik bouw af met lorezepam. en heb daarnaast nog venlaflaxine 150mg @Cyclad58

ben jij na die 2 jaar benzo vrij ook helemaal klachten vrij geworden @Cyclad58. of bleven de slapeloze nachten of slechtslapen aanwezig? verder gebruikte je niks toch alleen lorazepam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dikkie:

fan ben je in de war. ik bouw af met lorezepam. en heb daarnaast nog venlaflaxine 150mg @Cyclad58

Ik word te oud om alles nog bij te houden, maar ik beloof beterschap! :)

Je blouwt best wel snel de Lorazepam af, ik heb er bijna een jaar overgedaan en vooral lang over de laatste 0,5 mg. Maar alweer: dat is geen graadmeter. Zo ging het bij mij.

Als je er zonder noemenswaardige problemen 0,05 mg per week kunt afhalen moet je dat doen. Lukt het even niet, stabiliseer dan wat langer. Of het nou 5 of 7 weken duurt maakt op een mensenleven ook niet veel uit. Je bent in elk geval prima bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dikkie:

ben jij na die 2 jaar benzo vrij ook helemaal klachten vrij geworden @Cyclad58. of bleven de slapeloze nachten of slechtslapen aanwezig? verder gebruikte je niks toch alleen lorazepam

Ik heb wel nog paroxetine 20 mg. Die afbouw is mij 4 jaar terug niet gelukt, dat was meteen de reden waarom ik aan de Lorazepam geraakte. 
Tijdens de afbouw van de Lora en daarna had ik de volgende klachten: slapeloosheid, onrust, angst, overmatig zweten, concentratieproblemen, wazig zicht, spiertrekkingen, maag - en darmklachten.

Het slapen is nooit meer echt goed gedaan daarna, daarom pak ik soms een Temazepam. Verder heb ik af en toe nog een slechte dag en reageer ik gevoeliger op slecht nieuws of rotberichten. De overige klachten ben ik wel kwijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik heb wel nog paroxetine 20 mg. Die afbouw is mij 4 jaar terug niet gelukt, dat was meteen de reden waarom ik aan de Lorazepam geraakte. 
Tijdens de afbouw van de Lora en daarna had ik de volgende klachten: slapeloosheid, onrust, angst, overmatig zweten, concentratieproblemen, wazig zicht, spiertrekkingen, maag - en darmklachten.

Het slapen is nooit meer echt goed gedaan daarna, daarom pak ik soms een Temazepam. Verder heb ik af en toe nog een slechte dag en reageer ik gevoeliger op slecht nieuws of rotberichten. De overige klachten ben ik wel kwijt. 

poeh, gelukkig dat je ze nu kwijt bent. maar bleef je ook tijdens de afbouw deze klachten houden. of zakten ze af of nog beter waren ze weg tot je weer een stap zette in afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik word te oud om alles nog bij te houden, maar ik beloof beterschap! :)

Je blouwt best wel snel de Lorazepam af, ik heb er bijna een jaar overgedaan en vooral lang over de laatste 0,5 mg. Maar alweer: dat is geen graadmeter. Zo ging het bij mij.

Als je er zonder noemenswaardige problemen 0,05 mg per week kunt afhalen moet je dat doen. Lukt het even niet, stabiliseer dan wat langer. Of het nou 5 of 7 weken duurt maakt op een mensenleven ook niet veel uit. Je bent in elk geval prima bezig!

zo sta ik er ook echt wel in @Cyclad58. maar ik denk ook wanneer ik echt geen klachten meer heb waarom zou ik dan niet doorgaan. maar ik wil wel echt klachten vrij zijn. dat was ik bij die eerste stappen niet. maar dat was onder begeleiding. nu doe ik het zelf. en die kleinste stappen heb ik hier geleerd.  anders was ik ook nooit zover gekomen. ik merk er nu echt weinig van. maar ben me er wel bewuster van als ze er zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...