Spring naar bijdragen

Onze H. kamer 22-7-2020


Aanbevolen berichten

ik kreeg vanmiddag tijdens het eten ineens veel last van mijn kaak. niet normaal van het gewricht en mijn oor. terwijl ik brood zat te eten. ik kon mijn kiezen aan de linker kant ook niet meer opelkaar krijgen. wel de kaak van links naar rechts bewegen en de mond ook wel open en dicht gelukkig. nou bijt ik in de nacht wel veel op mijn kiezen. soms ook overdag wel eens onbewust. spanning natuurlijk. herkent iemand dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

lijkt mij verstandig. je leven moet nu ook leefbaar zijn. en niet alleen aan later denken. dat komt vanzelf. probeer ye accepteren dat het gewoon lang duurt. zo denk ik e nu over kan morgen wel weer anders zijn. als die rotzak met de hamer voor mijn deur staat:(

Groot gelijk. Dan duurt het maar wat langer. Zo denk ik nu ook. Heb totaal geen sociaal leven meer zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Ik heb zelf het besluit genomen.  Heb ietsjes erbij genomen. En de avond dosering ook verhoogd. Vanaf morgen gooi ik er dus 2,5mg weer op. Normaal voel ik mij in de loop van de dag ook beter worden.  Nu niet.  Sta te trillen,  heb hoofdpijn en heel onrustig. Dan maar wat  langzamer afbouwen. En dat metaal geluid en overprikkeling in mijn hoofd.  Om gek van te worden. 

Groot gelijk  @Bellie zo denk ik nu ook. Dan duurt het maar wat langer. Heb geen sociaal leven meer en dat wil ik ook niet. Zo houd je het ook niet vol. Ik niet tenminste,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Bellie:

Balen @Cyclad58. Hopelijk is het gauw over. 

Ik heb even een vraagje voor je.  Ik kreeg het advies van iemand om even de diazepam te houden op 1mg en de transcriptie te gaan af bouwen.  En als ik daar klaar mee ben dan weer verder met de diazepam. Wat vind jij?

En is microtapering beter met de temazepam? Dus elke dag bijv. 0,15 mg er af dus dat ik 1,5 mg per 10 dagen afbouw ipv om de 10 dagen 1,5mg er in 1x af? Met de mg bedoel ik de werkzame stof en niet het gewicht

 

Ha @Bellie

Ik weet niet om het eerst afbouwen van Temazepam en dan weer 1 mg Diazepam zo'n goed idee is. Ik heb het zo nog nooit gehoord, maar het lijkt me dat je na het afbouwen van de Temazepam weer moet wennen aan alleen Diazepam. Ik zie daarvan het voordeel niet echt. 

Microtapering is altijd het beste. 1,5 mg in 10 dagen is beter in 10 etappes van 0,15 vdan in 1 keer 1,5 mg er af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie, daarom adviseer ik ook altijd om te microtaperen. dan is het verschil zo minimaal dat je je kind als het ware fopt en de temazepamreductie is dan zo gering dat je het amper merkt. Als je na 10 dagen ineens anderhalve mg mindert merken je brein en lichaam dat wel of heftiger. De Diazepam vangt dan wel wat op, maar de kans op ontwenning is dan wat groter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Som denk ik dat er iets in de lucht hangt als we allemaal een zware periode hebben. Ik geef jullie een hand dames, ik zit ook al te knijpen hier. Afgelopen zaterdag naar 2 mg gegaan en vlieg zowat tegen de muur op. Pijn in mn harsus, mn ogen zitten bijna dicht. Nooit zo erg geweest. Ik probeer alle mechanismen die ik geleerd heb om het dragelijk te maken maar het is rete zwaar. pfffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bellie:

@Cyclad58 helemaal duidelijk! Ik ga eerst de diazepam afbouwen en dan met micro de temazepam.  De diazepam ga ik ook maar met micro doen. Ik had nu na 14 dagen 0,5mg eraf gehaald maar het verschil was te groot. Niet te doen.  Nu weer ff wat omhoog gegooid. Bedankt voor je advies!

Hoe is het vandaag gegaan met je?

Graag gedaan @Bellie
Ik had een dagje vrij, we hebben een uitstapje gemaakt naar Edam en Volendam en het ging verder prima. Nergens last van gehad, alleen de eerste uurtjes na het opstaan. 
Ik probeer, geheel tegen mijn eigen adviezen in, de Temazepam er wat uit te laten sluipen. Voorlopig gaat dat aardig. Omzetten naar Diazepam en dan microtaperen  kan altijd nog als het mij zo niet lukt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Frankk:

Som denk ik dat er iets in de lucht hangt als we allemaal een zware periode hebben. Ik geef jullie een hand dames, ik zit ook al te knijpen hier. Afgelopen zaterdag naar 2 mg gegaan en vlieg zowat tegen de muur op. Pijn in mn harsus, mn ogen zitten bijna dicht. Nooit zo erg geweest. Ik probeer alle mechanismen die ik geleerd heb om het dragelijk te maken maar het is rete zwaar. pfffffff

Het zijn die verrekte laatste loodjes, @Frankk.
Je kunt morgen ineens weer een betere dag hebben, het is zo onvoorspelbaar soms. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je @Bellie, ik heb een tijd op mijn rug op de bank gelegen en daar wordt het niet slechter van. maar na het eten weer ff mis.

nou een vraagje aan jou. ik kan soms van vreemde woorden best wel wat maken. maar wat bedoel je met de zin " je kaak maar ff naar houten en scheten vragen"?????:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Bellie:

@Cyclad58 Er wordt dat dus gezegd omdat temazepam kortwerkend is. En ik dan nog steeds de diazepam erbij heb ipv alleen temazepam. Maar ik krijg toch overdag geen klachten van de afbouw van temazepam als het kortwerkend is? In de ochtend is het toch al uit je bloed?

dat ben ikniet met je eens @Bellie. lorezepam is ook kortwerkend. ik krijg ten eerste ook na ca 4 dagen de klap. en toenik de nacht er af deed. werd ik overdag zowat gek. dus die vlieger gaat niet op volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Frankk:

Som denk ik dat er iets in de lucht hangt als we allemaal een zware periode hebben. Ik geef jullie een hand dames, ik zit ook al te knijpen hier. Afgelopen zaterdag naar 2 mg gegaan en vlieg zowat tegen de muur op. Pijn in mn harsus, mn ogen zitten bijna dicht. Nooit zo erg geweest. Ik probeer alle mechanismen die ik geleerd heb om het dragelijk te maken maar het is rete zwaar. pfffffff

we bouwen ook  allemaal gelijktijdig af @Frankk. misschien is dat het. anders vast storm of onweer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

ik had 3 tabletten van 1mg per stuk dus 3 mg per dag

als eerste heb ik de helft van 1 tablet afgebouwd.  daarna de 2e helft.

ik heb geprobeerd dit door te zetten met de 2e pil. dit lukte  tot anderhalf. daarna niet meer. dus weer naar anderhalf terug. en later verder gegaan met een kwart eraf.

dit is me gelukt tot 1 inname van 0.25. De laatste stap was ik nog niet stabiel genoeg dus toen ging het weer helemaal maar dan ook echt helemaal mis. dus weer terug naar 0.50 in twee innames.

daar ben ik zo van geschrokken dat ik nu in stapjes van 0.5 minder. het gaat stukken langzamer maar ik durf ff niet sneller.

als het moet en mogelijk os dan doe ik nog kleinere stapjes

Hoi Dikkie, 

Ik neem aan dat je bedoelt dat je mindert met stapjes van 0.05 mg lorazepam want met stapjes van 0.5 mg heb je een tabletje van 1 mg met 2 stapjes afgebouwd!

Het zal naarmate je dichter bij de 0 komt wel moeilijk worden om met grotere nauwkeurigheid dan 0.05 mg lorazepam te werken, terwijl dat voor sommige mensen wel wenselijk is.

Dit is echter wel mogelijk namelijk met een vloeibare vorm van lorazepam. Ik bouw zelf 1 mg lorazepam af en ik los de lorazepam op in water. Lorazepam is weliswaar slecht oplosbaar in water maar met de juiste methode is het mogelijk. Ik gebruik hierbij water op kamertemperatuur en doe het tabletje in een klein glazen potje, voeg 100 ml water toe, wacht een half uur, schud het potje gedurende geruime tijd krachtig en wacht vervolgens weer een half uur. De lorazepam is nu opgelost.

Met een spuit (zonder naald) kun je er vervolgens de gewenste hoeveelheid uit opzuigen. Op die manier kun je heel nauwkeurig werken. Een nauwkeurigheid van 0,01 mg is geen probleem.

Je zou op deze manier zelfs meer doses over een dag gelijktijdig kunnen afbouwen, en er zijn veel mensen die een vloeibare methode van afbouw gebruiken die dit inderdaad doen, maar zelf neem ik haast nooit meer dan 1 dosis per dag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei karel12:

Hoi Dikkie, 

Ik neem aan dat je bedoelt dat je mindert met stapjes van 0.05 mg lorazepam want met stapjes van 0.5 mg heb je een tabletje van 1 mg met 2 stapjes afgebouwd!

Het zal naarmate je dichter bij de 0 komt wel moeilijk worden om met grotere nauwkeurigheid dan 0.05 mg lorazepam te werken, terwijl dat voor sommige mensen wel wenselijk is.

Dit is echter wel mogelijk namelijk met een vloeibare vorm van lorazepam. Ik bouw zelf 1 mg lorazepam af en ik los de lorazepam op in water. Lorazepam is weliswaar slecht oplosbaar in water maar met de juiste methode is het mogelijk. Ik gebruik hierbij water op kamertemperatuur en doe het tabletje in een klein glazen potje, voeg 100 ml water toe, wacht een half uur, schud het potje gedurende geruime tijd krachtig en wacht vervolgens weer een half uur. De lorazepam is nu opgelost.

Met een spuit (zonder naald) kun je er vervolgens de gewenste hoeveelheid uit opzuigen. Op die manier kun je heel nauwkeurig werken. Een nauwkeurigheid van 0,01 mg is geen probleem.

Je zou op deze manier zelfs meer doses over een dag gelijktijdig kunnen afbouwen, en er zijn veel mensen die een vloeibare methode van afbouw gebruiken die dit inderdaad doen, maar zelf neem ik haast nooit meer dan 1 dosis per dag.

 

@karel12 zou ik dat ook op deze manier kunnen doen met diazepam wat ik aan het afbouwen ben?  Denk het wel, neem het nu ook met glas water.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rixie:

@karel12 zou ik dat ook op deze manier kunnen doen met diazepam wat ik aan het afbouwen ben? Ben benieuwd.

Hoi Rixie,

Ik heb alleen ervaring met lorazepam. Het is niet onmogelijk dat het met diazepam ook zo kan maar ik zou het zelf niet zo doen. 

Diazepam is wat slechter oplosbaar dan lorazepam, dat wil zeggen 1 mg diazepam lost wat slechter op dan 1 mg lorazepam, terwijl een diazepam tabletje 2 mg diazepam bevat en een lorazepam tabletje 1 mg lorazepam, wat dus ook nog eens ten nadele werkt van de oplosbaarheid van een tabletje.

Omdat diazepam zo lang in je bloed blijft is het niet zo belangrijk om meer maal daags een dosis te nemen en ook de nauwkeurigheid van je dosissen is minder belangrijk omdat kleine afwijkingen  over de tijd worden gemiddeld. Bovendien is een tabletje van 1 mg lorazepam ongeveer gelijkwaardig aan 5 mg diazepam, dus 2,5 tabletjes diazepam, dus met de diazepam is vijlen en afwegen makkelijker.

Er zij wel genoeg mensen die diazepam vloeibaar afbouwen. Doorgaans lost men dan eerst het tabletje op in een beetje wodka en verdunt vervolgens met water, of men lost het op in volle melk. Ik vertrouw die wodka methode niet helemaal maar als men eenmaal de overstap heeft gemaakt naar deze vloeibare vorm, die mogelijk wat problemen kan geven denk ik dat het wel mogelijk is hier op een prettige manier mee af te bouwen .

Ook kan men bij de apotheek wel geconcentreerde vloeibare diazepam krijgen en die zelf met water verdunnen, of aan de apotheker vragen om een fles met vloeibare diazepam.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei karel12:

Hoi Rixie,

Ik heb alleen ervaring met lorazepam. Het is niet onmogelijk dat het met diazepam ook zo kan maar ik zou het zelf niet zo doen. 

Diazepam is wat slechter oplosbaar dan lorazepam, dat wil zeggen 1 mg diazepam lost wat slechter op dan 1 mg lorazepam, terwijl een diazepam tabletje 2 mg diazepam bevat en een lorazepam tabletje 1 mg lorazepam, wat dus ook nog eens ten nadele werkt van de oplosbaarheid van een tabletje.

Omdat diazepam zo lang in je bloed blijft is het niet zo belangrijk om meer maal daags een dosis te nemen en ook de nauwkeurigheid van je dosissen is minder belangrijk omdat kleine afwijkingen  over de tijd worden gemiddeld. Bovendien is een tabletje van 1 mg lorazepam ongeveer gelijkwaardig aan 5 mg diazepam, dus 2,5 tabletjes diazepam, dus met de diazepam is vijlen en afwegen makkelijker.

Er zij wel genoeg mensen die diazepam vloeibaar afbouwen. Doorgaans lost men dan eerst het tabletje op in een beetje wodka en verdunt vervolgens met water, of men lost het op in volle melk. Ik vertrouw die wodka methode niet helemaal maar als men eenmaal de overstap heeft gemaakt naar deze vloeibare vorm, die mogelijk wat problemen kan geven denk ik dat het wel mogelijk is hier op een prettige manier mee af te bouwen .

Ook kan men bij de apotheek wel geconcentreerde vloeibare diazepam krijgen en die zelf met water verdunnen, of aan de apotheker vragen om een fles met vloeibare diazepam.

 

@karel12  dank je wel voor de goede uitleg. Ook dat het niet zo heel precies komt ofdat het ene stukje iets groter is dan het andere. Probeer ze wel zo te breken en met mesje gelijk te maken, maar lukt natuurlijk nooit helemaal.

Ik heb een maal per dag ( avonds) diazepam.

Dat ze bij de apotheek vloeibare diazepam hebben wist ik niet.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rixie:

@karel12  dank je wel voor de goede uitleg. Ook dat het niet zo heel precies komt ofdat het ene stukje iets groter is dan het andere. Probeer ze wel zo te breken en met mesje gelijk te maken, maar lukt natuurlijk nooit helemaal.

Ik heb een maal per dag ( avonds) diazepam.

Dat ze bij de apotheek vloeibare diazepam hebben wist ik niet.

Om nauwkeurig te werken kun je het beste een nagelvijltje gebruiken. Ik gebruikte zelf altijd een glazen vijltje, dat kun je schoonmaken en is dus hygiënisch.

Hoe het met de verkrijgbaarheid van vloeibare diazepam in Nederland gesteld is weet ik niet maar er zijn mensen die hebben afgebouwd door geconcentreerde vloeibare diazepam met water te verdunnen.

Sommige apotheken verlenen nog een extra service, dat noemt men magistrale bereiding, en dan krijg je  een gebruiksklare fles mee die je niet meer hoeft te verdunnen.

In sommige gevallen is dat echter geen echte oplossing maar een stroperige substantie, en de nauwkeurigheid hiervan is lager dan van een echte oplossing.

Als men iets dergelijks zou willen gaan doen is het altijd goed de apotheker (niet de assistent(e)) om advies te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei karel12:

Hoi Dikkie, 

Ik neem aan dat je bedoelt dat je mindert met stapjes van 0.05 mg lorazepam want met stapjes van 0.5 mg heb je een tabletje van 1 mg met 2 stapjes afgebouwd!

Het zal naarmate je dichter bij de 0 komt wel moeilijk worden om met grotere nauwkeurigheid dan 0.05 mg lorazepam te werken, terwijl dat voor sommige mensen wel wenselijk is.

Dit is echter wel mogelijk namelijk met een vloeibare vorm van lorazepam. Ik bouw zelf 1 mg lorazepam af en ik los de lorazepam op in water. Lorazepam is weliswaar slecht oplosbaar in water maar met de juiste methode is het mogelijk. Ik gebruik hierbij water op kamertemperatuur en doe het tabletje in een klein glazen potje, voeg 100 ml water toe, wacht een half uur, schud het potje gedurende geruime tijd krachtig en wacht vervolgens weer een half uur. De lorazepam is nu opgelost.

Met een spuit (zonder naald) kun je er vervolgens de gewenste hoeveelheid uit opzuigen. Op die manier kun je heel nauwkeurig werken. Een nauwkeurigheid van 0,01 mg is geen probleem.

Je zou op deze manier zelfs meer doses over een dag gelijktijdig kunnen afbouwen, en er zijn veel mensen die een vloeibare methode van afbouw gebruiken die dit inderdaad doen, maar zelf neem ik haast nooit meer dan 1 dosis per dag.

 

goedemorgen @karel12, ja stom dat bedoel ik idd. ik heb al eens vloeibare lorezepam mee gekregen van mijn huisarts om af te bouwen. maar ik kon negens een duidelijk spuitje vonden die lager dan 1 mg ging dus daar schoot ik niks mee op. 1mg vloeibaar stond gelijk aan 1mg pilvorm. je kon wel lager maar dan zie ik de streepjes niet meer nauwkeurig.

bewerkt door Dikkie
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Dikkie:

goedemorgen @karel12, ja stom dat bedoel ik idd. ik heb al eens vloeibare lorezepam mee gekregen van mijn huisarts om af te bouwen. maar ik kon negens een duidelijk spuitje vonden die lager dan 1 mg ging dus daar schoot ik niks mee op. 1mg vloeibaar stond gelijk aan 1mg pilvorm. je kon wel lager maar dan zie ik de streepjes niet meer nauwkeurig.

Ja, ik neem aan dat 1 ml vloeistof 1 mg lorazepam bevatte. Dat is een hoge concentratie. In mijn geval bevat 100 ml water 1 mg lorazepam dus 100 maal verdund.

Als je niet verdunt ben je genoodzaakt een 1 ml spuit te  gebruiken. Er zijn er die 100 maatstreepjes hebben. Maar dat is inderdaad een ongelooflijk gepriegel en erg gebruikersonvriendelijk. 

Je moet er ook nog eens rekening mee houden of er misschien een druppel aanhangt of dat er zich kleine luchtbelletjes in de spuit bevinden.

Meestal word daarom met water verdund in de verhouding 1:10 wat het gebruiksvriendelijker maakt.

Door te verdunnen in de verhouding 1:100, wat ik doe wordt het in bepaalde opzichten nog gebruiksvriendelijker en is het nog makkelijker nauwkeurig te werken.

Met dat verdunnen moet je trouwens oppassen want het is niet vanzelfsprekend dat als je met water verdunt de lorazepam in oplossing blijft omdat de concentratie van het oplosmiddel verlaagd wordt waardoor de lorazepam weer uit oplossing zou kunnen gaan. Daarom zei ik een apotheker om advies te vragen.

Als je verdunt in de verhouding 1:100 en geruime tijd stevig schudt denk ik dat je in ieder geval wel goed zit maar dan zou je net zo goed mijn methode kunnen gebruiken waarbij je uitgaat van tabletjes. Het is natuurlijk wel belangrijk dat jezelf de methode vertrouwt. Ik heb informatie verzameld en mijn methode getest en ik vertrouw daarom mijn methode, anders zou ik het niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei karel12:

Ja, ik neem aan dat 1 ml vloeistof 1 mg lorazepam bevatte. Dat is een hoge concentratie. In mijn geval bevat 100 ml water 1 mg lorazepam dus 100 maal verdund.

Als je niet verdunt ben je genoodzaakt een 1 ml spuit te  gebruiken. Er zijn er die 100 maatstreepjes hebben. Maar dat is inderdaad een ongelooflijk gepriegel en erg gebruikersonvriendelijk. 

Je moet er ook nog eens rekening mee houden of er misschien een druppel aanhangt of dat er zich kleine luchtbelletjes in de spuit bevinden.

Meestal word daarom met water verdund in de verhouding 1:10 wat het gebruiksvriendelijker maakt.

Door te verdunnen in de verhouding 1:100, wat ik doe wordt het in bepaalde opzichten nog gebruiksvriendelijker en is het nog makkelijker nauwkeurig te werken.

Met dat verdunnen moet je trouwens oppassen want het is niet vanzelfsprekend dat als je met water verdunt de lorazepam in oplossing blijft omdat de concentratie van het oplosmiddel verlaagd wordt waardoor de lorazepam weer uit oplossing zou kunnen gaan. Daarom zei ik een apotheker om advies te vragen.

Als je verdunt in de verhouding 1:100 en geruime tijd stevig schudt denk ik dat je in ieder geval wel goed zit maar dan zou je net zo goed mijn methode kunnen gebruiken waarbij je uitgaat van tabletjes. Het is natuurlijk wel belangrijk dat jezelf de methode vertrouwt. Ik heb informatie verzameld en mijn methode getest en ik vertrouw daarom mijn methode, anders zou ik het niet doen.

bedankt voor je antwoord @karel12. als ik je goed begrijp dan los jij 1 tablet op in 100ml. en daar haal je dan bvb 100ml uit om te gebruiken. voor 0.01 mg lorezapam. weeg je dan eerst de tabletten ook. of ga je ervanuit dat 1m1m1mgg is. aangezien ze niet allemaal evenzwaar zijn. hoelang is die substantie dan houdbaar. voor 0.01mg zou je anders wel veel pillen nodig hebben om af te bouwen. of zou de apotheker dit ook in die verhouding klaar kunnen maken denk je.

jij bent er nu af neem ik aan. hoe heb je vanaf 0.25 afgebouwd in mg. hoe snel en ik wat voor stappen. en zat jij er ook al lang aan of viel dat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Dikkie:

bedankt voor je antwoord @karel12. als ik je goed begrijp dan los jij 1 tablet op in 100ml. en daar haal je dan bvb 100ml uit om te gebruiken. voor 0.01 mg lorezapam. weeg je dan eerst de tabletten ook. of ga je ervanuit dat 1m1m1mgg is. aangezien ze niet allemaal evenzwaar zijn. hoelang is die substantie dan houdbaar. voor 0.01mg zou je anders wel veel pillen nodig hebben om af te bouwen. of zou de apotheker dit ook in die verhouding klaar kunnen maken denk je.

jij bent er nu af neem ik aan. hoe heb je vanaf 0.25 afgebouwd in mg. hoe snel en ik wat voor stappen. en zat jij er ook al lang aan of viel dat mee.

Ik weeg inderdaad van tevoren maar dat doe ik niet vanwege de fluctuaties in het gewicht van een tabletje want zo groot zijn die niet en als je nog niet afbouwt weeg je ook niet ieder tabletje voor de zekerheid.

Ik weeg omdat ik niet een heel tabletje oplos maar ongeveer een half. Dat doe ik om niet te veel vloeistof weg te hoeven gooien die daarna in het milieu belandt.

Ik breek dus een tabletje doormidden en de 2 helften zijn over het algemeen niet gelijk en daarom weeg ik ze af. Vanwege de nauwkeurigheid gebruik ik niet veel minder dan een halve tablet om op te lossen.

Het nadeel van het zo te doen is dat je enig rekenwerk moet verrichten om te bepalen hoeveel vloeistof je moet opzuigen. Het is wel eenvoudig maar voor sommige mensen die afbouwen is het soms toch al te moeilijk. Je moet wel kunnen werken met een rekenapparaatje. Anders moet je gewoon een heel tabletje oplossen dan is het heel eenvoudig.
 

Wat betreft het bewaren. Dat vind ik een moeilijk punt.

Zoals ik al zei gebruik ik water op kamertemperatuur om de oplossing te maken. Dat doe ik omdat de waarde van de oplosbaarheid waarop ik me baseer geldt voor kamertemperatuur of 25 graden. Het ligt voor de hand dat de oplosbaarheid  bij lagere temperaturen lager is. Omdat ik bang was dat de lorazepam  in de koelkast weer uit oplossing zou kunnen gaan  bewaarde ik de oplossing buiten de koelkast (buiten bereik van zonlicht.) Ik maakte de oplossing de avond voorafgaand aan de dag waarop ik mijn dosis nam. Vanwege de mogelijkheid van bederf durfde ik het niet langer te gebruiken.

Na verloop van enige tijd heb ik geprobeerd of het mogelijk was de oplossing in de koelkast te bewaren. Dit gaf geen problemen.

Na weer enige tijd heb ik geprobeerd of het mogelijk was de oplossing langer in de koelkast te bewaren. Dit bleek ook geen problemen te geven.

Ik gebruik de oplossing nu voor maximaal 3 dagen volgend op de avond dat ik mijn oplossing maak. Ik bewaar de oplossing op een niet te koude plaats in de koelkast: op de bovenste plank en ergens vooraan. Ik heb er een thermometertje naast liggen en ik heb het liefst dat de temperatuur niet te ver onder de 10 graden zakt maar dat is natte vinger werk. 

Mocht je geïnteresseerd zijn in nog wat achtergrondinformatie, zie:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/11288-vloeibaar-afbouwen-lorazepam/?do=findComment&comment=1144787

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei karel12:

Ik weeg inderdaad van tevoren maar dat doe ik niet vanwege de fluctuaties in het gewicht van een tabletje want zo groot zijn die niet en als je nog niet afbouwt weeg je ook niet ieder tabletje voor de zekerheid.

Ik weeg omdat ik niet een heel tabletje oplos maar ongeveer een half. Dat doe ik om niet te veel vloeistof weg te hoeven gooien die daarna in het milieu belandt.

Ik breek dus een tabletje doormidden en de 2 helften zijn over het algemeen niet gelijk en daarom weeg ik ze af. Vanwege de nauwkeurigheid gebruik ik niet veel minder dan een halve tablet om op te lossen.

Het nadeel van het zo te doen is dat je enig rekenwerk moet verrichten om te bepalen hoeveel vloeistof je moet opzuigen. Het is wel eenvoudig maar voor sommige mensen die afbouwen is het soms toch al te moeilijk. Je moet wel kunnen werken met een rekenapparaatje. Anders moet je gewoon een heel tabletje oplossen dan is het heel eenvoudig.
 

Wat betreft het bewaren. Dat vind ik een moeilijk punt.

Zoals ik al zei gebruik ik water op kamertemperatuur om de oplossing te maken. Dat doe ik omdat de waarde van de oplosbaarheid waarop ik me baseer geldt voor kamertemperatuur of 25 graden. Het ligt voor de hand dat de oplosbaarheid  bij lagere temperaturen lager is. Omdat ik bang was dat de lorazepam  in de koelkast weer uit oplossing zou kunnen gaan  bewaarde ik de oplossing buiten de koelkast (buiten bereik van zonlicht.) Ik maakte de oplossing de avond voorafgaand aan de dag waarop ik mijn dosis nam. Vanwege de mogelijkheid van bederf durfde ik het niet langer te gebruiken.

Na verloop van enige tijd heb ik geprobeerd of het mogelijk was de oplossing in de koelkast te bewaren. Dit gaf geen problemen.

Na weer enige tijd heb ik geprobeerd of het mogelijk was de oplossing langer in de koelkast te bewaren. Dit bleek ook geen problemen te geven.

Ik gebruik de oplossing nu voor maximaal 3 dagen volgend op de avond dat ik mijn oplossing maak. Ik bewaar de oplossing op een niet te koude plaats in de koelkast: op de bovenste plank en ergens vooraan. Ik heb er een thermometertje naast liggen en ik heb het liefst dat de temperatuur niet te ver onder de 10 graden zakt maar dat is natte vinger werk. 

Mocht je geïnteresseerd zijn in nog wat achtergrondinformatie, zie:

https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/11288-vloeibaar-afbouwen-lorazepam/?do=findComment&comment=1144787

 

 

dank je @karel12, ik ga het bestuderen. wat betreft slecht kunnen rekenen tijdens de afbouw. kan ik me alles bij voorstellen. logisch nadenken is soms heel moeilijk.  gewoon een simpel woordje kan al heel moeilijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...