Spring naar bijdragen

onze huiskammer 29 juli


Dikkie

Aanbevolen berichten

goedemorgen, medestrijders.

vandaag de 3e3deag van weer 0.005 minder. ik moet zeggen voelde de 2e dag gisteren toch meer dan de 2e dag bij de vorige stap. hoog in emoties vreemd gevoel in mijn hoofd. heb ook alleen maar een wandelingetje gemaakt. verder niks. en tot half 11 geslapen gisterochtend. nu weer gewoon half 8 wakker.

maar nieuwe dag nieuwe kansen. ik heb iig goed geslapen vannacht. ik hoop jullie ook?

en @bolletje, hoe gaat het met je trouwe viervoeter? 

bewerkt door Dikkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Dikkieen @Lory sterkte vandaag .

Met mij gaat het met deze afbouw zo goed ( 1 dag en nacht beroerd geweest)dat ik het weekend weer verder ga met de afbouw. Wil er zo vlug mogelijk vanaf. Is het te vroeg kom ik mezelf wel weer tegen en schakel terug.

De zon schijnt,  probeer ook te genieten van het mooie weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een positieve instelling Rixie. Dan heb ik gelijk een vraag aan jou. Wanneer kun je stoppen met Diazepam? Is dat met 1 gram of o,,5? Ik weet niet hoe ik dat aan moet pakken.Ik ben nu 5 weken bezig met afbouw en wil nu naar 1 mg. Ben begonnen met 5 mg start 29 juni en daarvoor 8 weken lorazepam 1 mg. Ben een beetje bang voor wat zou kunnen gebeuren aan rare verschijnselen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rixie:

Goedemorgen @Dikkieen @Lory sterkte vandaag .

Met mij gaat het met deze afbouw zo goed ( 1 dag en nacht beroerd geweest)dat ik het weekend weer verder ga met de afbouw. Wil er zo vlug mogelijk vanaf. Is het te vroeg kom ik mezelf wel weer tegen en schakel terug.

De zon schijnt,  probeer ook te genieten van het mooie weer. 

heb je de dosis van je afbouw kleiner gemaakt @Rixie. en hoeveel dagen heb je er nu tussen. 

mijn dag is tot nu toe ook goed. ik ben waarlijk aan het ramen lappen geweest. nog lang niet klaar, maar het begin is er. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Greta:

Wat een positieve instelling Rixie. Dan heb ik gelijk een vraag aan jou. Wanneer kun je stoppen met Diazepam? Is dat met 1 gram of o,,5? Ik weet niet hoe ik dat aan moet pakken.Ik ben nu 5 weken bezig met afbouw en wil nu naar 1 mg. Ben begonnen met 5 mg start 29 juni en daarvoor 8 weken lorazepam 1 mg. Ben een beetje bang voor wat zou kunnen gebeuren aan rare verschijnselen. 

je gaat als een trein @Greta., ik zou zo klein als mogelijk stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Greta:

Wat een positieve instelling Rixie. Dan heb ik gelijk een vraag aan jou. Wanneer kun je stoppen met Diazepam? Is dat met 1 gram of o,,5? Ik weet niet hoe ik dat aan moet pakken.Ik ben nu 5 weken bezig met afbouw en wil nu naar 1 mg. Ben begonnen met 5 mg start 29 juni en daarvoor 8 weken lorazepam 1 mg. Ben een beetje bang voor wat zou kunnen gebeuren aan rare verschijnselen. 

@Greta ik ben nog niet zover, nog 5 mg te gaan. Maar ik denk dat ik op het laatst 0,5 mg zou doen. Was ik maar vast zover ,;-)) Nu bouw ik af 1 mg per keer.  Ik verwacht geen rare verschijnselen. Want je hebt afgebouwd. Desnoods wat langer doorgaan met de laatste 0,5 mg of daar ook weer stukje vanaf totdat het goed voelt om ook met die te stoppen.

Succes, je bent er bijna !!

Zoals @Dikkie het zegt, lees dat nu pas.

 

 

 

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Dikkie:

heb je de dosis van je afbouw kleiner gemaakt @Rixie. en hoeveel dagen heb je er nu tussen. 

mijn dag is tot nu toe ook goed. ik ben waarlijk aan het ramen lappen geweest. nog lang niet klaar, maar het begin is er. 

@Dikkie ik heb de afbouw nu niet kleiner gemaakt. Afgelopen zaterdag begonnen weer, ik begrijp het ook niet, 1 dag en nacht behoorlijk beroerd en zweten, en de volgende dag ging het goed. Heb alleen een suizend hoofd. Heb vandaag en morgen afspraken die ik had afgezegd, dus ik wil vrijdag weer 1 mg eraf. Zitten dan 7 dagen tussen. Het word lastig als ik weg wil, ben als ik me zo beroerd voel liefste thuis en zeker niet teveel mensen om me heen. Ik kan voor mijn gevoel nu niet gaan en staan waar ik wil. Dat ben ik beu.

Als ik afbouw met 0,5 mg voel ik me beter maar dat duurt me te lang Het beïnvloed mijn sociale leven nogal, stoppen met pilletje, snappen anderen niet zo, de ontwenningsverschijnselen. Kennelijk gaan ze ervan uit dat het zomaar kan. Hebben jullie dat niet? 

Proberen kan altijd.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Rixie:

@Dikkie ik heb de afbouw nu niet kleiner gemaakt. Afgelopen zaterdag begonnen weer, ik begrijp het ook niet, 1 dag en nacht behoorlijk beroerd en zweten, en de volgende dag ging het goed. Heb alleen een suizend hoofd. Heb vandaag en morgen afspraken die ik had afgezegd, dus ik wil vrijdag weer 1 mg eraf. Zitten dan 7 dagen tussen. Het word lastig als ik weg wil, ben als ik me zo beroerd voel liefste thuis en zeker niet teveel mensen om me heen. Ik kan voor mijn gevoel nu niet gaan en staan waar ik wil. Dat ben ik beu.

Als ik afbouw met 0,5 mg voel ik me beter maar dat duurt me te lang Het beïnvloed mijn sociale leven nogal, stoppen met pilletje, snappen anderen niet zo, de ontwenningsverschijnselen. Kennelijk gaan ze ervan uit dat het zomaar kan. Hebben jullie dat niet? 

Proberen kan altijd.

@Rixie, nee niemand begrijpt het, dat is dan maar zo. ik maak daar geen punt van. mijn man ziet het gelukkig wel en staat echt achter mij. we hopen er beidde op dat ik mijn leven na de afbouw weer terug krijg. ik ga er wel vanuit dat het dan niet gelijk klaar is. en dat weet hij ook. voor de rest ik zeg gewoon ik zit nog in de burnout. dat kan wel 2 jaar duren. dus ik kies nu voor mezelf. ik sla drukte dus feestjes met liefde over. kunnen ze hier niet mee omgaan jammer dan. ik wil ook graag tijdens de afbouw een redelijk leven houden. als ik naar feestjes ga of te veel vanmezelf vraag gaat dit ten koste van mij zelf. het is ff niet anders. ik heb geen zin om een paar dagen jankend op de bank te zitten door een ander. als mijn accu weer goed vol is komt de rest wel weer. hier voel ik me goed bij en daar gaat het nu ff om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Rixie:

@Greta ik ben nog niet zover, nog 5 mg te gaan. Maar ik denk dat ik op het laatst 0,5 mg zou doen. Was ik maar vast zover ,;-)) Nu bouw ik af 1 mg per keer.  Ik verwacht geen rare verschijnselen. Want je hebt afgebouwd. Desnoods wat langer doorgaan met de laatste 0,5 mg of daar ook weer stukje vanaf totdat het goed voelt om ook met die te stoppen.

Succes, je bent er bijna !!

Zoals @Dikkie het zegt, lees dat nu pas.

 

 

 

Maar dan heb je snel 5 mg afgebouwd. Gaat dus best rap. Alleen vraag ik me af hoe lang ontwenningsverschijnselen aanblijven na het stoppen. Vandaag geen goede dag. Hoe lang blijft dat gif in je bloed zitten? Als de dosis steeds kleiner wordt, wordt de hoeveelheid diazepam  ook steeds kleiner waardoor je minder last krijgt. Zo stel ik me dat voor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dikkie:

@Rixie, nee niemand begrijpt het, dat is dan maar zo. ik maak daar geen punt van. mijn man ziet het gelukkig wel en staat echt achter mij. we hopen er beidde op dat ik mijn leven na de afbouw weer terug krijg. ik ga er wel vanuit dat het dan niet gelijk klaar is. en dat weet hij ook. voor de rest ik zeg gewoon ik zit nog in de burnout. dat kan wel 2 jaar duren. dus ik kies nu voor mezelf. ik sla drukte dus feestjes met liefde over. kunnen ze hier niet mee omgaan jammer dan. ik wil ook graag tijdens de afbouw een redelijk leven houden. als ik naar feestjes ga of te veel vanmezelf vraag gaat dit ten koste van mij zelf. het is ff niet anders. ik heb geen zin om een paar dagen jankend op de bank te zitten door een ander. als mijn accu weer goed vol is komt de rest wel weer. hier voel ik me goed bij en daar gaat het nu ff om

@Dikkie je hebt 100% gelijk. Deze week gaat nu goed, dus tot zaterdag wat sociale contacten. Eerlijk gezegd.....met tegenzin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Greta:

Maar dan heb je snel 5 mg afgebouwd. Gaat dus best rap. Alleen vraag ik me af hoe lang ontwenningsverschijnselen aanblijven na het stoppen. Vandaag geen goede dag. Hoe lang blijft dat gif in je bloed zitten? Als de dosis steeds kleiner wordt, wordt de hoeveelheid diazepam  ook steeds kleiner waardoor je minder last krijgt. Zo stel ik me dat voor.

 

Ik ben 30 juni begonnen en nu 5 mg eraf. Zoals jij het zegt lijkt mij ook  hoe minder gif in je bloed hoe beter je je voelt. Op een gegeven moment is het er helemaal uit. Ik ga ervan uit dat ik na de afbouw geen ontwenningsverschijnselen meer heb, dat heb ik nu ook niet als de bloedspiegel weer goed is en weer verder ga. Maar ik zie daar niet tegenop.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rixie:

@Dikkie je hebt 100% gelijk. Deze week gaat nu goed, dus tot zaterdag wat sociale contacten. Eerlijk gezegd.....met tegenzin. 

ja soms is hwt ook wel goed voor jezelf. maar ik spreek nooit wat af. ik weet nooit hoe ik ben. de belangrijkste mensen om mij heen weten dat. en houden er gelukkig rekening mee. en anders jammer voor hun. een ja tegen iemand anders is een nee tegen jezelf:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dikkie:

ja soms is hwt ook wel goed voor jezelf. maar ik spreek nooit wat af. ik weet nooit hoe ik ben. de belangrijkste mensen om mij heen weten dat. en houden er gelukkig rekening mee. en anders jammer voor hun. een ja tegen iemand anders is een nee tegen jezelf:rolleyes:

@Dikkie klopt. Volgende week weer hele week thuis gepland. Deur op slot ;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rixie:

@Dikkie klopt. Volgende week weer hele week thuis gepland. Deur op slot ;-))

haha @Rixie, na 2 dagen afzien ben je er weer klaar voor. maar dat moet ook kunnen op bezoek gaan zeg maar. anders ben je ook niet echt klaar voor de volgennde stap. iig wel weer de straat op durven bedoel ik. ik ga het liefst spontaan op bezoek. dan dat ze hier komen want dan kun je weer vertrekken als het te veel wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie herkent dit: ik was vandaag half 8 uit bed. ik heb mijn dosis van de ochtend, de laatste 0.005 pas om 12 uur genomen. gewoon ff vergeten. maar na inname kakte ik ff in zeg maar een beetje een depri gevoel. lat was het gelukkig weer goed. iemand of niemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dikkie:

wie herkent dit: ik was vandaag half 8 uit bed. ik heb mijn dosis van de ochtend, de laatste 0.005 pas om 12 uur genomen. gewoon ff vergeten. maar na inname kakte ik ff in zeg maar een beetje een depri gevoel. lat was het gelukkig weer goed. iemand of niemand?

@Dikkie, ik ken dat wel een beetje, beetje depri gevoel, bij mij komt het toch omdat ik er de hele dag in mijn achterhoofd mee bezig ben en mijn leven erg beïnvloed. Vooral omdat ik me het ene moment goed voel en dat zomaar opeens kan veranderen. Ik voel me beperkt in mijn doen en laten. Daarom heb ik haast om ervan af te komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Rixie:

@Dikkie, ik ken dat wel een beetje, beetje depri gevoel, bij mij komt het toch omdat ik er de hele dag in mijn achterhoofd mee bezig ben en mijn leven erg beïnvloed. Vooral omdat ik me het ene moment goed voel en dat zomaar opeens kan veranderen. Ik voel me beperkt in mijn doen en laten. Daarom heb ik haast om ervan af te komen.

 

ik krijg echt het gevoel dat het van de medicatie komt. ik ben er niet zo zeer mee bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Dikkie:

ik krijg echt het gevoel dat het van de medicatie komt. ik ben er niet zo zeer mee bezig.

Bedacht ik me net ook, dat het van de medicatie of afbouw komt. Was geen goede gedachte van mij, heeft er eigenkijk niets mee te maken. Sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Frank86:

Inderdaad depri gevoel krijg ik ook laatste 2 dagen ik hoop dat het niet erger word dat depri gevoel

doorzetten @frank86, misschien begin je het nu te voelen en knap je over een paar dagen op. dan is het moment om weer IETS af te bouwen. geniet vandaag van het heerlijke weer. de zon kan je weer opladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Bellie:

Ik heb dat depri ook. Uit een test is gebleken dat ik geen dopamine aanmaak.  Dat is je happy hormoon. Dit komt omdat de benzo's je gevoelens afvlakken. Eenmaal van de benzo's af wordt dit weer beter. Je hoort zo vaak dat mensen na het stoppen zich zelf weer terug hebben. Ik heb het ook met serotonine.  Het hormoon wat melatonine aanmaakt om in slaap te komen.  Wordt momenteel ook niet gemaakt in mijn lichaam. Dat komt waarschijnlijk door de temazepam want dat is een inslaper.  Op het moment dat je stopt of afbouwt moet je brein dus zelf weer het leren  aan te maken.  Daarom zie je vaak dat mensen weer slapeloosheid krijgen na het stoppen en afbouwen van de temazepam. Dit kan een tijdje duren omdat die draadjes weer hersteld moeten worden in je hoofd. Uiteindelijk komt het weer goed met het happy hormoon of het slapen. Maar de valkuil is om toch weer naar deze middelen te grijpen. 

gek genoeg krijg ik het na dat ik weer een pil heb gehad. en gaat het layer wel weer weg. tot nu toe heeft het mij geholpen om bij een afbouw wanneer de klachten beginnen. mij eraan toe te geven. complete rust. misschien alleen maar een klein stukje lopen. vroeg naar bed en eruit wanneer ik het wil. let wel het is tot nu toe. de echte uitdaging voormij begint met het afbouwen van de nacht. tot de nacht heb ik al eerder gedaan. maar toen haalde ik de nacht 0.25 er in 1x af. ja dat ging giga mis. na een paar dagen ben ik toen weer gestart met 2x 0.25. tot nu toe gaat het voorspoedig. behalve de x dat ik een blaasontsteking kreeg. toen was het even heftig. @Bellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Dikkie:

doorzetten @frank86, misschien begin je het nu te voelen en knap je over een paar dagen op. dan is het moment om weer IETS af te bouwen. geniet vandaag van het heerlijke weer. de zon kan je weer opladen.

Zal ik doen dikkie doorzetten en proberen beetje genieten van weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Bellie:

Ik heb dat depri ook. Uit een test is gebleken dat ik geen dopamine aanmaak.  Dat is je happy hormoon. Dit komt omdat de benzo's je gevoelens afvlakken. Eenmaal van de benzo's af wordt dit weer beter. Je hoort zo vaak dat mensen na het stoppen zich zelf weer terug hebben. Ik heb het ook met serotonine.  Het hormoon wat melatonine aanmaakt om in slaap te komen.  Wordt momenteel ook niet gemaakt in mijn lichaam. Dat komt waarschijnlijk door de temazepam want dat is een inslaper.  Op het moment dat je stopt of afbouwt moet je brein dus zelf weer het leren  aan te maken.  Daarom zie je vaak dat mensen weer slapeloosheid krijgen na het stoppen en afbouwen van de temazepam. Dit kan een tijdje duren omdat die draadjes weer hersteld moeten worden in je hoofd. Uiteindelijk komt het weer goed met het happy hormoon of het slapen. Maar de valkuil is om toch weer naar deze middelen te grijpen. 

Hallo bellie 

lang geleden ik heb jou verhaal gelezen wat er allemaal uit jou test is gekomen wat heftig over dopamine en serotonine 

ik vraag me af als dat ook bij mij zou zijn 

depri gevoel echt blij van binnen kan ik niet zijn dat komt ook natuurlijk door benzo volgens mij zijn mij gevoelens echt afgevlakt en de herstel waar je over hebt van de brein zal ook wel lang tijd nemen 

toch positief blijven bellie paar weken terug was je een goed oppepper voor ons forum 

die valkuil waar je over hebt dat is dalijk de moeilijkste 

gaat het een beetje nog goed met afbouw 

ik zet door op 1 Mg maar heel soms val ik in valkuil 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag allemaal, ik wil huer ff iets met jullie delen waaruit blijkt dat je lichaam straks echt wel weer alles kan oppakken. en dat langzaam afbouwen echt nodig is.

Ik heb in 2013 de ziekte van cushing gehad. dat betekent kort gezegt een goedaardige tumor op de hypofyse. de hypofyse regelt je hele hormoonhuishouding waaronder het aansturen van de bijnieren tot de productie van cortisol bij vooral lichamelijke stress. 

aangezien de hypofyse die tumor als stress ervaarde bleef hij de bijnieren maar aansporen tot cortisol productie. met als gevolg een levensbedreigende hoge cortisol. op een gegeven moment gaat je lichaam in overlevingstand en breekt hij zichzelf(je lichaam dus) compleet af. dat wil zeggen hij tast je bliedvaten aan en je spieren in mijn geval ook mijn botten met als gevolg dat ik over 3x 8 ribben heb gebroken zomaar uit het niets.  1x gewoon toen ik liep, 1x1gxewoon toen ik wakker werd met kapotte ribben en de eerste keer weet ik het niet daar heb ik best lang mee rondgelopen ik dacht gewoon veel last van mijn rug te hebben. maar daar had ik geen tijd voor ik moest aan het werk (zzper). 

nou komt het; ik moest geopereerd worden. die tumor moest er weg. hij was maar 1mm. bizar.

maar na de operatie werden mijn bijnieren niet .eer aangestuurd tot cortisol productie.  zonder kun je niet leven. dus moest ik cortisol slikken. net zo lang tot mijn eigen lichaam het weer overnam. ik weet niet meer in welke hoeveel heden ik ze slikte. wat ik wel weet is dat ik ieder 6 weken hier een beetje vanaf mocht halen. dan werden de waarden weer getest. en dan iets naar beneden en dan 6 weken stabiliseren. en dan 6 weken later weer. die mindering werd steeds kleiner maar de tussen tijd bleef gelijk. dus eigenlijk gaat het voor je gevoel steeds langzamer. maar ook iedere x na afbouw werd ik weer weggegooid in dezelfde ellende. na een week of 4 begon ik me iets beter te voelen en dan moest ik weer afbouwen. gek genoeg voelde ik me wel heel slecht kon amper lopen en traplopen ging helemaal niet. ach teveel om op te schrijven en dat iedere 6 weken weer opnieuw. maar toch voelde ik me ook wel weer goed want ik had me nog slechter gevoeld. ik ben mede hierdoor net van te voren in een depressie gekomen. logisch met al die cortisol. konniet meer normaal lopen en dan nog zomaar die gebroken ribben en een hele tijd dat niemand wist waar het vandaan kwam. danvoel je je pas klote. tijdens die afbouw van die cortisol pillen wist ik wat het was. de arts liep nooit op de feiten vooruit. wat later komt zien we later wel was zijn visie.  en wat was ik daar blij mee. dat heeft me echt rustig gehouden en ik bennooit angstig geweest. hij heeft vooraf wel gezegd dit gaat 1 tot 2 jaar duren. dan kan het zijn dat je lichaam weer een beetje cortisol gaat produceren. maar dat moet eerst weer opgang komen. als we nu in 1x1sxtoppen dan is je lichaam daar nog niet klaar voor. en ga je dood ik kan er niks anders van maken. heel duidelijk.

mijn lichaam heeft het weer opgepakt. met goede begeleiding, ook fysio en 1 leefregel. doe rustig aan ( ik kon ook niks anders de slakken liepen me nog voorbij zo traag was ik. )en niks overhaasten. ik zit nog steeds laag in cortisol maar ik leef nog. zonder grote problemen. al blijkt nu wel dat ik niet meer zoveel aankan als voorheen. vandaar die burn out nu dus. ja dat is soms moeilijk vooral als je een bezig bijtje bent. lres een baan en een opleiding. 2 kids, samen met mijn man een kwekerij hij had nog een baan. en nee zeggen bestond niet. we genoten echt waar wel overal van. maar zolangzamerhand sluipt de gewoonte er weer in. niet zoals toen maar wel weer teveel boven mijn kunnen. 

ik heb hier veel van geleerd.

1 probeer je situatie te accepteren. alles heeft tijd nodig.

2 ga ondertussen zoveel mogelijk door met leven en probeer het leuk te houden

3 rustig aan afbouwen levert je in de toekomst tijd op. ga je te snel lukt het niet, word je angstig kwaad op je zelf noem maar op. en je hebt alleen jezelf te pakken.

ik denk nr 4 wel een hele belangrijke is. zoek de oorzaak op. durf die onder ogen te komen. het zijn niet die rotpillen die je leven op de kop zetten. er is daarvoor iets gebeurd wat je leven op de kop heeft gezet. waarvoor je die rotpillen nodig had om rustig te worden zodat je je probleem onder ogen kon zien en oplossen.

en ja voor je lichaam de eigen productie van wat nu je verslaving veroorzaakt heeft heeft net als bij mij toen de corisol tijd nodig. en ik moet zeggen deze lijdensweg van nu is bijna evenzwaar als toen. maar vergelijkbaar ook in klachten. maar ik herken hem nu. en ik probeer het te omarmen tot weer een beter leven. en ik hoop dat het ons op deze manier met vallen en opstaan en menig traantje weer gaat lukken. het leven is het echt waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...