Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 juli 2020


Waldorff

Aanbevolen berichten

Goede actie Etty, je dagboeken weggooien. Ik vond het een opluchting. Veel geklaag en goede voornemens en heldere inzichten. Waarvan je nu denkt, euh. Nee kan ik nog steeds niks mee. <_< Als je zo'n dagboek beziet als hardop nadenken en van je af schrijven, wat het in mijn geval zo was, is het niet zo moeilijk om het weg te doen. 

Nog geen plannen nog. Ik zou er met een vriendin op uit trekken maar die zei af; huisarrest in afwachting van de uitslag van een corona-test. Misschien eerst maar even wat nuttige dingen doen in huis. Een eindje wandelen in het bos is altijd lekker met dit weer. Ja rapilos ik ga proberen er een mooie dag van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk en iets leuks verzinnen dit weekend voor mn neef (als in "nephew") en vriendin die vanavond langskomen. Het blijft zo allerachterlijkst heet (38 vandaag en morgen) dat er veel dingen afvallen. Beetje lummelen in het zwembad kan altijd maar zelfs daarvoor is het vrijwel te heet tot een uur of 6-7 's avonds. 7 uur 's ochtends is de beste tijd om actief te zijn...

Met deze klimaatverandering moeten we eens serieus gaan denken over meer schaduw in de tuin/op terras en zo, want je kan er haast niet wezen nu. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Manou:

Dagpact:

Manou ( plus roken van Bor afgekeken :))

Lonster

Ik doe met je mee Manou. Ik heb al boodschappen in huis en een alcohol vrij bier in de koeling. Straks nog wat ijsthee maken. Voorbereiding is het halve werk.

Ondertussen ben ik al wat actiever in huis geworden. Even koffie break. En dan naar het bos fietsen. Kijken of dat me lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei brazer:

@bumperjim een snelle en leuke oplossing is een schaduwdoek, ofwel tarp  spannen, 5 m bij 5, bij 5 meter en je zit voor een tiental  euries lekker uit de zon.

Ja heb ik al aan gedacht, maar nou nog verzinnen hoe/waaraan vast en zo want ik mis een beetje aanknopingspunten (lett + fig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn telefoon is ermee opgehouden laatst. Had helemaal geen back ups gemaakt en telefoon zat helemaal vol met van alles. Foto's,  filmpjes, notities, logs (o.a over alcoholgebruik). Maar vind ik het erg dat ik die nu kwijt ben? Nee, eigenlijk niet. Begin weer lekker fris opnieuw.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei brazer:

goedemorgen allen,

 

super veel zin om er vandaag weer een alcoholvrije dag van te maken,

rond vijven even een paar craving momentjes trotseren, 

en dan ook maar van de 0.0 afblijven

en doorgaan.

Craving momenten heb ik nog steeds! Dat komt - ben ik achter gekomen - dat ik last heb van het dry drunk syndroom.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even via Google gekeken wat het eigenlijk is. De AA heeft de term 'dry drunk syndrome' uitgevonden lees ik. Dus dan kun je daar ook steun vinden, als het goed is. 

Al drink je er maar 2 per weekend, als je er verslaafd aan bent is het vervelend zat. Zelf vind ik vooral de gedachten eromheen het lastigste. Mindfulness kan zeker helpen. Het klinkt soft, maar het leert je ook hoe je met emoties omgaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Kyon:

Het gaat ook niet om de hoeveelheden maar wel om de frequentie. Ik was ook geen grote drinker maar wel dagelijks.

Ik heb ook in de kliniek geleerd dat verslaving niet zozeer in de hoeveelheid zit! In mijn groep zat er één die 15 flessen wijn per dag dronk! Daar had ik altijd nog 10 dagen voor nodig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...