Spring naar bijdragen

Oxazepam de baas! Help


Vlinder87

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd mee maar wil nu zelf graag mijn verhaal doen en heel graag ervaringen en tips.

Ik slik al jaren sporadisch oxazepam. 1 per dag of 2 halfjes. Tot 9 weken geleden ik last kreeg van sombere gevoelens en paniekerig. Op een geven moment zat ik denk ik op 50 mg per dag. Ik kwam in de hel terecht en eigenlijk ben ik er nu nog steeds niet uit. Ik heb met heel veel moeite en zonder steun van artsen etc. af weten te bouwen tot nu 5mg ochtend en middag 10mg. De ene arts zegt niet afbouwen want het gaat niet goed met je(in de afgelopen weken is er een burnout en depressie vastgesteld) de andere arts zegt cold turkey stoppen.

Ik weet het niet meer. Een stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik in deze ellende gekomen ben juist door het vele gebruik van oxazepam! Ik merk lichamelijke en geestelijke klachten wanneer het weer 'tijd' word voor de volgende! Na inname ben ik dan voor even rustig. In de nacht gebruiktte ik niks, ik had hierdoor heftige nachtmerries en angst aanvallen met zweten en hartkloppingen, misselijkheid. 

Ik heb sinds 2 dagen Mirtazapine, een kwart. Ik slaap daardoor veel rustiger! Maar erg duf.

Hoelang kan je last houden van de ontwenning van oxazepam? Hoelang moet ik doorzetten? Tegen alle adviezen in. Niemand die mij serieus neemt dat dit komt door de oxazepam. Ik ben momenteel geestelijk te zwak om echt cold turkey te stoppen.

Mijn klachten tussen de dosis door of als ik zou stoppen: hartkloppingen, trillerig, angstig, misselijk, erg geirriteerd, suicidale gedachtens, emotioneel, warmte en of kou aanvallen.

Wie kan mij advies, tips of moed geven? Alvast bedankt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

 

Op internet en op het forum zijn eigenlijk al je antwoorden te vinden. Je moet naar een (huis)arts gaan en je probleem uitleggen. Vragen om een omzetting naar diazepam ( is langwerkend en daardoor krijg je niet meer die ellendige tussentijdse ontwenning en voorkomt jouw nachtelijke hel ). Langzaam afbouwen met 1 tot 2mg per week of 2 weken. Hier op je echt op attenderen dat je het langzaam wilt afbouwen want veel artsen laten je vrij snel afbouwen. Omrekenfactor is 0,3 van oxazepam naar diazepam. Ofterwijl 50mg oxazepam = 15mg diazepam. Probleem van zulke kortwerkende middelen als oxazepam is dat je snel hoge hoeveelheden slikt omdat je het 3 x per dag moet nemen. Dat heb je met diazepam niet omdat je dat 1 of 2 keer per dag moet nemen. 

 

De afbouwklachten zijn afhankelijk van hoe snel je afbouwt. Sneller is in dit geval slechter. Je klachten zijn heftiger en duren ook langer.

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb inderdaad veel gevonden op het forum. Ik wil alleen niet om diazepam gaan vragen, voor mij voelt dat weer als een ander middel en ik wil overal vanaf.

Ik snap dat alle klachten erbij horen en ik er doorheen moet. Ik vraag mij alleen af, na hoelang helemaal stoppen met de oxazepam nemen ook de klachten af? Oxazepam is toch snel uit je lichaam.

Om 16.00 neem ik altijd de laatste. En dan de hele avond en nacht niet. Nu met Mirtazapine heb ik ook geen slaap problemen meer (sinds 3 dagen) nu zit er toch 18 uur tussen voordat ik weer een nieuwe oxazepam neem. 

9.30 een kwart (vandaag voor het eerst) 

Nu last van hartkloppingen, irritatie

Rond 16.00  een hele of 3 kwart.

bewerkt door Vlinder87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou daar anders over na gaan denken, diazepam werkt op hetzelfde deel van je hersenen als oxazepam. Alleen de werkingsduur en halfwaarde tijd is anders waardoor de werking ook net wat anders aanvoelt, maar je kan dus prima hier op overstappen en dan zit je ook niet met de problemen die je opnoemt.

 

Goed van je dat je Mirtazapine neemt en dat het helpt voor het slapen, dat scheelt al een groot probleem van de benzo-afkick. 

 

Hoelang het duurt voor de klachten weg zijn verschilt echt per persoon. Hoelang je benzo's neemt, de dosis enzovoort zijn ook grote factoren. De dag dat ik naar 0mg diazepam ging, waren ook een groot deel van m'n klachten weg. Soms hoor je dat mensen nog een jaar na de dag dat ze stoppen nog erge klachten hebben, andere mensen zijn weer vrij snel klachtvrij. Dat is dus niet te voorspellen voor jou, helaas. Het is een heftig middel om mee af te bouwen zoals je merkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-7-2020 om 03:10 zei angstmetbenzos:

Ik zou daar anders over na gaan denken, diazepam werkt op hetzelfde deel van je hersenen als oxazepam. Alleen de werkingsduur en halfwaarde tijd is anders waardoor de werking ook net wat anders aanvoelt, maar je kan dus prima hier op overstappen en dan zit je ook niet met de problemen die je opnoemt.

 

Goed van je dat je Mirtazapine neemt en dat het helpt voor het slapen, dat scheelt al een groot probleem van de benzo-afkick. 

 

Hoelang het duurt voor de klachten weg zijn verschilt echt per persoon. Hoelang je benzo's neemt, de dosis enzovoort zijn ook grote factoren. De dag dat ik naar 0mg diazepam ging, waren ook een groot deel van m'n klachten weg. Soms hoor je dat mensen nog een jaar na de dag dat ze stoppen nog erge klachten hebben, andere mensen zijn weer vrij snel klachtvrij. Dat is dus niet te voorspellen voor jou, helaas. Het is een heftig middel om mee af te bouwen zoals je merkt.

kijk @angstmetbenzos, dit verhaal moet je vaker delen. helaas lees je dat niet zo vaak. logisch het betekent niet dat ze er niet zijn,  maar vaak komen die mensen niet terug op het forum helaas. zou je dit eens in de huiskamer willen plaatsen. ik denk dat je veel mensen weer wat hoop geeft. hoelang ben je nu benzo vrij als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Dikkie

Weet je ik ben nu 10 weken vrij van 10 mg oxazepam die ik 4 maanden geslikt heb en in ongeveer 6 maanden afgebouwd heb.

Naar mijn idee ben ik nu klachtenvrij aan het worden. Maar ik denk wel dat het in fases verloopt. Je lichaam reinigt zichzelf en dat zorgt ook voor klachten af en toe. Het spul gaat volgens mij in fases uit je lichaam dat bedoel ik.

Wat ik wel heb is de gevoeligheid van mijn zenuwen. Ik voel mezelf veel meer maar ook meer mijn overgevoeligheid. Daar moet ik mee om leren gaan en langzaam wordt je dan sterker maar dan voel je je dus nog niet optimaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties.

Het is nog niet gelukt om verder af te bouwen. Momenteel met het warme weer voel ik mij helemaal niet goed.

Ik zit nu op een halve rond 8.30

En een hele om 14.30

De mirtazapine werkt ook niet meer zo goed als de eerste weken. Ik sliep super op een kwart en had een goede eetlust wat voor mij gunstig is. Echter word dit nu weer minder.

 

Herkennen jullie bij het gebruik/afbouwen van de benzo's ook de misselijkheid en geen eetlust vooral overdag? 

bewerkt door Vlinder87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-8-2020 om 14:42 zei Doorgaan:

Hoi @Dikkie

Weet je ik ben nu 10 weken vrij van 10 mg oxazepam die ik 4 maanden geslikt heb en in ongeveer 6 maanden afgebouwd heb.

Naar mijn idee ben ik nu klachtenvrij aan het worden. Maar ik denk wel dat het in fases verloopt. Je lichaam reinigt zichzelf en dat zorgt ook voor klachten af en toe. Het spul gaat volgens mij in fases uit je lichaam dat bedoel ik.

Wat ik wel heb is de gevoeligheid van mijn zenuwen. Ik voel mezelf veel meer maar ook meer mijn overgevoeligheid. Daar moet ik mee om leren gaan en langzaam wordt je dan sterker maar dan voel je je dus nog niet optimaal. 

@Doorgaan ervaar je nu andere dingen als tijdens de afbouw. of dezelfde maar dan bepaalde dingen heftiger en langer. 

en die zenuwen en overgevoeligheid zou dat ook gedeeltelijk zijn dat je je er meer van bewust bent. voorheen schoof je alles opzij. en dooorrr. nu ben je je meer bewust van je gevoelens je let er meer op. je bent er ook bijna een jaar mee confronteert en dan als negatief. dat blijft je ook nog wel ff bij lijkt mij. of zie ik dat verkeerd. ik bedoel als je een andere auto koopt voorheen als iemand het merk of model zei dan had je geen idee waar ze het over hebben. maar als je er zelf 1 hebt dan zie je ze overal. zoiets bedoel ik. 

maar ik kan het helemaal mis hebben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Dikkie:

@Doorgaan ervaar je nu andere dingen als tijdens de afbouw. of dezelfde maar dan bepaalde dingen heftiger en langer. 

en die zenuwen en overgevoeligheid zou dat ook gedeeltelijk zijn dat je je er meer van bewust bent. voorheen schoof je alles opzij. en dooorrr. nu ben je je meer bewust van je gevoelens je let er meer op. je bent er ook bijna een jaar mee confronteert en dan als negatief. dat blijft je ook nog wel ff bij lijkt mij. of zie ik dat verkeerd. ik bedoel als je een andere auto koopt voorheen als iemand het merk of model zei dan had je geen idee waar ze het over hebben. maar als je er zelf 1 hebt dan zie je ze overal. zoiets bedoel ik. 

maar ik kan het helemaal mis hebben 

Dikkie

Je hebt er wel gelijk in. 

Ik ben me nu zeker meer bewust van wat ik voel. Eerder had ik ook wel die gevoeligheid maar omdat ik er onvoldoende bij stilstond voelde ik dat minder. Bovendien had ik voor de burn out voldoende energie en dan voel je je ook al beter. Trouwens achteraf had ik al 2 jaar eerder wat rare klachten.  Zoals plotseling ineens een hyperventilatie aanval. Tijdens een autorit. Ik moest toen langs de kant van de weg gaan staan. Toen zakte het gelukkig. En een collega zei een keer tegen mij. Jij zit altijd vol spanning. Daar schrok ik toen van. Voelde dat niet helemaal.  Toen ging ik er opletten en het klopte dat ik continu onder stress wisselend de dag door kwam. Maar omstandigheden waar je in zit zijn niet altijd meteen te veranderen en ik wist ook niet hoe.  Dus ging ik door. 

Maar in die burn-out ben ik ook nog een half jaar doorgegaan wat absoluut niet had gemogen. Ik heb 3 maanden lang maar 3 uur per nacht geslapen. Ik was helemaal op. En nog niet helemaal luisteren naar mezelf. Ik moet het vooral zelf ontdekken. Er is veel gebeurd. En afbouw is ook niet goed bij burn out.  Maar dat moet toch een keer gebeuren.

Wat ik dus ook wil zeggen voor anderen is dus proberen zo goed mogelijk naar de oorzaken te kijken en dat zien te veranderen waar mogelijk. Maar iedere burn-out is ook uniek natuurlijk. Het is echt veel werk zeker als je veel patroontjes hebt opgebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Doorgaan:

Dikkie

Je hebt er wel gelijk in. 

Ik ben me nu zeker meer bewust van wat ik voel. Eerder had ik ook wel die gevoeligheid maar omdat ik er onvoldoende bij stilstond voelde ik dat minder. Bovendien had ik voor de burn out voldoende energie en dan voel je je ook al beter. Trouwens achteraf had ik al 2 jaar eerder wat rare klachten.  Zoals plotseling ineens een hyperventilatie aanval. Tijdens een autorit. Ik moest toen langs de kant van de weg gaan staan. Toen zakte het gelukkig. En een collega zei een keer tegen mij. Jij zit altijd vol spanning. Daar schrok ik toen van. Voelde dat niet helemaal.  Toen ging ik er opletten en het klopte dat ik continu onder stress wisselend de dag door kwam. Maar omstandigheden waar je in zit zijn niet altijd meteen te veranderen en ik wist ook niet hoe.  Dus ging ik door. 

Maar in die burn-out ben ik ook nog een half jaar doorgegaan wat absoluut niet had gemogen. Ik heb 3 maanden lang maar 3 uur per nacht geslapen. Ik was helemaal op. En nog niet helemaal luisteren naar mezelf. Ik moet het vooral zelf ontdekken. Er is veel gebeurd. En afbouw is ook niet goed bij burn out.  Maar dat moet toch een keer gebeuren.

Wat ik dus ook wil zeggen voor anderen is dus proberen zo goed mogelijk naar de oorzaken te kijken en dat zien te veranderen waar mogelijk. Maar iedere burn-out is ook uniek natuurlijk. Het is echt veel werk zeker als je veel patroontjes hebt opgebouwd.

Ik begrijp dat je ook een burnout heb mee gemaakt. Had jij ook geen eetlust en de kilos vlogen eraf? Dan gaat het weer even goed en begint het weer van voor af aan..:-( qua eetlust en last van de darmen. Volgens de dokter heeft het allemaal met de burnout en depressie te maken. Er is bloed onderzoek geweest maar begin steeds meer te denken dat er iets lichamelijks is.  Ik merk wel dat als ik mijn middag oxazepam in neem ik daarna wel iets kan eten. Maar met moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Vlinder87:

Ik begrijp dat je ook een burnout heb mee gemaakt. Had jij ook geen eetlust en de kilos vlogen eraf? Dan gaat het weer even goed en begint het weer van voor af aan..:-( qua eetlust en last van de darmen. Volgens de dokter heeft het allemaal met de burnout en depressie te maken. Er is bloed onderzoek geweest maar begin steeds meer te denken dat er iets lichamelijks is.  Ik merk wel dat als ik mijn middag oxazepam in neem ik daarna wel iets kan eten. Maar met moeite.

Hoi vlinder

Ja ik ben 7 kilo kwijtgeraakt. Maar ik had overigens wel gewoon trek. Ik kon genoeg eten. Mijn lichaam nam het meteen op voor de energie. Het zit er nu weer allemaal aan. Last van de darmen had ik ook. Daar ben ik toen probiotica voor gaan gebruiken van lucovitaal. Heeft mij geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi vlinder

Ja ik ben 7 kilo kwijtgeraakt. Maar ik had overigens wel gewoon trek. Ik kon genoeg eten. Mijn lichaam nam het meteen op voor de energie. Het zit er nu weer allemaal aan. Last van de darmen had ik ook. Daar ben ik toen probiotica voor gaan gebruiken van lucovitaal. Heeft mij geholpen.

Ik heb ook al probiotica geprobeerd. Hoe kan je afvallen als je gewoon eet? :) Gebruiktte je ook oxazepam of anti depressiva? En ben je er nu vanaf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Vlinder87:

Ik heb ook al probiotica geprobeerd. Hoe kan je afvallen als je gewoon eet? :) Gebruiktte je ook oxazepam of anti depressiva? En ben je er nu vanaf?

Door die burn-out die vreet energie. Bovendien begon het eerst met een heftige griep die ook energie kostte. Toen at ik wel minder. Ik heb 4 maanden 10 mg oxazepam geslikt en toen ik rond de 6 uur kon slapen besloot ik af te bouwen. Heel langzaam per 10 dagen 0.5mg eraf. Per half mei er vanaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij begon het ook als een heftige buikgriep. 

Op dit moment een terug val. Het gaat 2 weken goed en nu weer 3 dagen minder.. geen eetlust en weer 0,5 oxazepam erbij. Zit nu op 15 mg per dag. Ik zat al 2 weken op 10 mg. Ik ben vanaf eind Mei ongeveer 50 mg gaan gebruiken en dit tot nu af weten te bouwen vanwege de ernstige klachten die erbij kwamen en tussen de innames door. Verschrikkelijk. 

Heb je veel last gehad van het afbouwen? En hoe voel je je nu? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Vlinder87:

Bij mij begon het ook als een heftige buikgriep. 

Op dit moment een terug val. Het gaat 2 weken goed en nu weer 3 dagen minder.. geen eetlust en weer 0,5 oxazepam erbij. Zit nu op 15 mg per dag. Ik zat al 2 weken op 10 mg. Ik ben vanaf eind Mei ongeveer 50 mg gaan gebruiken en dit tot nu af weten te bouwen vanwege de ernstige klachten die erbij kwamen en tussen de innames door. Verschrikkelijk. 

Heb je veel last gehad van het afbouwen? En hoe voel je je nu? 

Hoi vlinder

Wel typisch om te lezen bij mij was het steeds 3 dagen redelijk dan een terugval en dan weer 2 weken erover doen voor die drie dagen. Dus net andersom. Nu weet ik dat ik nog steeds teveel deed. 

Het afbouwen is echt meegevallen. Als je het langzaam doet. Dat blijft toch echt het recept. Hoe ik me nu voel? 

Nog niet optimaal. Door de dag heen kan ik een misselijk gevoel hebben. Ik slaap ook nog niet goed. Rond de 6 uur en na 3 uur slaap daarna hazeslaapjes. Ik lig nog veel en doe kleine huishoudelijke taakjes. Loop 5 minuten en wil dat natuurlijk verder opbouwen. Ik heb wat meer gekund tijdens corona. Maar door meerdere terugvallen moet ik weer langzaam opbouwen. Het is geen korte weg. Geloof in mijn eigen herstel en lichaam is belangrijk. Het komt wel goed. Heeft tijd nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Vlinder87:

Ik begrijp dat je ook een burnout heb mee gemaakt. Had jij ook geen eetlust en de kilos vlogen eraf? Dan gaat het weer even goed en begint het weer van voor af aan..:-( qua eetlust en last van de darmen. Volgens de dokter heeft het allemaal met de burnout en depressie te maken. Er is bloed onderzoek geweest maar begin steeds meer te denken dat er iets lichamelijks is.  Ik merk wel dat als ik mijn middag oxazepam in neem ik daarna wel iets kan eten. Maar met moeite.

Bij mij helpt een Stress B - Complex tegen gebrek aan eetlust en ook tegen overmatige behoefte aan zoetigheid.

Wel is voor mij de juiste dosis van belang  en is het misschien nodig extra water te drinken.

Een te grote dosis werkt bij mij disharmonisch en kan ook de slaap negatief beïnvloeden.

Het werkt ook ondersteunend voor mijn zenuwstelsel. Ik gebruik Stress B - Complex van Orthica, bij de hoofdmaaltijd.

 

Voor het puur ontspannende element gebruik ik Cal - Mag - Zink tabletten van Orthica, dat helpt een beetje. Anderen zullen meer baat hebben bij een magnesium supplement.

Zorg ook voor voldoende vitamine D, dat is heel belangrijk.

In deze virustijden kan wat extra vitamine C waarschijnlijk ook geen kwaad.

 

Voor degenen die melk verdragen: warme melk voor het slapen gaan werkt bij mij erg versuffend. Ik houd niet van een puur versuffende invloed en daarom doe ik er nog een beetje cacao poeder in. Dat vind ik lekker en werkt ook nog een beetje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-8-2020 om 10:24 zei Doorgaan:

Hoi vlinder

Wel typisch om te lezen bij mij was het steeds 3 dagen redelijk dan een terugval en dan weer 2 weken erover doen voor die drie dagen. Dus net andersom. Nu weet ik dat ik nog steeds teveel deed. 

Het afbouwen is echt meegevallen. Als je het langzaam doet. Dat blijft toch echt het recept. Hoe ik me nu voel? 

Nog niet optimaal. Door de dag heen kan ik een misselijk gevoel hebben. Ik slaap ook nog niet goed. Rond de 6 uur en na 3 uur slaap daarna hazeslaapjes. Ik lig nog veel en doe kleine huishoudelijke taakjes. Loop 5 minuten en wil dat natuurlijk verder opbouwen. Ik heb wat meer gekund tijdens corona. Maar door meerdere terugvallen moet ik weer langzaam opbouwen. Het is geen korte weg. Geloof in mijn eigen herstel en lichaam is belangrijk. Het komt wel goed. Heeft tijd nodig.

@Doorgaan, had je deze klachten ook al tijdens de afbouw of zijn deze nieuw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van het slapen herken ik, ik werd om het uur wakker. Ik heb Mirtazapine, een kwart voor het slapen. Kostte dagen en heel veel woorden van arts, psycholoog en psychiater voordat ik dit in nam. Ik wil eigenlijk helemaal geen medicijnen!

Ik ging toch overstag en het slaap probleem was meteen over. En daardoor voel ik mij overdag ook fitter. Slaap doet zoveel. Is dat geen optie voor je? Mirtazapine is ook niet verslavend.

Ik ben ook vaak misselijk de gehele dag door. Heb jij ook kinderen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Dikkie:

@Doorgaan, had je deze klachten ook al tijdens de afbouw of zijn deze nieuw

Hoi @Dikkie

Deze had ik al. Het enige verschil is dat wanneer je verdoofd wordt door medicatie je iets minder je lichaam voelt. Na afbouw heeft je lichaam geen hulpmiddel meer en gaat het erom dat je met je gevoel in balans komt. Je hebt natuurlijk wel je ontwennings klachten gehad. Maar die burn-out zit er dan nog.

Je kan zeggen dat na ontwenning je de balans opmaakt hoe ver je bent. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Vlinder87:

Dat van het slapen herken ik, ik werd om het uur wakker. Ik heb Mirtazapine, een kwart voor het slapen. Kostte dagen en heel veel woorden van arts, psycholoog en psychiater voordat ik dit in nam. Ik wil eigenlijk helemaal geen medicijnen!

Ik ging toch overstag en het slaap probleem was meteen over. En daardoor voel ik mij overdag ook fitter. Slaap doet zoveel. Is dat geen optie voor je? Mirtazapine is ook niet verslavend.

Ik ben ook vaak misselijk de gehele dag door. Heb jij ook kinderen?

 

Hoi @Vlinder87

Nou nee ik probeer zoveel mogelijk van die medicijnen af te blijven. Uiteindelijk moet je daar weer van ontwennen en is weer een extra aanslag op je lijf. Ik neem wel natuurlijke middelen. En bach remedie heb ik nog iets  mijn achterhoofd. 

Ik heb 1 kind van in de basisschool leeftijd. Dus dat betekent vroeg opstaan. En ik ben al geen ochtendmens helaas. 

Die misselijkheid van jou hangt volgens mij samen met je medicatie en soms slaapgebrek. Ik slaap nog niet echt super. Komt ook nog omdat ik weinig beweeg en veel lig. Ik bouw langzaam op met lopen en activiteiten. Dan verandert volgens mij ook hoeveelheid slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop ook snel van alles af te zijn. Ik merk nu al dat ik weer meer 'voel' en dat is soms ook weer beangstigend. 

Ik heb twee kinderen van 6 en 4. Ze slepen mij er door heen maar maakt het ook extra zwaar. 

Knap van je dat je nu helemaal medicatie vrij bent. Bach ken ik, gebruik ik ook wel eens. En melatonine, is een lichaams eigenstof? Voor het slapen? Misschien heb je dat al geprobeerd.

Ik moest wel starten met Mirtazapine. Ik deed geen oog dicht, werd badend in het zweer wakker en had erge nachtmerries. Hierdoor zaktte ik nog verder in de depressie. Ik zie het als iets tijdelijks en het is maar een kwart. Ik voorzie geen problemen met deze afbouw zoals ik ze nu ervaar met de oxazepam.

Gister weer een kwart van de middag afgehaald. Ik merktte gelijk dat ik de uren daarna sneller geirriteerd was. Terwijl artsen zeggen dat je van een kwart 'niets' merkt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Doorgaan:

Hoi @Dikkie

Deze had ik al. Het enige verschil is dat wanneer je verdoofd wordt door medicatie je iets minder je lichaam voelt. Na afbouw heeft je lichaam geen hulpmiddel meer en gaat het erom dat je met je gevoel in balans komt. Je hebt natuurlijk wel je ontwennings klachten gehad. Maar die burn-out zit er dan nog.

Je kan zeggen dat na ontwenning je de balans opmaakt hoe ver je bent. 

 

@doorgaan, bedankt voor je reactie. ik ben behoorlijk met mij zelf aan de slag gegaan wat er nu mis was met mij. waardoor dit me is overkomen. en ik moet zeggen ik ben behoorlijk diep gegaan. maar ben wel veel wijzer geworden. in gebruik ook nog venlaflaxine.  maar eerst maar eens van de benzo's af. ikmoet nog een kwart voor de nacht. maar ik wacht ff tot het wat jkoeler word. ik ga met 0.005 naar beneden per week. 1 week meer of minder maakt me niet zoveel meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...