Spring naar bijdragen

Huiskamer 26 juli 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Bagger geslapen.

Zo gister avond hondsberoerd en toen ik wilde slapen kwam t los. Buikkrampen! Geen idee hoezo? Heel de dag geen last gehad? Maar ik kreeg acute diarree. Dus in plaats van slapen op de pot.

Kan dat van de pammen komen? Mn darmen zijn niet meer oké. Heel veel lucht ook dagelijks. Veel winderigheid. Dan weer dunne ontlasting dan weer obstipatie. Dat had ik voor de pammen nooit?

Ik had wel voor t eerst in maanden een homp vlees op; sinds dat mn maag weer naar deed. Dat is nu al tijd veel beter. Sinds de losecosan. Ik eet alles weer maar met vlees ben ik voorzichtig. Zo zwaar op de maag. Dus misschien dat dat dwars zat. Met vette mayo en bonen. Had voor t eten nergens last van.. kwam erna opeens. 

Dit is de derde x in een half jaar dat ik acute diarree heb en dan echt een half uur op de pot zit. 2x voort slapen. 1x in de nacht. Ik heb dit voor de pammen nog nooit gehad!

Ik heb veel stress. Gister breinaanval en heel moe int hoofd en lijf. En morgen wortelkanaalbehandeling. Ik zie er erg tegen op. 

Nou vandaag en vannacht hopelijk beter... 

Fijne zondag. 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Louisa:

Goedemorgen. Bagger geslapen.

Zo gister avond hondsberoerd en toen ik wilde slapen kwam t los. Buikkrampen! Geen idee hoezo? Heel de dag geen last gehad? Maar ik kreeg acute diarree. Dus in plaats van slapen op de pot.

Kan dat van de pammen komen? Mn darmen zijn niet meer oké. Heel veel lucht ook dagelijks. Veel winderigheid. Dan weer dunne ontlasting dan weer obstipatie. Dat had ik voor de pammen nooit?

Ik had wel voor t eerst een homp vlees op sinds dat mn maag weer naar deed. Dat is nu al tijd veel beter. Sinds de losecosan. Ik eet alles weer maar met vlees ben ik voorzichtig. Zo zwaar op de maag. Dus misschien dat dat dwars zat. Had voor t eten nergens last van..

Dit is de derde x in een half jaar dat ik acute diarree heb en dan echt een half uur op de pot zit. 2x voort slapen. 1x in de nacht. Ik heb dit voor de pammen nog nooit gehad!

Ik heb veel stress. Gister breinaanval en heel moe int hoofd en lijf. En morgen wortelkanaalbehandeling. Ik zie er erg tegen op. 

Nou vandaag en vannacht hopelijk beter... 

Fijne zondag. 

@Louisa sterkte, vandaag maar rustig aan doen als het kan. Kan natuurlijk toch weleens gebeuren.  Ik had van diazepam nooit een bijwerking. Mede daardoor vond ik het zo,n fijn pilletje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allemaal, 

@Louisa, het hoeft niet met de pammen te maken  te hebben, wellicht is het eten je slecht bekomen. Dat heeft iedereen wel eens. Pas als het heel vaak voorkomt kun je wellicht een verband met de Lorazepam leggen. Ben je al met afbouwen begonnen of nog niet? 

Gisteren had ik een heel goede dag, maar vannacht door maagpijn  (ik denk dat ik ook te zwaar heb gegeten) niet in slaap kunnen komen , dus toch maar de Temazepam als hulplijn gebruikt. Daarna nog wel wat uurtjes kunnen slapen gelukkig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Cyclad58:

Mogguh allemaal, 

@Louisa, het hoeft niet met de pammen te maken  te hebben, wellicht is het eten je slecht bekomen. Dat heeft iedereen wel eens. Pas als het heel vaak voorkomt kun je wellicht een verband met de Lorazepam leggen. Ben je al met afbouwen begonnen of nog niet? 

Gisteren had ik een heel goede dag, maar vannacht door maagpijn  (ik denk dat ik ook te zwaar heb gegeten) niet in slaap kunnen komen , dus toch maar de Temazepam als hulplijn gebruikt. Daarna nog wel wat uurtjes kunnen slapen gelukkig. 

 

Ja of stress morgen wortelkanaalbehandeling. Ik zie er mega tegen op. Dit is de 3e x en denk stress of t vlees dat verkeerd viel want op de bank voor t eten was ik nog rustig en oké. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Beterschap gewenst voor jou Louise . Echt vervelend als je zo n  last hebt. Een warme kruik helpt wellicht. En Maagpijn heb ik ook wel eens Cyclad maar dit is begonnen sinds ik de slaapmedicatie  gebruik. Wellicht heeft dat effect op je maag. Als je zoals jij, zo nu en dan een temazepam gebruikt, is de kans op afhankelijkheid dan een stuk minder groot? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bellie:

Ik kan niet meer.  Het komt niet door de pam afbouw.  Ik zit sinds dinsdag op hetzelfde en ik heb er ook geen behoefte aan.  Sinds woensdagavond zo zenuwachtig, huilen,  paniek,  opvliegers in de nacht en slecht slapen.  Gisteren maar 4 uur, vannacht viel ik pas om half  2 in slaap ondanks de Temazepam.  Normaal lig ik in 5 minuten plat. Ik 5 uur al weer wakker.  Daarna nog wel wat site geslapen tot 6.45.

Ik tril en zo zenuwachtig  kan niet denken door overprikkeling.   Het zijn waarschijnlijk mijn hormonen door de overgang,  voedsel verandering ivm candida,  histamine verhoging en nog veel meer.  Ik heb nu dezelfde klachten als in mei toen het helemaal mis ging en de GGZ crisisdienst kwam. Ben zo bang dat het weer fout gaat met meerdere slapeloze nachten als toen. Ik weet het echt niet meer. Gisteravond ging het beter en dan toch weer dit.

@Bellie wat erg te lezen.  Ik weet dat de overgang heftige dagen kan hebben, had ik toen ook , is alweer lang geleden bij mij, maar ik plakte hormoon pleisters,  dat bracht alles weer in balans, en hielp zo goed. Misschien is er inmiddels iets anders voor. Heel veel sterkte meis.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen allemaal, @Louisa wat vervelend die diaree. ik moet zeggen na een bbq met vlees dus heb ik er gegarandeerd ook last van. weet ook niet waar dat door komt. misschien doordat ik dan teveel vlees eet. jij schrijft ook over een homp dus misschien kan dat het zijn. maar de vooruitzichten van morgen lijken me het meest voor de hand liggen.. sterkte met alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he jakkes @Bellie, wat naar voor je. je was zo lekker bezig en nou dit er nog eens bij. het klinkt wel logisch wat je zegt, je pakt alles in 1x aan je lichaam weet niet wat haar overkomt. lijkt mij niet gek dat ze in opstand komt. heeft je moleculaire arts daar niks over gezegt dat je lichaam daar op kan reageren. en wat je man zegt kan ik me ook wel in vinden dat je terug voelt aan die vervelende tijd hiervoor en daar door het cirkeltje rond word. maar ja hoe kom je daar uit. dat hoor je liever. stom antwoord door te ontspannen of misschien heel erg inspannen. ga de douche een schoonmaakbeurt geven. maar dan ook echt. keiharde muziek erbij zodat je niet meer kunt denken. en schrobben maar. eventueel douche je gelijk mee. tot je zo leeg bent. uitgehuild, geschreeuwd,  wat dan ook. kan soms echt wel opluchten. en met die radio hoort niemand je. daarna ga je dicht tegen je man aan lichen op bed of op de bank. en je laat  je troosten als een klein kind. misschien voel je je dan zo geborgen en veilig en leeg dat je toch nog in slaap valt. 

ik wens je erg veel sterkte bellie. en ik zou morgen ff navragen of dit kan komen door wat je je lichaam allemaal aandoet door verandering. pas er voor op dat je niet alles op de overgang schuift en laat schuiven. daar word soms zo makkelijk alles maar op geschoven maar het kan ook best wat anders zijn. 

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Bellie:

@Rixie uit onderzoek is gebleken dat ik een progestron tekort heb. Daarom heb ik crème gekregen maar ik had de bijsluiter niet goed begrepen. Ik ben te vroeg gaan smeren en kreeg daarom sinds vrijdag  nog meer klachten.  Nu weer gestopt met die crème.  Maar de klachten kwamen woensdag dus al voor de crème. En nu weer met die slechte nachten,  ik kan  niet meer.  Zoveel oorsuizen  ook door de vermoeidheid.  Ik wil wel slapen maar door de gejaagdheid in me lukt het niet overdag om even te gaan liggen.  Alleen om te rusten noteert om mijn slaap in te halen. Het is weer zoveel stress met als toen het helemaal fout ging in februari.  Mijn man zegt dat doordat ik daar zo bang voor ben ik het juist oproep.  Maar het lukt niet om te stoppen met dat idee ivm die extreme vermoeidheid. Heb er zo gauw paniek bij het minste geringe als iemand mijn aandacht wil waarbij ik mij moet concentreren

Ik ben ook uitgeput bel en er bang voor. Dat ik niet meer kan zo moe. Herl eng. Alles is teveel. Ik voel met je mee. Constant onrust. Probeer smiddags ook te rusten maar te veel gejaagdheid om echt te slapen... 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Louisa:

Ik ben ook uitgeput bel en er bang voor. Dat ik niet meer kan zo moe. Herl eng. Alles is teveel. Ik voel met je mee. Constant onrust. Probeer smiddags ook te rusten maar te veel gejaagdheid om echt te slapen... 

@Louisa is er al een opname gepland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bellie:

@Rixie uit onderzoek is gebleken dat ik een progestron tekort heb. Daarom heb ik crème gekregen maar ik had de bijsluiter niet goed begrepen. Ik ben te vroeg gaan smeren en kreeg daarom sinds vrijdag  nog meer klachten.  Nu weer gestopt met die crème.  Maar de klachten kwamen woensdag dus al voor de crème. En nu weer met die slechte nachten,  ik kan  niet meer.  Zoveel oorsuizen  ook door de vermoeidheid.  Ik wil wel slapen maar door de gejaagdheid in me lukt het niet overdag om even te gaan liggen.  Alleen om te rusten noteert om mijn slaap in te halen. Het is weer zoveel stress met als toen het helemaal fout ging in februari.  Mijn man zegt dat doordat ik daar zo bang voor ben ik het juist oproep.  Maar het lukt niet om te stoppen met dat idee ivm die extreme vermoeidheid. Heb er zo gauw paniek bij het minste geringe als iemand mijn aandacht wil waarbij ik mij moet concentreren

@Bellie ik begrijp het. Wens je heel veel sterkte. Vicieuze cirkel waar je inzit. Het is moeilijk om die te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Bellie:

Ik kan niet meer.  Het komt niet door de pam afbouw.  Ik zit sinds dinsdag op hetzelfde en ik heb er ook geen behoefte aan.  Sinds woensdagavond zo zenuwachtig, huilen,  paniek,  opvliegers in de nacht en slecht slapen.  Gisteren maar 4 uur, vannacht viel ik pas om half  2 in slaap ondanks de Temazepam.  Normaal lig ik in 5 minuten plat. Ik 5 uur al weer wakker.  Daarna nog wel wat site geslapen tot 6.45.

Ik tril en zo zenuwachtig  kan niet denken door overprikkeling.   Het zijn waarschijnlijk mijn hormonen door de overgang,  voedsel verandering ivm candida,  histamine verhoging en nog veel meer.  Ik heb nu dezelfde klachten als in mei toen het helemaal mis ging en de GGZ crisisdienst kwam. Ben zo bang dat het weer fout gaat met meerdere slapeloze nachten als toen. Ik weet het echt niet meer. Gisteravond ging het beter en dan toch weer dit.

@Bellie, ik heb hestamine ff opgezocht op internet. ik had er nog nooit van gehoord. en wat lees ik tot mijn verbazing. alle dingen of iig bijna alle dingen die jij opnoemt word ook veroorzaakt door te hoge of intolerantie van histamine. dus zou ik denken je draait niet door. dit komt waarschijnlijk door het ophogen van de histamine. de kans is groot dat jij er extreem op reageerd. ik zou maar zo snel als mogelijk contact opnemen met je behandelaar. ik beweer niet dat dot je probleem is maar de problemen die jij beschrijft staan letterlijk bij histamine intolerantie.  ik hoop dat je dit nog leest en misschien weer wat vertrouwen krijgt. houvol meis. het moet goed komen met jou. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Greta:

Goedemorgen allemaal,

Beterschap gewenst voor jou Louise . Echt vervelend als je zo n  last hebt. Een warme kruik helpt wellicht. En Maagpijn heb ik ook wel eens Cyclad maar dit is begonnen sinds ik de slaapmedicatie  gebruik. Wellicht heeft dat effect op je maag. Als je zoals jij, zo nu en dan een temazepam gebruikt, is de kans op afhankelijkheid dan een stuk minder groot? 

Ha @Greta, ja zeker, als je een Temazepam of om het even welke benzo niet dagelijks gebruikt, maar intermitterend (om de zoveel dagen) is de kans op verslaving minder groot, maar de kans is er nog steeds. Ik merk wel dat als ik goed slaap ik nachten zonder kan, maar als het dan toch weer eens niet lukt de nabijheid van zo'n pilletje wel erg verleidelijk is. In die zin zou het beter zijn als ik ze niet meer had misschien. IK heb een maand terug een doosje van 15 gekregen en daar zitten er nu nog 7 in. Als ik snel reken een gemiddelde van 2 per week. Dat gemiddelde mag van mij best nog verder omlaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bellie:

Ik kan niet meer.  Het komt niet door de pam afbouw.  Ik zit sinds dinsdag op hetzelfde en ik heb er ook geen behoefte aan.  Sinds woensdagavond zo zenuwachtig, huilen,  paniek,  opvliegers in de nacht en slecht slapen.  Gisteren maar 4 uur, vannacht viel ik pas om half  2 in slaap ondanks de Temazepam.  Normaal lig ik in 5 minuten plat. Ik 5 uur al weer wakker.  Daarna nog wel wat site geslapen tot 6.45.

Ik tril en zo zenuwachtig  kan niet denken door overprikkeling.   Het zijn waarschijnlijk mijn hormonen door de overgang,  voedsel verandering ivm candida,  histamine verhoging en nog veel meer.  Ik heb nu dezelfde klachten als in mei toen het helemaal mis ging en de GGZ crisisdienst kwam. Ben zo bang dat het weer fout gaat met meerdere slapeloze nachten als toen. Ik weet het echt niet meer. Gisteravond ging het beter en dan toch weer dit.

Dat klinkt ellendig, @Bellie. Het kan natuurlijk van de afbouw zijn, maar dat ging hiervoor eigen lijk best goed en erg logisch is het niet eens. Wat @Dikkie zegt over de histamine kan een heel goede verklaring voor je opvlammende klachten zijn. De tip van Dikkie is een goede. Stel dat het daarvan is, dat weet je in elk geval dat nu even niet de oplossing is. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er nog steeds en lees de berichten nog steeds, maar schreef niet meer omdat ik het niet  meer aankon, mijn lichaam is kapot en mijn hoofd blijft gek doen. Ik heb al twee keer een gesprek aangevraagd met de psychiater en beide keren ging het mis, ik ben nog niet binnen of ik krijg alweer een hyperventilatie aanval, terwijl ik dat thuis niet heb. Dus dat kost toch teveel spanning. Nu mail ik maar weer met hem maar ja ze zijn zo druk, dan duurt het weer zolang voor je antwoord hebt. Ik had gevraagd om opnieuw diazepam te mogen gebruiken om ze dan weer langzaam af te bouwen, maar het was nee. Nu heb ik maar weer mijn oude medicijnen de oxazepam aangevraagd, zal het weer nee worden, maar dit is ook een leven van niks en is bijna niet te doen. Dan mijn verdere leven maar verslaafd, dat is beter dan dit. Houd de moed erin en vecht door, maar mijn moed is dus helemaal weg en ik zie geen uitkomst. Ik heb volgens de psychiater alle medicijnen gehad die er bestaan, maar dus geen resultaat, en zes opnames verder en nog steeds niets veranderd. Dus dan maar weer naar de oxazepams, ik kon toen tenminste nog leuke dingen ondernemen die nu echt niet meer lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bellie:

Iedereen bedankt voor jullie reactie!:heart:

@Dikkie @Cyclad58,

Jullie hebben het histamine verhaal verkeerd opgevat. Ik heb juist candida en histamine verhoging. Dus mijn behandelaar is er juist mee bezig om het verder te onderzoeken om het omlaag te krijgen.  Histamine is inderdaad iets wat veel van klachten verklaart.  Maar dat geldt ook voor stress en de overgang.  Daarnaar heb ik ook nog veel slechte bacteriën en weinig goede bacteriën in mijn darmen en veel te  weinig omega 3 en veel te veel omega 6. Dus er is van alles mis in mij en dat maakt het zo moeilijk. De afbouw van vorige week was te groot.  Maar de klachten die ik nu sinds donderdag heb,  de vreselijke zenuwachtigheid, paniek en huilen kan door al die verschillende dingen komen. Maar is niet van de pammen. Al weer 3 nachten heel slecht geslapen en dan kom je helemaal in het viceuze cirkeltje waar @Rixie het over had. Het maakt het afbouwen alleen maar moeilijker en momenteel niet te doen. Op dagen als deze kan ik geen afleiding zoeken en zit ik in zo negatieve bui.  Zo moeilijk om daar te doorbreken .

@Bellie is het niet beter om even te stoppen met afbouwen?  Dat komt dan later wel. Alles tegelijk is niet te doen, lijkt me.

Nogmaals sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Rixie:

@Bellie is het niet beter om even te stoppen met afbouwen?  Dat komt dan later wel. Alles tegelijk is niet te doen, lijkt me.

Nogmaals sterkte 

@Bellie, dan heb ik het zeker verkeerd begrepen. maar de kans dat dit speelt is nog syeeds heel groot idd helaas,  alleen jullie wisten dat al. ik hoop serieus dat er snel een oplossing voor komt. ik kan me voorstellen dat je het nergens kan vinden en radeloos word. ik krijg er gewoon plaatsvervangend last van. al kan dat niet natuurlijk. ik weet niks meer ye zeggen. kan van alles bedenken maar je schiet er niks mee op. toch zou ik morgen contact opnemen met je behandelaar die weet waarschijnlijk niet waar je nu doorheen gaat. maar dat had je vast ook zelf al bedacht. ik laat je met rust. veel sterkte :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Dikkie:

@Bellie, dan heb ik het zeker verkeerd begrepen. maar de kans dat dit speelt is nog syeeds heel groot idd helaas,  alleen jullie wisten dat al. ik hoop serieus dat er snel een oplossing voor komt. ik kan me voorstellen dat je het nergens kan vinden en radeloos word. ik krijg er gewoon plaatsvervangend last van. al kan dat niet natuurlijk. ik weet niks meer ye zeggen. kan van alles bedenken maar je schiet er niks mee op. toch zou ik morgen contact opnemen met je behandelaar die weet waarschijnlijk niet waar je nu doorheen gaat. maar dat had je vast ook zelf al bedacht. ik laat je met rust. veel sterkte :lips:

ojee ja dat gedoe weer. 1 geluk het gaat weer voorbij dat  weet je. herken je het nu ook? @Bellie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bellie:

@blijft moeilijk omdat er zoveel tegelijk speelt.  Maar daarom ben ik nu ook een dagboek aan het bijhouden. Maar zo'n  reactie als  de afgelopen dagen heb ik echt een tijd niet gehad

ja dat dagboek is zo goed merk ik. daar kun je ook terug lezen en dan soms tot de conclusie komen dat er veel klachten toch al een tijdje weg zijn.of iig dat er ergens een structuur of herkenning in zit. dat geeft dan weer hoop. dat is voor jou nou ff niet zo. maar je kan je verhaal wel kwijt. 

het viel mij op dat je soms denkt dat het goed gaat . maar dat je dan alleen sterk genoeg bent om die afbouw te handelen. maar zodra er ook maar iets gebeurd wat stress geeft het gelijk mis is. en dat vele dan ook bijna niet de kracht hebben om door te zetten. vaak werken ze dan alleen aan de afbouw en als dat lukt denkt iedereen zie je wel ik ben sterk genoeg. maar allemaal zijn we met een reden begonnen. en zolang die reden niet word opgelost en niet aan gewerkt dan ga je het echt niet redden. 

ik denk eerst de hoogste piek eraf zodat je weer een beetje helder kan nadenken. en dan de echte oorzaak op zoeken. zolang je nog steeds een ander de schuld blijft geven. heb je de echte oorzaak nog niet gevonden. die zit toch vaak in je zelf en in je omgeving daar gaat/ ging iets niet goed. als je daarmee aan de gang gaat dan merk je ook dat je sterker word. en dat je weet wanneer je ff moet stoppen en wanneer je door kunt gaan. zolang iemand alleen nog maar metdie pillen bezig is. dan ben je er nog niet volgens mij. je leest dan vaak ook de paniek ze willen van de pillen af en denken dat dan alle problemen in 1x fxoetsie zijn.

jij hebt de oorzaak gevonden. je lichaam en vooral je darmen zijn in de war. daar zit ook je geestelijke gesteldheid. dus ook bij jou als die herstellen ben je meer in ballans en zal je het redden. nu is het ff kut. ik denk dat niet de pammetjes de schuld zijn. maar de druppel waren voor jou.

hoe denk jij hier over? dit zijn mijn gedachten is niet de waarheid voor iedereen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...