Spring naar bijdragen

Waar Baclofen kopen, welke site betrouwbaar ??


Stoppe

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Dit is mijn eerste bericht op deze site. Ben een vrouw, 54 jaar en al 20 jaar verslaafd aan alcohol. Vanaf 1 fles rode wijn per dag tot 2 flessen in het weekend en veel meer als de gelegenheid daar is. Twee jaar geleden heb ik een bezoek gebracht aan de Brijder stichting in Alkmaar met het verzoek om Baclofen te mogen gebruiken. Al met al werd dit Naltrexon en het heeft mij weinig goeds gedaan. Ben een enorme “fan” van het boek van Olivier Ameisen en heel diep in mij weet ik dat dit het enige is wat mij zou kunnen helpen. Wie weet er een betrouwbare manier om aan Baclofen te komen, hetzij via een arts of zelf kopen op internet ??? Heeeeel graag hoop ik op een antwoord, alvast bedankt ! Groet Stoppe 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Baclofen

Wat een rotzooi, en dan raak je daar weer aan verslaafd. Na al die jaren alcohol, wil je echt je lichaam gaan verzieken met baclofen? Voor de rest van je leven?

Baclofen gaat niet voor jou stoppen met alcohol, dat moet je zelf doen. 

Ik kom er een beetje hard inhakken dat weet ik, maar ik denk dat het belangrijk is dat je niet de ene verslaving inruilt voor de andere. Er zijn een hoop medicijnverslaafden hier iets lager op het forum, nou dat wens je echt niemand toe.

Stoppen met alcohol is niet simpel want het is natuurlijk een harddrug, maar het kan wel en velen hier hebben het gedaan. Als je het wilt doen, blijf dan schrijven hier om ervaringen te delen. Het is ook een goed idee om met je arts te overleggen, neem aan dat je met hem/haar al over stoppen met alcohol gepraat hebt mbt de baclofen?

Heb je al een plan? Een stopdatum bv?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bumperjim, lees alsjeblieft even de laatste berichten over Baclofen op baclofen-Wikipedia !! Gaat eindelijk de goede kant op m.i. Het medicijn wordt jammergenoeg al jaren geboycot aangezien er geen patent meer op zit en er dus niets op verdiend wordt. 

ik drink nu al 8 dagen niets, de laatste 4 dagen m.b.v. Antabus. Heb de huisarts al bezocht vorige week en die wil e.e.a. eerst onderzoeken. Dit duurt min. 4 weken want zij is nu op vakantie. Op dit moment is er een vervangend arts en die ga ik zo ook even bellen. 
Heb nu ontzettend veel last van onrust en weet niet waar ik het zoeken moet,Antabus haalt nl.de hunkering niet weg. Dit doet Baclofen wel.Ook is het zo dat ik amateurkok ben en het doodeng vind om nu bv. uit eten te gaan ( alcohol in gerechten) graag kook ik zelf ook en een Bolognese saus zonder rode wijn, of gestoofd vlees zonder een scheutje sherry of mosselen niet afblussen met een glas witte wijn........ mijn bourgondisch leventje stort dan in. Klinkt allemaal misschien wat theatraal maar dit is wie ik ben !

 

bewerkt door Stoppe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een spierverslapper. Hoe kan je verwachten dat een spierverslapper je van de alcohol afhelpt zonder enig bij-effect? Sporten helpt bij stoppen met alcohol, sporten met een spierverslapper lijkt me een minder fijn idee. 

"Bourgondische leven stort in" :) Yep er zitten hier een hoop ex Bourgondiërs die nog net zo bourgondisch zijn maar dan nu zonder alcohol. Het is ook een verhaal in je hoofd, alcoholverslaving. 

Op paracetamol zit ook geen patent meer. Wordt niet geboycott want het werkt ;) Maar goed ik zit hier niet om een religie te verdedigen of aan te vallen, ieder zn theorie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt het dus niet goed gelezen.Het middel geneest niet de alcoholverslaving maar de ziekelijke hunkering ernaar. En dat is de bedoeling !!!! En sorry, de verslaving zit niet in je achterhoofd, het is een bewezen ziekte ! 
 

bewerkt door Stoppe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het bourgondische leventje is geen ziekte, bedoelde ik, dat is een verhaal in je hoofd. Uiteraard is een alcoholverslaving ook biologisch/chemisch maar niet alleen.

Wat de baclofen betreft komen er misschien nog nuttige antwoorden van anderen want ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi stoppe 

ik heb een tijd lang baclofan gebruikt,gekregen via de verslavings arts. 
 

voor mij was dit een wondermiddel,ik kon nooit langer dan maximaal twee weken droog blijven. 
 

ik ben samen met antibus en baclofen meer dan 7 maanden abstinent geweest vorig jaar. 
 

de dosering moet je zelf aanvoelen,ik zat geloof ik op 2a3 tableten per dag. 
(wel rustig op en af bouwen)

de trek was als sneeuw voor de zon verdwenen bij mij,zelf de drang om te roken werd minder,ook voelde ik me geestelijk iets beter/minder somber 

 

kortom voor mij was dit een geweldig medicijn,ik ben van plan om dit binnenkort weer te gaan gebruiken aangezien ik helaas weer regelmatig terug val. 
 

heb alleen voor nu wat persoonlijke redenen waardoor ik het voor nu even niet wil/kan gebruiken. 
 

kopen op het internet heb ik geen ervaring mee

ik zou het aan de huisarts vragen als ik u was

als hij er niet in mee wil,desnoods een andere huisarts vragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je bericht Zbb.  Ik geloof ook heilig in Baclofen, heb binnenkort een tel. gesprek met iemand van de Brijder en zal dan ook vragen/zeggen dat ik alleen in behandeling wil mits zij Baclofen voor willen schrijven. Tot nu toe slik ik Antabus en drink nu 10 dagen niets meer. Op zich een goeie stok achter de deur maar de zucht naar alcohol blijft ! Ook al slik ik er een diazepam bij.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut  onder voorschrift én begeleiding van een arts doen, die er ervaring meer heeft.

Overigens is de toepassing niet on-omstreden,

in de vakliteratuur psychiatrie  waar ' onze aandoening ' nu eenmaal onder gerangschikt moet worden; geeft een overzichtsartikel ( augustus 2019) de volgende conclusie:

In totaal vonden wij 16 publicaties, waarin het effect van baclofen gerandomiseerd werd onderzocht.
Eén studie was niet geblindeerd. Van de 16 studies lieten 7 een significant positief effect zien van
baclofen ten opzichte van placebo op (één of meerdere van de) de primaire uitkomstmaten.
CONCLUSIE Gezien de beperkte evidentie voor effectiviteit van baclofen op de primaire uitkomstmaten concluderen
wij dat er vooralsnog geen indicatie is voor het gebruik van baclofen bij de behandeling van de stoornis
in het gebruik van alcohol.

Er is dus meer onderzoek nodig. 

persoonlijk denkt ik dat het de voorkeur heeft met de trek zonder dit soort middelen af te rekenen.

bewerkt door brazer
toevoeging, correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Op 27-7-2020 om 07:22 zei Stoppe:

Ook is het zo dat ik amateurkok ben en het doodeng vind om nu bv. uit eten te gaan

Ik heb gemerkt dat de wereld niet vergaat als je geen alcohol bij of in je eten doet. Serieus waar. Ik ben gisteren in een sjieke bistro uit eten geweest en ze hebben me een mocktail bereid waar ik de wijn door vergat. Als liefhebber van smaken kun je ook op zoek gaan naar een alternatief. Waarom per se zo vast houden aan de alcohol en je daarmee beperken?

Dit is wie ik ben, schrijf je. Als je niet wilt veranderen, zal het met de pillen ook niet lukken. Tenminste niet langdurig, toch? Het is een wondermiddel dat je buiten jezelf zoekt.

Hoe dan ook wens ik je succes Stoppe. Ik hoop dat je hier meer komt schrijven, in plaats van enkel om pillen te vragen.

 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb ook ooit langdurig baclofen gebruikt. Dit is beslist NIET verslavend. Er zit geen patent meer op, dus de farmacie verdient er niks aan. Ik zie dat je Ameisen ook gelezen hebt en aan je berichtjes hierboven kan ik zien dat je er meer van weet. 

Het is eigenlijk schandalig dat ze het niet voorschrijven in Nederland vanwege het verdienmodel. Ik kocht het altijd in Spanje, bij de gewone apotheek, voor een appel en een ei. Ik liet familie en vrienden ook altijd meenemen. Dat mag gewoon, dat heb ik opgezocht. In Spanje heet het Lioresal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Nancy, heb inmiddels een doosje van 10 mg kunnen bemachtigen ( via via) en heb nu net de eerste 5 mg ingenomen. Ben in afwachting van een belletje van de Brijder om een afspraak te maken voor een intakegesprek. Ik ga eisen dat zij mij eerst via een mailtje moeten bevestigen mij met Baclofen te zullen behandelen. Als ze dit niet doen  ga ik “ op eigen houtje verder” . Ik ga toevallig 13 september naar Spanje en daar ga ik zeker een voorraad kopen !!! Dank je wel voor je ondersteunende mail Nancy ! Hoop dat het met jou ( eventuele verslaving ) goed gaat. 
ps. Ik drink nu 3 weken niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet inderdaad een spiegel opbouwen alvorens je geen cravings meer hebt. Maar je moet lichamelijk wel iets voelen bv. slaperigheid. Ik voel helemaal niets, ga vandaag beginnen met 3 X 10 mg. Aan de (ex) Baclofen gebruikers vraag ik; hoe was dit voor jullie de eerste dagen, week ? 
 

bedankt alvast voor de antwoorden , fijne dag allen !! 
 

groetjes Stoppe 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Oh sorry, zie nu pas je vraag. Tja, ik ben natuurlijk geen dokter,  maar ik verhoogde de dosis per week. Dus eerst 3 x 5 mg, daarna 3 x 10 mg, daarna 2 x 25 mg. Daar ben ik op blijven hangen, dat werkte voor mij. Waarschijnlijk heb je nu niks meer aan deze info. Maar hoe gaat het nu met je?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...