Spring naar bijdragen

Vraag jij je ooit af ...


Gryhe

Aanbevolen berichten

Op 21-7-2020 om 11:55 zei Lonster:

Ja dat ziet er al wat minder gepijnigd uit zo. ^_^ Je gaat al naar de twee weken toe weer, mooi zo. 

In je openingsbericht had je het over een alcoholtester, wat is daar de bedoeling van?

Hai Lonster, ja morgen is het zover, de 14e dag !

De alcoholtester, tja... Wellicht voor velen hier het volgende herkenbaar. Als mensen in je omgeving weten of vermoeden, dat je gebruiker bent, dan sta je opeens in middelpunt van belangstelling, maar dan op een negatieve manier. Het blijkbaar voor bemoeizuchtige mensen een reden om je dan onder de loep te nemen en anderen mensen te informeren. Vanwege toestanden heb ik de tester aangeschaft dat ik niks gebruik. Mocht er beweerd worden dat ik gebruikt hebt, heb ik een heel mooi logboek om mensen direct de mond te snoeren. Ik test drie keer per dag en sjoemelen zit er bij frequent testen niet in.

Anderzijds heb ik de tester als stok achter de deur, zodat ik achteraf trots kan zijn dat het over een lange periode gelukt is om niet te gebruiken én dit aan kan tonen.

Mocht je interesse hebben, doe maar pb, ik heb geen zin in gedoe dat ik reclame maak of iets promoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-7-2020 om 12:27 zei Rosee:

Welkom nog!

Hai Rosee ! Dank voor je welkom. Ook in jouw situatie herken ik een aantal dingen. Heel bijzonder allemaal wat voor open plek dit eigenlijk is. Een plek waarin we dingen kunnen delen waar we tegenaan lopen of gelopen zijn en van situaties en tips iets kunnen leren, we energie en kracht halen uit elkaars verhaal of situatie. Ik kom hier graag en wil me verdiepen in de verhalen en ervaringen van éénieder. Ondanks dat ik hier al uren hebt door gebracht, heb ik nog genoeg te lezen. Fijne avond nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 ik denk dat ik idd in die fase zit, waar jij 3 jaar geleden in zat. Het doet mij beseffen dat ik niet de enige ben. Het doet me beseffen dat er oplossingen zijn. Het doet me beseffen dat er mogelijkheden zijn. Het is niet te laat, het is nooit te laat. We delen inderdaad iets, iets wat de buitenwereld niets van snapt. Ik zie het als een extra levenservaring, een streepje voor op de buitenwereld die er niks van snappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Gryhe:

 

De alcoholtester, tja... Wellicht voor velen hier het volgende herkenbaar. Als mensen in je omgeving weten of vermoeden, dat je gebruiker bent, dan sta je opeens in middelpunt van belangstelling, maar dan op een negatieve manier. Het blijkbaar voor bemoeizuchtige mensen een reden om je dan onder de loep te nemen en anderen mensen te informeren. Vanwege toestanden heb ik de tester aangeschaft dat ik niks gebruik. Mocht er beweerd worden dat ik gebruikt hebt, heb ik een heel mooi logboek om mensen direct de mond te snoeren. Ik test drie keer per dag en sjoemelen zit er bij frequent testen niet in.

 

Op welke  manier maak jij je logboek  inzichtelijk  eigenlijk ?   Je kan natuurlijk 3 keer blazen  en invullen maar wie zegt dat jij 0.0 blaast daadwerkelijk  waar is ?    Of maak je foto ervan ?   Ik werdt toen ook gevraagd  hoe kan en ga  je inzichtelijk  maken  en bewijzen dat je niet drinkt  ?    Ik ben op antabuse  onder   begeleiding  innemen   uitgekomen  .. en dat doe  ik nog steeds  ik maak 1 kr pwr week een filmpje  en de andere  keer  met video  bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lol ja als ze je niet willen geloven dan vinden ze altijd wel een reden. Vreselijk irritant die bemoeienis, een beetje coachen is wel fijn maar verantwoording moeten afleggen over je eigen probleem.... :blink: (ik zocht eigenlijk een kots emoji maar die hebben we hier niet, gek genoeg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdertussen ben ik wel meer in een coachingfase gekomen die we aan het afbouwen zijn vandaar dat ik het nu naar filmjes doe 1 keer per week dan zo is het een filmpje maken en klaar en niet gelijk een gesprek erbij.

ja inderdaad een reden vinden ze altijd wel weer maar mbt drinken zullen ze deze niet meer bij mij gaan vinden.

Alcohol duivel is en  blijft de kop opsteken maar ben meer in staat deze te verslaan ipv mij te laten verleiden. 

Blijf daar mee niet ontkennen dat antabuse daar een grote rol in speelt nog.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lieke7777:

Op welke  manier maak jij je logboek  inzichtelijk  eigenlijk ?   Je kan natuurlijk 3 keer blazen  en invullen maar wie zegt dat jij 0.0 blaast daadwerkelijk  waar is ?    Of maak je foto ervan ?   Ik werdt toen ook gevraagd  hoe kan en ga  je inzichtelijk  maken  en bewijzen dat je niet drinkt  ?    Ik ben op antabuse  onder   begeleiding  innemen   uitgekomen  .. en dat doe  ik nog steeds  ik maak 1 kr pwr week een filmpje  en de andere  keer  met video  bellen.

Hai Lieke, ik ben geheel uit mezelf het geheel onthouden-pad ingegaan. Zonder begeleiding, zonder instantie, zonder coach etc. 

De tester die ik heb, staat zo ingesteld dat er bij het testen een foto wordt gemaakt (soort selfie) tijdens de test, het resultaat wordt direct in app op m'n mobiel opgeslagen én er wordt een mail gestuurd met het resultaat met foto naar een speciaal aangemaakte emailbox. Ik test 3x per dag 0.00 ugl. Ik zou het dapper vinden als iets of iemand gaat beweren dat er ruimte is voor ongecontroleerd gebruik. Mocht je info willen, graag pb. Dan geef ik je internetadres of evt. schermafdruk hoe het eruit ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Lol ja als ze je niet willen geloven dan vinden ze altijd wel een reden. Vreselijk irritant die bemoeienis, een beetje coachen is wel fijn maar verantwoording moeten afleggen over je eigen probleem.... :blink: (ik zocht eigenlijk een kots emoji maar die hebben we hier niet, gek genoeg)

Deze ?

_kots.jpg:D

bewerkt door Gryhe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De 14e dag, een overwinning, een zwoele avond met een heerlijk zonnetje. Jemig wat heerlijk ! In de stad trakteer ik mezelf op roti. Normaal met een alcobuddy, maar nu niet meer. Misschien kwel ik mezelf omdat alle factoren meespelen om te zondigen. Ik heb nix, ik haal nix en ik wil nix. Misschien wil ik express de trigger voelen en in m'n mind graveren dat buddy er niet is, dat ik het niet wil en dat ik het niet nodig heb.

Misschien pas 14e dag, maar heb dit behaald en door.  :)

20200723_182959_copy_164x36.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jajajaja

blijf er eerst maar netjes een tijdje af voordat je met triggers gaat spelen :P 

Zwoele avond, alarmfase rood :) 

14 dagen is hardstikke pril. Breng jezelf nog niet in de problemen, beter voor de motivatie. Als t fout gaat dan baal je zo. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx 4 compliments. En ja, wat smaakte de roti kipdij filet. Trouwens ben altijd fan van dijen, maar dat ter zijde.

Ik zal jullie tip opvolgen en zal niet met tiggers spelen. De 14e dag is helemaal gelukt en het volgende doel is het weekpact behalen. Stapje voor stapje, heuvel voor heuvel. Nu de 15e dag. Gek eigenlijk dat ik het per dag bijhoud. Doen jullie dat ook nog als jullie bijvoorbeeld een maand of half jaar of langer geheel onthouden zijn ? Vandaag geen triggers of verleiding waarschijnlijk, geen verplichtingen, dus doen en laten wat ik wil. Groet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet meer bezig bent met tellen, ben je er vanaf. 

Van het tellen dan hè. :P  In principe gaat het alleen om vandaag. 

Het verhaal van de alcoholtester begrijp ik niet, maar dat is een te privéverhaal denk ik. Als het niet om coaching of werk gaat, aan wie zou je dan verantwoording moeten afleggen dat je niet gedronken hebt? In mijn vriendenkring kan het ook een onderwerp van gesprek zijn, of je wel of niet doordeweeks drinkt bijvoorbeeld. Het zou niet in me opkomen om aan iemand te vragen om met harde bewijzen te komen, als je twijfelt aan zijn verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Gryhe:

Hai Lieke, ik ben geheel uit mezelf het geheel onthouden-pad ingegaan. Zonder begeleiding, zonder instantie, zonder coach etc. 

De tester die ik heb, staat zo ingesteld dat er bij het testen een foto wordt gemaakt (soort selfie) tijdens de test, het resultaat wordt direct in app op m'n mobiel opgeslagen én er wordt een mail gestuurd met het resultaat met foto naar een speciaal aangemaakte emailbox. Ik test 3x per dag 0.00 ugl. Ik zou het dapper vinden als iets of iemand gaat beweren dat er ruimte is voor ongecontroleerd gebruik. Mocht je info willen, graag pb. Dan geef ik je internetadres of evt. schermafdruk hoe het eruit ziet.

dank voor je aanbod , op dit moment is het verder niet nodig omdat ik het niet zo meer hoef te gaan bewijzen .. mocht het zo komen dan zoek ik het terug.

wel een mooie constructie dat dit bestaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

@Sandro als we "goed" definiëren als "onthouden van alcohol", dan gaat het goed. Het is vandaag de 25e dag :-).

Ik ben een poosje afwezig geweest. De reden is denk ik zoals @SanMiquel op 28 juli in omschrijft :

Het gevoel dat er is, komt denk ik overeen met een eindeloos gevoel hebben over m'n huidige levenssituatie (@lady jane thx voor deze mooie diepzinnige omschrijving). Het lijkt alsof ik steeds meer van mezelf ontdek en gewoonten moet aanpassen om mezelf te beschermen. Ik ben zo naïef en laat zo over me heen lopen. Ik ben denk ik zo geworden, omdat ik me zo schaamde dat ik gedronken had. Dat ik de keuze had gemaakt om in een machteloze situatie naar alcohol te grijpen, zo stom. Dat heeft veel gekost. Respijt, schaamte, machteloosheid, het gevoel dat je er niet mag zijn, je mening niet mag geven en je overbodig voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx Lady Jane & Lika !

@Lonster  de tester heeft te maken met beschuldigen dat ik problematisch alcoholgebruik vertoon. Lang verhaal en en ben er nog niet aan toe om dat hier te delen. Als er weer een twijfel is of een beschuldiging komt, kan ik deze direct ontkrachten zodat er geen discussie/herrie/ruzie ontstaat. Daar komt het een beetje op neer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...