Spring naar bijdragen

onze h. kamer 28-7-2020


Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd. Sinds de laatste pms eigenlijk begon t dat ik gewoon mn uren slaap, maar gebroken wakker word. Ben gewoon doodmoe. Alsof ik een nacht niet heb geslapen zon gevoel. Nu is t nu nog erger, want gister tandarts behandeling gehad en was gisteravond zo op dat ik moeizaam in slaap val. Maar heb toch geslapen. 

Het kan zijn door dat vastzittende bekken. Het is in elk geval zorgwekkend. Gewoon 9 uur slaap en doodmoe wakker dat je gewoon niet weet hoe de dag door te komen. Echt eng en alles is teveel. Ik maak er wel zorgen om dat ik zo moe ben. Het is niet normaal. 

Ik zie ook wel dat ik steeds slechter word indertijd. Ook cognitief. Ook geheugenverlies. Het begon met een vergeetmomentje op de dag. 1 maal. Nu is t heel de dag door. Eerst noemde ik t gatenkaas nu 1 groot gat. Ik weet niet hoe slecht t nog kan worden? En weet ook niet waarom t achteruit gaat??? 

Ik denk conditieverlies en stress die uitput. Ik was gewoon om veel te bewegen en nu lukt dat al een jaar niet meer. Dus mijn conditie is ronduit slecht geworden. 

Een vermoeide groet en fijne dag! 

Ja hoest met je hondje @bolletje ?

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Joehoe lieve kanjers,

Hoe hebben we geslapen? Hier goed maar weer een beetje moe opgestaan. Goed, geen geklaag over moeheid, verder gaat het hier goed. En jullie? Lukt het nog allemaal een beetje. 

Goedemorgen allemaal, ik heb goed geslapen en het ziet ernaar uit dat het een goede dag wordt vergeleken met gisteren.

@bolletje hoe gaat het met je hondje?

@Louisa heel veel sterkte, ik heb Je verhaal gelezen, snap dat je je zorgen maakt

@Belliehoop dat je een goede dag hebt 

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, ik heb een gat in de ochtend geslapen. ik ben om 10 uur naar bed gegaan. nog ff tv gekeken weet niet hoelang, vannacht 1x1mxet een duffe kop naar de wc geweest en gelijk weer in slaap gevallen. half 9 ging mijn wekker, die heb ik uitgedaan om vervolgens om half 11 wakker te schrikken. niet normaal ben nog helemaal duf. en ik ben gister net voor het eten ook nog even weggedoemelt. 

ik hoop dat we allemaal steeds wat betere dagen krijgen. @louisa ik hoop dat jou zorgen wat het ook is voor niks geweest zijn en dat je er langzamerhand weer bijop krabbelt.  en dat het gewoon stress is waarr je uigeput van bent. wat ik me heel goed voor kann stellen. na het laatste tijdje.

en bolletje, laat je ons nog horen hoe het met je hondje is

prettige dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter, dankjewel voor je interesse. Op dit moment zit ik ruim een week op 2 mg. Het wisselt per dag, soms per dagdeel. Ik heb goede momenten en slechte momenten. Ik heb wel iets minder haast gekregen. Op één of andere manier was de stap van 4 mg (daarmee voelde ik me heel aardig) naar 3 naar 2 een enorme drempel, zeg maar rustig berg. De laatste 2 dagen gaat het nu iets beter al. Die hele strakke riem om mn maag is veel minder en ook die enorme spanning in mn hoofd (vooral 's avonds) is een stuk minder. Ik zit met smart te wachten op het gevoel dat alles weer een beetje leuk wordt. Maar dat heb ik steeds gehad na de omzetting naar Dia. Depri, moe, vlak, nergens echt zin in etc. Ik doe alles wel hoor. Ik probeer iedere dag van alles te ondernemen maar het gaat allemaal zo met tegenzin terwijl het echt niet vervelend is.Ik probeer er maar wat van te maken :-). En hoe gaat het met jou dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frankk fijn te lezen dat het best redelijk gaat. Ja, de laatste loodjes wegen Het zwaartst hѐ. 

Ik zit nu op 3,5 mg. T gaat niet goed, verre van dat. Maar daar ga ik verder even niet op in. Ik wil niemand ontmoedigen. Ik ga even een week pauzeren, kijken of dat helpt.

Ik vind t zo knap dat jij nog wel van alles doet. Ik kan dat dus niet. Denk je dat deze mindset in je voordeel werkt? Ik merk dat ik ook angst heb om iets te doen. Bang om daarmee de klachten te verergeren. Ik ben al zo overprikkeld, terwijl ik echt helemaal niks doe.

Nou, het beste voor jou (en mij, haha)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

@Frankk fijn te lezen dat het best redelijk gaat. Ja, de laatste loodjes wegen Het zwaartst hѐ. 

Ik zit nu op 3,5 mg. T gaat niet goed, verre van dat. Maar daar ga ik verder even niet op in. Ik wil niemand ontmoedigen. Ik ga even een week pauzeren, kijken of dat helpt.

Ik vind t zo knap dat jij nog wel van alles doet. Ik kan dat dus niet. Denk je dat deze mindset in je voordeel werkt? Ik merk dat ik ook angst heb om iets te doen. Bang om daarmee de klachten te verergeren. Ik ben al zo overprikkeld, terwijl ik echt helemaal niks doe.

Nou, het beste voor jou (en mij, haha)

 

Ik heb ook angst om iets te doen. Dan krijg ik het enorm op de zenuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Rixie:

Afbouw gaat deze keer met veel minder problemen. Zou ik niet gewoon sneller kunnen gaan?  Kom ik natuurlijk wel achter als ik het probeer.

Mijn man slikte ook jaren 10 mg DIazepam en kon er zo mee stoppen geen centje pijn. Maar die had zich niet verdiept in het afbouwen en soms denk ik dat ik teveel gelezen heb hierover. Dat het de angst aanwakkert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Rixie:

Afbouw gaat deze keer met veel minder problemen. Zou ik niet gewoon sneller kunnen gaan?  Kom ik natuurlijk wel achter als ik het probeer.

waarom zou je dat doen @Rixie, hoelang doe je erover? het ging laatst toch niet zo goed toen heb je er weer wat bij gedaan toch, of ben ik in de war

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei karin123:

Mijn man slikte ook jaren 10 mg DIazepam en kon er zo mee stoppen geen centje pijn. Maar die had zich niet verdiept in het afbouwen en soms denk ik dat ik teveel gelezen heb hierover. Dat het de angst aanwakkert.

die kans zit er in @karin123, het kan zijn dat je angst hebt voor de angst. maar iedereen reageert weer anders. ik weet het is moeilijk maar probeer zo weinig mogelijk te lezen over de negatieve dingen en lees meer positiefs. die zijn hier ook echt wel te vinden. soms kun je ook wel eens een stukje terug lezen en zien dat sommige mensen een tijdje in een dip hebben gezeten en er toch weer uit komen. misschien een dagboek bij houden. en dan ook de goede momenten maar ook de slechte momenten op schrijven. ik doe het ook en hoe rot ik me soms ook voel, als ik dan teruglees dan blijkt toch dat ik me minder rot of minder lang rot voel. of dat ik me eerder zo voelde maar dat er toch wel weer een betere periode kwam. en die vergeet je gek genoeg weer snel.probeer echt met goed weer naar buiten te gaan je hoeft niet beslist lange wandelingen te maken maar gewoon ff lekker buiten zijn. echt er komen betere tijden, en misschien ook wel weer slechtere, maar dan moet je terugdenken aan de betere. en die wil je graag altijd voelen maar dan zul je hier door heen moeten. zet hem op karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dikkie:

die kans zit er in @karin123, het kan zijn dat je angst hebt voor de angst. maar iedereen reageert weer anders. ik weet het is moeilijk maar probeer zo weinig mogelijk te lezen over de negatieve dingen en lees meer positiefs. die zijn hier ook echt wel te vinden. soms kun je ook wel eens een stukje terug lezen en zien dat sommige mensen een tijdje in een dip hebben gezeten en er toch weer uit komen. misschien een dagboek bij houden. en dan ook de goede momenten maar ook de slechte momenten op schrijven. ik doe het ook en hoe rot ik me soms ook voel, als ik dan teruglees dan blijkt toch dat ik me minder rot of minder lang rot voel. of dat ik me eerder zo voelde maar dat er toch wel weer een betere periode kwam. en die vergeet je gek genoeg weer snel.probeer echt met goed weer naar buiten te gaan je hoeft niet beslist lange wandelingen te maken maar gewoon ff lekker buiten zijn. echt er komen betere tijden, en misschien ook wel weer slechtere, maar dan moet je terugdenken aan de betere. en die wil je graag altijd voelen maar dan zul je hier door heen moeten. zet hem op karin

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijterik doe mn best en jij ook, meer kunnen we niet doen. Deze reis is werkelijk voor iedereen anders. Ik doe het nu ook even heel rustig aan hoor. Ik moet wel wat doen, ik ben zzper, dus ik moet zelfs gewoon werken. Hoe beroerd ik me ook voel. Ik 's morgens soms brullend aan mn bureau gezeten maar ik moet......anders sta ik op straat.......

Ik moet zeggen dat ik wel wel door gegroeid ben, ik kan alle narigheid beter handelen en relativeren, in die zin is het dus wel behulpzaam. Maar het blijft elke dag weer lood en lood zwaar.

Iedere avond lig ik echt voor pampus op de bak, uitgestrekt en doodmoe kijken naar een serie die me afleid en een leuke avond bezorgd en dan is er natuur mijn gouden partner, die heeft echt een prijs verdiend.

Als je wat kwijt wil moet je dat gewoon doen hoor. Niemand is ermee geholpen als je er mee blijft zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei karin123:

Mijn man slikte ook jaren 10 mg DIazepam en kon er zo mee stoppen geen centje pijn. Maar die had zich niet verdiept in het afbouwen en soms denk ik dat ik teveel gelezen heb hierover. Dat het de angst aanwakkert.

@karin123 ik heb het vaker geprobeerd, 3x , toen kende ik nog geen forum, maar ben er toch echt ziek van paar dagen na afbouw 1 mg. Ik heb geen angst , maar word ziek en functioneer niet. Jouw man waarschijnlijk sterk gestel. Denk ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Dikkie:

waarom zou je dat doen @Rixie, hoelang doe je erover? het ging laatst toch niet zo goed toen heb je er weer wat bij gedaan toch, of ben ik in de war

@Dikkie heb nog maar kort geleden wat bijgepakt, je hebt gelijk, dan ga ik weer te snel. Genieten van deze dagen dat het goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik het nu goed doe, maar ik begreep dat ik mijn stukje in de huiskamer moest plaatsen. Hoor graag als het niet ok is

Hallo mede strijders,

Ivm het opbouwen van antidepressiva ( waarvan de derde pas aansloeg) ben ik op de lorazepam 1 mg. gezet. Dit 4 maanden gebruikt. Toen de ad aansloeg, in een keer gestopt met de lorazepam. Dat ging 2 weken prima, maar daarna werd ik giga gespannen. Weer begonnen met 1 mg lora, maar de spanning bleef. Vorige maand gestart met taperingstrips, met de bedoeling in drie maanden af te bouwen. De eerste weken ging dat goed, maar toen ik op 0,5 mg zat raakte ik weer enorm gespannen en kreeg weer ( letterlijk) kromme tenen. Met de apotheker van de strips afgesproken eerst te stabiliseren op 0,5 mg, alvorens verder af te bouwen. Ik heb het middel nodig gehad, maar wat een crime om er af te komen. Het verbaasd mij ook dat de hulpverleners in de kliniek waar ik zat, heel makkelijk deden over 1 mg. Dat dat echt geen kwaad kon. 
Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik wel wat steun in de strijd kan gebruiken. Dat geldt voor velen onder ons denk ik. Veel sterkte en kracht en wijsheid allemaal ! Groetjes, Lory

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier, @Lory

Prima om eerst te stabiliseren om vervolgens verder te gaan met de afbouw. Beter wat stapjes langzamer dan 1 stapje te snel. Lorazepam is een potente benzo en heel lastig om af te bouwen. De meesten doen het via Diazepam en dat is gemakkelijker. Ik heb zelf ook de Lorazepam rechtstreeks afgebouwd. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan als jij, het ging goed tot 0,5 mg en daarna werd ik ook teruggeworpen. Uiteindelijk via microtapering er wel afgekomen.

En ja, artsen.... mijn behandelaar vertelde mij ook dat Lorazepam ongevaarlijk is, maar voegde er wel aan toe: :"je met het later wel afbouwen, maar dat zien we dan wel weer",. 
Dat heb ik inderdaad geweten.

Veel sterkte met de afbouw en schrijf hier van je af als je de behoefte voelt! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Rixie:

@karin123 ik heb het vaker geprobeerd, 3x , toen kende ik nog geen forum, maar ben er toch echt ziek van paar dagen na afbouw 1 mg. Ik heb geen angst , maar word ziek en functioneer niet. Jouw man waarschijnlijk sterk gestel. Denk ik. 

 

Ik denk dat hij geen onderliggend probleem had. Hij dronk teveel, ik trouwens ook toen en hij nam het tegen een kater. Hij werd in de ochtend heel nerveus en dan slikt hij Diazepam. Nu hij niet meer drinkt is de nerveuziteit ook weg. Dus de noodzaak van de pammen ook. Dat is wat ik denk. Bij mij zit er angst onder en dat komt dus weer naar boven toe heel extreem, erger dan daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei karin123:

Ik denk dat hij geen onderliggend probleem had. Hij dronk teveel, ik trouwens ook toen en hij nam het tegen een kater. Hij werd in de ochtend heel nerveus en dan slikt hij Diazepam. Nu hij niet meer drinkt is de nerveuziteit ook weg. Dus de noodzaak van de pammen ook. Dat is wat ik denk. Bij mij zit er angst onder en dat komt dus weer naar boven toe heel extreem, erger dan daarvoor.

@karin123 begrijp ik en moeilijk onder controle te krijgen ofwel opgelost. Angst is erg.  En ieder reageerd zo anders op die pilletjes. Ik heb een poos tramadol gehad tegen pijn, ik kon er meteen mee stoppen, andere moeten afbouwen.

Knap van je man dat hij met alles is kunnen stoppen.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Lory:

Ik weet niet of ik het nu goed doe, maar ik begreep dat ik mijn stukje in de huiskamer moest plaatsen. Hoor graag als het niet ok is

Hallo mede strijders,

Ivm het opbouwen van antidepressiva ( waarvan de derde pas aansloeg) ben ik op de lorazepam 1 mg. gezet. Dit 4 maanden gebruikt. Toen de ad aansloeg, in een keer gestopt met de lorazepam. Dat ging 2 weken prima, maar daarna werd ik giga gespannen. Weer begonnen met 1 mg lora, maar de spanning bleef. Vorige maand gestart met taperingstrips, met de bedoeling in drie maanden af te bouwen. De eerste weken ging dat goed, maar toen ik op 0,5 mg zat raakte ik weer enorm gespannen en kreeg weer ( letterlijk) kromme tenen. Met de apotheker van de strips afgesproken eerst te stabiliseren op 0,5 mg, alvorens verder af te bouwen. Ik heb het middel nodig gehad, maar wat een crime om er af te komen. Het verbaasd mij ook dat de hulpverleners in de kliniek waar ik zat, heel makkelijk deden over 1 mg. Dat dat echt geen kwaad kon. 
Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik wel wat steun in de strijd kan gebruiken. Dat geldt voor velen onder ons denk ik. Veel sterkte en kracht en wijsheid allemaal ! Groetjes, Lory

@Lory welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Rixie:

@karin123 begrijp ik en moeilijk onder controle te krijgen ofwel opgelost. Angst is erg.  En ieder reageerd zo anders op die pilletjes. Ik heb een poos tramadol gehad tegen pijn, ik kon er meteen mee stoppen, andere moeten afbouwen.

Knap van je man dat hij met alles is kunnen stoppen.

Hij kon met drank moeilijker stoppen, had zeker vier dagen hevige afkickverschijnselen die werden opgevangen door de diazepam. Ik stopte toen ook met drinken en had helemaal geen last, zo frappant allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei karin123:

Hij kon met drank moeilijker stoppen, had zeker vier dagen hevige afkickverschijnselen die werden opgevangen door de diazepam. Ik stopte toen ook met drinken en had helemaal geen last, zo frappant allemaal.

@karin123 nu proberen zo te houden, ik heb me voorgenomen om nooit meer iets te slikken wat eindigt op     pam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58, hoe lang heb jij gedaan over die laatste 0,5 mg ? Volgens de taperingstrips die ik hier heb zou ik het in twee maanden moeten redden. Vraag mij af of ik niet beter ook een precisie wegschaal kan kopen. Of toch overgaan op diazepam....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Lory:

had 

 

@Lory, allereerst welkom. mijn verhaal is net zo als jou verhaal, ook ik ben aan de lora gekomen en gebleven door opbouw voor ad. alleen bleef ik met 2 mg achter. ik heb er met pijn en moeite nog 1,5 af gekregen en de laatste 0.5 had ik verdeeld over de ochtend en avond. ik ben nu bezig dmv microtrapering ik vijl dus. elke keer 0.005 eraf. en dan stabiliseren. ik heb ook bij de traperingstrip gekeken en besloten om dat na te doen dmv een weegschaal en vijltje indien nodig. door een zelfgemaakte fout ik ging te snel. had ik dus wel die weegschaal nodig. en doe ik dat nu dus. ik merk nu wel dat ik zeker de methode van traperingstrip niet aan had gekund. zo is het tot nu hanteerbaar, maar zeker niet klachtenvrij. er zijn hier vele die het via de diazepam doen. maar vaak ook in hele kleine stapjes. maar daar heb ik geen ervaring mee. misschien eens met je behandelaar bespreken. succes hou vol en laat je hier vooral niet bang maken. iedereen heeft een ander verhaal en een andere reden om hier aan te beginnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...